2011. február 08. kedd, 13:05

 

Az új Peugeot 308 friss küllemmel, innovatív e-HDi mikro-hibrid technikával és optimalizált fogyasztással illetve CO2 emisszióval (98 g/km-től) érkezik.
Az új Peugeot 308 világpremierje a 2011-es Genfi Autószalonon lesz, az európai értékesítés 2011 áprilisában kezdődik. Feladata, hogy folytassa a 308 család sikertörténetét, amelyből csaknem 900,000 darabot vásároltak a típus 2007-es bevezetése óta.

 

uj peugeot 308



Új, finom vonalaival a márka legfrissebb stílusjegyeit viseli a Peugeot 308. Karosszériája az alatta rejtőző műszaki berendezés kontúrjait követi. A háromféle kivitel (limuzin, CC és SW) ezáltal modern eleganciát nyert, amelyet a fénydiódás nappali menetfény is illusztrál. A dinamikát és az emóciót a  génjeiben hordozza a 308, rámenősségére az új xenonfényszóró titánszínű maszkja és a lejtőshátú kivitel exkluzív GTi kidolgozása utal.

Az úttartás és a vezetési élvezet etalonjának tervezett Peugeot 308 mércét állít fel a környezeti hatékonyságával is. Az 508 nyomában haladó, új Peugeot 308 innovatív e-HDi mikro-hibrid technikája, legújabb generációs STOP & START rendszere, és az 1.6 literes HDi FAP 112 lóerős Euro 5-ös motorja kellő bizonyíték erre. Már a belépőszintű motor is kapható robotizált manuális váltóval, sőt első ízben optimális vezethetőséget nyújtó teljesen manuális sebességváltóval is.

A mikro-hibrid technika mellett a következők járulnak hozzá a CO2 kibocsátás csökkentéséhez:
Autónként átlagosan 25 kg-os súlycsökkentés
16 colos gumik, nagyon csekély gördülési ellenállással
Optimalizálták a legújabb motornemzedéket (VTi, THP, HDi Euro 5)
0.28-as alaktényező a kis fogyasztású változatok részére  – kategóriarekord!
Példamutató adatok:
98 g/km CO2* a 308 limuzin 1.6 literes e-HDi FAP 112 LE. BMP6 esetében – kategóriarekord (hitelesítés alatt, kapható 2011 nyarától, a bevezetéskor – 104 g/km CO2)

Környezeti hatékonyságra optimalizálták a négyféle benzinmotorból (98-200 LE, az utóbbi az exkluzív GTi változaté) és a négyféle dízelből (92-163 LE) álló hajtómű-választékot. Már az alapkivitel – 308 limuzin, 1.6 literes HDi FAP 92 LE, manuális váltóval – is remekül áll, CO2 emissziója csupán 110 g/km.

Az új 308 méretei és felszereltségének nívója változatlanok maradtak; a karosszéria jellegétől függetlenül tágas és komfortos tér várja az utasokat. Hasonlót mondhatunk a legmagasabb szintet képviselő primer-, szekunder- és tercier biztonságról is.


Elegáns vonalak emelik ki a fejlett technikát uj peugeot 308 hatulrol

Az új 308 designja finoman testesíti meg a Peugeot márka aktuális stílusjegyeit. Miközben a méretek változatlanok maradtak, az új vonalak a lehető legszorosabban követik az autó szerkezeti egységeit, kiemelve atlétikus karakterét, miközben az orrkiképzésnek a lebegő hűtőmaszk ad friss megjelenést. Nagy, egyöntetű felületek teszik elegánssá és fényűzővé az autó stílusát. A feketére fényezett műanyag védőelemek vékonyabbak lettek, így határozottabban dominál a fém. Ugyanez érvényes a kisebb méretű, osztatlan légbeömlőre is.

Stíluselemek juttatják érvényre az új 308-ból sugárzó eleganciát. Selyemfényű króm csillog az új hűtőmaszkon, míg a vízszintes díszlécek feketék vagy krómozottak lehetnek, a karosszéria jellegének (limuzin, CC vagy SW) megfelelően.

Az autót szélesnek és az „útba gyökerezettnek” mutató első köténybe kétfunkciós (nappali menetfény és helyzetjelző), bumeráng-alakú lámpákat süllyesztettek, amelyek a változattól függően elérhetők. Makulátlan kidolgozásukkal nagyszerűen egészítik ki a ködlámpát. A különböző intenzitású fénydiódák és a fényvonal éjjel-nappal felismerhetővé teszi az új 308-at, és utal magas műszaki színvonalára.

Följebb a géptető V-alakú orrésze további kifejező részlet. Úgy tervezték át, hogy a lehető legszorosabban illeszkedjék az autó szerkezeti elemeire, és a Peugeot új stíluskódjának megfelelően hidat képezzen a lebegő hűtőmaszk felé. Az új, kettős anyagú márkaembléma oroszlánja büszkén feszít a géptető elején, krómkeretes feketére fényezett alapon. A frontrész folytonos, karakteres, ívelő vonalai különösen hatásosak a lámpák és a motorháztető találkozásánál. A sima üvegű fényszóró három hengerből álló belső része kifinomult és rámenős hatást kelt. Ha pedig a titánszínű kerettel ellátott dinamikus xenon kanyarfényszóróval szerelik fel a 308-at, még megkapóbb a látvány, hiszen kifejezi az új 308 erős karakterét.

Az elölnézet dinamizmusát visszhangozza az autó oldala. A kerékívtől kiinduló stílusvonal keresztezi az oldalfelületet, egészen a hátsó lámpáig, majd beleolvad a hátsó köténybe. Fokozza a látvány egyöntetűségét az emelkedő oldalvonal és a panoráma hátsó ablak is, amely ráfordul a tetőoszlopokra.
Végül, teljessé téve a 308 összhatását, az első köténynél kezdődő alsó oldalvonal a hátsó lökhárítóig tart. Rögtön látni, milyen jól fekszik az úton az autó, mennyire készen áll, hogy bármikor bevesse kirobbanó dinamikáját! Új, gyémánthatású 16 vagy 17 colos könnyűfém-felnik, illetve a  GTi 18 colos Storm Grey felnije koronázzák meg az egészet.

Mindehhez jól illik az autó hátulja. A limuzin körülölelő köténye a robusztusság és a jó minőség hatását adja, sportosságról pedig a spoiler mellett két betét gondoskodik, amelyek krómozottak lehetnek, kipufogóvéget sejtetve. Az új Oroszlán a csomagtér-ajtó közepén díszeleg, a vízszintes övvonalat kiemelő és a 308 hátuljának kiegyensúlyozottságát hangsúlyozó selyemfényű krómozott elemen.

Az SW masszív alsó részét és hátsó lámpáit úgy tervezték meg, hogy széles legyen a csomagtartó nyílása. A tágas hely megrakását alacsony küszöb segíti. Esztétikai szempontból érdekes, hogy a vízszintes övvonal körbefut a poggyásztartó ajtaján, mintegy megnyújtva az autót. Ezt a hatást erősíti a színre fényezett rendszámtábla-betét, fölötte az új Oroszlán emblémával.

Erőteljes a CC hátulja is, amelynek vízszintes tagolása megmutatja a jármű szélességét. Ehhez járul a csomagtér-fedél domborulata a spoiler alatt, a krómozott rendszámtábla-keret és az alsó diffúzor. A sárvédőkre beforduló, rubinszínű fénydiódás lámpák fényfüggönyként szélesítik a sziluettet, sajátos és látványos megjelenést adva a 308 CC-nek. 

uj peugeot 308 meretei

Egyöntetű és fényűző utastér

A formatervezők keményen dolgoztak, hogy maradéktalanul kiaknázzák a 308 félmagas felépítéséből adódó belső térfogatot. A műszerfalat erősen megdöntötték, szinte párhuzamosan a szélvédőoszlopokkal, zavartalan kilátást biztosítva.
Nagyon törekedtek az utastér nívós, kiemelkedő minőségi hatást adó berendezésére is. Az eredmény a letisztult, elegáns műszerfal, kiváló minőségű anyagokból, puha felülettel, bőrrel, krómmal, fekete lakkozással. Minden részlet gondos kidolgozásról és nagyfokú komfortról tanúskodik. A felszereltségi szinttől függően új motívumok díszítik az ajtóborítást, a kormánykerék hüvelyktámaszát és a burkolatokat. A GTi változat különleges üléseit látható vörös díszöltéssel varrják, támláját pedig emblémával látják el. A kormánykerék alumíniumgyűrűjén GTi felirat látszik. Sötétre színezett hátsó ablakok, sötétített keréktárcsák (Storm Grey) és a Xenon fényszórók titánszínű kerete teszi teljessé az 1.6 literes THP 200 LE motorhoz illő sportos, rámenős fellépést.

A 308 CC belsejében szembe ötlik az integrált fejtámlás négy ülés eleganciája, és a műszerfal opcionális, teljes bőrborítása, különféle színárnyalatokban, amelyek túrakocsis hangulatot teremtenek. Az elöl ülők komfortérzetét fokozza, hogy meleg levegőt fúj a nyakukra az Airwave, így zavartalanul lehet élvezni a nyitott autózást.


Tágas és világos utastér

Belül a tágasság és a világosság érzete uralkodik – itt azt szeretnénk, ha sohasem érne véget az utazás! A méretek, illetve a tervezők azon törekvése, hogy a lehető legtöbb helyet első könyökszélessége 1464 mm, amely 1492-re nő a Coupé Cabriolet változatban. A hátsó méret 1471, illetve 1321 mm. Nincs hiány ügyes tárolókban sem, ezek térfogata összesen 42 liter, úgyhogy mindennek megvan a maga helye.

A 308 SW akár hét főt is fedélzetére vehet a kiegészítő hátsó ülések jóvoltából, és senki sem panaszkodhat helyhiányra. A berendezést a pillanatnyi igényeknek megfelelően lehet variálni. A csomagtartó, kalaptartóig pakolva, 674 literes az SW-ben, illetve 430 literes a limuzinban, de ezt 2,149, illetve 1,398 literesre lehet bővíteni. A CC utasai 465 literrel gazdálkodhatnak, ha fenn van a tető. Kabrióként, amikor a tető elsüllyed a csomagtartóban, még mindig marad 266 liternyi hely a poggyásznak. Dinamikus kupéból elegáns kabrióvá, vagy vissza, mindössze 20 másodperc az átalakulás.

A 308 limuzin és SW kapható a napfényt beeresztő panoráma-üvegtetővel is. A teljes üvegfelület ilyenkor 4.86 illetve 5.58 m². Elektromos működtetésű árnyékoló roló tartozik hozzá. Nem kevésbé járul hozzá az utazás kellemességéhez az opcionális kétzónás klímaautomata. Aktívszenes légszűrője nem engedi be az utastérbe a szénhidrogének szagát.

Kiváló minőségű audio- és telematikai rendszer is kapható, amelynek részei a WIP Sound rádió, a Bluetooth kihangosító, a WIP Nav műholdas navigátor és a WIP Com 3D behúzható, hétcolos, 16/9-es színes képernyője. A JBL Hi-Fi rendszert pedig a külső zajokat csillapító, optimális hangzást eredményező réteges oldalüvegekkel lehet kiegészíteni..


Környezetvédelem

A projekt egyik fő célja a CO2 emisszió leszorítása volt. Optimalizálták a fogyasztást befolyásoló összes tényezőt:
Autónként átlagosan 25 kg-os súlycsökkentés
16 colos gumik, nagyon csekély gördülési ellenállással
Vezérelt olajszivattyú az 1.6 literes HDi motorban
Optimalizált generátorvezérlés egyes motorokon
Elektromos szervokormány
0.28-as alaktényező a kis fogyasztású változatok részére  – kategóriarekord!
e-HDi mikro-hibrid technika
98 g/km CO2* a 308 limuzin 1.6 literes e-HDi FAP 112 LE. BMP6 esetében – kategóriarekord (hitelesítés alatt, kapható 2011 nyarától, a bevezetéskor – 104 g/km CO2)

e-HDi mikro-hibrid technika

Az 508 után az új Peugeot 308 a márka második autótípusa, amelyben benne van az új generációs STOP & START rendszerrel működő innovatív e-HDi mikro-hibrid technika. Alapja az 1.6 literes HDi Euro 5 dízelmotor és az önindítóként is működő generátor. Vezérlése (Volt Control) lassuláskor energiát termel vissza az akkumulátorba, megkönnyítve a következő indítózást (e-booster). Eredményei:

15 százalékos fogyasztáscsökkenés városban,
5  g/km CO2emissziócsökkenés városi ciklusban,
40 százalékkal gyorsabb újraindítás (400 ms) az önindítós Stop & Starthoz képest,
motorleállítás 20 km/óra alatt manuális sebességváltóval (robotváltó esetén 8 km/óra),
jobban vezethető  (csendes, rezgésmentes).

A második generációs önindító-generátor teljesítménye 2.2 kW, élettartama 600,000 újraindítás. A vezető, ha úgy hozza kedve, egy gombbal kikapcsolhatja a STOP & START funkciót.

1.6 literes e-HDi FAP 112 LE motor

E technika nagyléptékű kihasználása érdekében az új 308-nak már az „alapmotorjához”, az  1.6 literes HDi 112 LE FAP változathoz is adják az e-HDi technikát, kétféle sebességváltóval (manuális vagy robot). Ez újdonság, hiszen korábban csak a BVMP6 elektronikus felügyeletű robotváltóhoz állt rendelkezésre az e-HDi technika.


Korszerű motorok bőséges választéka

Az új 308 legújabb generációs benzin- (VTi vagy THP) és dízelmotorokkal (HDi euro 5) készül. A  limuzin mind a nyolcfélével, manuális-, robot- vagy automatikus váltóval kapható.

Négyféle Euro 5-ös benzinmotor:
1.4 literes VTi 98 LE 5-fokozatú manuális sebességváltóval
1.6 literes VTi 120 LE 5-fokozatú manuális vagy automatikus sebességváltóval
1.6 literes THP 156 LE 6-fokozatú manuális vagy automatikus sebességváltóval
1.6 literes THP 200 LE 6-fokozatú manuális sebességváltóval (csak GTi változat)

Négyféle Euro 5-ös dízelmotor:
1.6 literes HDi FAP 92 LE 5-fokozatú manuális sebességváltóval
1.6 literes e-HDi FAP 112 LE 6-fokozatú manuális- vagy robotváltóval
2.0 literes HDi FAP 150 LE 6-fokozatú manuális sebességváltóval
2.0 literes HDi FAP 163 LE automatával vagy 6-fokozatú manuális sebességváltóval (csak a 308 CC részére)

Alváz és futómű


Hűen a márka egyik alapértékéhez, az élvezetes vezetéshez, az új 308 útfogása is elsőrangú. Etalonná a következő jellemzők teszik:
Merev karosszéria-struktúra
MacPherson első futómű
Csatolt lengőkaros hátsó futómű
Sebességfüggő rásegítésű elektromos szervokormány
Nagy tárcsafékek (elöl hűtöttek) – 302 x 26 mm-ig
ABS, elektronikus fékerő-elosztás, vészfék-asszisztens és automatikusan bekapcsolódó vészvillogó, alapfelszerelésként
Bosch 8.1 ESP, változattól függően


Biztonság


Az új 308 primer- szekunder és tercier biztonsága egyaránt a legmagasabb nívót képviseli. Az első a futómű optimális működését garantáló merev karosszéria-struktúrán múlik, a második az ütközésállóságon, különösképp a hármas első erőbevezetési útvonalon. Nagyszilárdságú acéllal és többrétegű erősítésekkel úgy sikerült fokozni az utasvédelmet, hogy nem lett nehezebb az autó.
Ezek hatását az utasvisszatartó rendszerek fokozzák:
Akár nyolc légzsák a limuzinban és az SW-ben,
Akár hat légzsák a CC-ben, köztük két fejlégzsák elöl.
Felugró bukócsövek a CC-ben, borulás esetére
Hárompontos biztonsági övek, becsatolási figyelmeztetéssel
Isofix csatok
A tercier biztonságot a Peugeot Connect szolgáltatás fokozza, amely szükség esetén kihívja a mentőket (Peugeot Connect SOS) vagy a trélert (Peugeot Connect Assistance). E szolgáltatások a Peugeot Connect egység vagy a csúcsszintű WIP COM 3D telematika révén elérhetők.

Új színek

Az új 308 összesen 11 féle színben kapható, amelyek közül három új:
Bourrasque Kék,
Philaea Kék,
Umber (eddig is volt a 308 CC-n),
Bianca Fehér,
Hurricane Szürke,
Vapor Szürke,
Alumínium,
Shark Szürke,
Black Gyöngyház,
Babylon Vörös,
Gyöngyház Fehér (csak 308 CC)


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER