Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
2013. április 26. péntek, 13:07

 

A Captur a Renault új városi crossover modellje. Lendületes vonalai kiemelik jellegzetes arányait, nagyméretű kerekei, bőséges szabad hasmagassága, széles nyomtávjai és meredeken döntött, előre tolt szélvédője a buszlimuzinok, szabadidőjárművek és ferdehátúak egyedi keverékét nyújtja.

renault-captur

A Renault Captur kétszínű karosszériavariációi, fényezett keréktárcsái, világos vagy sötét beltéri burkolatai, kárpitok és grafikai motívumok révén a Captur a legváltozatosabb ízlések és elvárások kielégítésére alkalmas.


A Renault tervezői szabad kezet kaptak a Captur megalkotása során. Noha a Renault Captur kompakt modell (alig hosszabb az új Clionál), mégis tágas. A hosszirányban mozgatható hátsó üléspad az utasok és csomagjaik számára optimális helykínálatot biztosít, legnagyobb térfogata 455 liter (a kalaptartóig mérve). Az utastérben két újítás emeli ki a Captur különösen felhasználóbarát személyiségét: a 11 literes, fiókszerű kesztyűtartó, amelyhez könnyen hozzáférhet a vezető, a másik az eltávolítható üléskárpitok kínálata, amelyek lecipzárazhatók és mosógépben moshatók.

A műszerfalon található Renault R-Link multimédiás tablet az internet-kapcsolat vadonatúj szintjét biztosítja a felhasználók számára; a rendszer a kifejezetten autós felhasználások folyamatosan bővülő választékát nyújtja.

Az emelt üléspozíció nem csak kényelmes, de magabiztossá is teszi a vezetőt, akárcsak a jármű passzív biztonsági jellemzői, úttartása és fékteljesítménye. A Captur rugózási komfortjának záloga az autó ‘B’ padlólemeze, amelyen az új Clioval osztozik.

A Captur kétféle benzinmotorral: a mindössze három hengeres, 898 cm3 lökettérfogatú Energy TCe 90-ből, és a négyhengeres, 1198 cm3-es TCe 120 EDC-ből, amelyhez EDC dupla kuplungos sebességváltóval társítható. Ami a dízelmotorokat illeti, az Energy dCi 90 mindössze 3,6 liter/100km üzemanyagot fogyaszt, CO2-kibocsátása pedig csupán 95 g/ km*, amelyek rekord értékek a Captur méretosztályában. A későbbiekben ez a dízelmotoros erőforrás is kapható lesz az EDC sebességváltóval.

A franciaországi Guyancourt-ban működő Renault Technocentre-ben tervezett, a spanyolországi Valladolidban gyártott Renault Capturt több mint ötven országban forgalmazzák (beleértve Dél-Koreát, ahol a későbbiekben a Samsung Motors zászlaja alatt kerül piacra a modell).
A Captur gyártása során felhasznált műanyagok akár 16 százaléka újrahasznosításból származik.

A 2013 áprilisától kapható Renault Captur régen várt, pompázatos színfoltja lesz a városi kisautók kategóriájának.

renault-captur


A ‘Captur’ tanulmányautó
A sportos és életvidám crossover koncepció kétszemélyes felfedező-útra csábított.
Közvetlenül ebből a tanulmányautóból ered a sorozatgyártású modell, amelyet ráadásul ugyanazok a tervezők, ugyanabban a stúdióban készítettek el, mint az egykori koncepciót.

A Capturban nem csak az eredeti tanulmány neve és stílusa, de számos funkciója is tovább él:
- Jellegzetes orrkialakítás, amelynek központi eleme a markáns és feltűnő, függőlegesen elhelyezett Renault logó, amelyet fényes fekete háttér előtt helyeztek el.
- A csupa ív formavilág mozgást és könnyedséget fejez ki; az autón alig található él.
- Izmos kontúrok az oldalfalakon és a kerékíveken.
- A nagyméretű kerekek és masszív kerékdobok robusztus és sportos karakterről tanúskodnak.
- A Captur tetejének rajzolata a tanulmányautó tetőkialakítását tükrözi.
- Repülőgép szárnyát idéző műszerfal.
- Az első ülések hátfalán kialakított, rugalmas hálós zsebek a vitorlázás és a hegymászás világát idézik, illetve visszautalnak a tanulmányautó ülésein és csomagtér-borításánál alkalmazott anyagra.
- Hangulatvilágítás az Easy Life fiókban.
- Egyedi, meleg hangulatú Arizona narancs fényezés, amely a szériagyártású modell bevezető színárnyalata lesz.

Külső forma
A Renault Captur barátságos megjelenésű városi crossover modell. Kompakt külsőméretei (4,12m x 1,77m x 1,57m), nagyméretű keréktárcsái 16 vagy 17 colosak, szabad hasmagassága (200 mm). A küszöbvédő betétek hatékonyan óvnak a városi forgalomban és terepen fenyegető sérülésektől. A kettéosztott, vízszintes elrendezésű hátsó lámpatestek széles csomagtérnyílást tesznek szabaddá, és hatásosan segítenek elkerülni a szögletes megjelenést. Minden oldalajtó alját úgy alakították ki, hogy az beszálláskor ne piszkolja össze az utasok cipőjét és ruházatát.

Dizájn csomagok

Az ügyfelek a dizájn-csomagok révén könnyedén saját ízlésükhöz alakíthatják járművüket.
A személyre szabhatósági program alapját három eltérő tematika: az ‘Arizona’, az ‘Azur’ és a ‘Manhattan’ adja meg.

Személyre szabható elemek:
Külső:

- Kéttónusú kidolgozás: a tető, a szélvédő-oszlopok és a külső tükörházak markáns kontrasztban állnak a karosszéria többi elemével,
- Színezett fekete, narancs, krémszín vagy króm betétek a hűtőmaszk körül, a ködfényszóró házán; az ajtók alsó védősávjain, és a csomagtérfedél díszsávján (rendszámtábla-megvilágítás)
- Színes keréktárcsa: narancs, krémszín vagy fekete.
- Dekorációs grafikák a motorházfedélen, a tetőlemezen és a csomagtérfedélen.

Belső:

- Világos vagy sötét utastéri környezet.
- Dekorszín betétek a beltérben (narancs, elefántcsont, króm, szürke, kék vagy zöld) a légbeömlők keretén, a középkonzolon, a hangszórókon és az Easy Life fiókos kesztyűtartón.
- Négyféle választható kárpitozás a második felszereltségi szinttől kezdve (nem lecipzározható), valamint nyolcféle Zip Collection levehető üléshuzat opcióként a második, alapfelszerelésként a harmadik felszereltségi szinttől (piactól függően)
- Háromféle tematikus optikai csomag (‘Captur’, ‘Map’, ‘Losange’), amelyek a kormánykerék és a kárpitozás megjelenését a külső dekorgrafikák utastérbe csempészésével dobják fel.

renault-captur-muszerfal


Színválaszték
A kilenc karosszériaszín mindegyike kérhető egyszínű kivitelben. Az alábbi táblázat a lehetséges kéttónusú kombinációkat tartalmazza:



OC: egyszínű
TT: kéttónusú
n/a: nem rendelhető kombináció


Egyterűek, szabadidőjárművek, családi ferdehátúak
A Renault Captur három alapvető értéket egyesít a szabadidőjárművek karakterét és strapabíró jellegét, a buszlimuzinok belső terét és praktikumát, és végül a családi ferdehátúak menetdinamikáját.

Szabadidőjármű:
- A 2,60 méteres tengelytáv és a 1,51 m nyomtáv
- A nagyméretű kerekek és a hasmagasság (200mm)
- Alsó karosszériavédő betétek és lökhárító védősáv.

Buszlimuzin jellemzők:

- Magas üléspozíció (+10cm az új Clióhoz képest).
- Tágas, 377 – 455 literes csomagtartó (hátsó üléspad hosszirányú helyzetétől függően).
- Családra méretezett utastér: a gázpedál és a hátsó üléstámla közötti távolság 1.730mm, a hátsó térdhely 215 mm (+75 mm az új Clióhoz képest).
- A 60/40 arányban osztott, hosszirányban eltolható hátsó üléspadon kényelmesen elfér három felnőtt, ledöntve sík csomagtérpadló alakítható ki.
- Hárompontos Isofix gyermekülés-rögzítő pontok az első utasülésen és a hátsó szélső üléseken; három homologizált biztonsági öv a hagyományos rögzítésű gyermekülések bekötésére.
- Összesen 27 liternyi, fedeles tárolórekesz.
- Kényelmes rugózás.

Családi ferdehátú jellemzők:

- A Captur valamivel magasabb tömegközéppontját figyelembe véve áthangolt futómű-beállítás. Az első és hátsó tengelyen jelentkező oldaldőlés azonos mértékű, ami minimális oldaldőlést és kiegyensúlyozott vezethetőséget eredményez. A lengéscsillapítók hangolása kezes vezethetőséget, fokozott menet-biztonságot és- kényelmet szavatol.
- A változó rásegítésű, elektromos szervokormány közvetlen áttételezésű (2,7 kormányfordulat ütközéstől ütközésig), városban kényelmesen használható, országúton precíz.
- 10,8 méteres fordulókör (járdaszegélyek között) a kiváló manőverezhetőségért.

Csomagtér és pakolási lehetőségek
Easy Life fiók: kesztyűtartó fiók, amely könnyen elérhető a vezetőülésből. Űrtartalma 11 liter, elfér benne egy hordozható számítógép, egy fényképezőgép vagy kézitáska.

renault-kesztutarto-fiok


A tágas csomagtartó szabályos alakú, térfogata 377 és 455 liter között változtatható. A kiemelhető csomagtérpadló több szintre is behelyezhető, akár kárpitozott, akár lemosható felével fölfelé. Alatta, a defektjavító készlet két oldalán egy-egy tágas tárolórekeszt találunk.

captur-csomagter

A hosszirányban eltolható hátsó ülés 160 mm távon mozgatható, leghátsó állásában akár 215 mm férőhelyet biztosít a hátsó utasok térdének.
A két első ülés előtt kiemelhető, 1,6 literes tárolórekesz található.
A műszerfal tetején nagyméretű, fedeles tárolót alakítottak ki.
Az első ajtózsebekben akár másfél literes palackok is elférnek.

Kényelem
Már a belépő kivitelen is alapfelszerelés a kulcs nélküli nyitás és motorindítás, a második felszereltségi szinttől a funkció a kártya elővétele nélkül használható.
A vezetőülés magassága 70 mm-en állítható, így a legkülönfélébb testalkatú vezetők is képesek beállítani az ideális üléspozíciót.
A kormánykerék magasság (60mm) és távolsága (50mm) egyaránt állítható.
A kesztyűtartó fiók fölötti réseken átsejlő, rejtett környezeti megvilágítás fokozza a hangulatot (a második felszereltségi szinttől kezdődően).
Egyérintéses irányjelző funkció: az irányjelző kar finom érintésére hármat villany az irányjelző.
A Captur harmadik felszereltségi szintjén kínált, kiegészítő kanyarfényszóró a megfelelő oldali ködfényt felkapcsolva világít meg szélesebb területet, és biztosít jobb látási viszonyokat a vezető számára (40 km/óra sebesség alatt üzemel).
Tolatóradar (hangjelzéssel) és tolatókamera egyaránt rendelhető a MEDIA NAV vagy R-Link csomagokhoz (alapkivitelben vagy opcióként, felszereltségi szinttől függően). Végezetül a visszagurulás-gátló funkció biztonságos elindulást tesz lehetővé az emelkedőkön.


Motorkínálat

- Turbófeltöltés minden motorban: a Renault Captur mindegyik erőforrása turbótöltésű, kisméretű és a legújabb generációs technológiát képviseli. E motorok forgatónyomatéka alacsony fordulatszám mellett is kiváló.
- Minden automata változatban EDC váltómű működik: a TCe 120 motorhoz már a kezdetektől megrendelhető a hatékony, dupla kuplungos (EDC) váltómű, ami később a dCi 90 erőforrással is párosítható lesz. A simán kapcsoló EDC automata váltómű élénk teljesítmény-leadást és alacsony üzemanyag-fogyasztást kínál.
- ‘Stop&Start’ technológia a teljes Energy motorpalettához: minden Energy motor alkalmas a lassítás és a fékezés energiájának visszanyerésére.

Benzinmotorok*
- Energy TCe 90 (0,9 literes): 90 LE – 4,9 liter/100 km
113 g CO2/km
- TCe 120 EDC (1,2 literes): 120 LE – 5,4 liter/100 km
125 g CO2/km
Dízelmotorok*
- Energy dCi 90 (1,5 literes): 90 LE / 3,6 liter/100 km / 95 g CO2/km
- dCi 90 EDC (2013 második felétől rendelhető)
* A vonatkozó jogszabályok alapján homologizált üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás


Tömegcsökkentés és légellenállás optimalizálása

- Crossover – egy ferdehátú méretével és súlyával: nagyobb alapterület, extra kényelmi és biztonsági felszereltsége ellenére a Renault Captur tömege gyakorlatilag megegyezik a Clio III modellével.
- Nagyon kis gördülési ellenállású gumik: a rendkívül hatékony gumiabroncsok akár 3 százalékkal* is csökkenthetik az üzemanyag-fogyasztást.
- Aerodinamika (CdA): a Renault Captur felépítménye olyan alacsony, hogy a légellenállást keltő homlokfelület az utastér méretének csökkenése nélkül is a lehető legkisebb legyen.
- Mozgatható lapok zárják el automatikusan a légbeömlőket, ha a motor hűtési igénye csökken (modellváltozattól és piactól függően).
- A padlólemez alatt kialakított csatornák az optimális aerodinamikai teljesítmény érdekében a megfelelő irányba terelik a légáramlatokat.


Alkalmazások segítenek az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében.

– Fokozatváltásra figyelmeztető fényjelzés: a takarékos vezetés érdekében a műszerfalon egy világító nyíl jelzi a fokozatváltás ideális pillanatát.

- Vezetési stílus kijelző (Renault R-Link-kel rendelhető): a műszerfali kijelzőn egy fényjelzés azonnali visszaigazolást ad a vezetési stílusról. A rendszer számításba veszi az utazósebességet, a váltásokat, sőt a lassítás módját is, és különféle színek (zöld, sárga vagy narancs) és eltérő fényerősségek használatával értékeli a vezetési stílust.
- ECO üzemmódban maga a Renault Captur is segít az üzemanyag-fogyasztás mérséklésében (kivéve az EURO4 motorokkal felszerelt változatokat). A középkonzolon található ECO gomb megnyomásával aktiválható funkció az útviszonyoktól, a vezetési stílustól és forgalom sűrűségétől függően akár 10 százalékkal is csökkentheti a fogyasztást.

Az ECO üzemmód:

- korlátozza a motor által leadott forgatónyomaték mértékét,
- módosítja az EDC váltómű kapcsolás-vezérlését (alacsonyabb fordulatszámnál vált magasabb sebességfokozatba),
- különleges vezérlőprogrammal irányítja az automata klímaberendezés és a fűtőrendszer működését.

Újrahasznosított anyagok

A Renault Captur gyártása során felhasznált műanyagok 16 százaléka újrahasznosításból származik. Az összesen 32 kilogrammnyi újrahasznosított műanyag kétharmada a külső, egyharmada pedig az utastéri alkatrészekben jelenik meg.

Újrahasznosított műanyagból készülő alkatrészek:

- Alsó burkolóelemek, hátsó kereszttartó és a lökhárítók bizonyos részegységei, stb.
- Különféle szigetelőanyagok, a csomagtér kárpitozása, a műszerfal szerkezeti- és rögzítő elemei.
- A klímaberendezés, a hűtő- és üzemanyag-rendszer, valamint az akkumulátor részegységei.

95%-ban újrahasznosítható:
A felhasznált anyagok 85%-a reciklálható: 9% tisztítható (folyadékok, légzsákok), 6% hasznosítható (habanyagok, üvegek, burkolóanyagok), 70 százalék szétválogatható és bontható (fémek). További 10% energiatermelésre használható.


A legmagasabb szintű biztonság már a belépő szintű  modellekben is
- Felnőtt utasok biztonsága: megerősített karosszériaszerkezet, nagy teljesítményű első légzsákok, a fejet/mellkast védő oldallégzsákok, nyomásszenzorok az első ajtókban az oldalütközések gyors érzékelésére, előfeszítővel és erőkorlátozóval felszerelt biztonsági övek (az első üléseknél), ostorcsapás jellegű nyaksérülések ellen védő fejtámlák, erőhatárolóval kiegészített biztonsági övek a hátsó szélső üléseken, alácsúszásgátló az első üléseken.
- Gyermekbiztonság: hárompontos Isofix gyerekülés-rögzítő bekötési pontok az első utasülésnél és a két hátsó szélső ülésnél, illetve három darab, a hagyományos gyermekülések bekötésére alkalmas biztonsági öv.
- Gyalogosbiztonság: körültekintő tervezésének köszönhetően a Renault Captur minimumra csökkenti a gyalogosgázolások hatását, különösen a lábak, a csípő és a fej sérüléseit.

Vezetése
Az első és hátsó futóműrendszert a mérnökök az új Clio Grandtour modell felfüggesztéséből fejlesztették ki, és a nagyobb méretű kerekekhez hangolták:
- Első futómű: MacPherson négyszögletű alsó lengőkarral, kettős szilenttel a kiváló úttartás és menetkomfort érdekében szigeteléssel (különválasztott hossz- és oldalirányú erőhatások).
- Hátsó futómű: csatolt lengőkar, csavarrugók. A kereszttartó és a stabilizátor optimális mértékű oldaldőlést engedélyez.
- Az ABS, a vészfékrásegítés, a legújabb generációjú, hétszenzoros ESC és az oldaldőlés-gátló rendszer az alapfelszereltség része.
- Az Oldaldőlés-gátló rendszer extrém helyzetekben, vagy túlzott mértékű oldaldőlés esetén aktiválódik.
- A visszagurulás-gátló rendszer rövid ideig egy helyben tartja az autót, megakadályozva a jármű hátragurulását a rögzítőfék kioldásakor.

Üzemeltetési költség

- Az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás a Captur kategóriájának legjobb értékei közé tartozik.
- Európában minden manuális váltóművel társított motor Stop&Start rendszerrel működik.
- A legtöbb modellváltozatban megtalálhatók a motoros mozgatású aerodinamikai lapok.
- Az éves szervizintervallum és az ajánlott olajcsere-intervallum 30.000 km/két év.

Európán kívül és bizonyos európai piacokon a kötelező átvizsgálás intervalluma a helyi körülményeknek megfelelően változhat.
- Gondozásmentes vezérműlánc a TCe 90 és a TCe 120 benzinmotorokhoz.
- Hosszú élettartamú vezérműszíj a dCi motorokhoz; 150.000 km/hat év csereintervallummal.
- Alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok.
- Minden feltétel adott a magas értéktartáshoz: dizájn, minőség, és olyan utastér, ami a cipzáras, levehető és tisztítható, vagy cserélhető üléskárpitoknak köszönhetően könnyen felfrissíthető az újraértékesítés előtt.

Szerelés és tartósság

Akárcsak az új Clio, a Renault Captur is a B platformra épül. Gyakorlati szempontból ez annyit jelent, hogy motortere megegyezik a Clióéval és a Dacia Loganéval
A B-platformra a Renault-Nissan Szövetség mintegy 20 különböző járműve épül. A Renault Captur hajtásláncain is osztozik az új Clióval, ugyanakkor nyomtávja és tengelytávja nagyobb azénál.

Ami a tartósságot illeti, a Renault összes modern modelljéhez hasonlóan a Capturt is alávetették a 2010 óta elvégzett EDAU tartóssági vizsgálatnak (megjelenés és funkcionalitás), Ezt a tesztet a szokásos hosszú távú ellenőrzéseken túl végzik el; a vizsgálat keretében felgyorsítják a jármű öregedését, és generációról generációra kijavítják az esetleges hibákat, valamint előkészítik a terepet a következő modellcsaládok számára. A teszt mindössze nyolc hét leforgása alatt képes három év normál használatnak megfelelő használatot és kopást szimulálni.

Multimédia
A Renault Captur különleges, kettős multimédia rendszere egy 7 colos táblaszámítógép behelyezésére szolgáló, központi dokkolóállomást tartalmaz. Egyazon helyről érhető el a navigációs rendszer, a rádió, a mobiltelefon-kihangosítás és a mobil berendezések hálózati csatlakozását kezelő funkció. A MEDIA-NAV és a Renault R-Link szolgáltatások egymáshoz közeli, mégis eltérő célokat szolgálnak:

- A MEDIA-NAV révén a felhasználók minden eddiginél egyszerűbben hozzáférhetnek az alapvető multimédiás funkciókhoz. A kétdimenziós vagy térbeli, madártávlati nézetet biztosító, audio és multimédiás funkciókat is kezelő Nav N Go navigációs rendszer tökéletesen kielégíti a legtöbb felhasználó elvárásait. A NAVTEQ térképek egy külön erre a célra szolgáló webes felületen frissíthetők.

- A Renault R-Link egyszerre biztosít kapcsolatot az autóval és az internettel. A Renault Captur komplett szolgáltatást nyújtó Renault R-Link rendszere mindent megad az autósoknak, amire azok valaha is vágytak. Az R-Link Store már most mintegy ötven alkalmazást kínál.

R-LINK
Az alapfelszerelésként vagy 590 eurós opcióként elérhető Renault R-Link teljesítménye és egyszerű kezelhetősége révén rendkívül vonzó újdonság a műszaki beállítottságú ügyfelek számára.

renault-r-link


A nagyméretű, 7 colos (18cm) érintőképernyő ösztönösen kezelhető hangvezérléssel is irányítható.
A hat ikonos menürendszerből közvetlenül hozzáférhető minden alkalmazás: navigáció, multimédia, telefon kihangosítás, a jármű fedélzeti adatai, szolgáltatások és alkalmazások, valamint a rendszerbeállítások. A piacon egyedülálló lehetőség a testre szabható nyitóoldal.

TomTom® online navigáció: a létező legversenyképesebb navigációs termék, amelynek köszönhetően a Renault járműveiben széles körben elterjedt a GPS funkcionalitás, most a Renault R-Link TomTom® LIVE* online szolgáltatás-csomaggal tér vissza:
HD Traffic® a ma kapható legjobb valós idejű forgalom-információs rendszer révén a vezető időt és üzemanyagot takaríthat meg, és pontosan tudhatja, mikor fog célba érni.
Veszélyes területek: valós idejű közlekedésbiztonsági figyelmeztetések
TomTom Places: a világ legnagyobb valós idejű lokalizációs adatbázisa.
Időjárás: ötnapos időjárás-előrejelzés.

Coyote széria®* figyelmezteti a felhasználót a közösség által meghatározott és megerősített kockázati területekre, valamint a veszélyzónákra. A Coyote széria különböző veszélyhelyzetekre (balesetek, útfelületen heverő tárgyak) is felhívja a figyelmet, így a vezető időben lassítva biztonságosan folytathatja útját.

A felderítők megbízhatóságának és a riasztási szűrőknek köszönhetően a felhasználók hasznos információkat kapnak valós időben az alábbiakról:
- mobil és telepített traffipaxok **,
- állandó veszélyzónák, ideiglenes kockázati gócpontok***,
- forgalmi események (balesetek, torlódások, speciális útviszonyok, stb.).
* Kizárólag Belgium, kontinentális Franciaország, Olaszország, Luxemburg, Hollandia, Spanyolország, és az Egyesült Királyság.
** Kizárólag Belgium, Olaszország, Luxemburg, Hollandia, Spanyolország, és az Egyesült Királyság
*** Kizárólag kontinentális Franciaország, a vonatkozó korlátozásokkal

A Coyote széria® automatikusan alkalmazkodik az aktuális országban hatályos jogszabályokhoz. Az alkalmazás egyszerűen és kényelmesen kezelhető:
• Előre telepítve az R-Link rendszeren,
• Minden szolgáltatást egyazon előfizetés tartalmazza, nincsenek kiegészítő díjak,
• A figyelmeztető üzenetek tartósan ott maradnak a képernyő hátterében. A szóbeli tájékoztatás minden körülmények között hallható, még akkor is, ha a vezető egy másik Renault R-Link funkciót használ (alkalmazás, navigáció, stb.).
* Kizárólag Belgium, kontinentális Franciaország, Olaszország, Luxemburg, Hollandia, Spanyolország és az Egyesült Királyság.


AZ Online R-LINK

A Renault lehetővé teszi R-Link felhasználói számára, hogy felfedezzék az online világot:
-    Online szolgáltatások ingyenes igénybe vétele három hónapon át: TomTom® LIVE és Coyote széria (csak ahol a szolgáltatások elérhetők)
-    Négy előre telepített alkalmazás ingyenes igénybe vétele hat hónapon át (e-Mail, R-Link Tweet, Időjárás és Renault Asszisztencia), valamint hozzáférés az R-Link Store-hoz, ahonnan a felhasználók több mint ötven alkalmazást tölthetnek le, közvetlenül autójuk fedélzetéről. Az alkalmazások a szolgáltatás bevezetésétől kezdve elérhetők, országonként eltérő feltételekkel.

E-mail: a vezető a Renault R-Link révén autója fedélzetén olvashatja e-mailjeit és válaszolhat is azokra. A fokozott biztonság érdekében az egyszerű, hatékony e-mail alkalmazás eltérő kezelhetőséget mutat álló helyzetben, illetve menet közben.

Álló helyzetben:

- olvasott és olvasatlan e-mailek listája,
- e-mailek olvasása, törlése, küldése,
- csatolmányok meglétének ellenőrzése (a tartalom nem érhető el az alkalmazásból),
- küldött e-mailek ellenőrzése,
- bejövő e-mailek megválaszolása, továbbküldése,
- új bejövő e-mailek ellenőrzése gyakoriság beállítása

Menet közben:

A TTS (Írott szöveg felolvasása) hangszintetizátor funkció * felolvassa az e-mail tartalmát, a küldő nevét, a feladás dátumát, valamint a levél tárgyát.
* TTS funkció az alábbi nyelveken érhető el: német, holland, görög, török, dán, angol, francia, svéd, orosz, portugál, spanyol, olasz, finn, magyar, lengyel, brazíliai portugál, szlovák és cseh

R-Link Tweet: kizárólag álló helyzetben használható- Az új alkalmazással a jármű fedélzetéről megnyithatjuk Twitter® fiókunkat, hogy elolvassuk barátaink üzeneteit, reagálhassunk azokra, megtekinthessük a felhasználói profilt, illetve az általunk követett / minket követő felhasználókat.

Időjárás: Az R-Link négynapos előrejelzést nyújt a jármű környékére várható időjárásról, Európa egész területén

Renault Assistance*:
Az alkalmazás automatikusan kapcsolatot teremt a Renault asszisztencia szolgáltatásával, akármerre jár is a felhasználó.
Az alkalmazás a jármű alvázszámát és az aktuális GPS koordinátákat is megjeleníti, hogy a Renault szakemberei a lehető leghamarabb a felhasználó segítségére siethessenek.
*Igénybe vételéhez a felhasználónak társítania kell mobiltelefonját az R-Link rendszerrel, valamint a járműnek GSM lefedettséggel rendelkező területen kell tartózkodnia.


Néhány új alkalmazás

Általános vagy tematikus tájékoztatás
Metro, Euronews, Foot Mercato: szöveges vagy hangos (TTS hangszintetizátor) üzemmódban használható alkalmazások.

Kultúra
•    Balumpa (csak Franciaországban elérhető): rendezvények, koncertek, előadások, színházi műsor, kiállítások és egyéb aktuális programok a környéken. Kattintson a ‘Mehet’ gombra, és a navigációs rendszer máris útba igazítja.

Autó
E-kéziköny: interaktív felhasználói kézikönyv és karbantartási útmutató.

Praktikus

Üzemanyagárak: az alkalmazás megjeleníti, hogy a tíz legközelebbi töltőállomáson mennyibe kerül a keresett típusú üzemanyag. Színkód jelzi a legolcsóbb, átlagos és legmagasabb árakat, illetve a négy napnál régebbi árinformációkat.

A jármű álló helyzetében a felhasználó kiválaszthat egy benzinkutat, és megtekintheti az őt érdeklő üzemanyagok árait, a nyitvatartási időt, a rendelkezésre álló szolgáltatásokat, a töltőállomás címét, valamint leírását. A cím egy mozdulattal átküldhető a navigációs rendszernek.

Sárga oldalak:
sárga oldalak és tematikus keresési szolgáltatások az autóban.

A rendszer a GPS adatok alapján egy kattintásra megkeresi a közelben található éttermeket, bárokat, virágüzleteket és egyéb szolgáltatókat. A felhasználó áttekintheti a találatokat a térképen, és elolvashatja, hogy hogyan juthat el hozzájuk.


Szórakoztatás
Turisztikai rádió*: a szolgáltatás szóbeli tájékoztatást nyújt a környéken található nevezetességekről. Az R-Link rendszer kívánságra városnéző túrát állít össze, amelyen a GPS vezeti végig az autóst, és amelynek során az alkalmazás tölti be az idegenvezető szerepét.
(* kezdetben Párizs nevezetességei érhetők el angol nyelven; a szolgáltatások sora hamarosan további városokkal és nyelvekkel bővül)
Sudoku és egyéb úti játékok.

R-Sound Effect: ezt az alkalmazást hallani kell! Az R-Sound Effect egy másik motor hangját játssza le a hangszórókon keresztül; összhangban a Captur sebességével és gyorsulásával.
Összesen hatféle hanghatás közül választhatunk, a Renault Sport versenyautótól a V6-os motorig. A vezérlő szoftver figyelembe veszi a Captur motorjának fordulatszámát, a gázpedál állását, valamint a jármű sebességét, és lenyűgözően valósághű hanghatást nyújt.

renault-motorhangok

Piac
A B-szegmensbe (városi kisautók) tartozó crossoverek piaca ma még igen újnak számít. A kategóriát 2010-ben teremtette meg az azóta is meghatározó jelentőségű Nissan Juke.

Az európai piacon a kisautó-eladások 8 százalékát teszik ki a crossover modellek (B-szegmens). A méretosztályt továbbra is a hagyományos ferdehátúak uralják (74%), miközben az egyterűek valamivel kevesebb, mint 11 százalékot, a kombik alig több mint 5 százalékot tudhatnak magukénak. A fennmaradó 2 százalékon a kupék és kabriók osztoznak.

Európában 2012-ben mintegy 257 000 darab crossover modellt értékesítettek, 2013-ban piaci részesedésük várhatóan csaknem megkettőződik, és eléri a 14 százalékot. Egy évtizedes sikertörténet után a buszlimuzinok várhatóan fokozatosan teret veszítenek majd. Erőteljes személyiségük, valamint a fiatal családok és az egyedülálló vásárlók igényeit egyaránt kielégítő termékkoncepciójuk révén a crossover modellekre fényes jövő vár a szegmensben.

A Renault Captur piaci bevezetése komoly lökést adhat a szegmensnek; a helyzetet a közvetlen és közvetett versenytársak megjelenése teszi még élesebbé: a már jelen lévő Opel Mokka és Chevrolet Trax mellé hamarosan felsorakozik a Peugeot 2008, a Ford Ecosport és a Fiat 500X.


Legfontosabb piacok

A bevezetéskor a Renault Captur eladásai várhatóan a következőképpen oszlanak majd meg:
-    Franciaország: 40%
-    Európa (Franciaország nélkül): 50%
-    Törökország, észak-afrikai régió, stb.: 10%

Az exportpiacok részesedése várhatóan hónapról hónapra erősödik majd, amint a Capturt bevezetik Dél-Afrikában, Izraelben, Libanonban, Japánban és Szingapúrban. A Captur emellett Koreában is forgalomban kerül a Renault Samsung Motors zászlaja alatt, saját modellnéven.

Célközönség

A Captur rendelkezik mindazon jellemzőkkel, amelyek révén egy igen sokszínű ügyfélkör igényeit és elvárásait képes kielégíteni, különös tekintettel az alábbiakra:
- B-szegmensbe tartozó (szubkompakt) buszlimuzinok tulajdonosai, akik belefáradtak autójuk unalmas karakterébe, ugyanakkor nem szeretnének lemondani annak tágas, jól átrendezhető belteréről.
- B-szegmensbe tartozó ferdehátúak (városi kisautók) tulajdonosai, akik sokoldalúbb, markánsabb karakterű autóra vágynak
- C-szegmensbe tartozó (kompakt) buszlimuzinok tulajdonosai, akik városi környezetben is ragaszkodnak a praktikus, tágas járműkoncepcióhoz, ugyanakkor dinamikusabb, karakteresebb járművet szeretnének

Családok: A Renault Captur felismerte azon családok szükségleteit, akik számára a praktikum nem elégséges érték egy autóban, és szeretnék érvényre juttatni személyiségüket és energiájukat.

Egyedülállók vagy gyermektelen párok: A Renault Captur ellenállhatatlanul ragadja magával azokat, akik fiatalos, modern arculatú autót keresnek.

Az árlistát egyenlőre nem tették közzé.
renault-captur-crossover


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading

e-mail

 

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER