A negyedik éve piacon levő Nissan QASHQAI kiemelkedő helyezést ért el Európa egyik legkeményebb minőségi felmérésén.
A népszerű crossover autó a legjobb, „nagyon megbízható" besorolást kapta a tekintélyes német (és egyben Európában a legnagyobb, 16 milliós taglétszámú) autóklub, az ADAC országúti segélyszolgálatától. A japán modellt, a QASHQAI-t csak a német prémium-márkák utasították maguk mögé, és így kategóriájában 22-ből a hatodik helyen végzett, olyan vetélytársakat megelőzve, mint a VW Tiguan, a Ford Kuga és a Toyota RAV4.
A QASHQAI nem az egyedüli Nissan modell, amely felkerült a toplistára az ADAC 2010-es meghibásodási statisztikájában. A Nissan NOTE kategóriájában 23-ból az ötödik helyen végzett, és ezzel már negyedik éve folyamatosan „nagyon megbízható" értékelést kapott, míg a kifutó Nissan Micra 2009-ben és 2010-ben érte el a „nagyon megbízható" címet.
A QASHQAI és a NOTE gyártása Európában, az angliai Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK) üzemben gyártják, korábban a Micrát is itt gyártották, míg át nem adta a sunderlandi gyárban a helyet a JUKE számára.
A QASHQAI számára nem új az ADAC-nál elért siker. Az idei év elején a harmadik helyezést érte el a szervezet éves 'Sárga Angyal' díjkiosztóján, amelyen a megbízhatóságot és a vevő-elégedettséget ismerték el. Mindössze egy Audi és egy Porsche előzte meg.
A Nissan gépkocsik utolsó generációjának egyenletesen magas minősége annak az összehangolt és összpontosított európai stratégiának a közvetlen eredménye, amelynek megvalósítását egy, a Vevőszolgálat, a Minőségbiztosítás, a Kutatás és Fejlesztés, valamint az angliai és spanyolországi gyárak képviselőiből erre a célra szervezett szakértői csoport végezte el.
Nissan QASHQAI
A Nissan QASHQAI, 2007-ben jelent meg az európai piac C-szegmensében, az addig ott meghatározó szerepet játszó ötajtós karosszériájú modellek alternatívájaként. A szabadidő-terepjárós külsőnek és az inkább hagyományos családi autó értékeinek kombinációjaként létrehozta a kompakt crossover kategóriát. A QASHQAI azonnal sikeressé vált a piacon, és azóta is első helyen áll a szegmens értékesítésében, népszerűségét tovább fokozta a 2010-ben történt jelentős modelfrissítése, amely tovább növelte az autó minőségét és kifinomultságát.
Piacra kerülése óta több, mint 835.000 QASHQAI talált gazdára Európában, s ezzel hozzájárult ahhoz, hogy a crossover kategóriában a Nissan-é legyen a vezető szerep. Ezt utóbbit tovább erősíti a QASHQAI „kisöccsének", az elmúlt évben bemutatott JUKE-nak a népszerűsége.
A QASHQAI jelenleg az eladási számokat tekintve az ötödik helyen áll Európában a C-szegmensben, négy hagyományos ötajtós modell - VW Golf, Renault Megane, Ford Focus és Opel Astra - előzi meg, és a C-szegmensben 4,9%-os a piaci részesedése.
A modell kétféle karosszériaváltozata - az ötüléses QASHQAI és a hétüléses QASHQAI+2 - kétféle benzin- és kétféle dízelmotorral, valamint elsőkerék-hajtással, illetve a Nissan intelligens ALL-MODE négykerék-hajtásával érhető el.
Az ADAC 2010-es meghibásodási statisztikája
Középkategória Kisautók
1: BMW X3 1: MINI
2: Mercedes-Benz C-class 2: Peugeot 207
3: BMW 3-series 3: Mitsubishi Colt
4: Mercedes-Benz SLK 4: Opel Meriva
5: Audi A4 5: Nissan NOTE
6: Nissan QASHQAI 6: Skoda Roomster
7: VW Tiguan 7: Dacia Sandero
8: Mercedes-Benz CLK 8: Ford Fusion
9: Skoda Octavia 9: Mazda 2
10: Ford Kuga 10: VW Polo
11. VW Passat 11. Opel Corsa
12. Toyota RAV4 12. Renault Clio
13. Toyota Avensis 13. Ford Fiesta
14. Hyundai Tucson 14. Citroen C3
15. Mazda 6 15: Nissan MICRA
16. VW Sharan 16. Skoda Fabia
17. Volvo S40/V50 17. Peugeot 206
18. Renault Laguna 18. Toyota Yaris
19. Peugeot 407 19. Renault Modus
20. Ford Mondeo 20. Honda Jazz
21. Ford S-MAX 21. Fiat Punto
22. Opel Vectra 22. Seat Ibiza/Cordoba
23. Hyundai Getz
Hozzászólások