Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
2010. október 25. hétfő, 16:32

 

A Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) kifejlesztette új generációs boxermotorját*, felhasználva minden technológiát és tudást, amit eddig szerzett a vízszintes hengerelrendezésű motorok terén – vagyis abban a technológiában, ami különleges vezetési élménnyel ruházza fel a Subaru autóit, mióta 1966-ben először jelent meg a Subaru 1000 modellben.

 

uj subaru boxermotor

21 éve most újul meg első ízben teljes egészében, mióta a boxermotor második generációja 1989-ben bemutatkozott az első Legacy-ban.

A Subaru boxermotorok harmadik generációját képviselő, vízszintes hengerelrendezésű, négyhengeres benzinmotor a Subaru legújabb kutatási és fejlesztési eredményeinek alapján született meg. A vállalat egyedülálló tapasztalatokkal bír a boxermotor-technológia terén, s ezt tovább finomítva a mérnökök a teljesítmény új szintjét valósították meg. Az erőforrás teljes egészében megújult: megváltozott az alapvető felépítése – bár a vízszintes hengerelrendezés előnyeit megtartotta –, könnyebb és kompaktabb lett, alacsonyabbra került a súlypontja, és még simábban jár. A fejlődés eredményeképpen javult a motor környezetvédelmi teljesítménye, a fogyasztás mintegy 10 százalékkal csökkent, ráadásul ezzel a motorral a vezetés is élvezetesebb lesz, hiszen minden sebességtartományban simábban gyorsítja az autót. Ráadásul az FHI úgy tervezte meg az új motort, hogy technológiája és képességei továbbfejleszthetők legyenek, s így a jövőben életbe lépő új környezetvédelmi előírásoknak is képes legyen megfelelni.

Az FHI új üzemegységet épített a Gunma Oizumi gyárban, kifejezetten azért, hogy itt készüljön az új generációs boxermotor. Az új üzem legmodernebb gyártósorai az FHI minden, eddig kifejlesztett technikai tudását alkalmazzák; a leghatékonyabb gyártási rendszereknek köszönhetően az itt készült termékek a legmagasabb minőségi előírásoknak is megfelelnek.


* Boxermotor: vízszintes hengerelrendezésű motorként is ismert. Ennél az építési módnál a hengerek szimmetrikusan helyezkednek el a főtengely bal és jobb oldalán. A hengerek mozgása az egymással szemben álló bokszolók ütéseire emlékeztet – innen származik a motor népszerű elnevezése.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading
e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER