Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
2013. április 08. hétfő, 17:58

 

Nagyon jó érzés tölti el az embert, amikor egy menetpróbán olyan autókat ismer meg, amelyekről nem kell semmi rosszat leírnia, mert nincs mit.

Képgaléria
Renault Clio Grandtour menetpróba
Renault Clio Grandtour menetpróba
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

A Clio Grandtour kinézetre is tetszetős. A Renault azt mondja, hogy a formáját a 2010-es Párizsi Autószalonon bemutatott DeZir elekromos sportkupé koncepcióautótól vették. Íme a DeZir és a Grandtour, hát az olvasó ítéletére bízzuk a hasonlóságok felfedezését. Minden esetre a Grandtour kiállása igen csinos, oldalán a hajlított vonalakkal, a hátsó kerékív fölötti izom kialakításával és az üvegfelületek íveltségével. További ékessége elöl a lámpák melletti LED nappali fények. A hátsó ajtók kilincseit az ablakkeretekbe építették.

Renault DeZir
renault-dezir

uj-renault-clio-grandtour


Hű, de ssszzzéééép!
Ez volt az első mondat, amely elhagyta a szánkat, mikor kinyitottuk az ajtaját és a fekete-piros színű belső dizájnt megláttuk (ez egy a többféle designcsomag közül). A műszerfal fémkeretek között csillog. Elrendezése logikus és az egész szemet gyönyörködtető. Ezt az élményt egyébként Expression felszereltségtől kaphatjuk 35.000,-Ft-os bőrkormánnyal rendelhető piros belső design csomagban, mely 30.000,-Ft. A csomag megrendelésének a feltétele a bőrkormány rendelés is. Mindegy, 65.000,-Ft-ot megér - szerintünk -, hogy utána feltehetően évekig egy nagyon szép környezetben utazgathassunk. Dynamique (legmagasabb) felszereltségnél a bőrkormányt már alapban megkapjuk.

renault-clio-grandtour-muszerfal


renault-clio-grandtour-ulesek

A műszerfal-borítások mindenhol puha és jó tapintásúak. Bár egy kolléga valahol leírta, mit érdekli a műszerfal teteje kemény vagy puha, nem szokta kopogtatni és ebben nagyonis igaza van, pláne, hogy ezeket többen hibának írják le. Azonban ez a finomság a Clioban valahogy mégis nagyon minőségi környezetet ad az ember lelkének. A könyöklő viszont legyen minden autóban puha, mert aki sok kilométert megy egy nap vele, az bizony előbb utóbb keresi önmaga kitámasztását, és nagyon rossz dolog az, amikor már felkérgesedik a könyöke. Nos ilyen tekintetben sem lehet panasz az új Cliora.

Az új osztott és logikus kijelző körül krómkeretek csillognak. A digitális kilométeróra alatt zöld vagy sárga csík jelzi (felszereltségtől függően lehetséges a működése), hogy takarékosan vezetünk-e. Ezt nem csak ECO, hanem normál módban is mutatja.

A középkonzolon opcióban a Renault R-Link 7” érintőképernyős fedélzeti multimédia-rendszer találjuk, TomTom® navigációval, 4×35W audiorendszerrel, melyhez Bluetooth® kihangosító, USB és Jack csatlakozók járnak, Internet-kapcsolat lehetőséggel vagy a Media NAV érintőképernyős
navigációs- és multimédia-rendszert (Expression felszereltségtől alapfelszereltség) 4×20W hangszóróval, Bluetooth® kihangosítóval és USB-csatlakozással.

Ami nagyon tetszett a kesztyűtartó feletti tapadós anyaggal bevont tároló rész. Szeretem továbbá a váltó előtti kis rekeszt, mindig ide teszem a telefont, s ezt a Renault pont ezért alakította ki.
A szellőzők teljesen lezárhatóak, ez is plusz pont.

Az új Clio 4.062 m hosszú, a Grandtour 4,267 m. Szélességükben megegyeznek; külső tükrök nélkül 1,732 m, tükrökkel 1,945 m.
Csomagtér méretüket tekintve a Clioé 300 liter, hátsó üléseket lehajtva 1146 liter a tetőig mérve. A Grandtour csomagtartója 443 literes, a padló alatt 85 liternyi rekesz van, üléseket lehajtva pedig 1380 liter a raktere.

renault-clio-grandtour-utaster


renault-clio-grandtour-csomagtarto

A vezetőülés kényelmes, itt jegyzem meg az egyetlen dolgot, amit hiányoltam, de ezt is csak a finnyás kényelmességem miatt, az ülésfűtés csak a legmagasabb szinttől rendelhető Komfort csomagban, s azt is 120.000,-Ft-ért. Nem tudom ez általában mennyire fontos tartozék az embereknek, én az összes autóba alapfelszereltésben tenném be, hacsaknem kötelezném a gyártókat a beszerelésre, maximum Afrika egyes területein tekintenék el ennek mellőzésétől…

Tempomatot alapfelszereltségben kapunk, manuális klímát Athentique-nél 210.000,-Ft-ért, afölött már alapban jár, automata klíma viszont a legmagasabb felszereltségi szinten vehető 100.000,-Ft-ért Klíma csomagban. Még egy fontos dolog a ködlámpa, mely csak Dynamique vevőinek jár, igaz nem feláras.
A panoráma üvegtető jó dolog, de az már tényleg a luxus kategóriába tartozik, csak a rend kedvéért említjük meg, hogy plusz 145.000 magyar forintért megszerezhető a legmagasabb szinthez.

Szimpatikus, hogy a biztonsági alkalmazások mindegyike alapfelszereltsében elérhető.
A teljesség igénye nélkül: ABS elektronikus fékerő-elosztóval és vészfék rásegítő rendszerrel, ESP menetstabilizátor ASR kipörgésgátlóval, emelkedőn elindulást segítő rendszer, adaptív légzsákok és oldallégzsákok elöl ISOFIX rendszer és kikapcsolható utasoldali légzsák


Motorok
A Clio Grandtour és az új Clio 4 féle Euro 5-ös motorral és 5 sebességes manuális váltóval rendelhetőek:
Benzinmotorok: 1,2 16V 75 LE és Energy 0,9 TCe 90 LE Start & Stop
Dízelmotorok: 1,5 dCi 75 Le és Energy 1,5 dCi 90 Le S&S
Illetve az új Cliohoz az 1,2 TCe 120 LE benzinmotor EDC 6 sebességes duplakuplungos automata sebességváltóval.

3 féle motorral vezettük az új Grandtourt
A 0,9 literesről elmondható, hogy jól mozgatható, a 75 lóerős legkisebb benzinest is lehet pörgetni. Amely viszont megtréfált alaposan, az a 90 lóerős dízelmotor!

Van a R-Linknek egy olyan tulajdonsága amelyet Renault R-Sound Effectnek hívnak, mely az utastérbe különböző sportautók motorjainak – választható – hangját sugározza az utastérbe
amelyhez hozzátartozik a gyorsulás és a különböző sebességek hangeffektusai is. Tehát kívülről nem hallatszik a sportos hang, csak a vezető hallja, illetve az autóban ülő utasok. Nos ez olyan érzékcsalódást okozott, hogy többször is elővettük a forgalmit, hogy nincs-e valamilyen tévedés a kW tekintetében, ugyanis a vezető úgy érzékeli sokkal dinamikusabban gyorsul az autó. Jó kis átverés, és míg sportos vezetést érzékelünk, talán traffipax kímélő is, nem tudom ezt jobban meg kéne vizsgálni, azaz majd egy teszt során mindenképpen megfigyeljük hogyan alakul a kilométeróra állása a hangérzékelés után.

Renault Clio 2012-es EuroNCAP töréstesztje 5 csillagos
Felnőttvédelem 88 %, Gyerekvédelem 89 %, Galogosvédelem 66%, autó biztonsági felszereltsége 99%


Renault Clio Grandtour árak:

A Clio Grandtour alapára, azaz Authentique felszereltségben 1,2 literes 54kw/75 lóerős alapmotorral bruttó 3.190.000,Ft-ba kerül. Az 1.5 dCi 55 kW/75 LE dízel változat 3.870.000,-Ft
Az új Clio kezdőára ugyanezekkel a motorokkal 2.990.000,-Ft, illetve 3.670.000,-Ft

Expression felszereltségnél ugyanezekkel a motorokkal 300.000,-Ft-tal fizetünk többet. Itt jelenik meg a 900 cm-es start-stop rendszerű benzinmotor 3.830.000,-Ft-ért, s az 1,5 dCi 66kW/90 LE start-stop rendszerű dízelmotor 4.510.000,-Ft-ért.

Dynamique felszereltségben 3 féle motort találunk:
A 1,2 literes 3.690.000,-Ft, a 900 cm3-is 4.030.000,-Ft, míg a 90 lóerős dízel 4.710.000,-Ft.

Renault Clio Grandtour Műszaki adatok:

renault-clio-grandtour-muszaki-adatok
renault-clio-grandtour-muszaki-adatok

renault-clio-grandtour-uj


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading
e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER