2011. július 14. csütörtök, 16:44
Elhagyta a kétmilliomodik autó a Magyar Suzuki (MSC) esztergomi gyártósorát. A „lángvörös gyöngyház” Suzuki Swiftet Gyulay Zsolt, a Magyar Olimpiai Bizottság alelnöke vezette le magyar olimpikonok gyűrűjében a futószalagról. A kétmillió legyártott gépkocsi tiszteletére rendezett ceremónia mellett a gyár húszéves fennállását is idén ünneplik Esztergomban.
Az esztergomi Magyar Suzuki dupla jubileumot ünnepel, hiszen az idén húszéves gyár szerelőüzemének szalagjáról a kétmilliomodik gépjármű gördült le a mai napon.
Hisashi Takeuchi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérizgatója köszönetét fejezte ki mindazoknak, akik áldozatos munkájukkal kivették a részüket a kétmillió Magyarországon gyártott autó előállításából, s így osztozhatnak a sikerekben is.
„Megtisztelő a Magyar Suzuki vezérigazgatójaként állni itt ezen a napon, amikor példa nélküli erőfeszítéseink testet öltenek. Úgy gondolom, erre az eredményre mindannyian nagyon büszkék lehetünk” – mondta Hisashi Takeuchi.
A vezérigazgató a különleges esemény kapcsán bejelentette, hogy a húsz év és a kétmillió autó tiszteletére 20 szerencsés jövőbeni Suzuki-tulajdonos, amennyiben a Suzuki-márkakereskedések valamelyikében 2011. július 15. és szeptember 30. között tesztvezetésre jelentkezik, egyenként 2 millió forintos kedvezményt kap bármelyik Suzuki modell árából.
Az ünnepi eseményt megtisztelte jelenlétével Gyulay Zsolt, a Magyar Olimpiai Bizottság alelnöke, aki Csonka Zsófia és Sidi Péter sportlövő, Pars Krisztián kalapácsvető és Kiss Dániel gátfutó, Londonra kvalifikált magyar olimpikonok között vezette le a jubileumi Swiftet a sorról.
„Örömünkre szolgál, hogy a Magyar Olimpiai Bizottság GYÉMÁNT fokozatú támogatója, a Magyar Suzuki Zrt. évek óta a magyar sport, a magyar olimpiai csapat érdekeit szolgálja. Nagyon köszönjük, hogy támogatásukkal hozzájárulnak ahhoz a megfeszített munkához, amely a magyar sportéletben folyik, és biztosítják a londoni felkészülés nyugodt körülményeit. Bízom benne, hogy a „mi autónkkal” a jövőben is szoros lesz az együttműködésünk. További sikereket kívánok, és gratulálok a dupla jubileumhoz” – mondta Gyulay.
A Magyar Suzuki négy éven keresztül, a londoni olimpiáig Suzuki gépkocsiflottával támogatja a MOB munkáját, ezzel segítve a sportolókat, edzőiket és a szakvezetőket a felkészülésben.
Magyar Suzuki Zrt.A vállalatot a Suzuki Motor Corporation többségi tulajdonosként 1991-ben alapította. A kezdő modell Swift 1992-ben gördült le a gyártószalagról, ezt 2000-ben a Wagon R+, 2003-ban az Ignis, 2005-ben az új Swift, 2006-ban az SX4, 2008-ban a Splash, majd 2010 júniusában az új Swift követte. Az Esztergomban gyártott modellekbe ma már kizárólag az Euro 5-ös környezetvédelmi szabványnak megfelelő motorok épülnek be. A Suzuki Motor Corporation egyedüli termelő leányvállalataként a kontinensen a Magyar Suzuki látja el a teljes európai piacot az Esztergomban gyártott gépjárművekkel. Alapítása, a kezdeti zöldmezős beruházás óta a Magyar Suzuki számos bővítésen ment keresztül. Mára a gyártás öt nagyobb üzemegységben zajlik (prés-, hegesztő-, festő-, lökhárító- és szerelőüzem). Beruházások sora követte egymást az elmúlt húsz esztendőben, a legjelentősebb a 2003–2008 közötti, amikor is a Suzuki „európai reneszánsz programjának” keretén belül a két legfontosabb célkitűzés az európai disztribúciós hálózat kiépítése volt, valamint a magyar leányvállalat felkészítése a 300 ezres gyártási darabszámra. Utóbbi cél csaknem teljesült 2008-ban, hiszen a gyár több mint 280 ezer gépkocsit gyártott abban az évben.
Exporttevékenysége során a vállalat nem csupán az európai piacot látja el gépjárművekkel, de szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti és észak-afrikai országba – például Izraelbe vagy Marokkóba – is.
A 3400 Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki több tízezer ember számára nyújt megélhetést. A hazai és európai piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a vállalat importált gépkocsik, motorkerékpárok és csónakmotorok értékesítésével is foglalkozik. Az anyagcég, a Suzuki Motor Corporation által gyártott, csúcstechnológiát képviselő importmodellek értékesítésével és az ügyfelek igényeinek kielégítésével Magyarország egyik legkiválóbb kereskedelmi hálózata foglalkozik, hogy széles termékválasztékával megfeleljen a vásárlók elvárásainak. A Magyar Suzuki Zrt. jelentős szerepet játszik a régió motorkereskedelmében is: nyolc környező ország (Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia, Koszovó és Montenegró) piacát látja el motorokkal.
Magyar Suzuki gyár mérföldkövei:1991• Megalakul a Magyar Suzuki Rt. A tulajdonosok: a Suzuki Motor Corporation, az Itochu Corporation, az IFC és az Autókonszern Rt.
• Alapkőletétel Esztergomban. A beruházás értéke mintegy 14 milliárd forint.
1992• Beindul a próbaüzem. Megkezdődik az 1000 és 1300 köbcentis ötajtós Swiftek sorozatgyártása.
• Megindul a Magyarországon gyártott Suzukik értékesítése.
1993• Az újautó-eladások listája szerint a Suzuki a legnépszerűbb típus Magyarországon.
• Átadják a tízezredik hazai autót.
• Itthon is beindul a négyajtós Swift Sedanok gyártása.
1994• Átadják a 25 ezredik Magyarországon gyártott Suzukit.
• Elindul az exporttevékenység.
1996• Az esztergomi gyárban elkészül a százezredik hazai gyártású Suzuki.
1997• Ötéves a „mi autónk”.
1999• Elkészül a 250 ezredik hazai gyártású Swift.
• Átveszi autóját a százezredik hazai Swift-tulajdonos.
2000
• Megindul a Wagon R+ sorozatgyártása.
2001• A Japánból importált Suzuki Liana bemutatója Magyarországon.
2002• A gyártás 10. évfordulója.
• Két típus, a megújult, ötszemélyes Wagon R+ és a Liana Sedan értékesítésének kezdete.
2003• 100 milliárd forintos kapacitásbővítő és technológiai fejlesztési beruházás indul.
• Az Ignis ünnepélyes bemutatója és a sorozatgyártás megkezdése.
2004• Megkezdődik a dízelüzemű Wagon R+ és Ignis gyártása.
• Az esztergomi gyárban is készülnek Ignis Super 1600-asok.
2005• Február 4-én bemutatják az új Swiftet, amely a Suzuki Way of Life! filozófiájának zászlóshajója, s dinamizmusával, küllemével, műszaki paramétereivel új irányvonalat képvisel.
2006• Február 27-én legördül a gyártósorról az alsó középkategóriás családi és szabadidőautó, az SX4. Októberben elkészül az egymilliomodik autó a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában.
2007• Megkezdődik az SX4 szedánok forgalmazása.
• Esztergomban megnyílik a Suzuki-óvoda.
2008• A vállalat többéves fejlesztések eredményeként eléri a 280 ezres évi gyártási kapacitást.
• Február 8-án legördül a gyártósorról a Splash. A modell korszerű felszerelésével, kis fogyasztásával, minimális CO2-kibocsátásával, vidám, színes megjelenésével hódít.
• A Magyar Suzuki Zrt. a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémiával karöltve megalapítja a Puskás–Suzuki Kupát.
• A Magyar Suzuki a magyar olimpiai csapat gyémántfokozatú támogatója.
• Szeptemberben elkészül a másfél milliomodik Suzuki.
2010• Június 10-én legördül az esztergomi gyár gyártósoráról a megújult Swift. Az autó 1992 és 2005 után a nagy sikerű modell harmadik Magyarországon gyártott generációja.
Tulajdonosi szerkezetSuzuki Motor Corporation 97,52%
ITOCHU Corporation 2,46%
Magyar részvényesek 0,02%
Küldés e-mail-ben: Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:
Hozzászólások