Címkék: Toyota | Toyota RAV4 Hybrid

2016. január 26. kedd, 17:06

 

Az új RAV4 modellcsalád bevezetése kiváló alkalmat ad arra, hogy a Toyota a kompakt szabadidőjárművek rendkívül mozgalmas európai piacán bevezesse első hybrid hajtású kompakt SUV modelljét.

Napjaink egyre érettebb és kifinomultabb piaci versenyét felvonultató kompakt szabadidőjármű szegmensében az új Toyota RAV4 Hybrid a vállalat kategóriában szerzett, két évtizedes tapasztalatát a márka innovatív full hybrid hajtáslánc-technológiájával társítja.
A Full Hybrid hajtáslánc egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból és egy nagyteljesítményű villanymotorból áll; az új RAV4 Hybrid első- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt elérhető. A RAV4 Hybrid AWD hátsó tengelyén egy második villanymotor is található; az így megvalósuló E-Four elektronikus összkerékhajtás a kardántengely plusz tömege és mechanikus összetettsége nélkül biztosít fokozott vonóerőt és 1650 kg legnagyobb vontatható tömeget.

rav4-eleje
A 145 kW/197 LE rendszerteljesítményre képes új RAV4 Hybrid mindössze 8,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása a kategóriában példátlan 4,9 l/100 km, míg a CO2-kibocsátás 115 g/km.
Az új RAV4 full hybrid hajtásláncán kívül átdolgozott, Euro6-os erőforrásokból áll a 2016. évi modellpaletta kínálata.
A vadonatúj 2,0 literes turbódízel motor, amely kézi sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket, 105 kW/143 LE maximális teljesítményre képes. Legnagyobb forgatónyomatéka elismerésre méltó 320 Nm, miközben a CO2-kibocsátás csupán 123 g/km. A kézi vagy CVT sebességváltóval egyaránt kapható, továbbfejlesztett 2,0 literes benzinmotor 111 kW/151 LE teljesítményre és 195 Nm forgatónyomatékra képes; az összkerékhajtású hajtáslánc CO2-kibocsátása 149 g/km.
A Toyota hybrid hajtás által kínált, egyedülállóan csendes és kifinomult vezetési élményt még magasabb szintre emeli az új RAV4 tökéletesített rugózási komfortja és menetdinamikája, csökkentett utastéri zajszintje, erőteljesebb, dinamikusabb külső formaterve, a belső környezet feljavított érzékelhető minősége, és funkcionalitása, valamint a biztonsági és egyéb fejlett technológiák fedélzeten megtalálható, legújabb vívmányai.
A Toyota Safety Sense rendszer új fejlesztésű aktív biztonsági technológiákat kínál: az új panoráma kamerarendszer 360 fokos madárnézeti képet biztosít az autó közvetlen környezetéről, megkönnyítve a parkolást és a kissebességű manőverezést, míg az újratervezett belső tér funkcionalitását a 4,2 colos multi-információs kijelző, valamint a középkonzolon található, a Toyota Touch 2 multimédiás rendszert kiszolgáló 7 colos színes érintőképernyő javítja.

HAJTÁSLÁNC-FORRADALOM KIEGÉSZÍTI A SZABADIDŐJÁRMŰ EVOLÚCIÓJÁT

  • Több mint egymillió Toyota hybrid talált gazdára Európában
  • Világszerte több mint 8 millió full hybrid gépkocsi segít több mint 58 millió tonnával csökkenteni a CO2-kibocsátást
  • Világszerte hatmillió, Európában 1,5 millió RAV4 talált gazdára. Az európai RAV4-ek 90 százaléka a mai napig forgalomban van.
  • Új generációs RAV4 full hybrid hajtáslánccal - presztízs, komfort és teljesítmény egyedülálló környezeti kompatibilitással

A személygépkocsik alternatív erőforrásának gondolata már az 1960-as években megfogalmazódott a Toyota berkein belül. A vállalat a kilencvenes évek elején kezdeményezte azt a sorozatgyártáson alapuló fejlesztési programot, amely környezetbarát autóipari technológiák életre hívását tűzte zászlajára.
A Toyota 1994-ben indította útjára a G21 projektet. Ennek célja az volt, hogy megépítsék a XXI. század 'zöld, környezetbarát gépkocsiját', amely kifogástalan környezeti kompatibilitása mellett a hagyományos gépkocsik praktikumát és vezetési élményét kínálta.
Az első generációs Prius 1997-es - a világ első sorozatgyártású hybrid gépjárműve - bevezetésével a Toyota modern elektromos forradalmat indított útjára az autóiparban, és fontos mérföldkövet állított fel a fenntartható mobilitás és a hajtáslánc-fejlesztés történetében.
A harmadik generációs Prius 2009-es bevezetése után a modell a világ első olyan full hybrid járművévé fejlődött, amely önálló és teljes modellcsaládként volt elérhető: a Prius+ 2012-es bevezetésével és a Prius Plug-in Hybrid megjelenésével megszületett a Prius család.
A Toyota hybrid rendszereinek további generációi egyre nagyobb teljesítményűek, ugyanakkor egyre könnyebbek, egyre takarékosabbak és tisztább üzeműek lettek. A Toyota hybrid modellkínálatát 2010-ben az Auris Hybrid bevezetésével bővítette. 2012-ben megjelent a Yaris Hybrid (a B-szegmens egyetlen full hybrid típusa), majd egy évvel később a praktikus Auris Hybrid Touring Sports alsó-középkategóriás kombi.
Az első generációs Prius 2000-es európai bevezetése óta több mint egymillió Toyota hybrid talált gazdára Európában
A Toyota Motor Corporation a mai napig több mint nyolcmillió full hybrid gépkocsit értékesített világszerte. A Toyota és a Lexus együtt a globális hybrid piac mintegy 60 százalékát tudhatja magáénak. Ez megkérdőjelezhetetlen előnyt jelent a vállalat számára a fenntartható mobilitási megoldások kutatása és megvalósítása terén. A Toyota Hybrid rendszer környezetvédelmi teljesítményének kézzel fogható bizonyítékaként ezek az eladások a mai napig mintegy 58 millió tonnával csökkentették az autóipar CO2-kibocsátását.

rav4-oldal

RAV4 történelem - Rétegmodellből globális autó
A Toyota joggal állíthatja, hogy ő találta fel a kompakt szabadidőjárművek műfaját: a vállalat 1994-ben vezette be első szabadidős, aktív, négykerékhajtású járművét, a RAV4-et (az elnevezés a "Recreational Active Vehicle with 4-Wheel Drive" kifejezésből képzett betűszó)
A Genfi Autószalonon leleplezett első generációs RAV4 alapvetően eltért a hagyományos terepjáróktól. A kompakt (3695 mm) háromajtós modellként bevezetett, műfajteremtő 'városi 4WD' modell viszonylag kis lökettérfogatú, 2,0 literes motorját keresztben építették be az önhordó karosszériába, az autó elöl-hátul független kerékfelfüggesztést kapott. Ezzel megszületett a kompakt szabadidőjárművek piaca.
A Toyota 1994-ben 53 000 darab RAV4-et adott el. Egyetlen évvel később a darabszámok megduplázódtak, majd 1996-ra megháromszorozódtak. Az éves eladások azóta stabilan nőttek minden egyes új generáció bevezetésével; így a Toyota forradalmi, kompakt szabadidőjárműve rétegmodellből igazi globális autóvá nőtte ki magát.
A RAV4-ből 2013-ban tízszer annyit adtak el, mint 1994-ben. 2014-ben az európai eladások 2007 óta első ízben haladták meg a 100 000 darabot.
A modellt jelenleg több mint 150 országban forgalmazzák. A RAV4 négy generációja eddig több mint hatmillió példányban talált gazdára szerte a világon, ebből másfél millió Európában. Ráadásul ezek 90 százaléka a mai napig forgalomban van.
A kompakt szabadidőjárművek (C-SUV) méretosztálya egyike azon kevés kategóriáknak, amelyek még mindig növekednek Európában; az eladások 2008 és 2013 között mintegy 36 százalékkal emelkedtek. 2013-ban összesen 848 000 autót adtak el ebben a méretosztályban Nyugat-Európában, míg Oroszországban további 387 000 darab talált gazdára.
A C-SUV szegmens 1994 óta nem csupán nőtt, de sokat változott és finomodott is. Miközben a korai vásárlók gyakran a sportos ferdehátúak vagy kupék alternatívájaként választották a szabadidőjárműveket, napjainkban a szegmens növekedését azok a családok biztosítják, akik a buszlimuzinoknál vagy kombiknál izgalmasabb, divatosabb alternatívát keresnek.
Ráadásul az elmúlt 20 évben a piaci szereplők száma is drasztikusan nőtt: 2010-ben tízféle kompakt szabadidőjármű közül választhattak a vásárlók, most 19 modellt kínál a piac...

RAV4 a négyzeten
A dinamikus formatervet, kiemelkedő utastéri minőséget, zseniális helykihasználást a szabadidőjárművekre jellemző sokoldalúságot kombináló, új RAV4 Hybrid minden elődmodellénél nagyobb teljesítménnyel kényezteti az európai vásárlókat.
A modell kiemelkedő környezetvédelmi teljesítményét még tökéletesebb menetdinamikai adottságokkal kombinálja, ami a szekvenciálisan működtethető Shiftmatic sebességváltóval és 'Sport' üzemmóddal együtt még inkább magával ragadó vezetési élményt kínál.
Az új RAV4 Hybrid kategóriaelső üzemanyag-fogyasztással és kedvező CO2-kibocsátással büszkélkedhet, ami egyes piacokon említésre méltó adókedvezményeket, illetve juttatásokat eredményezhet.
A RAV4 Hybrid AWD a már említett előnyökön felül a Toyota zseniális E-Four villanymotoros összkerékhajtásával biztosít szuverén vonóerő-átvitelt és nagyobb, akár 1650 kg vontatási képességet.

AZ ELSŐ HYBRID TOYOTA SZABADIDŐJÁRMŰ

  • Minden idők legerősebb európai RAV4 modellje: 145 kW/197 LE rendszerteljesítmény, 8,3 mp gyorsulás 0-100 km/órára
  • Kategóriaelső, 4,9l/100 km üzemanyag-fogyasztás; akár 115 g/km CO2-kibocsátás.
  • Az E-Four elektronikus összkerékhajtásával szerelt RAV4 Hybrid AWD modell fokozott vonóerő-átvitelt és 1650 kg vontatási képességet kínál.
  • Továbbfejlesztett menetdinamikai adottságok, szekvenciálisan működtethető Shiftmatic sebességváltó, és választható 'Sport' üzemmód a magával ragadó vezetési élményért.

A modell full hybrid hajtáslánca egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból és egy nagyteljesítményű villanymotorból áll; az új RAV4 Hybrid első- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt elérhető.
A RAV4 Hybrid AWD hátsó tengelyén egy második villanymotor található; az így megvalósuló E-Four elektronikus összkerékhajtás a bonyolult mechanikával járó hátrányok nélkül biztosít fokozott vonóerőt és vontatási képességet.
A Hybrid rendszer finoman működő E-CVT erőátviteli rendszerét úgy terveztük meg, hogy természetes, finom gyorsítóképességgel ruházza fel a modellt, míg a szekvenciális Shiftmatic váltási funkció és a 'Sport' üzemmód élvezetes vezetési élményt kínál.

Hybrid hajtáslánc
A RAV4 Hybrid modell full hybrid hajtáslánca egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy nagyteljesítményű villanymotorból, a hátsó ülések alatt elhelyezett, 204 cellát tartalmazó nikkel-metál hidrid akkumulátorból, egy teljesítmény-szabályozó egységből, valamint egy erőelosztó berendezésből áll.
Az AWD változatokon a hátsó tengelyre illesztett, második villanymotor gondoskodik az elektromos összkerékhajtásról (E-Four), ezzel elkerülhető a kardántengely plusz költsége és szerkezeti bonyolultsága.
A 2494 köbcentiméteres, 16 szelepes, DOHC, szívóoldali intelligens változó szelepvezérléses (VVT-i) benzinmotor legnagyobb teljesítménye 112 kW/152 LE 5700/perc fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 206 Nm 4400 és 4800/perc között. Az állandó mágneses szinkron villanymotor legnagyobb teljesítménye 105 kW, forgatónyomatéki csúcsa 270 Nm, 0/perc fordulatszámtól.
A teljes rendszerteljesítmény 145 kW/197 LE, amivel a RAV4 Hybrid 8,3 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. A RAV4 Hybrid emellett a kategória legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztásával büszkélkedhet (4,9 l/100 km az európai homológ vegyes ciklus szerint), míg CO2-kibocsátása az adózás szempontjából is kedvező 115 g/km.
Az Atkinson-ciklusú benzinmotor egy sor olyan fejlett technológiát alkalmaz, amelyek révén optimálisan integrálható a full hybrid hajtásláncba, és amelyek minimális üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett kínálnak nagyobb teljesítményt.
Az Atkinson-ciklust követő szelepvezérlés során a tágulási (munkavégzési) ütem hosszabb, mint a sűrítési, így az égési energia jobb hatásfokkal aknázható ki.
A szívó oldali VVT-i rendszer folyamatosan változtatja a szívószelepek vezérlését. A minden fordulatszámon optimális szelepvezérlés révén javítja a motor teljesítményét és üzemanyag-fogyasztását. A görgős szelephimba számottevően csökkenti a vezérműtengely és az érintkező felületek között fellépő súrlódást, és ezzel tovább javítja az üzemanyag-fogyasztást.
A kipufogógáz-visszavezetés (EGR) rendszer elektronikusan működtetett szelepét közvetlenül reagáló, precízen vezérelhető léptetőmotor működteti, ezáltal optimálisan szabályozva a visszavezetett kipufogógáz mennyiségét. A nagy hatásfokú EGR hűtő révén az EGR rendszer magas fordulatszámon, nagy terhelésen is üzemeltethető.
Végezetül, hogy a Toyota Full Hybrid hajtási technológiájának eredendően csendes üzemét még halkabbá tehessük, kiegyensúlyozó tengely beépítésével mérsékeltük a motor rezgéseit és búgó zajait, valamint csekély zajjal működő, műanyag fogaskereket építettünk be.

rav4-hat
A Full Hybrid Drive működése
A Hybrid rendszer képes a benzin- és villanymotorokkal egyszerre, vagy azokkal külön-külön hajtani a gépkocsit, mindig úgy optimalizálva a két erőforrás igénybe vételét, hogy a menetdinamika és a takarékosság optimális egyensúlyát érje el.
Lassítás és fékezés során a villanymotor nagyteljesítményű generátorként tölti az akkumulátort (regeneratív fékezés.) A más esetben hővé átalakuló mozgási energiát a hybrid rendszer elektromos áram formájában nyeri ki a rendszerből, amit aztán a nagyteljestményű akkumulátorban tárol.
A rendszer E-CVT elektromos fokozatmentes automata sebességváltóját elektronikus (Shift-by-Wire) technológia vezérli, elektronikus előválasztó kar segítségével.
A RAV4 Hybrid négyféle, igény szerint aktiválódó üzemmódot kínál, amelyekkel a full hybrid hajtáslánc képességei messzemenőkig kiaknázhatók. Ezek egyike, a full hybrid technológia által lehetővé tett egyedi, elektromos (EV) üzemmód, amely csak a villanymotorokat alkalmazva ultra csendes közlekedést tesz lehetővé, nulla üzemanyag-fogyasztással, illetve károsanyag-kibocsátással.
A full hybrid hajtásláncot úgy terveztük meg, hogy városi forgalomban a lehető legkisebb mértékben kelljen működtetnie a belső égésű erőforrást. A Toyota saját adatai szerint a full hybrid üzem összességében jelentős arányú emissziómentes, tisztán elektromos üzemű működtetést eredményez.

Hybrid összkerékhajtás
A Toyota európai forgalmazású járművei közül elsőként a RAV4 Hybrid AWD egy 50 kW teljesítményű, nagyfeszültségű, magas fordulatszámú hátsó villanymotorral szerelték fel, amely kardántengely beépítése nélkül biztosítja az összkerékhajtást.
A hybrid rendszer elülső villanymotorjától teljesen függetlenül üzemelő E-Four rendszer kizárólag a hátsó kerekeket hajtja. A berendezés zökkenőmentesen aktiválja a RAV4 Hybrid AWD összkerékhajtását csúszós útfelületen vagy elinduláskor, így biztosítva maximális tapadást, nyomatékátadást, stabilitást és irányíthatóságot akár a legkíméletlenebb körülmények között is.
A jármű hybrid rendszeréből származó energiát gazdaságosan felhasználó E-Four villanymotor nem csupán optimális összkerékhajtást kínál a legkülönfélébb menetviszonyok közepette, de az energiaveszteségeket is csökkenti, így összességében kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, mint amire az összkerékhajású járművek általában képesek.
Az E-Four rendszer által biztosított, számottevő extra hajtási nyomaték szabadidős körülmények között is komoly előnyt jelenthet: az új RAV4 Hybrid AWD maximális vontatható tömege nem kevesebb mint 1650 kg, ami az egyik legmagasabb érték a hybrid gépjárművek körében.

A Toyotánál elsőként alkalmazott szekvenciális Shiftmatic és ‘Sport’ üzemmód
A Full Hybrid rendszer finoman működő, bolygóműves erőátviteli rendszerét és gázpedál-algoritmusát úgy tervezték meg, hogy természetes, egyenletes gyorsítóképességgel ruházza fel a gépkocsit, szoros összhangot tartva a jármű sebessége és a motorfordulatszám között, az élvezetesebb vezethetőség érdekében.
A szekvenciális Shiftmatic váltási funkció, valamint a RAV4 Hybrid választható 'Eco' és 'EV' üzemmódjait kiegészítő, harmadik 'Sport' üzemmód alkalmazása sportosabb vezethetőséget, még közvetlenebb gázreakciókat és visszajelzést kínál kanyargós vagy hegyi utakon.
Ha a vezető szekvenciális pozícióba állítja a váltókart, fokozottan érvényesül a motorfékhatás, és mivel a motorfordulatszám a szokásosnál magasabb, 'D' állásban javulnak a gázreakciók.
A 'Sport' üzemmód aktiválásával javulnak a gázreakciók, valamint megnő a nyomaték-átvitel, ami különösen kedvező hegymenetben vagy ha kanyargós úton, sportos tempóban vezetnénk.

MENETDINAMIKA

  • Fokozott karosszéria-merevség, átdolgozott felfüggesztés és kormánymű a kifinomultabb rugózási komfortért és jobb kormányérzetért.
  • Tökéletesebb zaj- és rezgéscsillapítás (NVH), különös tekintettel a hátul utazók kényelmére és a könnyed beszélgetés lehetőségére.

Az új RAV4 modellcsalád egy sor olyan megoldással gyarapodott, amelyek kellemesebb rugózási kényelmet vagy fokozott vezetői részvételt biztosítanak, anélkül, hogy csorbát szenvedne a stabilitás vagy az irányíthatóság.
A hátsó kereszttartó keretén a korábbinál több ponthegesztést alkalmaztunk, a hátsó felfüggesztés elemeit és a padló kereszttartó elemeit kiegészítő merevítéssel szereltük fel, míg a hátsó felfüggesztésnél vastagabb bekötőelemeket alkalmaztunk.
A hátulsó karosszéria így kapott, fokozott merevítése nem csupán stabilabbá teszi a járművet, de egyben az ütések kiszűrését is elősegíti, valamint csökkenti a nagyfrekvenciás hullámok tovaterjedését, így javítva a menetkomfortot.
Az új RAV4 megőrizte az elődje által is alkalmazott, bevált McPherson rugóstagos első, és könnyű hosszlengőkarral szerelt, kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztést. Ugyanakkor a lengéscsillapítókat és a csavarrugókat elöl-hátul átdolgozták.
Előbbiek módosításai nyomán javult a menetkomfort: az aktuális csillapítási erő a korábbinál jobban igazodik az eltérő sebességekhez és útviszonyokhoz.
A csavarrugót úgy optimalizáltuk, hogy az segítse a lengéscsillapító működését, és mérsékelje a karosszéria kimozdulásait. Elöl módosítottuk a berugózási ütközőt és a kanyarstabilizátor perselyét.
Az elektromos rásegítésű kormánymű (ESP) házát merevebb kötésekkel rögzítettük, ami kedvezőbb kormányérzetet eredményezett. Az EPS vezérlő algoritmusát jobb visszajelzésre és pontosabb kormányérzetre hangoltuk át.

Jobb zaj- és rezgéscsillapítás, csendesebb utastér
A mérnökök különösen a hátul utazók komfortérzetét és a kényelmes beszélgetés igényét szem előtt tartva teljes körűen átdolgoztuk az új RAV4 zaj- és rezgéscsillapítási jellemzőit.
A padlólemez alatti zajcsillapító réteg felületét csaknem 55 százalékkal megnöveltük, a hátsó borítólemez formáját módosítottuk, míg a hátsó kalaptartó környékén több ponton is hangelnyelő anyagokat helyeztünk el.
Mindez hatékonyan tartja távol az utastértől az útzajt, az abroncs gördülési zaját, valamint a kipufogóhangot.
Az első és hátsó ajtók zajszigetelő képességét nagyobb mennyiségű hangelnyelő anyag alkalmazásával, továbbá az ajtókárpit külső körkörös szigetelésével javítottuk tovább, távol tartva a szél- és útzajt.
A műszerfalpanel szigetelés méretét és szerkezetét módosítottuk, ezzel csökkentve a zaj beszűrődését az utastérbe.

BIZTONSÁG

  • Toyota Safety Sense rendszer - újonnan kifejlesztett aktív biztonsági technológiák, amelyek képesek megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni azok következményeit
  • Ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosfelismerő funkcióval, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), távolságtartó tempomat, jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) és automatikus távolsági világítás (AHB).
  • További aktív biztonsági technológiák: holttérfigyelő rendszer (BSM) és hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet (RCTA)


Az új RAV4 Hybrid újonnan kifejlesztett ‘Toyota Safety Sense’ rendszere aktív biztonsági technológiákat tömörítve a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni azok következményeit.
A modell olyan további aktív biztonsági technológiákat kínál, mint a holttérfigyelő rendszer (BSM) és a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet (RCTA), vagy a nyolc érzékelővel dolgozó hátrameneti radar, amely kis sebességű manőverezésnél segít észlelni az akadályokat.

rav4-muszerfal

Toyota Safety Sense
A kamerát és milliméteres hullámhosszú radart együttesen alkalmazó, ezáltal fokozott észlelési képességgel felvértezett Toyota Safety Sense rendszer a következő funkciókat tartalmazza: ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosvédelmi funkcióval, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), automatikus távolsági világítás (AHB), távolságtartó tempomat (ACC), valamint jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA).
A 10 km/órától a végsebességig üzemképes, ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) az adaptív tempomat radarját alkalmazva észleli a RAV4 előtt haladó járműveket, és csökkenti a ráfutásos ütközés kockázatát. Amennyiben fennáll az ütközés veszélye, a rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen. A PCS ezzel egy időben előkészíti a fékrendszert, hogy amint a vezető a fékre lép, a lehető legnagyobb fékerőt tudja biztosítani. Amennyiben a vezető nem reagál kellő időben, a rendszer automatikusan fékezni kezd, és mintegy 40 km/órával csökkenti a sebességet, vagy akár teljesen megállítja a gépkocsit, ezzel elkerülve az ütközést vagy mérsékelve annak következményeit.
A rendszer a potenciális gyalogosgázolás veszélyét is képes felismerni. Ilyenkor 10-80 km/óra sebességkülönbség esetén üzembe lép az automatikus vészfékrendszer, amely mintegy 30 km/órával képes mérsékelni a jármű sebességét.
A távolságtartó tempomat rendszer segít a vezetőnek a biztonságos követési távolság tartásában. A berendezés észleli az elöl halad járműveket, és megállapítja azok sebességét. Az ACC ezt követően úgy módosítja a RAV4 sebességét (egy adott tartományon belül), hogy fenntartsa a két jármű közötti, biztonságos követési távolságot. Azáltal, hogy az előre tekintő kamerát és a milliméteres hullámhosszon működő radart egyaránt alkalmazva észleli a sávba besoroló, vagy éppen azt elhagyó járműveket, az ACC képes finoman lassításokkal és gyorsításokkal tartani a kívánt sebességet.
A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer a sávfelfestéseket figyeli, és segít elkerülni a forgalmi sáv véletlen elhagyásából adódó baleseteket, frontális ütközéseket. Amennyiben a jármű anélkül kezdi elhagyni a sávot, hogy a vezető aktiválta volna az irányjelzőket, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmeztető a vezetőt, illetve a kormányzásba beavatkozva a megfelelő sávban tartja a gépkocsit. A rendszernek részét képezi a csóválásra figyelmeztető funkció: ez felismeri a jármű jellegzetes, csóváló mozgását, amely arra utal, hogy a vezető figyelme kezd elkalandozni. Ilyen helyzetben a rendszer figyelmeztető hangjelzéssel, valamint a kijelzőn megjelenő kávéscsésze ikonnal biztatja pihenésre a vezetőt.
A jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) azonosítja a sebességkorlátozást vagy előzési tilalmat jelző táblákat, és a multi-információs kijelzőn keresztül tájékoztatja azokról a vezetőt.
Az automatikus távolsági világítás éjszaka is kiváló látási viszonyokat szavatol. A rendszer észleli a szembejövő gépkocsik fényszóróját, illetve az előttünk azonos irányban haladó gépkocsik hátsó helyzetjelzőjét, és automatikusan úgy vált át a távolsági és tompított világítás között, hogy ne vakítsa el a másik autó vezetőjét. A rendszer révén gyakrabban használhatjuk a távolsági fényt, ami lehetővé teszi, hogy korábban észleljük a gyalogosokat és akadályokat.
A Toyota Safety Sense rendszer csökkenti a baleset kockázatát, így az azzal felszerelt gépjárművek alacsonyabb biztosítási költségeknek vagy kedvezőbb biztosítási besorolásnak örülhetnek.

További aktív biztonsági technológiák
A holttérfigyelő rendszer (BSM) rendszer hátrafelé mutató, milliméteres hullámhosszon működő, akár 60 méteres hatótávolságú radarral észleli a RAV4 Hybrid holtterében elhelyezkedő, illetve a szomszédos sávokban nagy sebességgel közeledő járműveket. A rendszer a megfelelő oldali külső visszapillantó tükörben felvillantja a BSM ikont, így figyelmeztetve a vezetőt a felmerülő helyzetre. Amennyiben ezzel egy időben működik az irányjelző, a BMS ikon villogni kezd.
A hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet (RCTA) rendszer a BSM rendszer radarjait felhasználva figyelmezteti a parkolóhelyről kitolató vezetőt, ha oldalról olyan gépjármű közeledik, amelyet sem a tolatókamera nem mutat, sem a külső visszapillantó tükrökben nem látható. Közeledő jármű észlelésekor a rendszer a külső tükrökben villogtatni kezdi a BSM ikonokat, figyelmeztető hangjelzést ad, valamint jelzi, hogy melyik irányból érkezik gépjármű.
A RAV4 Hybrid menetstabilizáló (VSC) rendszerének szerves részét alkotó vontatmány-stabilizáló rendszer a fékerő és a motornyomaték szabályozásával segít a vezetőnek gyorsan visszanyerni uralmát a csóválásba kezdő utánfutó fölött.
A rendszer 0,1-0,2 g lassulással, valamint az egyes kerekek szelektív, célzott fékezésével képes kioltani a vontatmány mozgásából ébredő perdületi nyomatékot, és ezáltal megszüntetni a csóválást. Amíg a csóválásra figyelmeztető rendszer aktív, a gépkocsi féklámpái folyamatosan és automatikusan égnek, arra figyelmeztetve a mögöttes forgalmat, hogy csökkentsék sebességüket.

INNOVÁCIÓ ÉS FEJLETT TECHNOLÓGIA

  • A panoráma kamerarendszer 360 fokos képet nyújt a gépkocsi környezetéről kis sebességnél, valamint (a Toyota európai modellkínálatában egyedülálló módon) parkolás közben
  • 4,2 colos színes multi-információs kijelző kormányon elhelyezett kezelőszervekkel
  • Toyota Touch® 2, Touch 2 with Go és Touch 2 with Go Plus multimédia rendszerek 7 colos színes monitorral


Az új panoráma kamerarendszer négy (a külső visszapillantó tükrök alján, valamint elöl és hátul elhelyezett) kamera segítségével ad 360 fokos, madártávlati képet a lassan mozgó vagy álló RAV4 közvetlen környezetéről.
A Toyota rendszerének különleges funkciója, hogy akár a parkoló autó környezete is megjeleníthető, még azelőtt, hogy sebességbe tennénk a váltót, vagy kiengednénk a rögzítőféket.
A monitor képes a négy kamera bármelyikének képeiből összekombinált, kompozit kép megjelenítésére, továbbá a parkolókamera rendszerhez hasonlóan képes segédvonalak megjelenítésére, ami nagyban segíti a parkolás folyamatát, illetve a kissebességű manőverezést.
A rendszer széles látószögű (180°) első és hátsó kamerája által felvett kép révén a vezető biztonságosan ellenőrizheti a haladási irányának megfelelő holttereket. Az oldalsó kamerák behajtott külső visszapillantó tükrök esetén is üzemképesek maradnak. A panoráma nagyítási nézet lehetővé teszi, hogy az egyébként nehezen észlelhető tárgyakat közelebbről is szemügyre vegyük.

4.2 colos multi-információs kijelző
A RAV4 újratervezett műszeregységében 4,2 colos, színes TFT multi-információs képernyőt találunk. A kormánykerékről vezérelhető kijelző, amely igény szerint összehangolható a 7 colos, színes központi monitorral, a legkülönfélébb funkciók és adatok megjelenítésére alkalmas.
A lehetséges menüpontok között említést érdemel a járműbeállítások módosítása, a fedélzeti számítógép adatainak megjelenítése, a start-stop rendszer telemetriája, a hybrid hajtáslánc energiamérlegének megjelenítése, a fordulónkénti navigációs utasítások, vagy a jármű helyzetét és a kormány állását valós időben kijelző AWD műszeregység.

Toyota Touch® 2 multimédia rendszerek 7 colos színes monitorral
Az új RAV4 a világ leginkább megfizethető, érintőképernyős multimédia rendszerének több változatával - Toyota Touch® 2, Touch 2 with Go és Touch 2 with Go Plus - egyaránt felszerelhető.
7 colos színes érintőképernyőn keresztül vezérelhető rendszer AM/FM rádiót (opciós DAB/DAB+/DMB vevővel), CD/MP3 lejátszót, Bluetooth mobiltelefon-csatlakoztatást (zenei streaming funkcionalitással), valamint hordozható zenei lejátszók csatlakoztatásra alkalmas, iPod albumborítók megjelenítésére képes USB csatlakozót kínál. A tolatókamera alapfelszerelés.
A Toyota Touch® 2 multimédia alapberendezésre épülő Toyota Touch® 2 with Go továbbfejlesztett, teljes térképes navigációs funkcionalitást kínál. A Toyota Online funkció révén a rendszeren keresztül egy sor szolgáltatáshoz is csatlakozhat a felhasználó: ilyenek az IP Traffic, a TomTom forgalmi rendszere, a Google utcakép szolgáltatás, a Panoramio, a Google helyi keresés, vagy a Touch 2 with Go Alkalmazások funkció.
A Touch 2 with Go Plus rendszerre bővítve elérhetővé válnak a 3D városkép-modellek, a jellegzetes épületek grafikus megjelenítése, valamint a szöveges üzenetek felolvasására szolgáló funkció. A fejlett hangfelismeréssel felvértezett funkció képes az SMS üzenetek, e-mailek és naptárbejegyzések megjelenítésére is (a mobiltelefon Bluetooth kompatibilitásától függően.)

rav4-belso

FORMATERVEZÉS

  • Erőteljesebb, dinamikusabb külső formaterv az Under Priority és Keen Look formanyelvek markáns alkalmazásával
  • Továbbfejlesztett belső kialakítás fokozott érzékelhető minőséggel, kedvezőbb funkcionalitással


Az új RAV4 teljes hossza 4605 mm-re nőtt (+35 mm), míg a tengelytáv változatlanul 2660 mm maradt.
Külső formaterv - erőteljesebb, dinamikusabb arculat
Az új Toyota full hybrid szabadidőjármű orrkialakítása híven tükrözi a modell erősebb, dinamikusabb formavilágát a Toyota Under Priority és Keen Look formanyelveinek még erőteljesebb, még markánsabb megjelenítésével.
A Toyota logó feltűnő helyet kapott a kecses felső hűtőrácsban, amely csatlakozik az új Keen Look LED-es vagy halogén lámpatestekhez (mindkettő LED-es nappali világítással), messziről felismerhető és azonosítható megjelenést kölcsönözve az új kompakt szabadidőjárműnek.
A központi hűtőrács szélesebb lett, míg az alsó, trapéz alakú maszk jelentősen megnőtt, összhangban a Toyota 'Under Priority' családi megjelenésével. A középső és alsó hűtőmaszkok végpontjai az első lökhárító legszélén összefutva alakítják ki a ködfényszórók mély házát, még inkább kihangsúlyozva a RAV4 széles, robusztus első nyomtávját.
Az elülső kartervédő lemezt úgy alakították át, hogy még erőteljesebb megjelenéssel nyűgözze le az ügyfeleket, kihangsúlyozva az új szabadidőjármű strapabíró terepalkalmasságát.
Oldalnézetből az új kerékív és a küszöbborítás letisztultabb, merészebb módon irányítja a figyelmet a jármű sziluettjére, amelyet új rajzolatú, 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák kínálata tesz még látványosabbá.
Hátul új lámpatesteket találunk, LED fényvezetéses technológiával felvértezve, amelyek éjszaka ultramodern megjelenést kölcsönöznek a kivilágított autónak. A lökhárítót átrajzolták, még hangsúlyosabb lett, a korábbinál jobban kiemelve a jármű szélességét. A hátsó fenékvédő lemezt szintén látványosabbra tervezték át.
Az új RAV4 összesen kilencféle árnyalatban rendelhető; ezekből kettő - a sötét vörös és a királykék metálszínek - újonnan jelentek meg a kínálatban.

Belső kialakítás - fokozott érzékelhető minőség, kedvezőbb funkcionalitás
A RAV4 utasterének kifinomult, divatos berendezését még tovább fejlesztettük, így jobb funkcionalitást kínál, egységesebb és harmonikusabb megjelenéssel, valamint fokozott érzékelhető minőséggel.
A vezető előtti műszeregység, a középkonzol és a váltókar körüli padlókonzol vadonatúj kialakítást kapott; a műszerfalat, az ajtópanelt és a középső kartámasz kárpitját áttervezték, valamint mindenütt új, egységesebb összhatású, prémium minőségű felületi kidolgozást alkalmaztak.
A vezető oldali műszeregység elegáns, kettős analóg kialakítást kapott, középen 4,2 colos multi-információs képernyővel. A középkonzol paneljét áttervezték, beleillesztettek egy nagyméretű, 7 colos színes multimédiás érintőképernyőt.
A műszerfal, az ajtópanelek, valamint a középső kartámasz borítását egyaránt átdolgozták, kényelmesebbek és kellemesebb tapintásúak lettek. A még jobb érzékelhető minőséget erősítik a matt fekete és semleges ezüstszínű betétek. A még harmonikusabb megjelenést szolgálja a műszerek egységes háttérvilágítása, valamint az azzal összehangolt környezeti megvilágítás.
A fedélzeti tárolórendszerek még praktikusabbá és még rugalmasabban használhatóvá váltak, köszönhetően a padlókonzoli tárolórekesz második belső tálcájának, a padlókonzol módosított elülső pohártartóinak, amelyekben immár füles bögre is elhelyezhető, a középkonzoli polcon elhelyezett csúszásgátló betétnek, valamint a tetőkonzolon kialakított tárolórekeszeknek.
Az ügyfelek a belső színharmóniák kibővített kínálatából válogathatnak, beleértve a négyféle, kiváló minőségű bőrkárpitozást, amelyből kettő (cserbarna és bézs) vadonatúj.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER