2013. február 02. szombat, 08:34

 

A Suzuki értékesítési eredményei a megelőző évhez képest jelentősen javultak 2012-ben az év folyamán meghirdetett autócsere-akcióknak köszönhetően. Az akciók során 2060 magánvásárló jutott új autóhoz, a Suzuki összes eladása pedig elérte a 3300-at.

suzuki-logo

A Magyar Suzuki Zrt. mindig is kiemelt jelentőséget tulajdonított annak, hogy autói magyar munkaerővel készülnek az esztergomi gyárban. Amellett hogy Esztergom látja el egész Európát exportált gépjárműveivel, a gyár a hazai piacra is termel. A Suzuki magánvásárlói az elmúlt két évtizedben szilárd alapot jelentettek az értékesítés területén. A globális és magyar gépjárműipart, valamint a magyar háztartásokat is sújtó gazdasági válság időszakában a magánvásárlók szerepe még inkább felértékelődött.

A Magyar Suzuki értékesítési tevékenységével 2012-ben közel félmillió Suzuki-tulajdonost célzott meg, arra bátorítva őket, hogy régi autójukat cseréljék újra. Ezek az akciók megoldást kínáltak mindazoknak, akikben megérett az elhatározás a régi autó lecserélésére, és csak a kedvező alkalomra vártak. Mindehhez szükség volt a Suzuki belföldi márkakereskedői hálózatának erős támogatására, így a helyi marketingkampányok is hozzájárultak az éledező magáneladások számának növekedéséhez.

Az első autócsere-akció 2012 februárjában kezdődött, amikor a Suzuki Ignisszel rendelkezők cserélhették a meghirdetett modellek valamelyikére öreg autójukat úgy, hogy az új kocsi megvásárlásához extrakedvezményt kaptak. Az Ignis után a Swift következett, hat kiválasztott modellel. Az új Swift egyik kivitelére vonatkozó egymillió forintos engedmény verhetetlennek bizonyult, az értékesítési pontokon megjelenő vevők életet leheltek a korábban stagnáló eladásokba, és több mint ezer autót vásároltak.

Tavasszal a Wagon R+ következett, az akció az olimpiai kampány kezdetéig tartott, amikor is az összes Suzuki modell becserélésére lehetőség nyílt. Nyáron megjelent a kereskedésekben az új, stílusos formatervvel és számos vonzó tulajdonsággal felruházott, frissített Splash. Tesztvezetésére a „Legjobb női vezető” verseny elődöntőin nyílott mód, ahol a hölgyek bemutathatták autóvezetési tudományukat. Több mint ötezer versenyző tette próbára tudását – közülük került ki a győztes, Magyarország legjobb hölgysofőrje, aki egy vadonatúj Splasht kapott fődíjként.

A Suzuki-ősz a magyarok egyik legnépszerűbb modelljével köszöntött be: az SX4-ek cseréjére vonatkozó akció év végéig tartott, egészen a karácsonyi kampányig, amelyben további árengedmények és kiegészítők – például modellspecifikus tartozékok –, javítókészletek, szűrők, mobilkihangosítók vártak a vásárlókra.

A csereakciók nagyon népszerűek voltak a márkahű vásárlók körében. Az egyidejűleg bevezetett új márkaszlogenben – „Igazi magyar. És japán.” – a Suzuki autók olyan termékként jelennek meg, amelyek magyar gyártásban, a legkorszerűbb japán technológia felhasználásával készülnek.

A sikeres akciók révén a Suzuki nagy lépést tett, hogy megerősítse korábbi kiváló megítélését, a „legnépszerűbb magyar autó” státuszát. A magánvásárlásokból származó értékesítés 2011-hez képest megduplázódott, a Suzuki 6,2 százalékos piaci részesedést ért el 2012-ben. Világosan megmutatkozott, hogy a magánvásárlók szilárd alapot jelentenek a márka számára: a 2012-es eladások 60 százalékánál magánszemély volt a vevő.

A flottavásárlások esetében a tendenciákban némi elmozdulás figyelhető meg: a cégek hajlamosabbá váltak kis fogyasztású B kategóriás modelleket vásárolni, ami remélhetőleg jó hír a Suzukinak, hiszen így újabb potenciális vevőkre számíthat 2013-ban.

Ami a további terveket illeti, 2013-ban a Magyar Suzuki hazai tenderek elnyerésével kívánja növelni flottaeladásainak arányát. A 2012-ben nagy sikert arató csereakciók a közeljövőben biztosan folytatódnak valamilyen formában, hogy még több Suzuki-tulajdonost érjenek el. A „Legjobb női vezető” versenyt pedig – tavalyi nagy népszerűségére való tekintettel – kibővített formában rendezi meg a vállalat.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER