2011. augusztus 13. szombat, 15:09

 

Idén főszponzori rangra emelkedett a Subaru és a Magyar Vitorlás Szövetség által rendezett kétfordulós Nagyhajós Bajnokság névadó szponzora lett.
Interjú Szoják Balázzsal, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkárával

 

subaru-forester


1.Tavaly sikerült a Subaru Team-nek megnyernie a Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságot Cres-ben. Hogyan értékeli ezt az eredményt?
A Subaru tavaly támogatója volt annak a csapatnak, amelyik a Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság bajnoki címét már több éve birtokolja. A bajnokságot tovább nehezíti, hogy erre a versenyre külön állnak össze a legénységek, nem az

egész évben összeszokott mancsaft dolgozik együtt. A tavalyi cím elnyerése egyre komolyabb sportteljesítményt mutat, hiszen egy ilyen versenyt meg lehet nyerni egyszer, de a sorozatos győzelem, a bajnoki cím megvédése sokkal nagyobb feladat. Ugyanis a vetélytársak az évek során kiismerik a kapitányt, felveszik a ritmust, megismerik a technikai előnyüket.   

2. A Balaton és az Adriai-tenger jelentősen más vitorlás terep. Elegendő-e a balatoni vitorlás tapasztalat ahhoz, hogy valaki a tengeren is versenyezzen?
Nem gondolnánk, de elég. A Balaton és az Adriai-tenger sokkal kevésbé különbözik egymástól vitorlázás szempontjából, mint amire elsőre asszociál az ember. A két versenyhelyszín földrajzilag nem különbözik sokban egymástól, ugyanis Cres térsége a sok sziget között kialakuló csatornahálózat miatt nagyon hasonlít a magyar tenger méretéhez, továbbá itt nem is tudnak kialakulni olyan hullámzási viszonyok, mint a nyílt vízen. Gyakorlatilag egy nagyon jelentős különbség van: a szigetek között olyan áramlási viszonyok keletkezhetnek, amelyek a Balatonon egyáltalán nincsenek jelen. Az áramlás sokszor összemérhető a hajónak a szél által hajtott sebességével. Ez a jelenség pályaversenyeken egészen érdekes szituációkat tud kialakítani, tehát erre fel kell készülni, egyedül ez nem gyakorolható otthon.   

subaru-vitorlas-kupa

3. Miért fontos, hogy magyar vitorlázóknak legyen tengeri bajnoksága?

Részben a balatoni körülmények hasonlósága miatt, részben pedig azért, mert a nemzetközi hajós világ nagyobb részben tengereken versenyez. A tengeri körülmények alapvető ismerete elengedhetetlen ahhoz, hogy később a magyar versenyzők a nemzetközi mezőnyben is megméretessék magukat. Másodsorban nem elhanyagolható az a frenetikus élmény, amit a tengeri vitorlázás nyújtani tud. Mindemellett tavaly már a hatodik verseny került megrendezésre, tehát a tradíció miatt is fontos képviseltetni magunkat a tengeri bajnokságon. Vannak olyan honfitársaink, akik csak tengeren vitorláznak, nekik ez az egyetlen lehetőség megmérkőzni magyar csapatokkal.  

4.A Subaru tavaly még csak a Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságon támogatta a győztes csapatot, azonban idén már külön kupát rendez a Balatonon?
Igen, a tavalyi egyéni győzelem után idén főszponzori rangra emelkedett a Subaru és a Magyar Vitorlás Szövetség által rendezett kétfordulós Nagyhajós Bajnokság névadó szponzora lett.

5. A 2011. évi versenyévad Országos Nagyhajós Bajnokságának névadó szponzora idén a Subaru. Hogyan jött létre ez a kapcsolat?
A Magyar Vitorlás Szövetség és a Subaru között az évek alatt szoros és gyümölcsöző kapcsolat alakult ki, amely számunkra és a Subaru számára is egyre nagyobb jelentőséggel bír. A vitorlás társadalom az egyik célközönsége a japán márkának, így természetesen üzleti szempontból is fontos a hazai importőrnek, hogy a versenyeken résztvevők közvetlenül találkoznak a Subaru modelljeivel.   

6. A Vitorlás Szövetség miért a Subaru márkát választotta?

A Magyar Vitorlás Szövetség körül sok autómárka van jelen támogatóként, melyek közül a Subaru egy sportos és kifejezetten innovatív gyártó, a Nagyhajós Bajnoksághoz tökéletesen illeszkedő arculattal.    

7. Ön szerint melyek a Subaru márka erősségei, amelyek miatt a vitorlázás szerelmesei közül sokan választják ezt a márkát?
A Subaru szimmetrikus összkerékhajtása, innovatív megoldásai és sok esetben emelt felépítése, erős dízel-, és benzinmotorjai miatt ideális autókat kínál a vitorlázás megszállottainak, legyen szó akár hajóvontatásról vagy hosszú távú utazásról vagy csak a telepen való közlekedésről. A Magyar Vitorlás Szövetség kifejezetten kedveli a Legacy Outback modellt, amely mindezen jegyeket ötvözi magában: hatalmas a csomagtere, erős és takarékos dízelmotor dolgozik az autó orrában, a szimmetrikus összkerékhajtás alkalmassá teszi a hajóvontatásra is, továbbá hosszú távon is kifejezetten kényelmes.

8. Pontosan milyen hajóosztályok indulnak a mezőnyben?
A Subaru kupa egyet jelent a 2011-es évi Nagyhajós Bajnoksággal, így az összes olyan hajóosztály indulhat a megmérettetésen, amelyek a versenykiírás kritériumait teljesítik. Körülbelül harminc hajóosztály tartozik ide, - szép nagy a balatoni mezőny is - ezért két időpontban rendezzük meg a Subaru kupát. Júliusban volt a bajnokság első része, és jelenleg zajlik - augusztus 12-17-ig - a Subaru kupa II. fordulója.    

9. Csak profi csapatok indulhatnak a Subaru Kupán? Milyen feltételek szükségesek a nevezéshez?

Ha olyan értelemben vesszük a profi szót, hogy mindenkinek van versenyengedélye, sportorvosi igazolása, klubtagsága, akkor igen nevezhetjük profi bajnokságnak, egyébként a sportág csak azt hívja profinak, aki kifejezetten a vitorlázásból él. A nevezéshez az említett dokumentumokat kell bemutatni.  

10. Tervezik-e a további együttműködést a japán márkával?
A Subaru és a Magyar Vitorlás Szövetség között kialakult együttműködést mi biztosan fenn kívánjuk tartani, hiszen már-már barátivá vált a kapcsolat. A Subaruval mindenképpen szeretnénk tárgyalni a Kupa befejezése után, hogy megtaláljuk a további együttműködés lehetőségeit egy baráti beszélgetés keretében. 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER