2011. július 05. kedd, 14:15

 

A Nissan Micra DIG-S a Nissan Pure Drive filozófiájának alapvető kifejeződése. Ahhoz, hogy bármely új Nissan modell a Pure Drive emblémát viselje 2011-től, CO2 kibocsátásának 130g/km alatt kell maradnia, de a legújabb Micra DIG-S új mércét állít fel. Mindössze 95g/km-es károsanyag-kibocsátással a világ egyik legtisztább benzinmotorja.

nissan-micra-dig-s

A Micra a világ öt különböző Nissan gyáregységében készül és nem kevesebb, mint 160 országban értékesítik - lenyűgöző együttesét kínálja az alacsony üzemeltetési költségeknek és a teljesítménynek, valamint a valódi innovációnak és erős élményvezetési faktornak.

Kompakt méreteivel városi használatra készült, szűk fordulókörű és kitűnően körbelátható. A Micra DIG-S alapfelszereltségéhez tartozik az innovatív technológia. A felszereltségek széles palettáján megtalálható a Start/Stop rendszer és a Nissan Connect műholdas navigáció 5 colos beépített kijelzővel. Mindezen túl a Micra-hagyományoknak megfelelően a DIG-S könnyen vezethető és felhasználóbarát.

A városi forgalom jelentheti számára a hazai pályát, de a DIG-S a nyílt utakon is megállja a helyét, ahol a motor átütő ereje merőben eltér a hagyományos 1.2 litereseknél megszokottaktól.

Az autó sikerének kulcsa: a technikailag korszerűsített, kompresszorral feltöltött, közvetlen benzinbefecskendezésű benzinmotor egy 1.5 literes motortól elvárható teljesítményt produkál, az egyliteres motorokra jellemző takarékossággal. A hivatalos kombinált fogyasztási érték 4,1 liter/100 km - ami kellemes hír az állandó benzinár emelkedés idején. A teljesítmény és a kiváló üzemanyag takarékosság ultra alacsony emissziós értékkel párosítva olyan kombináció, amit senki másnál nem találunk.

Franciaországban azok az ügyfelek, akik kevesebb mint 110 g/km károsanyag-kibocsátású autót vásárolnak, egy 400 eurós bónuszt kapnak a kormánytól, míg Hollandiában az olyan autók, mint a Micra DIG-S, mentesek az országban alkalmazott BPM-adó (általános gépjármű, vagy regisztrációs adó) alól, megspórolva ezzel körülbelül 1000 eurót. További megtakarításokra van lehetőség Skandináviában, pl. adókedvezmény Norvégiában, Finnországban és Dániában a 100g/km alatti CO2 kibocsátású járművekre.


A DIG-S motorja

Innovatív, kompresszorral feltöltött, közvetlen befecskendezéses benzines egység
Háromhengeres, 12 szelepes, 1,198 köbcentis
98 LE, 142 Nm, 95g/km CO2
Regeneratív generátor
Teljesítménye az 1,5 literes motorokéval megegyező, 1 literes motorokra jellemző fogyasztással

A kompakt háromhengeres DIG-S motor a HR12DDR belső kódjelzést kapta, mellyel az elismert HD16 kódjelű négyhengeresek családjába tartozó motorhoz kapcsolódik. Utóbbi erőforrás hajtja a Note, Juke és Qashqai modelleket. Ez egy nagy hatékonyságú 12 szelepes egység, melynek hengerűrtartalma 1198 cm3.

A kulcsfontosságú technológiák közé tartozik a közvetlen benzinbefecskendezés és a kompresszoros feltöltés (ebből ered a DIG-S elnevezés - direct gasoline injection and supercharger). Ez a fajta feltöltési mód több levegőt juttat a motorba a nagyobb hatékonyság és a nagyobb teljesítmény érdekében: annak ellenére, hogy a motor csak 1.2 literes, 98 lóerős teljesítményével megközelíti az 1.5 literes szívómotorok teljesítményét...ugyanakkor fogyasztásával egy 1 literes egységhez áll közel.

Az eredmény: három összetevő egy csomagban - erő, hatékonyság és vidámság. A benzines motorokra jellemző átütő teljesítményt és a dízelekre jellemző gazdaságosságot párosítva a motor lehet kicsi, viszont ha erőre van szükség, nem kényszerülünk megalkuvásra.

A gondos tervezésnek köszönhetően sikerült kiküszöbölni a háromhengeres motorok kiegyensúlyozatlanságait: a dugattyú mozgásából eredő rendellenes rezonanciát például egy ovális pályán mozgó ellensúly beépítésével egyenlítették ki. Ennek eredményeként a motor zaj- és vibráció szintje a négyhengeres motoroktól elvártaknak megfelelő.

Amellett, hogy csökkent a blokk tömege, a kevesebb mozgó alkatrésznek köszönhetően a háromhengeres egység kisebb belső súrlódást produkál, ezáltal a javul a termikus hatásfok. A csökkentett súrlódási technológia magába foglalja a nano-kezelt vezérműtengelyt és a (hidrogén-mentes) gyémánt-szerű karbon (DLC) bevonattal ellátott dugattyú-gyűrűket és szelepemelőket. Továbbá változó teljesítményű olajszivattyú és az alacsony viszkozitású kenőolaj használata is a technológia része. A felsorolt elemek segítségével a súrlódás akár 30 százalékkal is csökkenthető, egy hagyományos négyhengeres, hasonló teljesítményű motorhoz képest.

Az alábbi technológiák alkalmazásának célja az üzemanyag-hatékonyság maximalizálása: változó szelepvezérlés (VTC), eco-mode, kipufogógáz-visszavezetés (az égés tökéletesítése céljából), alacsony súrlódási együtthatójú olajszivattyúk, magas örvénykamrás dugattyúk, és a magas kompressziós viszony alkalmazása.

Az erőforrás hatásfokának egy másik kulcseleme a Miller ciklus és egy jó hatásfokú feltöltő együttes alkalmazása, illetve a Stop/Start rendszer amelyek együttesen nagy motorteljesítményt, alacsony fogyasztási értékeket és mérsékelt károsanyag-kibocsátást biztosítanak.

Késleltetve a szívószelep nyitva tartásának időtartamát, a Miller-ciklusú erőforrás munkaüteme megnövekedett (lökethosszon megy végbe) a sűrítési ütemhez képest, aminek következtében az üzemanyag (égéséből származó) hőenergia jóval nagyobb hatásfokkal alakul át tengelyteljesítménnyé, mint a hagyományos négyütemű motoroknál. Emellett a szívócsőben uralkodó depresszió és (végső soron a munkaciklus) szívási vesztesége is csökken.

A közvetlenül a hengerbe fecskendezett üzemanyag párolgása során hőt von el a nagy nyomásúra és magas hőmérsékletűre sűrített üzemanyag-levegő keveréktől. Emellett az égőtér (határoló falainak) hőmérséklete (kedvezően) alacsony marad az olajsugaras dugattyúhűtés és nátriummal töltött kipufogó szelepek alkalmazása miatt, ami (összességében) csökkenti a kopogásos égés lehetőségét. E technológiák összességében lehetővé teszik a kompresszió-viszony 13:1 értékig növelését a hatásfok javításának érdekében, a magas sűrítéssel járó szokásos problémák jelentkezése nélkül.

A feltöltőt egy automatikus működtetésű tengelykapcsolóval szerelték fel, amelynek alkalmazása egyidejűleg teszi lehetővé a nagy motorteljesítmény és a kedvező üzemanyag fogyasztás megvalósítását oly módon, hogy kis sebességnél (és terhelésnél) - például városi üzem folyamán - lekapcsolja a feltöltőt.

Benzinmotoroknál számos előnye van a közvetlen befecskendezés alkalmazásának a (hagyományos) szívócső-befecskendezéssel szemben. A hagyományos motoroknál a fordulatszám növekedésével arányosan csökken a szívószelep nyitvatartási időtartama is, így egyre kevesebb idő marad az üzemanyag befecskendezésére.

Ugyanakkor ez nem jelent problémát a DIG-S erőforrás számára, ahol a nagy nyomáson üzemelő befecskendező elemet az égéstérben helyezték el. A (direkt az égőtérbe történő) közvetlen befecskendezés alkalmazásával jóval nagyobb ellenőrzést gyakorolhatnak az égésfolyamat felett, mivel ez növeli az erőforrás hatásfokát (és gazdaságosságát), miközben növeli a teljesítményt és a nyomatékot is és lehetővé teszi a károsanyag-kibocsátás szintjének jóval hatékonyabb szabályozását is.

A Nissan mérnökei lépésről-lépésre haladtak a gépkocsi egyes elemeinek optimalizálása felé, olyan szerkezeteket is tökéletesítve, mint a generátor. A hagyományos gépkocsikban az akkumulátor újratöltéséről a generátor egy az erőforrás (főtengelye) által hajtott direkt szíjhajtás segítségével gondoskodik. Ez az áramtermelési eljárás azonban üzemanyagot emészt fel.

Az új generátor viszont egy intelligens szabályzórendszerrel rendelkezik, amely az akkumulátor töltését olyan üzemmódokra korlátozza, melyek során az erőforrás teljesítményére nincs szükség - például fékezéskor. A generátor akkor is szünetelteti az akkumulátor töltését, amikor a gépjármű gyorsít. Az elektromos fogyasztók áramigényét folyamatosan figyeli a rendszer, és automatikusan megkezdi az akkumulátor töltését ha az szükséges, biztosítva annak folyamatosan magas feltöltöttségi szintjét.

Mindennek eredményeképpen az erőforrás kategóriájának legerősebbike, amely egy hagyományos 1,5 literes motor teljesítményszintjét szolgáltatja, miközben fogyasztása egy 1,0 literes erőforrásénak felel meg, úgy, hogy a motorblokk tömege és térfogata jóval kisebb egy azonos teljesítményű négyhengeresénél. A Nissan új DIG-S erőforrása teljes mértékben teljesíti az Euro 5-ös emissziós normatívákat.

Az erőforrás teljesítménye 72 kW (98 LE) 5600 percenkénti fordulatszámnál, míg nyomatéka 142 Nm 4000-es fordulaton. A gépjármű maximális sebessége 180 km/h (CVT váltóval 178 km/h), gyorsulása 100 km/h-ra 11,3 másodperc. Átlagos üzemanyag fogyasztása (vegyes üzem mellett) 4,1 liter 100 km-re (CVT váltóval 5,0 l/100 km), míg a CO2 kibocsátás 95 gramm kilométerenként a kézi kapcsolású váltónál és 115 gramm a CVT-vel felszerelt modellnél.

Az ok, amiért az új MICRA benzines erőforrással készült, egyértelmű: az új fejlesztés eredményeképpen dízelszerű gazdaságosság mellett jelentkeznek a benzinmotor előnyös és kifinomult tulajdonságai. További fejlesztésekkel viszonylag egyszerű lesz megvalósítani az Euro-6 emissziós követelményeknek való megfelelést is. Egy dízelmotor esetében jóval nagyobb változtatásokra - például költséges részecskeszűrőre - lenne szükség ahhoz, hogy megfeleljen az új szabályozásnak, amelyek ráadásul nem kompatibilisek egy városi autó szerkezetével.

Teljesítmény-átviteli rendszer
Ötfokozatú kézi váltó mint alapfelszereltség
Korszerű CVT, mint opció


Az alapkivitelben egy precíz, ötfokozatú, kézi váltón keresztül kapnak hajtást az első kerekek, míg opcionálisan rendelkezésre áll a kifinomult, fokozat nélküli automata (CVT) váltó. Ez a vadonatúj teljesítmény-átviteli rendszer számos fejlett technológiát foglal magába - ez a világ első CVT-je, melyben egy al-bolygóműves váltóművet helyeztek el az egyenletes nyomatékleadás és a hatékonyság érdekében.

Szintén büszkeségre ad okot a világ legmagasabb áttételi aránya - 7:3:1 - mely az irigylésre méltóan alacsony sebességi fokozat mellett is megtartja a nagy sebességű haladás gazdaságosságát.

Az al-bolygóműves váltómű adoptációja lehetővé teszi a kisebb átmérőjű csigák használatát, melynek jelentősége a csigák és a váltóházban található kenőolaj felszíne közötti nagyobb távolságban rejlik. Ennek eredménye, hogy csökken a mozgó alkatrészek által felkavart olaj mennyisége, ami újfent súrlódáscsökkentő hatást eredményez.

A kisebb összetevők, mint pl. az ultra lapos nyomatékváltó egy olyan egységet képeznek, mely által 10 százalékkal tömörebb és 13 százalékkal könnyebb tömb jött létre az előző rendszerhez képest.

Felszereltségi változatok
Visia, Acenta és Tekna verziók
ESP és Stop/Start minden verzión alapfelszereltség
Választható extrák:
Parkolóhely Mérő Rendszer (PSM)
Nissan Connect
Fedélzeti számítógép „CO2 megtakarítás" kijelzővel

A Micra DIG-S belépő szinten is gazdagon felszerelt. Tartozékok, extrák és kiegészítők terén számos újító tételt vonultat fel, melyek a városi közlekedést kényelmesebbé teszik. Ugyanakkor - követve a Nissan eddigi gyakorlatát - mindezek elérhetősége Micra specifikus, hiszen a tipikus európai Micra tulajdonosok mindennapi életének egyszerűsítésére és megkönnyítésére lettek megalkotva.

Kívülről csupán hajszálnyi különbség választja el a különböző verziókat: a Visia esetében 14 col átmérőjűek az acél keréktárcsák, feketék az ajtókilincsek és a tükrök, míg egy Acenta esetén 15 colos acél felnik láthatók, fekete B-oszlopok, külső fényezéssel megegyező színű kilincsek és tükrök, valamint krómozott hűtőrács. A Tekna variáns ismérvei pedig a króm díszítés az alsó légbeömlő körül, első ködlámpák és a 15 colos könnyűfém felnik.

Minden Micra modell rendelkezik a teljes aktív és passzív biztonsági felszereléssel, továbbá az ESP minden szinten alapfelszerelés. Az első-, az oldal- és a függönylégzsákok, a hátsó fejtámlák és a blokkolásgátló is megtalálható már a belépő verzión is, hasonlóképp standard az automata sebességre aktiválódó ajtózár is.

Az Acenta szint esetében, mint a legnagyobb darabszámban értékesített modell, manuális klíma, első könyöklő és magasságban állítható vezetőülés is hozzáadódik a felsoroltakhoz. A bőr borítású kormánykerék és váltógomb is megtalálható ezen a szinten, csakúgy, mint a fejlettebb szórakoztató elektronikai rendszer, ami magába foglalja a CD lejátszót, az AUX bemenetet és a négy hangszórót. Szintén megtalálható benne a mobilhasználathoz szükséges Bluetooth.

Tekna szinten a fentiek kiegészülnek a Nissan Connect-tel, ami egy szórakoztató és információs rendszer, érintőképernyős műholdas navigációval és öt colos színes kijelzővel. Az AUX bemenet, az USB csatlakozási lehetőség és a 6 hangszórós rendszer mellett Bluetooth kapcsolódási lehetőség akár zene-átjátszással - egy arra alkalmas készülékkel - szintén rendelkezésre áll.

A navigációs rendszer teljes utcatérképet használ, nem pedig a többnyire olcsóbb "fordulóról-fordulóra" rendszert. A térképek lefedik Kelet- és Nyugat-Európát és Oroszországot, valamint egyszerűen frissíthetők SD kártyán keresztül.

A pozíció és járműsebesség érzékeléséből eredő információáramlás lehetővé teszi, hogy ne veszítsük el a műholdas kapcsolatot alagútban haladáskor, vagy amikor a nagyvárosi magas épületek árnyékában közlekedünk.

A rendszer szintén tartalmazza a TMC (Traffic Message Channel) kiegészítést is. Ez a rendszer egy másodlagos rádiófrekvenciát használva fogad közlekedési híreket és egyéb információkat a főbb útvonalakon történt balesetekről.

A közlekedési adatokat feldolgozva alternatív útvonaljavaslatot tesz, mellyel gyorsan, időt spórolva és kevésbé szennyezve a környezetet juthatunk el célállomásunkhoz. A Nissan Connect opciós tétel az Acenta szinten, standard a Tekna esetén.

Tekna szinten alapfelszereltség az automata fényszóró és ablaktörlő kapcsolás, elektromos tükörbehajtás és az átfogó információs mátrixkijelző. A kijelzőn megjelenő információkból megtudható mennyi CO2 kibocsátást spórolt meg a Stop/Start rendszer, hasonlóképp az üzemanyag fogyasztási adatok, hatótáv, külső hőmérséklet, stb. Opcionális felszereltségébe tartozik az Intelligens kulcs rendszer - ami még mindig ritka jellemzője a városi autóknak -, melynek köszönhetően a motor indítása és leállítása gombnyomással történik.

A Nissan úttörő a korszerű technikák alkalmazásában. Ennek példája az új Micrában található innovatív és könnyen használható Parkolóhely Mérő Rendszer (PSM). A parkolást segítő rendszer elsősorban a Micra városi autó jellegét hivatott tükrözni, hiszen a PSM segít a vezetőnek, hogy megtudja egy adott parkolóhely kellő helyet biztosít-e az autó számára. Amint a vezető megközelíti a parkolásra kiszemelt területet, a műszerfalon elhelyezett nyomógombbal aktiválja a rendszert, majd az irányjelző segítségével kijelöli azt az oldalt, amit a rendszernek ellenőriznie kell.

Amennyiben a haladási sebesség 25 km/h-t nem meghaladó, az autó szenzorai képesek felmérni a rendelkezésre álló parkolóhelyet és visszajelezni a vezetőnek a műszerfalon elhelyezett kijelzőn. Ha a rendelkezésre álló tér 100 cm-rel hosszabb az autónál, azt a kijelzőn megjelenő ‘OK' felirat nyugtázza. 60 és 99 cm közötti tér esetén a ‘DIFFICULT' (nehéz) felirat jelenik meg, ha 60 cm-nél kisebb távolság esetén a ‘NOT ADVISED' (nem javasolt) felirat látható. Utóbbi esetében a vezető döntésén múlik, hogy használja-e a parkolóhelyet, vagy tovább keres...
Az érzékelők tűréshatára a sofőr képességeihez igazítható, ennek megfelelően - amatőr, normál, és gyakorlott - szintek választhatók. A szenzorok elég érzékenyek ahhoz, hogy a kisebb akadályokat is jelezzék, mint pl. útszegély mentén elhelyezett oszlopok, vagy forgalmi akadályok. A kijelölést követően a hagyományos tolató radar működésével válik teljessé a rendszer működése. Ennek aktiválása a hátrameneti fokozat mindenkori használatakor megtörténik, továbbá hang- és fényjelzések is támogatják a hátramenetet. A Micra kategóriájának egyetlen autója, amiben elérhető a PSM.

Az opciók között kétségtelenül az egyik legnépszerűbb a napfénytető. Az autó szélvédőjének felső szélétől a B-oszlopokig a tető teljes szélességét lefedi. A Micra utasterét teljesen átformálja a természetes fény, ugyanakkor egy belső árnyékolóval kizárható a kellemetlen és égető forróság.

Fő alapfelszereltség

Visia
Első, oldal- és függönylégzsákok
ESP
ABS
Stop/Start rendszer
Szervókormány
Sebességfüggő automata ajtózár
Manuális légkondicionáló
Fedélzeti számítógép
Távirányítós központi zár

Acenta (a Visia felszerletségen túl):
Első könyöktámasz
Állítható magasságú vezetőülés
Bőr kormány
CD lejátszó, Aux bemenettel
Bluetooth csatlakozási lehetőség
15 colos kerekek

Tekna (az Acenta felszerletségen túl):
Első ködlámpák
15 colos könnyűfém felnik
Nissan Connect 5 colos színes kijelzővel, műholdas navigációval
Fedélzeti számítógép ‘CO2 megtakarítás' kijelzéssel
Automata fényszóró és ablaktörlő kapcsolás
PSM

Dizájn

Külső megjelenése a globális igényekre szabott
Egyes méretei nőttek az előd modellhez képest
Aerodimanikailag formált tető
Légellenállási együttható: Cw0.29 (manuális váltó esetén)

Az új Nissan Micra egy igazi világautó. 160 országban értékesítik, gyártása pedig a Nissan 5 különböző létesítményében történik világszerte. Az Európába importált autók egy vadonatúj, teljesen automatizált indiai gyáregységből érkeznek.

Miközben az új modellek esetén az előd méreteinek meghaladására törekszik mindenki, az új Micra érezhetően szemben áll a trenddel, hiszen a leköszönő modell méreteivel közel azonos. Az új Micra némileg hosszabb, kicsit szélesebb és alacsonyabb elődjénél.

Magasság: 1520mm (-20mm)
Szélesség: 1665mm (+5mm)
Hosszúság: 3780mm (+61mm)
Tengelytáv: 2450mm (+20mm)
Csomagtér térfogata (VDA): 265 liter. (Előre döntött üléstámlákkal 605-1132 literesig bővíthető)

Formaterv szempontjából a Micra karakterének legjellemzőbb vonása az oldalnézet, azon belül is az ablakkeret vonalvezetése. Középpontban a korábbi verzió Európában és Japánban is szeretett öröksége. Ezek a jellemzők megmaradtak, de igazán említésre méltó részlet a tető végébe integrált hátsó légterelő.

Sziluettje - az erősen lekerekített övvonallal és a jellegzetes küszöbök feletti gyűrődésekkel - egyszerűbb az elődhöz képest, míg az első és hátsó rész kialakítása teljesen eltérő.

Makoto Yamane, a termék fődizájnere szerint: "A Micra arca légies kifinomultságú és stílusos lett... ugyanakkor megbízható, mint egy barát, akire támaszkodhatsz."

A formaterv egy domináns megjelenést kölcsönző hűtőrácsot is tartalmaz, melyet a lökhárító két részre oszt. A lökhárító középvonala felett egy, a keskeny légbeömlő nyílást megosztó vonal látható króm díszítéssel, felette pedig a Nissan embléma (Acenta és Tekna szint esetén). A lökhárító alsó részén egy mélyen ülő nyílás található, mellyel az autó virtuális szélessége került kihangsúlyozásra, továbbá a rendszámtábla is itt rögzíthető. Tekna szint esetén a beömlőnyílás körüli króm díszítés különbözteti meg a modellt. A megjelenést a lágyan gömbölyű, egyrészes lámpatest egészíti ki.

Ahogy az elődnél, az új Micránál is megemelt első légterelők segítik a vezetőt az autó úton tartásában, miközben az alacsony övvonal kitűnő körbeláthatóságot eredményez.

Hátul a mélyre helyezett csomagtér-ajtót az egy darabból álló hátsó lámpák szegélyezik, míg a hátsó lökhárító egészében egy ügyesen kialakított rendszámtábla-mélyedés is helyet kapott. A középen elhelyezett pótféklámpa a tető-spoilerben kapott helyet.

Az aerodinamika fontos szerepet játszott az új Micra alakjának tervezésében A tetőbe például bumeráng alakú mélyedések kerültek annak érdekében, hogy csökkenjen az utastér rezonanciája - különösen nagy sebességű haladás esetén, mindez persze 2 kg-os a súlycsökkenést is eredményezett. Ha a sima felületű tetődizájnt egy hangsúlyos - az átlagosnál hátrébb nyúló - hátsó légterelővel kombináljuk, a gazdaságosság és a környezettudatosság terén is profitálhatunk.

A karosszéria alatti rész tervezésénél, a tökéletesített légáramlásnak köszönhetően javult a nagy sebességnél hasznos leszorító erőhatás, növelve ezzel a jármű stabilitását. A Micra DIG-S légellenállási együtthatója: 0.29.

A beltér anyagai és kialakítása

Stílusos ‘páros selyemgubó' belső
Hosszabb tengelytáv a nagyobb lábtér érdekében
Kevesebb összetevő a súlycsökkentés miatt

Elsődleges cél a beltér kialakításnál a külső által hordozott stílus megvalósítása volt. A tervező csapat a ‘páros selyemgubó' megközelítést alkalmazta. Ennek legjobb példája a műszerfal dizájn dupla buborék formavilágával, ahol a műszerek és kezelőszervek kialakítása megegyezik az utas oldali kesztyűtartó formájával. A kesztyűtartó két rekeszből áll, melynek felső része egy nagyobb, zárt tároló, míg számtalan kisebb tárolóhely található az ajtókon és a középkonzolon is.
A műszerfal könnyen olvasható és három egymást metsző körből áll, míg a hűtés-fűtés kezelőszervei, az audio egység és egyéb kezelőszervek gombjai logikusan lettek elhelyezve és könnyen kezelhetők.

A megnövelt tengelytávnak köszönhetően a beltér is megnövekedett, megkönnyítve ezzel a ki- és beszállást. Az elnyújtott tetőív pedig bőséges fejteret biztosít a hátul ülőknek is.

A tervezési folyamat során a súlycsökkentés kulcsfontosságú szempont volt, és ennek elérésében az alkatrészek számának csökkentése és a minőségi szintjük emelése fontos szerepet játszott. Az új Micrában átlagosan 18 százalékkal kevesebb alkatrész található, mint a hozzá hasonló méretű autókban: már a műszerfalhoz is az 50-nél is több helyett csak 28 alkatrész felhasználására volt szükség.

Platform
Új ‘sokoldalú' alváz
Független kerékfelfüggesztés elől, torziós rugós tag hátul
Nagyobb merevség a jobb kezelhetőség és kifinomultság érdekében
Szűk fordulókör
Súlycsökkentésnek köszönhetően jobb fogyasztás és kedvezőbb károsanyag-kibocsátás
4 csillagos Euro NCAP törésteszt

Az új Micra teljesen új alvázra épül, egy olyan platformra, amely idővel szélesebb körben jellemző lesz a Nissan és Renault modelleknél. Nem véletlen, hogy a "V-platform" nevet kapta, ahol a "V" (Versatile) a sokoldalúságot jelöli.

A V-platform legfőbb jellemzői a szilárdság és a könnyűség. Annak ellenére, hogy a Micra nagyobb az éppen kifutó modellhez képest, a tengelytáv 20 mm-rel hosszabb, így már 2450mm-re növekedett. A karosszéria tervezésekor az optimális merevség kialakítása és a csendes haladás finomítása voltak a legfontosabb szempontok. Mindezt természetesen a lehető legkisebb tömeg mellett kellett elérni, a nagyobb teljesítmény, az üzemanyag takarékosság és a csökkentett károsanyag-kibocsátás végett.

Az alvázon alkalmazott súlycsökkentést az autó minden részén véghez vitt, megfontolt lefaragások tükrözik. Ezekre példa a 41 literes üzemanyag tank, mellyel 2,2 kg súlycsökkenést értek el az előző modellhez képest, valamint az első kerékfelfüggesztésnek köszönhetően további 9 kg-mal lett könnyebb az új Micra.

Hasonlóképp könnyebbek az ülések, a műszerfal kevesebb alkatrészt foglal magába, valamint kisebb a motor. Még a tetőpanel is könnyebb 2 kg-mal, így a felsoroltaknak köszönhetően az új Micra DIG-S saját tömege csupán 979 kg.

Az előd nagy tiszteletet vívott ki magának kényelem terén, ezért a Nissan mérnökei úgy gondolták, kézenfekvő ötlet ezt felhasználva kezdeni az utód tervezését. Ezért az új Micra ugyanazt a felfüggesztési rendszert kapta, mint az előd: elöl független McPherson spirálrugós tag, hátul pedig egy kompakt torziós rugóstag alkalmazását, csökkentve ezzel a csomagtérre ható rázkódó erőket. Az első lengéscsillapítók felső rögzítésének helye az alvázhoz oly módon történt, hogy elszigetelje a gördülési zajt, kiküszöbölje a vibrációt és a merevséget.

Mivel a V-platform jóval merevebb, mint korábban a lengéscsillapító, sokkal hatékonyabban végzi feladatát. Ezzel biztosítja a precíz kormányzást, visszajelzéseket továbbít és meggátolja a bólintást fékezéskor és a túlzott emelkedést gyorsításkor. Különös figyelmet kapott az ütéselnyelés: a hosszú rugóútnak köszönhetően a Micra kivételesen jól birkózik meg az egyébként nagy kihívást jelentő útfelületekkel is.

Mindezeknek a legnagyobb előnye, hogy a Micra megőrizte agilitását és kezelhetőségét, valamint a nagyobb méret ellenére is egy könnyű és igazán dinamikus vezetési élményt adó autó maradt.

Az elektromos szervókormány alapfelszereltség minden modell esetében, biztosítva ezzel a 4.65m sugarú fordulókört, valamint a jó manőverezhetőséget a szűk városi utakon.

A biztonság szintén kulcseleme volt a Micra fejlesztésének, ezért tudta elérni a négy csillagos értékelést a megújult és szigorúbb EURO NCAP törésteszten. Az autó jól csillapítja a frontális ütközésből eredő hatásokat, a kidolgozott gyűrődési zónának köszönhetően. Az utascella deformálódását illetően pedig szintén jól teljesített, hiszen annak szerkezetét is megerősítették.

Az alap biztonsági felszereltség magába foglalja az elöl tárcsa-, hátul dobfékes, blokkolásgátlóval (ABS) felszerelt rendszert, valamint az elektronikus fékerő-elosztót (EBD) és a vészfék-asszisztenst. Elöl kettős légzsákkal, függöny- és oldallégzsákokkal, valamint előfeszített biztonsági övvel szerelt minden modell. Aktív biztonsági berendezéseit megerősítették. Ilyen pl. az ESP minden felszereltségi szinten, mely beavatkozik és egyes kerekektől teljesítményt vagy akár fékerőt von el, ha a szenzorok kritikusnak érzékelik a stabilitást vagy a tapadást.

A Nissan elkötelezettje annak, hogy csökkentse termékei környezetkárosító hatását, az új Micránál felhasznált anyagok 98 százaléka újrahasznosított. Ez egy olyan tény, aminek fontossága egyre nagyobb a jogalkotók számára világszerte, ezért fontos lépéseket tesznek a környezet védelme érdekében.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER