2010. augusztus 24. kedd, 11:05

 

A világ első dízel hibrid crossovere
A környezet kíméletét ötvözi élvezetes autózással
A 3008 HYbrid4 Franciaországban (Sochaux és Mulhouse) készül, Európában 2011 tavaszától kapható.

 

Peugeot 3008 hibrid terepjaro

 

Peugeot 3008 Hybrid4 tulajdonságai
Peugeot 3008 Hybrid4 müszaki adatai
Dizáj és Belső tér

A HYbrid4 technikájú Peugeot 3008 világszerte az első sorozatban gyártott, kereskedelmi forgalomba kerülő, dízelmotoros hibridautója.
Neve, a HYbrid4, a hajtóműre utal, amelyben dízelmotor (2.0 literes HDi FAP 120 kW / 163 LE) működik együtt villanymotorral (27 kW / 37 LE). Mivel a dízel kevesebbet fogyaszt a benzinmotornál, eszményi alap a hibridhajtáshoz.

A 3008 HYbrid4 crossover tulajdonságai :
összkerékhajtás,
maximális teljesítménye 200 LE,
ZEV mód (Zero Emission Vehicle – zéró emissziójú jármű),
fogyasztása 3.8 liter/100 km, emissziója 99 g/km CO2
Élvezetes vezetés négyféle hajtásmóddal ZEV, 4WD, Sport, Auto.
Csendes működés, teljesen elektromos módban közlekedve.
A fogyasztás 35 százalékos csökkent ami valóságos áttörés egy ilyen teljesítményű járműtől.

Technikás, örömszerző crossover a 3008 HYbrid4 felépítésének köszönhetően hordozza a szabadidő-terepjáró, a többcélú autó és a limuzin génjeit.

3008 + HYbrid4 (dízel + elektromos)
Ami a dinamikát illeti, a 3008 HYbrid4 gyorsításkor egyszerre használja fel a HDi dízel és a villanymotor teljesítményét, és ez a többlet késlekedés nélkül áll rendelkezésre ("rásegítő" funkció).

Az úttartást illetően, ez az újszerű hajtás kiválóan működik együtt a dinamikai kvalitásaiért elismert futóművel. A HYbrid4 hátsó moduljának többlengőkaros felfüggesztése elsőrangú stabilitást biztosít.

Négyféle hajtásmód

"Auto" mód: elektronika felügyeli önműködően az egész rendszert, beleértve az átváltást a HDi dízel és a villanymotor között. Ez adja a csekély fogyasztás és a dinamikus viselkedés lehető legjobb arányát,
"ZEV" mód (Zero Emission Vehicle): kizárólag villamos hajtás, a dízelmotor csak erőteljes gyorsítás igénye esetén indul be. Feltétele, hogy megfelelően fel legyen töltve a nagyfeszültségű akkumulátor. Mivel ilyenkor sem zaj, sem kipufogógáz nem keletkezik, eszményi városi járműről beszélhetünk, amely hangtalanul suhan a lakóövezetben,
Összkerékhajtású mód (4WD): a két hajtómű a lehető legnagyobb mértékben együttműködik, a hátsó kerekeket a villanymotor hajtja, az elsőket pedig a dízel. Ez megnyugtató tudat, biztonságossá és könnyen vezethetővé teszi az autót, ugyanakkor fokozza dinamikáját. Kisebb sebességgel ugyanúgy lehet terepezni, mint egy szabadidő-autóval, nem kell attól tartani, hogy elakadunk egy sáros földúton, vagy a sífelvonóhoz vezető emelkedőn,
"Sport" mód: magasabb fordulatszámnál történnek a sebességváltások, így fokozottan érvényesül a „kontrollált erő”, hiszen a dízel és a villanymotor egyesített teljesítménye optimálisan oszlik el a négy kerék között, olyan stabilitást és kezes viselkedést eredményezve, amely megdobogtatja a vérbeli autós szívét.
A HYbrid4 technikával ellátott 3008 tehát azoknak az autóvásárlóknak felel meg, akik nemcsak környezetkíméletet és igényes műszaki megoldást keresnek, hanem valódi élményautózást is, ráadásnak pedig ott van a csendes elektromos hajtás lehetősége a lakóövezetben.


Peugeot 3008 hibrid terepjaro


A HYbrid4 stratégia

A HYbrid4 technika alapja a Peugeot által kifejlesztett legjobb műszaki megoldások, a dízelmotor, a villanymotor, a második generációs start-stop rendszer és az elektronikus felügyeletű robotváltó kombinált alkalmazása.

A „hibrid” hajtás alapvetően a dízel- és a villanymotor kombinálását jelenti. A hatékony HDi FAP dízelmotor – a benzinmotorénál magasabb termodinamikai hatásfokának köszönhetően 30 százalékkal kevesebbet fogyaszt – nyilvánvalóan a lehető legjobb belső égésű erőforrás. A jövőben, és azokon a piacokon, ahol kevésbé népszerű a dízel, benzinmotor is használható a HYbrid4 típusú járművekben.
Beépítettek elektronikus felügyeletű, hatfokozatú robotváltót mely, remekül együttműködik a motorvezérléssel, s csökkenti a fogyasztást is. Ugyanez indokolta a második generációs STOP & START rendszer használatát.

Párhuzamos felépítés
A felépítés megválasztásakor optimális hatékonyságra és harmóniára törekedtek. A hibridhajtás két összetevője felváltva vagy egyszerre is működhet:
a HDi dízelmotor hosszú, országúti utazáskor működik legkedvezőbb üzemi tartományában. A dízel továbbra is a leghatékonyabb és legsokoldalúbb eszköz járművek hajtására,

a villanymotor akkor lép be, mikor kicsi a teljesítményigény, különösen kis sebességű haladáskor, illetve lassításkor (energia-visszanyerés). Ilyen helyzet főképp városban fordul elő. A HDi dízelmotor és a villanymotor között automatikus az átváltás, köszönhetően a STOP & START rendszernek, amely készenléti állapotba hozza a dízelt, majd ismét beindítja, ha szükség van rá (a gázpedál megnyomáskor, az akkumulátor lemerülésekor stb.),

bizonyos helyzetekben egymást segíti a két összetevő („rásegítő” funkció erős gyorsításkor, például előzéskor). A HYbrid4 dinamikája olyan, mintha egy sokkal nagyobb dízelmotor hajtaná.

 



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER