Címkék: emberi agy | jármű | Nissan | technológia | vezető

2018. január 16. kedd, 19:27

 

Az emberi agyat a járművel összekapcsoló Nissan technológia új irányt ad a vezetés jövőjének. A Nissan Intelligent Mobility legújabb áttörő technológiája azt ígéri, hogy a járművek tanulhatnak majd a vezetőktől.

 

 

A Nissan egy olyan kutatást hozott nyilvánosságra, mely szerint lehetővé válhat, hogy a járművek értelmezzék a vezető agyából érkező jeleket – így átalakítva az emberek és autóik interakcióját.

Az emberi agyat a járművel összekapcsoló (Brain-to-Vehicle vagy B2V) Nissan technológia lehetővé tenné a vezetők reakcióidejének felgyorsítását, továbbá az autók képesek lennének a folyamatos alkalmazkodásra a vezetési élmény javítása érdekében.



A Nissan Las Vegasban, a 2018-as CES kiállításon mutatja be ennek az egyedülálló technológiának a képességeit. A B2V a Nissan Intelligent Mobility legújabb fejlesztése. Az Intelligent Mobility a Nissan azon jövőképe, mely összefoglalja a vállalatnak az autóhasználattal, az alkalmazott hajtásrendszerekkel, valamint az autók társadalmi integrációjával kapcsolatos fejlesztési terveit.

„A legtöbb ember egy kifejezetten személytelen jövőt társít az önvezetéshez, ahol az emberek átadják az irányítást a gépeknek. Azonban a B2V-technológia pont ellentétes ezzel – a vezető agyából érkező jelek felhasználásával még érdekesebbé és élvezetesebbé teszi a vezetést” mondta el Daniele Schilacci, a Nissan Ügyvezető alelnöke. „A Nissan Intelligent Mobility-vel egy jobb, nagyobb önállóságot kínáló, még inkább az elektromosságra épülő és még jobban összekapcsolt világ felé törekszünk.”

A Nissan áttörése az agy jeleit dekódoló kutatásra épül, mely lehetővé teszi a vezető cselekedeteinek előrejelzését és a kellemetlenségek észlelését:

Előrejelzés: A vezetéstámogató technológiák gyorsabban avatkozhatnak be azáltal, hogy értelmezik az agy arra vonatkozó jeleit, hogy a vezető valamilyen mozdulatra készül – például a kormánykerék elfordítására vagy a gyorsítópedál lenyomására. Ez javíthatja a reakciót és hatékonyabbá teheti a vezetést.

Észlelés: Önvezető módban a vezető kellemetlen érzéseit felismerő mesterséges intelligencia képes a vezetési konfiguráció és a vezetési stílus módosítására.

„Egy másik lehetséges alkalmazási mód a jármű belső környezetének módosítása” mondta Dr. Lucian Gheorghe, a Nissan japán kutatóközpontjának vezető innovációs kutatója, aki a B2V-kutatási programot vezeti. Például az autó a kiterjesztett valóság alkalmazásával módosíthatja mit lát a vezető, így pihentetőbb környezetet hozhat létre.

„A technológiában rejlő potenciális alkalmazási lehetőségek egyedülállóak” – mondta el Gheorghe. „Ez a kutatás a jármű belső terét érintő további fejlesztések alapjául szolgál majd a Nissan számára.”



A Nissan B2V technológiája az első ilyen jellegű rendszer a világon. A vezető egy olyan eszközt visel, mely méri az agyhullámok aktivitását, majd ezeket az információkat autonóm rendszerek elemzik. A mozgási szándék előre jelzésével a rendszerek a vezetőnél 0,2-0,5 másodperccel gyorsabban megkezdhetik a műveleteket – pl. elfordíthatják a kormánykereket vagy lelassíthatják az autót – mindezt szinte észrevétlenül.A Nissan egy szimulátor segítségével mutatta be a technológia egyes elemeit a CES-en.




 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER