Címkék: Range Rover Evoque

2018. november 23. péntek, 19:12

 

A világelső kompakt luxus-szabadidőjármű még jobb lett. A városban és a hegyekben egyformán otthonosan mozgó új Evoque választható hibrid elektromos hajtásláncokkal csatlakozik a Range Rover modellcsaládhoz.

 

Miután a kompakt luxus szabadidőjárművek szegmensének megalapítójaként világszerte több mint 772 096 példányban talált gazdára, és több mint 217 nemzetközi elismerést mondhat magáénak, az új Range Rover Evoque az eredeti modell kifinomult evolúciójaként lép színre. A Range Rover hagyományokat élvonalbeli technológiákkal párosító, Nagy-Britanniában tervezett, fejlesztett és gyártott modell tökéletes kielégíti a modern ügyfelek kívánságait.




„Nyolc évvel ezelőtt új piaci szegmenst teremtettünk, és a világ követett bennünket.” – mondta Finbar McFall, a Jaguar Land Rover globális marketing igazgatója. „Most újraalkottuk a kompakt luxus szabadidőjármű fogalmát. Az élvonalbeli formatervet és terepalkalmasságot a legmodernebb technológiákkal kombináló, új Range Rover Evoque minden eddiginél tökéletesebben elégíti ki gazdája minden elvárását, és a körülményektől függetlenül mindig gondoskodik arról, hogy elérjük úticélunkat.”


Az eredeti modell dizájnjából építkező új Range Rover Evoque kifinomult módon tökéletesíti a karakteres kupés sziluettet, amelyet jellegzetes, ejtett tetővonal és emelkedő övvonal tesz a Range Rover család azonnal felismerhető tagjává.
A kiemelkedő idomokat és arányokat a modell hangsúlyos vállrésze és izmos kerékívei teszik még erőteljesebbé; a részletek a 21 colos keréktárcsákkal együtt erőtől duzzadó, dinamikus szellemiségről tanúskodnak.
Az olyan ékszer szépségű részletek, mint a különösen keskeny Matrix LED fényszórók az eddigieknél is kifinomultabb fényrajzolatot kölcsönöznek az autónak elöl és hátul egyaránt. A karosszéria síkjába simuló kilincsek még tovább erősítik a letisztult, szoborszerű megjelenést, míg a dinamikus irányjelzők jellegzetes és karakteres stíluselemek. A modell vonzerejét opciós R-Dynamic részletek és polírozott vörösréz-dekorációk teszik még különlegesebbé.




A finoman kidolgozott utastérben letisztult felületek és egyszerű vonalak találkoznak a gondosan megformált, prémium anyagokkal, és teremtenek együtt fényűző, minimalista, digitális utasteret.  Bőrkárpit helyett olyan, újrahasznosított műanyagokból készített, prémium kárpitanyagok választhatók, mint a Kvadrat gyapjúkeverék, a Dinamica® hasított bőr hatású prémium szövet, az Eucalyptus vagy az Ultrafabrics™ opciók. Az utastér nyugodt, pihentető környezet, ahol kényelmesen, boldogan, egészségesen utazhatunk, köszönhetően az olyan technológiáknak, mint az új, gyorsabb szoftverrel felszerelt, dupla érintőképernyős Touch Pro Duo rendszer, a 16 irányban állítható ülések, vagy a nagyobb belső teret tökéletesen kiegészítő utastéri levegő ionizálás.
„Amikor a Range Rover Evoque 2010-ben bemutatkozott, átrajzolta a kompakt szabadidőjárművek világát; az új modell ugyanezen az úton igyekszik tovább haladni.” – mondta Gerry McGovern, a Land Rover formatervezésért felelős igazgatója. „Ez a karakteres jármű a kifinomultságot és az élet élvezetét kombinálva képes valódi érzelmi reakciót kiváltani: utána fordulnak és elmosolyodnak az emberek.”

A modell alapterülete szinte megegyezik az elődmodellével, ugyanakkor az új modell már a Land Rover új, többféle anyagból felépülő prémium keresztmotoros padlólemezére (Premium Transverse Architecture, PTA) épül, és jóval több férőhelyet kínál, mint eddig. A megnyújtott tengelytávnak köszönhetően 20 mm-rel nőtt a hátsó térdhely, és az apró személyes tárgyak elhelyezésére is több megoldást kínál az autó: a nagyobb kesztyűtartóban és a padlókonzoli tárolórekeszben akár egy táblaszámítógép, kézitáska vagy vizes palack is könnyedén elfér. A csomagtartó (591 liter) 10 százalékkal nőtt, ráadásul sokkal szélesebb lett, így könnyen elfér benne egy összecsukott babakocsi vagy egy golftáska. A második üléssor 40:20:40 arányban osztott elemeit lehajtva 1383 literesre nő a rendelkezésre álló tér.




Az új platformot már a villamosítás igényeit szem előtt tartva fejlesztették ki. A modell bevezetésétől kezdve rendelkezésre áll egy 48 voltos mild hibrid rendszer, míg a plug-in hibrid verzió körülbelül 12 hónappal később érkezik. A Land Rovernél első ízben alkalmazott mild hibrid hajtáslánc a lassítás során rendszerint elvesző mozgási energiát a motorra ékszíjjal integrált indítómotor/generátor segítségével visszanyeri, majd azt a padló alatt elhelyezett akkumulátorban tárolja. 17km/óránál kisebb sebesség esetén a motor leáll, amint a vezető a fékpedálra lép. Elinduláskor az akkumulátorban tárolt energia felhasználásával a rendszer segít a benzinmotornak a gyorsításban, és ezzel üzemanyagot takarít meg.  Ennek köszönhetően finoman és csendesen közlekedhetünk sűrű forgalmú lakott területeken, az üzemanyag-megtakarításról nem is beszélve.

Az összes négyhengeres Ingenium benzin- és dízelmotorhoz társítható mild hibrid rendszer CO2-kibocsátása akár 149g/km, az átlagos üzemanyag-fogyasztás akár 5,6l/100km (NEDC ekvivalens tesztprotokoll szerint). A 150 lóerős dízelmotorral szerelt, elsőkerék-hajtású Evoque CO-kibocsátása csupán 143g/km. A következő évben egy még takarékosabb plug-in hibrid (PHEV), valamint egy háromhengeres Ingenium benzinmotor érkezik.
A minden ízében Range Rover kompakt szabadidőjármű terepen és aszfalton egyaránt helyt áll, az időjárási viszonyoktól függetlenül. Az új Evoque összkerékhajtást, valamint második generációs Active Driveline technológiát kap, a takarékosabb üzemeltetést elősegítő, lekapcsolható hátsókerék-hajtással, míg az Adaptive Dynamics rendszer a kényelem és a dinamizmus optimális egyensúlyát kínálja. Az először a felsőkategóriás Range Rover modellen alkalmazott Terrain Response 2 technológia automatikusan felismeri, hogy milyen jellegű felszínen halad a gépkocsi, és ennek megfelelően módosítja a beállításokat. Az Evoque gázlóképessége is javult: a korábbi 500 helyett immár 600 mm-es gázlómélységgel büszkélkedhet.




A Range Rover modellekre jellemző, „kapitányi” üléshelyzet a digitális korszakba lépett: a kategóriában elsőként alkalmazott ‘ClearSight’ visszapillantó tükör HD videokijelzőként is szolgál. Amennyiben a hátsó utasok vagy terebélyes csomagok miatt nehézkes hátrafelé a kilátás, a vezetőnek nincs más dolga, mint átbillenteni a tükör alján található kapcsolót, és a jármű tetejénél elhelyezett kamera éles, nagyfelbontású képen mutatja meg a jármű mögötti területet. A monitor szélesebb (50°) látómezőt biztosít, illetve gyenge fényviszonyok mellett is kiváló látási viszonyokat teremt.

Az új Range Rover Evoque emellett a világon elsőként alkalmazza azt a Ground View technológiát, amely a felső érintőképernyőre vetített kép segítségével gyakorlatilag átlátszóvá teszi a motorházfedelet, megjelenítve a jármű előtti terület 180 fokos képét. A Land Rover 2014-ben bemutatott Átlátszó Motorházfedél technológiáján alapuló megoldás különösen hasznos, ha problémás helyen kell parkolnunk, magas járdaszegélyre kell felállnunk, vagy kemény terepen haladnunk.

„A karosszérialemezek alatt műszaki és technológiai forradalom zajlik. A vadonatúj architektúra képes a plug-in és mild hibrid rendszereket is befogadni; az egyetlen elem, amelyet elődjétől megörökölt a modell, az ajtózsanérok. A futóművet alaposan átdolgoztuk, hogy maximálisan kiaknázhassuk a merevebb karosszéria adottságait, biztosítva a Range Roverre jellemző menetkényelmet és kifinomultságot.”  – mondta Nick Rogers, a Jaguar Land Rover termékfejlesztésért felelős vezérigazgatója. „Az Evoque minden eddiginél intelligensebb lett. Az infotainment rendszerünket vezérlő szoftvert tökéletesítettük, így még ösztönösebb kezelhetőséget kínál. A zökkenőmentes okostelefonos integrációt az újonnan bevezetett Apple CarPlay és Android Auto funkciók segítik elő.”



Az Evoque az első olyan Land Rover modell, amely Intelligens Beállításokkal rendelkezik: ez a mesterséges intelligenciát alkalmazó rendszer képes megtanulni a vezető szokásait, és fedélzeti komornyikként segíti gazdáját. Az üléshelyzet, a zeneválasztás és a klímabeállítások mellett az Evoque a maximális kényelem érdekében a kormánybeállításokat is képes módosítani.

A Jaguar Land Rover egymilliárd angol fontos beruházással segítette elő a modell megszületését és piacra kerülését, ismételten hitet téve a brit autóipar mellett. A beruházás keretében 110 millió fontot fordítottak arra, hogy a vállalat halewoodi üzemében létrehozzanak az ultramodern, rugalmas gyártósort.
Az új Range Rover Evoque induló ára £31 600 (150 lóerős dízelmotorral és kézi sebességváltóval szerelt modell) az Egyesült Királyságban

Új Range Rover Evoque műszaki adatok letöltés




 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER