Címkék: C szegmens | PEUGEOT 3008 | technológia

2016. május 24. kedd, 14:32

 

Nagy várakozás előzte meg az új PEUGEOT 3008 érkezését, amely a világ valamennyi régiójában látványosan fejlődő járműkategória, a C szegmens szabadidőautóinak sorát gyarapítja. A különlegesre és az új tapasztalatokra fogékony, igényes ügyfélkör elvárásainak kíván megfelelni, igen erős ütőkártyákkal.

Ezek közé tartozik a legújabb generációs, látványos PEUGEOT i-Cockpit®, a szemet gyönyörködtető formaterv, a hatékonyabb járműfelépítésből adódó előnyök, valamint a high-tech felszerelések garmadája, melyek birtokában az új PEUGEOT 3008 Crossover főszereplőként kívánja megvetni lábát a kategóriában. Egy új PEUGEOT szabadidőautó-kategóriát vezet be, melynek emblematikus modellje lesz világszerte. Az új PEUGEOT 3008 szabadidőautó lesz a legnagyobb dobás a következő párizsi autószalon PEUGEOT standján, ahol a bevezetését megelőzően végre megtekintheti a nagyközönség.

peugeot-3008-1605styp-001-b-l

Amikor az új PEUGEOT 3008 bevonul a C szegmens szabadidőautói közé

Évek óta valamennyi szegmensben robbanásszerűen nő a szabadidőautók piaca. Európában a mindenkor legjelentősebb és legváltozatosabb C szegmensben a két és félszeresére nőttek a SUV-eladások 2009, a PEUGEOT 3008 első generációjának bevezetése óta. Azóta Európában, az összes kategóriát egybevetve, minden tizedik autó a C szegmens szabadidőautói közül talál gazdára.

A modern autózás valamennyi kritériumát, a hagyományt, a csúcstechnikát, az érzelmek és egyéni öröm forrását egyszerre megtestesítő szabadidőautó presztízst jelent a tulajdonosának, és a modern korral egybecsengő értékeket hordoz. Nemcsak az egyéni kifejezés akarata nyilvánul meg benne, hanem sikerességünk kifejezésének vágya is, hiszen mások tekintete saját értékünket tükrözi vissza. És végül: az elvágyódás, a hétköznapokból való kiszakadás, az új élmények iránti vágy is testet ölt benne, még ha ezt a járt utakról bátran letérő járművet főleg a képzelet szülte is!

A mai gépkocsivezetők az autózás új élményét várják az autójuktól. Azt, hogy a gyakran kellemetlenül hosszúra nyúlt utazás az öröm, a vezetési és a közösségi élmény ideje legyen. A géppel való kapcsolat váljon ösztönössé és hasson az érzékekre, mintha a jármű értené a benne utazók igényeit és képes volna azokhoz alkalmazkodni. Az autó nyújtson barátságos, egyéni ízlés szerint kialakítható belső teret, amely éppen olyan pihentető, mintha otthonunkban ülnénk. És melyik típus felelhetne meg legjobban ezeknek a törekvéseknek? A « Sport Utility Vehicle », a SUV, mely saját elnevezésén is túlnőve önálló arculatot teremtett.
Mára a gyártók ezt belátták, amit a hatalmas világpiaci kínálat is jól tükröz. A szabadidőautók kormányánál átélt élmény azonban ritkán éri el az áhított szintet. A kihívás tehát méltó a PEUGEOT-hoz: nem elég a szegmens bevett elemeit alkalmazni, olyan autót kell kínálni, amely egyszerre hihetetlenül egységes, modern, elegáns és intelligens.

Az új PEUGEOT 3008-cal a márka már az indulástól szeretné megvetni a lábát a C szegmens szabadidőautói között egy különösen vonzó, a márka legjobb szaktudásához méltó és a kínálat felülpozicionálásának stratégiájával összhangban álló modellel. Ez utóbbi törekvés egyik legfontosabb megnyilvánulása, hogy alapfelszerelésként tartalmazza az új PEUGEOT i-Cockpit®-ot.

peugeot-3008-1605styp-002-b-l

Lélegzetelállító belső stílus

Az új PEUGEOT 3008 szabadidőautóba beszállva mintha egy másik, izgalmas, eredeti és rendkívül igényes világba érkeznénk. A tekintetet azonnal magára vonzza a szinte futurisztikus, látványos műszerfal. A minden ízében modern egység a PEUGEOT i-Cockpit® legújabb kiadása: az innovatív vezetőhelyé, amely felülírta a klasszikus elődök kliséit. Az i-Cockpit a vezető örömére és fokozott összpontosítására tervezett, high-tech környezetben megvalósított vezetőhely.

A kormánykerék még kisebb lett; két lapos részt alakítottak ki rajta, alul és felül, ami jobb fogást eredményez, valamint növeli a vezető látóterét és lábterét. Az anyagok kiválasztásában és a részletek kidolgozásában –bőrrel bevont kormánykerék a második szinttől, krómbetétek, csillogó fekete berakások – megnyilvánuló gondosság magas szintű minőségérzetet és tetszetősséget eredményez.

A nagyméretű, 8 colos érintőképernyő a műszerfal közepére helyezett tabletként jelenik meg; a kapacitív technológiának köszönhetően fokozott reakciókészség és praktikusabb használat jellemzi. A hat különlegesen elegáns zongorabillentyűt formázó kapcsoló segítségével közvetlenül és folyamatosan hozzáférhetünk a legfontosabb kényelmi funkciókhoz: rádió, légkondicionáló, navigáció, az autó beállításai, telefon, valamint a mobiltelefon alkalmazások.

A magasra helyezett műszercsoport nagyfelbontású, futurisztikus megjelenésű 12,3 colos képernyője alapfelszerelés. A műszeregység, melynek összes funkciója programozható és személyre szabható, minden olyan funkciót tartalmaz, amelyet a vezető közvetlenül a látómezejében szeretne tudni. A kormánykapcsolók segítségével elérhető öt különböző kijelzési módnak köszönhetően a vezető tetszése szerint komponálhatja meg a kijelzőt. Az érintőképernyőről elérhető « Személyes » menün keresztül számos információt megjeleníthet: navigáció, vezetéstámogató rendszerek, motorbeállítások, fedélzeti számítógép, dinamikus jellemzők stb. Az egyes beállításokat szemet gyönyörködtető animációk és képernyőváltások teszik még élvezetesebbé.
A megújult PEUGEOT i-Cockpit® azonban még ennél is több újítást hoz, s mivel a PEUGEOT egyik alapértéke a vezetés öröme, az érzékek szerepét állítja a középpontba. Az erre a célre szolgáló – a billenőkapcsolók mellett található – gombok egyszerű megnyomásával működésbe hozhatjuk az új PEUGEOT 3008 szabadidőautó « beépített karmesterét », az i-Cockpit® Amplify-t, amely arra hivatott, hogy szinte az összes érzékszervünket magával ragadja és ezzel még intenzívebbé tegye a vezetés élményét:

  • A látást a megvilágítás intenzitásának változtatásával és a kijelzők színvilágának választási lehetőségeivel
  • A hallást a zenei hangulat beállításaival
  • A tapintást az ülésekben kialakított masszázspontokkal (akár ötféle masszázsprogram)
  • A szaglást a parfümbefúvóval

Akárcsak a PEUGEOT 308-ban, a Driver Sport Pack sajátosságai különleges élménnyel gazdagítják a látást, a tapintást és a hallást.

peugeot-3008-1605styp-003-b-l

A megújult vezetőhely az érzékek valóságos kavalkádját nyújtja a sofőrnek, aki maximálisan átadhatja magát a vezetés élményének. Kétféle stílus közül választhatnak az ügyfelek: a « Boost » hangulat a dinamikus vezetésre fókuszál, míg a « Relax » nyugodtabb környezetet biztosít a vezetéshez. Mindkettő teljes egészében egyéni ízlés szerint alakítható és azt szolgálja, hogy a vezető és az utasok felhőtlen örömén keresztül páratlanná és felejthetetlenné tegye az autóban tartózkodást.

A vezetés és az utazás közben megélt élményt szolgálja a gazdag belső kialakítás, amely jelentősen hozzájárul a kitűnő minőségérzethez és az utasteret átható modern szellemiséghez. Az anyagválasztás igényes, a kivitelezés nem ismer megalkuvást. Bőrt, szaténfényű krómbetéteket, karbon vagy textil hatású felületeket egyaránt találunk az utastérben. Lakástextilek ihlették az ajtópanelek bevonatát, a tetőkárpitot, a szélvédő-oszlopok bevonatát, sőt, még a műszerfalon futó szegélyt is, ami pedig igazán ritkán látható megoldás egy autóban: rendkívül modern és bensőséges hatást kelt.

Külső design

Az új PEUGEOT 3008 egyedülálló belső formatervével tűnik ki. A vonalvezetése jól eltalált, a tervezés minősége kimagasló, a beépített rendszerek sokat ígérnek.
Ez az érzés a külső formatervben is visszaköszön. Az új PEUGEOT 3008 erőteljes megjelenése az első pillanattól hatással van ránk. Ütős, és egyértelmű az üzenete: ez egy szabadidőautó. Az új PEUGEOT 3008 ugyanis a karosszériatípusra jellemző összes sajátos vonást felvonultatja:

  • Függőleges orr-rész,
  • Hosszan elnyúló, vízszintes motorházfedél,
  • Magas övvonal,
  • Széles védőelemek (lökhárító alsó része, kerékjárat, ajtó alsó része),
  • Nagyméretű kerekek,
  • Megemelt hasmagasság,
  • Profilos tetőrudak (A tetősíkra simuló, hosszanti tetőrudak)

Ám az új PEUGEOT 3008 szabadidőautó nem elégszik meg a típusra jellemző stílusvonások egyszerű alkalmazásával. Értelemmel és érzelemmel toldja meg, precízen ügyelve az összkép egységére. Hiszen az elsődleges benyomás, amely az autóból árad, a harmónia, a kiegyensúlyozott arányok, a mértéktartó adagolás. Ihletett formavilágát a tervezők teremtő képzelete szülte.

Az első, függőleges rész rendkívül erőteljes, szinte vadállati erő árad a letisztult, határozott, feszes vonalakból. Az orr-részen a krómozott, csiszolt felületekkel ellátott, széles hűtőrács dominál. Közepén, büszkén trónol a harmonikus arányokkal megrajzolt, se nem túl sematikus, se nem hivalkodó oroszlán embléma. A halogén fényszórók átható vadmacska-tekintetet kölcsönöznek az első résznek. Ez a tekintet még élesebbé válik, amikor az orr-rész opcióként fénydiódás lámpákat kap. A front részt a nagyszámú széles légbeömlő tovább tarkítja. A rendkívül kifejező formavilág fokozza a biztonság érzetét, és a leplezetlen büszkeséget, hogy ez az autó az oroszlános márka családtagjainak sorába tartozik. Egy vérbeli PEUGEOT!

 

A hosszan és vízszintes elnyúló, bordázott motorházfedél robusztus megjelenést kölcsönöz az autónak. Vonala a lágyan emelkedő szélvédőben folytatódik és az első kerekek tengelye mögé fut, ami aztán kiegészül a fényszórók közvetlen folytatásában elhelyezett oldalsó krómbetétekkel. A PEUGEOT HX1 tanulmányból kölcsönzött oldalelem dinamikussá teszi az első oldalnézetet, és még modernebb és méltóságteljesebb megjelenéssel ruházza fel az új 3008-at.

A megemelt övvonal következtében érezhetően nő a lemezelt felületek aránya, a vonalvezetés mégis elegáns és könnyed, megnyújtja az oldalnézetet. A motorházfedél felső vonala az ajtókilincseket is magába foglaló bordában folytatódik, és úgy nyújtja az autó vonalát, hogy közben finomságot és stílust kölcsönöz. A lenyűgözően megrajzolt szabadidőautó a kiegyensúlyozott arányok miatt kevésbé tűnik masszívnak és alacsonynak, mint a versenytársak többsége. Hogyan érték el ezt a bravúrt a PEUGEOT tervezői? Részben a második felszereltségi szinttől opcióként igényelhető csillogó fekete tető alkalmazásával, amelyet a hátsó spoilerig futó, szériában kínált, rozsdamentes acélból készült díszcsík hangsúlyoz. A « Black Diamond » tető az autó tervezésének jelentős stíluseleme, amely még egyedibbé, dinamikusabbá, modernebbé és igényesebbé teszi a jármű megjelenését. A járművön körülfutó védőelemek, a hatalmas kerekek, a tetőrudak, valamennyi részlet a karakteresség és a kifinomultság tudós egyvelegével készült. Minden egy célra tör: kifejezetten modernné, sőt futurisztikussá tenni ezt a lenyűgöző alkotást, elkerülve a stílusteremtés nagyzoló és kényszeres zsákutcáit.

A meglepetés tovább folytatódik a letisztult és rendkívül modern vonalakkal megrajzolt belső térben. A döntött hátsó szélvédő alatt vízszintes csillogó fekete vonal foglalja magába az opális fénydiódás lámpákat, amelyek a PEUGEOT oly jellegzetes, éjjel-nappal azonnal felismerhető, három karomból álló fényjelzését rejtik.

Bármelyik szögből vesszük is szemügyre az új PEUGEOT 3008 szabadidőautót, legelőször a kimagasló minőségben elvégzett munka, a kidolgozás rendkívül magas színvonala ötlik a szemünkbe. Számos részlet hozzájárul ehhez az összképből áradó általános benyomáshoz: az illesztések pontossága, a járművön remek arányérzékkel elhelyezett krómbetétek, a karosszéria kettős árnyalata stb. Szép, átgondolt és ízléses. Külső megjelenése a piac legtrendibb szabadidőautójává teszi.

Vezetési öröm…

A vezetési élmény terén az oroszlános márka már biztosan megalapozta a hírnevét, hiszen a « házi » tervezők sorra alkotják a vezetés élménye tekintetében élen járó modelleket, bármilyen méretben. Szabadidőautóról lévén azonban szó, a feladat nem csekély: megemelt hasmagasság, magas üléspozíció, megemelt súlypont... Ebben a járműkategóriában a vezetés élményét gyakran alárendelik a stílusnak.
Mégis, a varázslat már az első méterektők elkezdődik. Az úttartás kifogástalan, a kormányzás precíz, az út remekül érezhető, akárcsak a fürgeség és a biztonság – és mindez nyilvánvalóként van jelen. Varázslat? Persze hogy nem. Hanem a hosszú évek alatt felhalmozott tapasztalatra épülő munka, valamint a legújabb és leghatékonyabb technikai megoldások alkalmazásának eredménye.

Az új EMP2 padlólemeznek és a modell elismert dinamikai tulajdonságainak köszönhetően az új PEUGEOT 3008 a kényelem és az úttartás olyan szintézisét teremti meg, amely teljesen egyedülálló a C szegmens szabadidőautói között. A futóműveket az egyes motorizációk sajátosságaihoz igazították, hogy az autó-út kapcsolat valamennyi változatban méltó legyen a márka hírnevéhez. Az új padlólemez a tömegcsökkentés jótékony spirálhatásán keresztül a fogyasztás mérsékléséhez, valamint a passzív biztonság és a menetteljesítmény növeléséhez is hozzájárul.

Az új PEUGEOT 3008 egy hamisítatlan szabadidőautó, ám mindenek előtt egy PEUGEOT! És mint minden igazi SUV, birtokában van minden képességnek ahhoz, hogy terepen is megállja a helyét, ebben nagy segítségére van a továbbfejlesztett Grip Control.
A fokozott erőátvitelre kapcsolható rendszer a következő elemekből áll:

  • optimális tapadás elérése az ötféle tapadási mód közül választva (Normál, Hó, Sár, Homok, ESP OFF), a középkonzolon található üzemmód kapcsoló;
  • speciális gumiabroncs: 18’’ M+S (Mud & Snow);
  • Hill Assist Descent Control (HADC): a lejtőn történő elindulást segítő új berendezés segítségével meredek lejtőn is tökéletesen és teljes biztonságban meg tudjuk tartani a járművet és annak irányát. A rendszer újdonsága, hogy igen kicsi sebességen (3 km/h) képes megtartani a járművet, így a stresszesnek mondott helyzetekben is teljes kontrollt és biztonságérzetet nyújt a vezetőnek. A funkciót a középkonzolon található nyomógombbal kapcsolhatjuk be.

Nincs más hátra, minthogy a vezető és utasai maximálisan átadják magukat az utazás élményének! Még a legrövidebb hétköznapi utak is nagyszerű élményekkel kecsegtetnek. Az új PEUGEOT szabadidőautó utazásra csábít, csúcskategóriás utazásra, amelyet kitűnő akusztikai komfort és számos kényelmi felszerelés szolgál, ezek többsége messze felülmúlja a piac standardjait :

  • a körülölelő első ülések mindegyikéhez nyolc párnás pneumatikus masszázsrendszer rendelhető
  • a hatalmas panoráma tetőt árnyékolóval és fénycsíkokkal szerelik fel
  • a hifi rendszert a francia akusztika védjegyévé vált Premium FOCAL® szállítja

A felsőkategóriás FOCAL® márkával kötött kizárólagos együttműködési megállapodás értelmében a PEUGEOT a világon elsőként kínál járműbe opcióként, gyárilag beépített, FOCAL® technikával ellátott hifi rendszert.

peugeot-3008-1605styp-005-b-l

… amelyet vezetéstámogató rendszerek egész arzenálja…

A kompakt kormánykerék megsokszorozza a vezetés örömét, és a vezető maximálisan kihasználhatja a szabadidőautóban rejlő dinamikai képességeket. Ehhez nagyban hozzájárulnak a legújabb generációs, továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszerek (összefoglaló néven : ADAS – Advanced Driver Assistance Systems), amelyek a biztonsági felszerelések egész sorát felvonultatva igyekeznek elkerülni az úton felmerülő veszélyforrásokat :

  • Automatikus vészfékezés (Active Safety Brake) és Ütközés veszélyére figyelmeztetés (Distance Alert) ;
  • Akaratlan sávelhagyásra figyelmeztetés (Active Lane Departure Warning);
  • A vezető éberségére figyelmeztető rendszer
  • Automatikus fényszóróbekapcsolás
  • Sebességkorlátozásra figyelmeztető tábla felismerése és figyelmeztetés
  • Adaptatív tempomat stop funkcióval (automatikus sebességváltó)
  • Aktív holttérfigyelő rendszer

A városi közlekedésben több rendszer segíti a vezetőt bizonyos manőverek végrehajtásában, köztük a Visio Park (360 fokos nézet), vagy a legújabb generációs Park Assist.

… és a folyamatos kapcsolattartást szolgálja.

Az új PEUGEOT 3008 olyan, mint a vezetője: a jelenben él. Maradéktalanul teljesíti azt az igényt, hogy a vezető a kormánynál ülve is folyamatos kapcsolatban maradjon a külvilággal és teljes nyugalomban navigáljon a Mirror Screen funkciónak, az indukciós vezeték nélküli okostelefon-feltöltésnek (a Qi szabvánnyal kompatibilis berendezések) és a 3D online navigációnak köszönhetően.

A 3D navigáció már olyannyira valósághű, hogy három dimenzióban jeleníti meg az épületeket és a látványosságokat, a talaj lejtését is figyelembe véve. A jobb láthatóság kedvéért a kijelzett kép a kormányon elhelyezett kapcsoló segítségével egyetlen mozdulattal közvetlenül átvihető az érintőképernyőről a digitális műszeregységbe. A TomTom® Traffic alkalmazással a folyamatos kapcsolat lehetővé teszi, hogy a vezető valós időben lássa a vezetéshez szükséges eseményeket, valamint a hozzáférést számos információhoz: helyi időjárás, parkolók, töltőállomások stb. Opcióként a TomTom® alkalmazásban veszélyesnek jelzett területek kijelzésére is előfizethetünk, és ezzel megbízható információkhoz juthatunk « első kézből » a folyamatosan vagy időlegesen veszélyes területeken élő közösségektől.

A Mirror Screen funkció az okostelefon kijelzőjét a jármű érintőképernyőjére közvetíti, ami megkönnyíti az alkalmazások kezelését. Kompatibilis a MirrorLink (androidos okostelefonok), az Android Auto és az Apple CarplayTM (az iPhone 5-ös szinttől) protokollokkal. A funkció a kormányon található kapcsoló egyszerű megnyomásával a hangfelismerést is lehetővé teszi az okostelefonon keresztül (S-Voice Android és Siri d’Apple). A vezető előtt tehát új lehetőségek tárulnak fel, amelyekkel maximális biztonságban élhet, anélkül, hogy vezetés közben levenné a tekintetét az útról: telefonálhat, kiválaszthatja kedvenc zeneszámait, szöveges üzeneteket olvashat és írhat, kikereshet egy útvonalat… A folyamatos kapcsolattartás zökkenőmentesen működik!

A PEUGEOT Connect csomag három területen terjeszti ki az új technológiák által kínált lehetőségeket: a navigáció, a biztonság (Peugeot Connect SOS & Assistance) és a karbantartás (a PEUGEOT Connect csomagok távszolgáltatásai).
Az összes információt a lehető legegyszerűbb és legösztönösebb módon éri el a vezető. Az új PEUGEOT 3008 kezelőfelületein tökéletesen intuitív bármelyik funkció megjelenítése.

A felépítés hatékonyságát szolgáló intelligens tervezés

Az okos tervezés nem merül ki abban, hogy a piac legjobb kényelmi és biztonsági felszereléseit építik be a járműbe. Az új PEUGEOT 3008 felejthetetlen pillanatokat kíván garantálni az autóban utazóknak, ehhez viszont páratlanul sokoldalúnak kell lennie. Nagyfokú variálhatóságát és ötletes funkcionalitását úgy alakították ki, hogy az autó minden várakozásnak megfeleljen és minden helyzethez alkalmazkodni tudjon. Nem mindennapi rakomány? A 2/3-1/3 arányban osztottan dönthető « Magic Flat » sík padló kialakítását teszi lehetővé. Kis helyre kellene összepakolni a dolgait? Szeretné megkönnyíteni a berakodást, vagy minél teljesebben átadni magát szabadidős tevékenységeinek ? Az igazán eredeti, két állásban csúsztatható padló jóvoltából a csomagtartó térfogatát erőfeszítés nélkül növelhetjük, vagy akár rá is ülhetünk az összehajtogatott ülésekre anélkül, hogy összekoszolnánk magunkat. Egy különösen hosszú tárgyat szeretnénk szállítani? Ha vízszintesig lehajtjuk az első utasülést, 3 méter hosszú hely szabadul fel. Ezen kívül minden változatban alapfelszerelés a hátsó üléspad középső kartámaszába rejtett sízsák. Ez az ötletes megoldás a hátsó ajtó érintés nélküli nyitásával egészíthető ki: a hátsó lökhárító alatt egyetlen lábmozdulattal nyithatjuk ki vagy zárhatjuk le a motorosan működő hátsó ajtót. Az új PEUGEOT 3008 igazán leleményes, minden helyzetre talál megoldást!

A jármű felépítését áttervezték, így külső méretei a piac legkeresettebb modelljei közé helyezik, míg tágas utasterével egyike a szegmens legjobbjainak.
Nemcsak az utastér lett tágasabb, a csomagtartó térfogatát is érezhetően megnövelték az előző nemzedékhez képest. A VDA 210 szerint 520 l űrtartalmú csomagtartó a kategória egyik legalacsonyabb rakodóküszöbével tűnik ki.

Az újragondolt felépítés a tömeg tekintetében is áttörést hozott. Az új EMP2 padlólemez alkalmazása számos előnnyel jár; ténylegesen és minden szinten javulást hozott a tömeg/kompakt külső/szolgáltatások arányában, és átlagosan 100 kg-os súlycsökkenést tett lehetővé az előző generációhoz képest. Az új PEUGEOT 3008 különböző változataiban a benzines modellek mindössze 1325 kg-os, míg a dízelek 1375 kg-os menetkész tömeggel kerülnek piacra.

peugeot-3008-1605styp-101-l

Hatékony és takarékos motorok

A jármű architektúráján végzett munka és a súlycsökkentés meghatározó tényező a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló folyamatos erőfeszítésekben. De ez még nem minden. Az áramvonalas formaterv és a külső méretek optimalizálása kitűnő, 0,76 m2-es légellenállást eredményezett (egyes változatok esetén). Az új PEUGEOT 3008 hatékonyságát tovább növelik a 17 illetve 18, vagy a 19 colos, extra alacsony gördülési ellenállású gumik (205 55 R19 méretű abroncsokkal).

Az új PEUGEOT 3008 szabadidőautó egész Európában a hatékony és rendkívül takarékos Euro6.1 benzin- és dízelmotorok széles választékát kínálja.
A választékban szereplő összes benzinmotor best in class a saját teljesítménykategóriájában! Az 1,2 l PureTech 130 S&S változat km-kénti emissziója 115 grammtól indul, míg az 1.6 l THP 165 S&S EAT6 mindössze 129 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. A kínálatot a következő motorok alkotják:

  • az 1.2 l PureTech 130 S&S, hatfokozatú mechanikus váltóval standard változatokban, igen alacsony fogyasztással
  • az 1.2 l Puretech 130 S&S EAT6
  • az 1.6 l THP 165 S&S EAT6

A 100, 120 és 150 lóerős dízelmotorok kilométerenkénti CO2-kibocsátást a BlueHDi technikának köszönhetően sikerült 100 és 121 gramm közé szorítani. Az 1.6 l BlueHDi és a 2.0 l BlueHDi értékei szintén a piac legjobbjai közé tartoznak:

  • 1.6 l BlueHDi 100 S&S ötfokozatú mechanikus váltóval
  • 1.6 l BlueHDi 120 S&S hatfokozatú mechanikus váltóval standard változatokban, igen alacsony fogyasztással
  • 1.6 l BlueHDi 120 S&S EAT6
  • 2.0 l BlueHDi 150 S&S BVM6
  • 2.0 l BlueHDi 180 S&S EAT6

Bővülő mobilitás: innováció több keréken

Napjainkban egyre nehézkesebb a közlekedés a városközpontokban, a PEUGEOT ezért innovatív megoldásokkal igyekszik segíteni ügyfelei mobilitását. Az egyetlen olyan márkaként, amely két-, három-, illetve négykerekű járműveket is fejleszt, az új 3008 piaci bevezetése alkalmából új, egyéni megoldásokat kínál a belvárosi közlekedéshez:
összecsukható elektromos rásegítésű MICRO roller (e-Kick)
összecsukható elektromos rásegítésű PEUGEOT kerékpár (e-Bike)

Ez a piacon teljesen egyedülálló ajánlat olyan ügyfeleknek szól, akik kiegészítő megoldást keresnek autójuk mellé, hogy egy alternatív jármű segítségével könnyebben meg tudják tenni az utolsó kilométereket, és mindig időben érkezzenek belvárosi úti céljukhoz. Ez végre érdemi változást hoz a városi közlekedésbe: véget vet a végeláthatatlan várakozásnak. Éljen a (mozgás)szabadság!
Ráadásul a csomagtartóban kialakított dokkolóknak köszönhetően az e-roller és az e-bike nem csak gyorsan és biztonságosan elhelyezhető az autóban, hanem töltése is azonnal megkezdődik, amint a PEUGEOT 3008 útnak indul.

Garantált francia eredet

Az új PEUGEOT 3008 modellek a sochaux-i üzemben készülnek, és hajtásláncuk is teljes egészében a franciaországi Trémery és Douvrin gyártóhelyről származik. Ennek megfelelően a széria minden darabja „garantált francia eredet” védjeggyel kerül piacra.

A nagyközönségnek először a 2016-os Párizsi Autószalonon bemutatott új PEUGEOT 3008 nemzetközi forgalmazása várhatóan októbertől kezdődik.

peugeot-3008-1605styp-102-l

Az új PEUGEOT 3008-ról – részletesen

1 – Optimalizált felépítés

A megújult PEUGEOT 3008 crossover nem csak a szemet gyönyörködteti. Tervezői mindent megtettek, hogy az új modell kínálta szolgáltatások messzemenően teljesítsék a piaci elvárásokat, és a márka hírnevéhez méltó szintet képviseljenek.
4,45 m-es hosszával a megújult modell tökéletesen illik a szegmensbe. Nem csupán hosszúsága nőtt meg az előző generációhoz képest 8 cm-rel, hanem a tengelytáv – s ezáltal az utastér mérete – is, amely az előző változatét 62 mm-rel felülmúló 2675 mm-ével a legnagyobbak közé tartozik a piacon. Az 1,84 m-es szélességhez (amely megegyezik az előző változatéval) mégis tágasabb belső tér társul, köszönhetően az 1,62 m-es belmagasságnak (tetőrudakkal együtt), amely fejmagasságban is kényelmes helyet biztosít, anélkül, hogy veszélyeztetné a modell kitűnő aerodinamikai tulajdonságait. A méretes kerekek még tekintélyesebb külsőt kölcsönöznek neki, hasmagasságát pedig 22 mm-re növelik.


Az utastér minden méretadata felülmúlja az előző generációs változatét:

  • hátsó lábtér: +24 mm
  • könyökszélesség elöl: + 17 mm
  • könyökszélesség hátul: +4 mm
  • hátsó fejtér: + 36 mm (lemeztető)…

A csomagér mérete szintén jelentősen megnőtt: 520 literes kalaptartó alatti mérete (VDA 210) mintegy 90 literrel múlja felül az elődét (432 l VDA). Ráadásul, a nagyfokú átalakíthatóságnak köszönhetően a csomagtér befogadóképessége akár 1580 literig növelhető!

A karosszériát érintő átalakítások mellett igazi áttörést sikerült elérni a tömegadatok terén: az előző generációhoz képest átlagosan 100 kg a súlycsökkenés. Ennek eléréséhez minden egyes alkatrészt, minden alkalmazott technológiát alaposan át kellett gondolni, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentsék az autó össztömegét, s ezáltal segítsenek a fogyasztás korlátozásában, fokozzák a passzív biztonságot és a gépjármű dinamikus tulajdonságait.
A súlycsökkentést lehetővé tevő tényezők:

  • THLE és UHLE (nagyon, illetve ultra magas rugalmassági határú) acéllemezek;
  • hőre lágyuló műanyagból készült csomagtérpadló;
  • alumínium sárvédők, első lengőkarok, illetve hátsó ülésszerkezetek;
  • csendesebb működésű motor, amely kevesebb zajvédő lemez használatát teszi szükségessé.

2 - Új PEUGEOT i-Cockpit: : érzékekre hangolva

Az új PEUGEOT i-Cockpit® minden tekintetben többet nyújt elődjénél: megjelenésében minőségibb, technológiai szempontból fejlettebb, konnektivitásban is többre képes, használata még magától értetődőbb; ráadásul még jobban hat a vezető érzékeire, és a testre szabhatóság terén is messzebbre megy az előző változatnál.
Az i-Cockpit® Amplify opció választásával a középkonzol megfelelő gombja segítségével gyakorlatilag minden érzékszerv közvetlenül stimulálható:

  • látás: szabályozható a hangulatvilágítás fényereje, illetve lehetőség nyílik a kijelzők színvilágának átállítására is;
  • hallás: többféle zenei hangulat, illetve egyéb hangbeállítási lehetőség áll rendelkezésre;
  • tapintás: az ülésekbe épített masszázsfunkció több ponton is kényezteti a fáradt vezetőt és utasokat;
  • szaglás: az illatosító kellemes illatokkal frissíti a levegőt (lásd alább).

Alapvetően kétféle alaphangulat közül lehet választani: a dinamikusabb vezetési stílus kedvelőinek az ún. Boost hangulat, a nyugalomra vágyóknak pedig az ún. Relax hangulat ajánlott. Ez a kétféle alap azután teljesen az egyéni igényekhez igazítható, maximálisan élvezetessé téve a vezető és utasai számára az utazást, valóban egyedi és feledhetetlenné élményeket varázsolva az utastérbe.

A minőség az i-Cockpit® Amplify opcióhoz kínált illatokon is „érződik”. A Scentys céggel és Antoine Lie, nemzetközi hírű parfümtervezővel együttműködésben megalkotott illatok igazi felső kategóriás élményt kínálnak.

A kínálatban szereplő mindhárom parfüm összetétele egyedi és jellegzetes:

  • Cosmic Cuir: vibráló, érzékekre ható illat, amely a kínálat legkarakteresebb darabja;
  • Aerodrive: élénk, stimuláló illat (a Boost alaphangulat része);
  • Harmony Wood: eredeti, relaxáló hatású illat (a Relax alaphangulat része).

Az illatosítás intenzitása háromféle fokozatba állítható.

A Driver Sport Pack opció választása esetén, a PEUGEOT 308-ban tapasztaltakhoz hasonlóan többi érzékünk – a látás, a tapintás és a hallás – is különleges kényeztetésben részesül, az alábbi paraméterek módosulásával:

  • még erőteljesebb és reaktívabb kormányrásegítés;
  • fokozott reakcióképességű gázpedál-karakterisztika;
  • reaktívabb motor és sebességváltómű (automata sebességváltó esetén, melyhez új vezérlő fülek kapcsolódnak a kormány oszlopon);
  • karakteresebb és sportosabb motorhangok (egy digitális erősítőnek köszönhetően, amely ugyanakkor az utastér zajkomfortját is javítja);
  • a különböző képernyők (kombinált kijelző és érintőképernyő) színvilágának változtatása a járműdinamikai paraméterek – pillananyi teljesítmény, turbónyomás, hossz- és oldalirányú gyorsulás – kombinált kijelzőn történő megjelenítésével.

peugeot-3008-1605styp-202-l
3 - FOCAL® HiFi rendszer: utazás a prémium kategóriás hangzás világába

A márka az új PEUGEOT 3008 modellhez a világon elsőként a francia FOCAL® cég prémium kategóriás HiFi rendszerét kínálja gyári opcióban. Az akusztika világában több mint 35 éves múlttal rendelkező FOCAL® cég szabadalmaztatott újításait és egyedi hangzásvilágát az egész világon ismerik és elismerik.

A HiFi rendszerhez 10 darab, exkluzív FOCAL® technológiájú hangszóró kapcsolódik, amelyek tiszta és árnyalt hangzást biztosítanak az egész utasterében:

  • Wooferek / középsugárzók: Polyglass technológiával a tökéletesen kiegyensúlyozott, precíz hangzásért;
  • TNF tweeterek: befelé homorodó, ún. inverz alumíniumdómos magassugárzók, amelyek optimális hangeloszlást és árnyalt magas hangokat eredményeznek;
  • Subwooferek: triplatekercses Power FlowerTM technológiás, 200 mm mélynyomók a mély hangok határozott és dinamikus visszaadásához;
  • 12 csatornás aktív erősítő (515 W): AB/D osztályú hibrid technológiával, amely teltebbé, ugyanakkor árnyaltabbá teszi a magas frekvenciatartomány jeleit, a mélyebbekét pedig dinamizálja.

A hangszórókat fémrácsok borítják, az első és hátsó magassugárzókon pedig a FOCAL® márkajelzés is megjelenik.

4 – Legújabb generációs vezetéssegítő rendszerek

A rendelkezésre álló számos vezetéssegítő rendszernek köszönhetően az új PEUGEOT 3008 vezetője maximálisan kihasználhatja crossoverje dinamikus tulajdonságait. A vezetéstámogató funkciók a „Gépjármű-paraméterek” menüben tetszés szerint ki- és bekapcsolhatók.

Active Safety Brake és követésitávolság-figyelő rendszer

A követésitávolság-figyelő rendszer (vagy más néven ütközésveszély-jelző) figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll a veszélye, hogy gépjárműve összeütközik az előtte haladó gépkocsival vagy a sávjában tartózkodó gyalogossal.
Az Active Safety Brake (automata vészfék) a figyelmeztetést követően lép működésbe, ha a vezető nem elég gyorsan reagál, és nem fékez időben. A rendszer a vezető beavatkozása nélkül a gépjármű sebességének csökkentésével segít elkerülni az ütközést vagy csökkenteni annak mértékét. A rendszer az azonos irányba haladó vagy egy helyben álló, rendszámtáblával felszerelt gépjárműveket, valamint az adott sávban tartózkodó gyalogosokat veszi figyelembe (a kerékpárokat, motorbicikliket, állatokat, ill. az úttesten található egyéb tárgyakat nem érzékeli).
Az Active Safety Brake az alábbi esetekben működőképes:

  • mozgó gépjárművek érzékelése esetén 5 km/h és 140 km/h sebesség között,
  • álló gépjármű érzékelése esetén 80 km/h sebességig,
  • gyalogos érzékelése esetén 60 km/h sebességig.

Sávtartó asszisztens

A véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer egy kamera segítségével felismeri a közutak folyamatos vagy szaggatott felfestéseit, és érzékeli, ha a gépkocsi az irányjelző bekapcsolása nélkül egy hosszirányú útburkolati jel átlépésére készül. A biztonságos vezetés érdekében a kamera elemzi a képet, és a vezetői figyelem lankadása esetén 80 km/h fölött vizuális és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a sávelhagyás veszélyére.

65 és 180 km/h sebesség között a sávtartó asszisztens egyben a menetpályát is korrigálja: amikor a rendszer egy útburkolati jel véletlen átlépésének veszélyét érzékeli, fokozatosan elfordítja a kormányt, hogy a gépjármű az eredeti sávban maradjon. Ha a vezető ragaszkodik a megkezdett sávelhagyáshoz, a kormány határozott megmarkolásával megakadályozhatja az automatikus korrekciót (pl. valamilyen akadály kikerülésekor). A menetpálya-korrekció az irányjelzők bekapcsolásakor automatikusan megszakad.

peugeot-3008-1605styp-207-l

Fáradtságérzékelő rendszer

Az új 3008 szériafelszereltségének része a vezetési időre való figyelmeztetés: a rendszer riasztást küld, ha úgy érzékeli, hogy a vezető kétórányi – 65 km/h fölötti sebességgel megtett – út után nem tartott pihenőt. A vezetőt hangjelzés kíséretében üzenet figyelmezteti, hogy álljon meg és tartson pihenőt.
A funkció fáradtságérzékelő rendszerrel is kiegészülhet. A rendszer a szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével érzékeli, ha a gépjármű pályája nincs összhangban a felfestésekkel, és ezáltal képet alkot a vezető éberségi állapotáról. A figyelem lankadása esetén több lépésben – vizuális és hangjelzésekkel – figyelmezteti a vezetőt („Fokozottan ügyeljen!” vagy „Tartson pihenőt!”).

Távolságifény-asszisztens

A szélvédő felső részébe egy fényforrásokat elemző kamera van beépítve. A rendszer az érzékelt fényviszonyoktól és a forgalmi körülményektől függően automatikusan átvált tompított világításról távolságira és fordítva, és ezzel a nagyobb biztonság érdekében optimalizálja a bekapcsolt országúti fényszórókkal való közlekedés idejét.

Táblaolvasó rendszer sebességkorlát-ajánlással

A rendszer a szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével érzékeli és leolvassa a sebességkorlátozások kezdetét és végét jelző táblákat, és a műszeregységen kijelzi az aktuálisan megengedett maximális sebességet. A rendszer a navigációs rendszer térképein jelzett sebességkorlátozásokat is figyelembe veszi. A speciális sebességkorlátok (pl. a kamionokra vonatkozók) nem kerülnek kijelzésre. A funkció már alap kiviteli szinten is szériafelszerelés.
A funkció a sebességkorlátra vonatkozó ajánlással is kiegészülhet: a vezető a beprogramozott sebességet a kamera által leolvasott sebességkorláthoz igazíthatja. Ehhez meg kell nyomnia a sebességhatároló/tempomat vezérlőjének „MEM” gombját.

Adaptív tempomat Stop funkcióval (automata sebességváltó esetén)

Az első lökhárító középső részébe egy 150 m hatótávolságú radar van beépítve. 30 km/h és 180 km/h között a Stop funkcióval kiegészülő adaptív tempomat (ACC Stop) kétféle feladatot lát el:

  • automatikusan a vezető által beprogramozott utazósebességen tartja a gépjárművet,
  • automatikusan kiigazítja a gépkocsi és az előtte haladó gépjármű közötti követési távolságot (az előre beállított szintnek – messzi, normál, közeli – megfelelően).

A rendszer érzékeli, ha a gépjármű előtt ugyanabba az irányba egy másik autó is halad. Az állandó követési távolság biztosítása érdekében automatikusan az elöl haladó jármű sebességéhez igazítja a gépkocsi sebességét: a motorfék és a fékrendszer segítségével (a féklámpák bekapcsolása mellett) lelassítja vagy akár teljesen meg is állítja az autót.
A funkció – széria- vagy extra felszerelésként – kizárólag automata sebességváltóval társított motorok esetén áll rendelkezésre (kivéve az 1,2 l PureTech 130 S&S EAT6 motor-sebességváltó kombinációt).

Aktív holttérfigyelő rendszer

Ez a rendszer 12 km/h és 140 km/h között figyelmezteti a vezetőt a gépjármű holtterében tartózkodó és arra potenciális veszélyt jelentő járművekre. Amikor a rendszer a holttérben másik járművet (személyautót, kamiont, kerékpárt) érzékel, figyelmeztetésképp kigyullad az adott oldali visszapillantó tükörbe beépített jelzőlámpa.
A rendszer a sávtartó asszisztenssel összehangoltan működik: ha a vezető az irányjelző bekapcsolása mellett sávot vált, az adott oldali visszapillantó jelzőlámpájának felgyulladásán kívül a menetpálya korrekcióját is érzékelni fogja, ami egy esetleges ütközés elkerülését célozza.

Visiopark 1 & 2

A gépjármű két 180°-os videokamerával van felszerelve: ebből az egyik a csomagtérfedélen (Visiopark 1), a másik a hűtőrácson (Visiopark 2) található. A rendszer a kameráknak köszönhetően képes megjeleníteni a gépjármű közvetlen környezetét az érintőképernyőn. A parkolóradar érzékelői a gépjármű felülnézeti képéhez szolgálnak információval. A manőver közben a rendszer valós időben rekonstruálja a gépjármű és közvetlen környezete felülnézeti képét, aminek az eredménye egy 360°-os panorámakép.
Ez a fajta ábrázolás jelentősen megkönnyíti a gépkocsi beparkolását és a közelben található akadályok megjelenítését.

peugeot-3008-1605styp-208-l

Park Assist

Az ultrahangos oldalsó érzékelőknek köszönhetően ez a rendszer aktív segítséget nyújt a parkoláshoz:

  • az első, ill. hátsó lökhárítóban elhelyezett érzékelők segítségével – a gépkocsi méreteinek ismeretében – felméri a rendelkezésre álló parkolóhelyet,
  • majd a beállás érdekében átveszi az irányítást a kormányzás fölött.

A gázadás, a fékezés, a sebességváltás és – manuális sebességváltó esetén – a kuplung kezelése a vezető feladata. A beállási és kiállási szakaszokban a rendszer vizuális és hangjelzésekkel segíti a vezetőt a biztonságos manőverezésben. A vezető a kormány megragadásával bármikor visszaveheti a kormányzás irányítását.
A Park Assist a járdaszegéllyel párhuzamos (beállás és kiállás) és a járdaszegélyre merőleges parkoláshoz is segítséget nyújt. 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER