2011. július 13. szerda, 11:44

 

Igaz nem a nap leggyorsabb idejét érte el az előző hétvégén a Nissan Juke, de még így is Guiness rekordot állított fel július 1-3. között Goodwood Hillben.

 

nissan-juke

A Nissan Juke, mely hamar siker sztorivá vált a crossover kategóriában, Guiness rekordidő alatt, 2 perc és 55 másodperc* alatt tette meg a kanyargós hegyi útvonalat két keréken az idei Speed fesztiválon.
Bizonyításképpen, hogy ez nem csak a szerencse műve, Terry Grant nem kevesebb, mint 5 alkalommal teljesítette még a távot a Juke volánja mögött, néhány alkalommal még utast is vitt magával.

Annak ellenére, hogy ez kívülről könnyűnek tűnt, Grant úgy vélte: „Ez kemény munka volt. Egy egyenes szakaszon még akár egyszerű is lehet a két keréken vezetés, de egy kanyarokkal teletűzdelt, lejtős és akadályokkal teli pályán, ahol ráadásképpen fák vagy falak vesznek körbe mindenütt, nagyon kellett koncentrálnom minden körben."

Grant egy rámpát használt ahhoz, hogy két kerékre tudjon állni a rajtvonalnál, még mielőtt a goodwood-i házhoz érne, közvetlenül a majdnem 90 fokban jobbos kanyarhoz. „Már itt elkezdett trükkössé válni a futam, mert ha túl sokat döntöm az autót két keréken, vagy a fűre futok, akkor könnyen fejre állhatok, illetve ha túl keveset, akkor visszazuhanok négy kerékre" mondta Grant.
A legnehezebb része viszont még mindig hátra volt, mert a kör vége felé van egy régi kőfal a pálya szélén.



„Ha két keréken vezetsz, a bal kezed a bal szemed előtti részt takarja ki, a másik pedig a jobb szemed előtti rész felét. Mivel a kocsi jobb oldalára dőltem, és így a lenti oldalon ültem, a motorháztetőt és egy kicsit az eget láttam. Így semmit sem láttam abból, hol is lehet a fal."

Terry nem elégedett meg a szólóval, három futamot tett meg úgy, hogy utast is vitt magával két keréken. A kommentátor Amanda Strettont és Anthony Hamiltont, aki Lewis Hamilton édesapja, úgy vitte végig, hogy a vezető ülés mögött ültek. „Ennél sokkal nehezebb volt, amikor vasárnap a kaszkadőr motoros Robbie Madisont vittem magammal. Robbie elöl volt, és az első ablakon kihajolt és a közönség éljenzését vezényelte."

A Juke egy teljesen szériagyártású autó volt. Egyedül biztonsági okokból, minden egyes kör előtt új Yokohama abroncsokat szereltek fel az autóra.
Miután sikerült felvillanyozni a fesztivál közönségét, Grant és a Nissan csapat egy újabb őrületes mutatványra vállalkozott. Előkerült a teljesen elektromos Nissan LEAF, mellyel hátramenetben próbálkoztak meg rekord sebességet elérni.

Elméleti síkon a tisztán elektromos hajtásra nincs hatással, hogy milyen irányba haladunk, ezért amekkora sebességgel tud előre haladni az autó, ugyanakkora sebességet tud hátra felé is elérni. Előre 145km/h-val haladt a LEAF leggyorsabb körében, míg hátrafelé 100km/h-t sikerült elérni vele, ami arra utal, hogy van még tartalék az autóban. A Nissan azonnal megerősítette, hogy ezt egy újabb rekordkísérletnek tartja a jövőre nézve.
De ez nem lesz olyan egyszerű!

Terry Grant azt mondta: „A hátrafelé menet ekkora sebességnél nagyon trükkös. Végig rendkívül finoman kell kormányozni, mert bármilyen hirtelen mozdulat végzetes körülményekkel járhat."

Az egyetlen probléma, ami a Nissan rekordokkal teletűzdelt hétvégéjén felmerült, az hogy Grantnek a második nap végére a sok két keréken vezetéstől és a hátrafelé gyorsulástól megfájdult egy picit a nyaka.

*A Guiness World Record bizottság ratifikálása még függőben van


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER