Címkék: 2017 | Genfi Autószalon | mitsubishi | Mitsubishi Eclipse Cross

2017. március 09. csütörtök, 10:09

 

A 2017-es Genfi Autószalon új mérföldkövet jelent a Mitsubishi Motors Corporation (MMC) számára a teljesen új fejlesztésű Eclipse Cross kompakt SUV Coupé világpremierjének köszönhetően – az új generációs Mitsubishi Motors járművek sorának első képviselőjeként az Eclipse Cross alapjában értelmezi és pozícionálja újra a márkát Európa SUV gyártójaként.


 Az Eclipse Cross kibővíti a Mitsubishi Motors ügyfélkörét, és a következő ASX és Outlander generációval együtt teljesen új irányt mutat a márka számára, öt fontos alappillérre építkezve:
-    Formaterv
-    Kimagasló japán szakmaiság
-    Dinamikus menettulajdonságok
-    Okos csomagolás
-    Innovatív felszereltségek

A dinamikus megjelenésű és hasonló menettulajdonságokkal rendelkező SUV Coupé elsőként mutatja meg az MMC új formanyelvét, miközben számos innovatív felszereltséget elsőként tesz elérhetővé a szegmensben.

Az  Eclipse Cross elsőként az európai vásárlók számára lesz elérhető 2017 utolsó negyedévétől kezdve (kereskedelmi forgalomban 2017 vége/2018 eleje környékén, az adott piac függvényében), majd ezt követi a forgalmazás Japánban, Észak-Amerikában, Ausztráliában és egyéb régiókban.



Formába öntött dinamizmus

Az ’egy méret mindenkinek’ korszakának vége, az ügyfelek már olyan dolgokat keresnek, amelyek tükrözik a személyiségüket, legyen szó ruhákról, autókról, termékformákról vagy bármi másról. Az MMC a trendet követve érzelmes formanyelvet kínál az elismert műszaki tartalom mellé.

Az elmúlt három évben az MMC teljesen átalakította globális formatervezési folyamatait, hosszú távú megjelenési stratégiát kialakítva, kifejező és eredeti vizuális személyiséggel (’DYNAMIC SHIELD’ koncepció, stb.), amelyet számos nagy sikernek örvendő tanulmányautó is megerősített: a 2015-ös XR PHEV II, a 2015-ös eX-Concept és a 2016-os GT-PHEV tanulmány.

Az Eclipse Cross ezeket a törekvéseket valósítja meg sorozatgyártásban, az XR PHEV II Concept egyértelmű átalakulását szemléltetve, figyelembe véve a gyártási és szabályozások adta lehetőségeket.

Mindez azonnal egyértelművé válik az autó különösen dinamikus vonalvezetését szemlélve, amely egy rajtra kész atléta vonásait viseli magán.

- Az erőteljesen kifejező ’DYNAMIC SHIELD’ vizuális személyiség-koncepció következő evolúciós foka, amelynél a ködlámpák és az irányjelzők alacsonyabban helyezkednek el vaskosabb foglalatban, miközben a LED-es főfényszóró és a nappali menetfény egysége magasabbra került.

- A koncepció ék alakú övvonala a mozgás érzetét kelti, összhangban a kupé formával – a dinamizmust tovább fokozza a hátsó ablak nagy dőlésszöge, a hosszú tengelytáv a rövid túlnyúlásokkal és a hangsúlyos első-hátsó kerékjárati ívekkel.

- A mélyebben megformázott alsó és felső karaktervonalak szintén az XR PHEV II koncepcióról érkeznek, olyan erőteljes hatást keltve, mintha a felületet tömör fémből marták volna ki.

- A felső karaktervonal összefut az autó hátsó részével és fokozza a kiállást az osztott hátsó ablaküveg alatt, amely a koncepcióról érkezett.

- A teljes szélességben végigfutó fénysáv magában foglalja a LED-es féklámpát a magasra helyezett LED-es lámpával együtt, amely a jobb észlelhetőséget és az erőteljesebb kiállást is szolgálja.

- A hátsó ablaktörlő a hátsó légterelő alatt bújik meg, amely így nem akadályozza a kilátást és nem töri meg a formákat.


Kimagasló japán szakmaiság

Hogy még inkább alátámasszák a márka új pozícionálását, az MMC formatervezői az összes jövőbeli termék észlelt minőségének szintjét jelentősen fokozzák. Az Eclipse Cross által megkezdett új irányzatnál mindez az anyagok, a textúrák, a színek, a burkolatok, stb. szintjén is tetten érhető, és a kimagasló japán szakmaiság koncepcióját tükrözi, az évszázados ‘Maison Japonaise de Qualité’ jegyében.

-    Az autó külső részén erre a legjobb bizonyítékot a teljesen új, magas fényvisszaverésű vörös fényezés szolgáltatja, amelyet kimondottan az Eclipse Cross számára fejlesztettek. A készítési eljárás során a részben áttetsző vörös fényezést több másik réteg fölé viszik fel, mielőtt a végső réteggel lefednék. Az innovatív folyamat három szárítási fázist is magában foglal, miközben a célirányosan fejlesztett programok szigorúan ellenőrzik az egyes rétegek vastagságát, kivételesen jó minőségű végeredményt szolgáltatva.

-    Belül a nagyobb felületek, mint például a műszerfal vagy az ajtópanelek, puha, minőségi bőrhatású borítást kaptak, amely kiváló kontrasztot képez az ezüstszínű betétekkel. Mindezt a valódi bőrborítás koronázza meg (az elérhetőség piac és modellfüggő) narancsszínű kontrasztvarrásokkal.

A kézműves hatást erősítik a műszerfalon, a kormánykeréken, a középkonzolon és az ajtópaneleken használt szénszálas hatású és fekete zongoralakk betétek, miközben magasfényű ezüst betétek keretezik a műszerfal alsó részét, a középkonzol szegélyeit, az első ajtók fogantyúit, a légbeömlőket, stb…

Az Eclipse Cross vezeti be az új fejlesztésű, fokozott minőségű vezérlőszerveket, legyen szó a hagyományos funkciók (váltómű, légbeömlők) vagy az újdonságok (pl. Touchpad vezérő) irányításáról. Ehhez társulnak a teljesen új ülések.

Horizontális kialakítás

További újdonságként az Eclipse Cross magával hozza az MMC Design új műszerfal-kialakítását, amelyben az elrendezést a horizontális tengely határozza meg, az információs (tengely felett) és a működtetési (tengely alatt) funkciókat szétválasztva.

Miközben vizuálisan szélesíti az autó belső térét, ez a hagyományos elrendezés segíti a jármű irányítását vezetés közben, miközben a funkciót az alacsonyra helyezett műszerfal által biztosított kivételesen jó kilátás is fokozza, a motorháztető optimalizált magasságával, a szélvédő alakjával és dőlésszögével, valamint az üléspozícióval együtt.

A magasra nyúló középkonzol az Eclipse Cross dinamikus megjelenésére, hangulatára és képességeire rímel, a vezetőt cockpit-szerű környezettel körbefogva.


Csúcstechnika

Kihasználva a mai mobil készülékek behálózott kényelmét, az Eclipse Cross látványos technológiai megoldások széles választékát nyújtja (az elérhetőség piac és modellfüggő) – az MMC első ennyire jól felszerelhető modelljeként.

Elsőként a széles középkonzol első része ad helyet a Mitsubishi Motors ‘Touchpad vezérlőjének’.A Mitsubishi Motors újdonsága az ember és a gép közötti lehető legintuitívabb kapcsolatot biztosítja. Például a hangerőt úgy is állíthatja, hogy két ujját felfelé vagy lefelé húzza a vezérlő felületén. A Touchpad vezérlővel a különböző audio funkciókat, mint például a rádiót és az iPodot, valamint az Apple CarPlay-t is kezelhetjük.

A műszerfal felső részén az Eclipse Cross-ban megtalálható az MMC ‘Smartphone Link Display Audio’ rendszere, röviden ‘SDA’. A vékony, 7-colos érintőkijelzőn keresztül elérhető rendszer lehetővé teszi a vezető számára, hogy minimális szemmozgással jusson információhoz. Az Eclipse Cross Smartphone Link Display Audio rendszere támogatja az Apple CarPlay*1-t, amely lehetővé teszi az iPhone*1 készülékek ügyesebb, biztonságosabb használatát az autóban.

A vezető használhatja Siri*1-t az SDA érintőképernyőjéről, hogy közlekedési viszonyok tekintetében is optimalizált útbaigazítást kapjon, telefonáljon, hozzáférjen a szöveges üzenetekhez, zenét hallgathasson, úgy, hogy közben továbbra is az útra koncentrálhat. Az SDA támogatja az Android AutoTM*2 szabványt is, amely lehetővé teszi a Google MapsTM,*2, a Google PlayTM*2 zene és további alkalmazások használatát.

A Touchpad vezérlő elhelyezése a középkonzolon lehetővé teszi a vezető számára, hogy az SDA-t könnyen, helyváltoztatás nélkül használhassa.

1 Az Apple CarPlay, az iPhone és a Siri az Apple Inc. Egyesült Államokban és más országokban bejegyzett védjegye.
2 Az Android Auto és a Google Maps a Google Inc. bejegyzett védjegye.

3.    A látványos technológiai újdonságok között megtaláljuk az Eclipse Cross esetében hamarosan elérhető és a kategóriában egészen ritka Head Up Display-t, röviden ’HUD-ot’, amely a vezető látóterében egy különálló kijelzőre vetíti a jármű működtetéséhez szükséges információkat, mint például:
 -   Sebesség
-    Távolságtartó tempomat (ACC) adatai
-    Ráfutásos ütközésre figyelmeztetés (FCM)
-    Állítható sebességhatároló (ASL)
-    Sávváltás-figyelmeztető (LDW)
-    Tempomat
-    Váltási segítség
-    Biztonsági öv figyelmeztetés
-    Ajtónyitásra való figyelmeztetés
-    Navigációs nyilak (kanyarról kanyarra)

A virtuális kijelzőt úgy alkották meg, hogy az minimalizálja a fókuszpont-távolságot a vezető látómezője és az információk között, ezáltal a lehető legkevesebbre csökkentve a tájékozódáshoz szükséges szemmozgást, még gyorsabb és biztonságosabb tájékoztatást lehetővé téve.

A kihajtható HUD egység a műszercsoport feletti részen található, és a gyújtás használatával automatikusan, vagy bármikor manuálisan mozgatható. A kijelzést az aktuális vezetési pozícióhoz lehet igazítani, a fényerőt pedig a környezeti fénynek és a személyes preferenciának megfelelően lehet beállítani.



Okos hétköznapok

Kompakt, divatos méreteivel az Eclipse Cross szellős és tágas belső teret biztosít az utasok számára.
A 2670 mm-es tengelytávból, a 4405 mm-es teljes hosszúságból és az 1805 mm-es szélességből eredően otthonos tér veszi körül az utazókat, többek között az alacsony műszerfalnak és az állítható ülésmagasságnak is köszönhetően.
Az Eclipse Cross csomagtartója a 60:40-es arányban dönthető, csúsztatható és állítható támlaszögű hátsó üléssorral maximális használhatóságot biztosít a SUV kupés megjelenés feláldozása nélkül. Miközben a hátsó utasoknak bőséges lábteret kínál (200 mm-es állíthatósággal), a személyre szabott ülésbeállítást is elősegíti (például a 16-32°-ban és 8 fokozatban állítható döntéssel), és a hátrafelé erőteljesen lejtő tetővonal ellenére bőven mért fejteret is nyújt a modell.
Az általános tágassághoz az okos tetőkialakítás is hozzájárul, amely még az opcionális panorámatetővel is kényelmesen bőséges fejteret kínál, egyben zavartalan kilátást biztosítva az égboltra.
Emellett a keskeny, mégis erőteljes küszöböket teljesen lefedi az ajtópanelek alsó része, így az utasok könnyű be- és kiszállásnak örülhetnek, kellemetlen időjárás esetén is a lábak összekoszolása nélkül.
Végül a belső tér nyugalmához hozzájárulva az Eclipse Cross igazán csendes autónak minősül:
-    A motorzajt nagyméretű motorburkolattal és stratégiailag elhelyezett hangszigeteléssel, valamint kiterjedt zajszigetelő fedelekkel csökkentettük a minimumra.
-    A gördülési zajt többek között a hátsó futómű kereszttartóinak kiegészítő zajszigetelése is csökkenti. Emellett a karosszériapaneleken belül kiegészítő zajszigetelő anyagok kaptak helyet, amelyek a zajszigetelő üvegezéssel együtt csírájában elfojtják a zavaró hangképzést, kimagasló minőségű belső csendességet varázsolva.


A hajtáslánc

Ha a forma funkciót követ, akkor ezt a funkciót nem szabad feláldozni az öncélú látványosságok oltárán. Az Eclipse Cross esetében az MMC mérnökei a SUV Coupé-t felruházták olyan menettulajdonságokkal, amelyek valóban méltóak egy kupéhoz:
-    Nagy merevségű karosszéria: bármilyen jól vezethető autó megalkotásakor a karosszéria adja az alapvető kiindulási pontot: ennek érdekében az Eclipse Cross különösen merev alapokat kapott.

Az erősítő intézkedések közül kiemelkedik a 3-pontos toronymerevítő, amely minden modellhez alapfelszereltségként jár, és kiválóan kiegészíti a karosszéria további erősítéseit. Ennek eredményeképp közvetlenebb kormányzási érzetet kapunk, és még jobb lesz az egyenesfutás nagy tempónál.

A gyártásnál strukturális ragasztást alkalmaznak az ajtóknál, a csomagtérnyílásnál és a hátsó kerékjáratnál egyaránt. Ez fokozza a torziós merevséget, még közvetlenebb kormányzási érzetet és a vibrációk csökkentésével még kényelmesebb rugózást eredményezve.

-    Szofisztikált futómű: az Eclipse Cross’ első és hátsó lengéscsillapítói különösen gyorsan reagáló szelepeket használnak, amely javítja a lengéscsillapítást, a rugók kialakítása pedig fokozza a berugózási stabilitást. A vékonyabb, módosított szögben álló gátlóknak köszönhetően a hirtelen teherváltásokra is kiegyenlítettebben reagál a futómű, miközben javul az egyenesfutás és a kormányzás közvetlensége.

A hátsó futómű felső és alsó lengőkarja kiegészítő rögzítést kapott, miközben kiegészítő lengőkar is fokozza a sokszínűséget. A fokozott rugalmasságnak köszönhetően a kerekek bemozdulása esetén még több ütést tudnak elnyelni, egyenes haladásnál pedig jóval több kellemetlen vibrációt nyelnek el. A hátsó többlengőkaros futómű az oldalirányú erőhatásokkal szemben merevebb, amely pontosabb és közvetlenebb kormányzást biztosít, miközben javítja a jármű stabilitását.

-    Super-All Wheel Control (‘S-AWC’) integrált járműdinamikai vezérlőrendszer: A Mitsubishi Motors röviden csak S-AWC-nek nevezett összkerékhajtási rendszere egy technológiai összefoglaló fogalom, amely ugyanazon alapelvet hasznosítja a különböző járművek technológiájából a maximumot kihozva. Járműtől függetlenül a rendszer lényege, hogy a hajtó- és fékezési erőt a négy kerék között egyenletesen ossza el, különös tekintettel a bal és jobb oldali kerekek közötti nyomatékelosztásra.

Kiindulásként az összkerékhajtási rendszer a gázállástól, a jármű sebességétől és a vezetési körülményektől függően elosztja az optimális nyomatékot az első és a hátsó tengelyek között.
 
Ezt követően az Eclipse Cross esetében az S-AWC fékkel működtetett aktív perdültetszabályozó rendszere (‘AYC’) kerül képbe. Ezzel az S-AWC az érzékelők segítségével pontosan meghatározza a kormányzási igényt és a jármű aktuális viselkedését, figyelembe véve a kormányzás szögét, az esetleges kerékkipörgést, a hajtóerőt, a fékerőt és a kerék sebességét. A perdületszabályozó visszajelzése alapján a rendszer úgy alakítja a hajtóerőt a kerekeken, hogy az segítse a vezető kormányzási szándékát. Az S-AWC így fokozza a kanyarvételek pontosságát, a jármű stabilitását egyenesben vagy sávváltáskor, valamint a kezelhetőséget alacsony tapadású felületeken.
Továbbá az Eclipse Cross S-AWC rendszere három vezetési üzemmóddal rendelkezik, amelyet a középkonzolon található üzemmód-választó segítségével lehet állítani:
o    Normál körülmények között az összkerékhajtás AUTO üzemmódjában a rendszer automatikusan szabályozza a nyomaték elosztását a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás jegyében. Ha a rendszer alacsony tapadású felületet vagy tapadásvesztést érzékel, automatikusan több erőt küld a hátsó kerekekhez a tapadás fokozása érdekében.
o    SNOW üzemmód a hóval fedett vagy különösen csúszós felületekhez.
o    GRAVEL üzemmód, amely nehéz terepen, rossz úton vagy sárban, illetve hóban elakadva kihasználja a jármű összkerékhajtásának teljes potenciálját.

Piactól és modellváltozattól függően az Eclipse Cross elérhető elsőkerékhajtással is.

-    Teljesen új, 1,5 literes, közvetlen befecskendezéses benzines turbómotor: a Mitsubishi Motors egy teljesen új négyhengeres benzinmotort fejlesztett a downsizing jegyében, amely erőteljes menettulajdonságokat biztosít, magas szintű takarékosság mellett.
 
Miközben az új erőforrás nagyobb nyomatékot szolgáltat az alsó és középső fordulatszám-tartományban, mint az MMC jelenlegi 2,0- vagy 2,4-literes benzinmotorjai, és a felső tartományban is kiegyenlített nyomatékgörbével rendelkezik, az 1,5 literes motor késlekedés nélkül reagál a vezető parancsaira, köszönhetően a hengerfejhez integrált leömlőknek, a szívó- és kipufogó oldali ’MIVEC’ változó szelepvezérlésnek, valamint a kompakt, lefúvószeleppel rendelkező turbófeltöltőnek.

Továbbá az üzemanyag precíz befecskendezéssel kerül a hengerekbe, az aktuális menetszituáció függvényében, kimagasló szintű üzemanyag-hatékonyságot és kiváló emissziót lehetővé téve (a pontos értékeket a későbbiekben tesszük közzé – az európai homologizáció folyamatban van).

-    Továbbfejlesztett 2,2 literes dízelmotor: az MMC jelenlegi 4N14 kódszámú motorjának továbbfejlesztett változatát kapja meg az Eclipse Cross, amelynél a mozgó alkatrészek közötti súrlódást jelentősen csökkentették a tervezők, miközben sokat javult a befecskendezési rendszer válaszideje.

Mindez alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, jobb emissziót, csökkentett zajszintet és fokozott teljesítményt tesz lehetővé. Továbbá a dugattyúk, a hajtókarok és a főtengely súlycsökkentése lágyabb, egyenletesebb gyorsítást eredményez a teljes fordulatszám-tartományban.

-    CVT sebességváltó ‘lépcsős’ 8-sebességes Sport üzemmóddal: az 1,5 literes benzinmotorhoz elérhető új váltó manuálisan is vezérelhető Sport üzemmóddal rendelkezik. Nyolc szimulált fokozatával a Sport üzemmód rövid áttételei széles tartományt fednek le, kihasználva az erőforrásban rejlő maximális potenciált.

A CVT vezérlése lépcsős felváltást biztosít, hogy csökkentse a fokozatmentes automataváltókra jellemző hezitálás érzést, amikor a motorfordulat stagnál a folyamatos váltás hatására. A felfelé váltási séma átadja a gyorsulás érzetét, mivel nagyobb mértékben lépcsőzik az áttételek között, olyan érzetet keltve, mintha a CVT hagyományos automataváltóként cserélné a fokozatokat.

-    8-fokozatú automataváltó: a piaci trendeket követve a 2,2 dízelmotor elérhető egy új 8-sebességes automataváltóval, amely rövid áttételi lépcsőivel széles áttételezési tartományt fed le, jobb teljesítményt, nagyobb hatékonyságot és fokozott kifinomultságot eredményezve.
Továbbá a szolenoid-olajpumpa lágy motorindítást tesz lehetővé az automatikus start-stop funkciót követően, amely hozzájárul a jobb üzemanyag-fogyasztáshoz.

A piac és a modellváltozattól függvényében az 1,5 literes benzinmotorral szerelt Eclipse Cross 6-fokozatú kézi váltóval is elérhető lesz.


Biztonsági paletta

A piaci igényeket követve az Eclipse Cross az MMC legfrissebb vezetési segédrendszer-arzenáljával felszerelve érkezik (az elérhetőség piac és modellfüggő). A rendszerek a különböző féle érzékelők teljes autót behálózó információira támaszkodva előre jelzik a balesetveszélyt, és segíti a vezetőt annak elkerülésében:

-    Ütközés hatását mérséklő rendszer: a rendszer egy kamerát és egy lézeres radart (+ távolsági tempomat esetén milliméter-hullámos radart) használ, hogy felismerje az autó előtti járműveket és gyalogosokat. Meghatározza az ütközés kockázatát, és hallhatóan figyelmezteti a vezetőt, és segíti az ütközés mértékének csökkentésében, vagy helyzettől függően az ütközés elkerülésében a fékek automatikus használatával.

-    Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer: a rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha úgy érzékeli, hogy a jármű szándékolatlanul hagyja el a sávját.

-    Holttér figyelő rendszer sávváltás-segédlettel és hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetővel: a rendszer figyelmezteti a vezetőt a hátulról vagy oldalról érkező autókra, valamint segíti őt sávváltás vagy tolatási manőverek során.

-    Távolságtartó adaptív tempomat: a milliméter-hullámos radar használatával ez a rendszer megtartja a távolságot az elöl haladó járműhöz képest, lelassítva az Eclipse Cross-t annyira, hogy felvegye annak sebességét. A gyorsítás a gázpedállal vagy a beállítások szerint ismét lehetővé válik, ha az elöl haladó jármű elkanyarodik vagy fokozza a sebességet (a megengedett határokon belül).

-    Ultraszonikus pedál félrekezelést megakadályozó rendszer: ez az okos biztonsági rendszer képes elkülöníteni az akaratlan gyorsítást akkor, ha például egy másik jármű vagy akadály van a jármű előtt vagy mögött, és a jármű véletlenül a fék helyett a gázpedálra lép túl hirtelen és erősen.

-    Automatikus távolsági fényszóró asszisztens: az ‘AHB’ megfigyeli a szemből érkező járművek fényszóróit és ködlámpáit, valamint az utcai világítást és a környezeti fényeket, és ez alapján automatikusan vált tompított és távolsági fényszórás között.

-    360 fokos kamerarendszer madártávlati nézettel: a járművön körben elhelyezett kamerák 5 különböző nézetet kínálnak: szemből, hátulról, oldalról (jobb és bal), valamint felülről a 360 fokos nézet keretében, sokat segítve szűk helyekre történő parkolásnál. Mindezt az aktuális kormányállástól függő parkolási segédvonalak egészítik ki. Ezt az okos elektronikus parkolási segédrendszert a sarkokba elhelyezett érzékelők egészítik ki.

-    Elektronikus kézifék automatikus rögzítéssel: aktivált funkció esetén az autó álló helyzetben marad a fékpedál felengedésekor is. A rögzítést a rendszer automatikusan oldja, ha a vezető lenyomja a gázpedált.

Műszaki adatok
A 2017-es Genfi Autószalonon kiállított autók / EU specifikációk

H x Sz x M     (mm)    4405 x 1805 x 1685
Tengelytáv     (mm)    2670
Nyomtáv elöl/hátul     (mm)    1545 / 1545
Motor és váltó        1,5 literes közvetlen befecskendezéses turbómotor / CVT
        2,2 literes turbódízel motor / 8-sebességes automataváltó
Hajtáslánc        Elektronikusan vezérelt összkerékhajtás


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER