2013. november 08. péntek, 09:34

 

A Nissan védjegyének számító "Innovation that excites" jegyében a crossoverek második generációját képviselő új Qashqait egy szenzációs 3D-s, a digitális és a közösségi médiára épülő rendezvényen mutatták be Londonban.

 

Világszerte 2500-nál is több Qashqai tulajdonos - a Qashqait vezetők közösségének kicsi de aktív része - küldött képeket a technológiai innováció legjavát nyújtó élményeiről. Ezeket a képeket utána úgy kombinálták össze, hogy kiadják a teljesen megújult Qashqai formáját.




A Nissan Qashqai a 2007 óta gyártott 2 milliónál is több példányával régóta a crossover szegmens vezetőjének számít. A típus mind a C szegmensből érkező, különleges stílust, technológiát és izgalmat kereső ügyfelek, mind pedig a hatékonyságot szem előtt tartó, korábbi autójuknál kisebbet kereső vásárlók számára vonzó. A kiválasztott globális piacokon - köztük Magyarországon is - 2014 februárjától elérhető, teljesen megújult Qashqai célja, hogy tovább erősítse a Nissan crossoverek szegmensében megszerzett vezető pozícióját.

A prémium technológia, a második generációs crossover-formaterv és a javított dinamika együttesen biztosítanak stabil alapot az új Nissan Qashqai számára.

A merész új Qashqai 49 mm-rel hosszabb a korábbi modellnél, emellett alacsonyabb és szélesebb is, így sziluettje kecsesebb és karcsúbb, azonban továbbra is megőrzi a jellegzetes crossover stílust, a kompakt méreteket és a magasra helyezett vezetőülést.  A jellegzetes formai elemek - többek között a kagylóhéjszerűen nyíló motorháztető - prémium megjelenést kölcsönöznek, miközben megtartják a Qashqai jellegzetes vizuális stílusát is.




Akárcsak bármely új NISSAN, a Qashqai is az innovatív technológiák egész tárháza. A vezetés minden területén fejlett technológiák bőséges választékával segíti a közlekedést. A Nissan Aktív Biztonsági Pajzs számos más létfontosságú vezetéstámogató technológia mellett már tartalmazza az önálló vészfékezést, a vezető figyelmét támogató rendszert és a közúti jelzések felismerését is, az intelligens parkolássegítő rendszer pedig a városi manőverezést teszi stresszmentessé. Az új Qashqai-jal a prémium technológiák minden eddiginél szélesebb körben elérhetők.

Az innováció nem áll meg az új Qashqai hajtáslánc-kínálatánál sem, amely minden eddiginél hatékonyabb és nagyobb választékban érhető el. Minden motor turbófeltöltővel van ellátva a hengerűrtartalom, a károsanyag-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében, eközben azonban továbbra is kiváló teljesítményt biztosítanak kategóriavezető - akár mindössze 99 g/km-es - CO2-kibocsátással. A hatékonyságot tovább javítja a jelentős tömegcsökkentés, amelynek eredményeként az autó tömege a számos új felszerelés ellenére változattól függően akár 40 kg-mal is csökkent.

Bár a legtöbb piacon az elsőkerék-meghajtású változatok fogják kitenni az eladások jelentős részét, elérhetők lesznek a négykerék-meghajtású ALL-MODE 4x4-i változatok is hatsebességes manuális vagy az új Xtronic automata váltóval is.

A Qashqai utasterében jelentősen javult a felhasznált anyagok minősége, valamint a belső formaterv, így az új Qashqai még vonzóbb. A sokoldalúság továbbra is fontos jellemzője a crossover kategóriának - ennek jegyében a Nissan mérnökei számos innovatív ötlettel igyekeznek az új Qashqait az új tulajdonosok életének szerves részévé tenni. A tágasabb utastér és a nagyobb csomagtartó variálható padlórendszerrel egészül ki, így az új Qashqaiban még a nem használt kalaptartónak is megvan a tárolóhelye.

Az új Qashqai az első olyan forgalomba kerülő modell, amely a Renault-Nissan Alliance új CMF (Common Module Family) platformjára alapul, és így még nagyobb tervezésbeli hatékonyságot biztosít az ügyfelek számára.




Az Európában, az európai piacra tervezett új Qashqait a Nissan Design Europe (London, Egyesült Királyság) és a Nissan Technical Centre Europe (Cranfield, Egyesült Királyság és Barcelona, Spanyolország) szakértői tervezték, gyártása pedig az egyesült királyságbeli Sunderlandben folyik.  A munkában azonban aktívan részt vettek a Atsugi városában (Japán) dolgozó mérnökök és tervezők is.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER