Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
Kötelező biztosítás kalkulátor és online biztosítás kötés, díjszámítás 2012-2013Casco biztosítás kalkulátor és online biztosítás kötés, díjszámítás
2012. november 01. csütörtök, 12:27

 

November 31-én az esztergomi magyar Suzuki gyár azon megtisztelő meghívásának tettünk eleget, mely szerint egy napra a gyár munkásai lehettünk a gyár fennállásának 20. születésnapja alkalmából.

suzuki-gyar

Sok tekintetben persze sokkal könnyebb volt az életünk, mivel nem 6-kor kezdtük a műszakot, hanem csak fél 10-kor, s azt is egy tejfölös-sajtos lángos reggeli elfogyasztásával, melyet azonban a dolgozók is megkapnak juttatásként az egyszeri meleg ételen felül. Ezek után magunkra öltöttük a ma már minden dolgozó által viselt gyári egyenruhát, majd csoportokra osztva bővebben megismerhettük a gyár részlegeit és a gyártási folyamatokat, mint egy átlagos gyárlátogatás alkalmával.

Ruska Viktória vállalati kommunikációs vezető eligazítása
suzuki-munkavedelmi-oktatas

A mi csoportunk az autó elkészültének utolsó fázisán, a rázókövekkel, fekvőrendőrökkel bőven kidekorált tesztpályán kezdte, ahol is a típusonkénti kész autók 20 %-át végigvezetik. Nézik a kormánybeállítást, futóművet, fékek működését. A munkafolyamatot egy ezen feladatot végző munkás mutatta be, mindezt a kocsiban ülve figyelhettük.
A munkások egyazon feladatot végeznek minden nap. Miután percenként készül el egy új autó, ahogy elvégezte a tesztfeladatot, leparkolás után vizsgálja a következő gépkocsit.
Érdekességképp egy autó az alapanyagokból 1 nap alatt készül el.

suzuki-tesztpalya


Visszalépve a munkafázisban egy lépcsőt a tesztpadhoz érkezünk. Ez hasonló a szervizekben lévő műszaki vizsga padhoz. Miután összekötik az autót a komputerrel, vizsgálják a km óra pontosságát, gyorsítást, lassítást, váltásokat, lámpákat. Ezután kerül az autó majd a vaxolókhoz, s utána fóliázzák le.

suzuki-vizsgapad


autofoliazas



Csoportunk az utolsó munkafázisok után visszalépett a gyártás elejére. A présüzemben láthattuk a feltekercselt fémlapokat, melyek a 3500 tonnás présgépből kijőve, már karosszéria elemként jelennek meg, s ezeket veszik munkapadjukra a hegesztő robotok.
A gyárban folyamatosan mindenféle hangjelzések vannak. A dolgozók pontosan tudják, melyik mit jelent, azaz nincs beállítva helyesen egy gép, vagy éppen egy dolgozó a művezetőjét hívja segítségül.

fembalak


presgep


hegesztosor


Természetesen a gyártási folyamatban nem vettünk részt, azonban pár szerelési műveletet magunk is kipróbálhattunk a gyár betanító részlegén gyári szakoktatók segítségével. Hűtőcsövet szereltünk fel, csavarozást gyakorolhattunk. Egy dolgozónak 45 másodperc alatt kell 15 csavart feltennie, azaz 3 mp alatt. Beépítettünk még hátsó lámpát és feltettük az ajtókra a szigetelő gumiszalagot.

Miután minden csoport elvégezte a számunkra kijelölt munkafázisokat dolgozói ebédet kaptunk az ebédlőben. Bőséges tyúkhúslevest és marhapörköltet galuskával, savanyúsággal.

A Suzuki magyarországi története során számos modell, valamint kisebb változtatásokon átesett, továbbfejlesztett modellváltozat készült Esztergomban: nevezetesen a Swift első, második és harmadik magyarországi generációja, továbbá a WagonR, az Ignis, a Splash, valamint az SX4 különböző verziói.
Érdekességként megtudtuk, hogy itt készül a Japán részére gyártott Splash személygépkocsik, melyek elkészültük után vonatra, majd hajóra kerülnek, hogy az anyaország felé vegyék útjukat.

elso-magyar-suzuki-swift

A gyárnak jelenleg 3100 dolgozója van, akik 2 műszakban teljesítik munkájukat. A vezérigazgató tájékoztatása szerint nem készülnek leépítésre, sőt jövőre bővülhet is a munkáslétszám, mivel az idei 155 ezer elkészült gépkocsit 180 ezerre kívánják felemelni, tekintettel arra is, hogy 2013-ban itt fog készülni a Suzuki S-Cross kompakt szabadidőautó.

szereles


motorszereles


suzuki-gyar-esztergom

  • Megosztás a Facebook-on
  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

AF
0
 
 
Kedves Dolgozó!
Lehet félreértettük az információt, s nem jár tízórai vagy hideg étel pluszban. Ezek szerint a juttatás a dolgozóknak egyszeri meleg étel. Köszönjük az észrevételét!
suzukisdolgozo
+1
 
 
"egy tejfölös-sajtos lángos reggeli elfogyasztásával, melyet azonban a dolgozók is megkapnak juttatásként az egyszeri meleg ételen felül"... na persze, a dolgozók nem kapnak semmiféle lángost.... :-D ekkora hülyeséget, azon egyszeri meleg ételen felül semmit se kapnak semmiféle kafetériát, és ha nem kérik esetleg azt a "finom meleg ételt" választhatják helyette napi 200 forintot érő étkezési utalványt. Szóval egy hónapra kb 4000 ezer forint kafetéria és annyi. Még hogy minden dolgozó lángost kap... ha ha ha...
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading
e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER

A Suzuki Hustler a Japán Év Autója
2014. november 19., szerda
  A Suzuki Motor Corporation Hustler miniautója nyerte a Japán Autós Szakírók és Újságírók Konferenciája (RJC) 2015-ös Év Autója... Bővebben...