Címkék: elektromos | hibrid | Mini

2016. október 27. csütörtök, 10:03

 

A vezetés élményét a MINI most egy magával ragadó és minden korábbinál fenntarthatóbb változatban tárja a brit prémiumgyártó rajongói elé: a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 a márka első plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeként érkezik meg a piacra, a tisztán elektromos és zéró emissziójú mobilitás ígéretével, a gokartosan dinamikus agilitás izgalmával és a valaha kínált legnagyobb MINI ötletes sokoldalúságával.

 

A modell meghajtásáról egy háromhengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettőse gondoskodik, a rendszer maximális teljesítménye pedig 165 kW / 224 lóerő. Az első plug-in hibrid MINI 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindeközben csupán 2,1 liter, míg kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása mindössze 49 gramm (az EU-ciklus plug-in hibrid modelleket vizsgáló, típus-specifikus tesztkörének mérései szerint). Mint ilyen, a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 a brit prémiumgyártó nagyvárosokban élő ügyfeleinek legkiválóbb négykerekű társa, amely a tisztán elektromos meghajtás előnyeit éltetve tudja le például az otthon és a munkahely közötti napi ingázási feladatokat, hétvégén pedig a hosszú távon fenntartható, korlátlan mobilitás szabadságával kecsegtet.



A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell a brit prémium márka eddigi legnagyobb autójának ötletes helykihasználását a BMW Group hosszú távon fenntartható eDrive hajtáslánc-technológiájával és az elektromos összkerékhajtás páratlan kvalitásaival egyesíti. Az első kerekeket a belsőégésű erőforrás, míg a hátsó tengelyt az elektromos motor hajtja, a tisztán elektromos meghajtás lehetősége pedig a városhatárhoz érkezve sem vész el: a MINI Cooper S E Countryman ALL4 egészen 125 km/órás sebességig képes a zéró emissziójú mobilitásra, akár 40 kilométeren keresztül. Az összkerékhajtású plug-in hibrid hajtásláncnak köszönhetően a vezetés élménye ráadásul az épített utakon túl is folytatódik. „A plug-in hibrid hajtáslánc tökéletesen illik az új MINI Countryman sokoldalú járműkarakteréhez, az intelligens összkerékhajtást ugyanis olyan rendhagyó elektromos meghajtás egészíti ki, amely nemcsak a nagyvárosokban, de a járatlan földutakon is zéró emissziójú mobilitást kínál, és ezzel egyedülálló a prémium kompakt szegmensben” – mondta Uwe Seitz, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 projektmenedzsere.

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell legfőbb ismérvei

    A brit prémiumgyártó első plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellje.
    A modellben a BMW Group csúcsinőségű eDrive hajtáslánc-alkatrészei kaptak helyet, minden részletükben a MINI legnagyobb négykerekűjének karakteréhez hangolva és a BMW iPerformance modellek kifejlesztése során felhalmozott tapasztalatra építve.
    A háromhengeres benzinmotor és az elektromos motor maximális rendszerteljesítménye 165 kW / 224 lóerő.
    Átlagos üzemanyag-fogyasztás és kombinált károsanyag-kibocsátás az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint: 2,1 liter / 100 km és 49 gramm / km.
    Tisztán elektromos meghajtás egészen 125 km/órás sebességig, akár 40 kilométeren keresztül.
    Az ALL4 intelligens összkerékhajtás elektromos változatának köszönhetően a rajongók a MINI jellegzetes vezetési élményének vadonatúj dimenzióját élhetik át.
    Fali töltőn keresztül a modell nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátora 2 óra 15 perc alatt teljesen feltölthető.
    Az eDrive billenőkapcsolóval a plug-in hibrid hajtáslánc három különféle működési módja aktiválható.
    Hibrid-specifikus kijelzők.

A MINI, mint az elektromos mobilitás úttörője

Széleskörű autóipari technológiai szaktudásával és változatos modellpalettájával a BMW Group minden kétséget kizáróan piacvezető szerepet tölt be az elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt járművek mezőnyében, a MINI pedig mindebből úttörőként vette ki a részét: a 2008-ban bemutatott MINI E modell volt a BMW Group első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje, amelyet a vállalatcsoport ügyfelei a hétköznapok útjain a világ minden táján átfogóan teszteltek. A forradalmi hajtáslánc-technológia kifejlesztését a MINI Cooper műszaki alapjaira épített elektromos modell több mint 600 példánya szolgálta. A projekt az elektromos mobilitás elterjesztése és térnyerése szempontjából létfontosságú áttöréseket hozott, amelyeket a BMW i3 fejlesztési fázisában is előszeretettel alkalmaztak a tervezők.



A MINI TwinPower Turbo technológia és az eDrive hajtáslánc-koncepció egysége

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellben két világ legjobbjai egyesülnek. A motorháztető alatt a BMW Group legkorszerűbb erőforrás-családjának háromhengeres, MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotorja kapott helyet, amely az 1.5 liter hengerűrtartalomból 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményt állít elő. A belsőégésű erőforrás percenkénti 1 250 főtengely-fordulatnál adja le 220 Nm csúcsnyomatékát. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellben a benzinmotor és az első tengely közötti kapcsolatot a hatsebességes Steptronic automataváltó módosított változata hozza létre, a MINI legendás elsőkerék-meghajtását nyomatékosítva.

A brit prémiumgyártó első plug-in hibrid modelljében az elektromos motort a csomagtér padlólemeze alatt rejtették el a tervezők. Figyelembe véve méretét és súlyát, a hibrid szinkronmotor 66 kW / 88 lóerő maximális teljesítménye és 165 Nm csúcsnyomatéka kiváltképp elismerésre méltó eredmény, annál is inkább, mert mindez már álló helyzetben is a MINI ügyfelének rendelkezésére áll. Az elektromos motor folyamatos teljesítmény-leadása ráadásul még a magasabb fordulatszám-tartományba érkezve sem tompul, amellyel rendkívül magas fokú hatékonyságról tesz tanúbizonyságot. A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell elektromos motorja a hátsó kerekek meghajtásáért felel, egy kétállású, fokozatmentes automataváltón keresztül.

Nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellben elhelyezett nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor közvetlenül az elektromos motor előtt, a hátsó üléssor alatt kapott helyet. A 7,6 kilowattóra energiateljesítményű egység öt modulból, egy modul pedig tizenhat akkumulátorcellából áll, és miként az elektromos motort, úgy ezt is a BMW Group eDrive hajtáslánc-technológiájának fejlesztőközpontjában, Dingolfingban állítja elő a vállalatcsoport. Az egység a 3,6 kW teljesítményű fali töltőn keresztül 2 óra 15 perc alatt teljesen feltölthető, a folyamat azonban hagyományos háztartási aljzatról sem tart tovább 3 óra 15 percnél.



A vezetés élményét és a hajtáslánc hatékonyságát az intelligens energiamenedzsment optimalizálja

A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttműködését a plug-in hibrid hajtáslánc vezérlőelektronikája által koordinált intelligens energiamenedzsment szabályozza, minden vezetési szituációban a vezetési élmény és a hajtáslánc-hatékonyság optimális harmóniáját keltve életre. Az elektromos motor járműtechnológiai innovációjának köszönhetően a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 a zéró emissziójú, tisztán elektromos mobilitás előnyeit hangsúlyozva fokozza tovább a brit prémium márkára jellemző lendületes vezetési élményt, miközben az elektromos egység intenzív gyorsulás esetén teljesítménynövelő funkcióként támogatja a belsőégésű erőforrást. A rendszer maximális teljesítménye 165 kW / 224 lóerő és 385 Nm csúcsnyomaték, amelyek együttesen 6,9 másodperc alatt gyorsítják fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a MINI első plug-in hibrid modelljét.

Két erőforrás, négy hajtott kerék

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell két erőforrása közül menet közben alapesetben egyszerre csak egy dolgozik, miközben a másik folyamatos készenlétben áll, hogy a tapadás, a menetstabilitás vagy az agilitás optimalizálásával bármelyik pillanatban besegítsen a hajtásba. A precízen kiszámított adatokat mindehhez a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége szolgáltatja, amely folyamatosan figyeli a vezetési szituációt és szüntelenül elemzi a vezető stílusát. „A végeredmény egy intelligens összkerékhajtási szisztéma, amely mindenféle időjárási viszontagság közepette és mindegyik útfelületen tökéletes manőverezhetőséget garantál” – mondta Uwe Seitz, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 projektmenedzsere. A belsőégésű erőforrás hajtotta első tengely és az elektromos motor által mozgásba hozott hátsó kerekek közötti tökéletes harmónia és teljesítmény-elosztás a BMW i8 meghajtásánál alkalmazott alapelvet követi, csak éppen fordítva: eme rendhagyó járműtechnológiai koncepció a brit prémiumgyártó vadonatúj négykerekűjét a BMW plug-in hibrid sportautójának letaglózó hajtáslánc-karakterével ruházza fel.


Az eDrive billenőkapcsoló: tisztán elektromos meghajtás egyetlen gombnyomással

Az eDrive billenőkapcsolójával a MINI ügyfele a plug-in hibrid hajtáslánc három különféle működési módját is aktiválhatja.

AUTO eDRIVE:Tisztán elektromos meghajtás 80 km/órás tempóig, a belsőégésű erőforrás csak nagyobb sebességnél és intenzív gyorsulás esetén segít be a hajtásba, illetve ha a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje 7 százalék alá csökken.

MAX eDRIVE: Tisztán elektromos meghajtás 125 km/órás tempóig, a belsőégésű erőforrás csak nagyobb sebességnél és padlógáznál segít be a hajtásba.

SAVE BATTERY: A modellt kizárólag a belsőégésű erőforrás hajtja, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintre mindvégig 90 százalék felett maradhasson. A fékezés közben felszabaduló energia visszanyerésével a generátor még tovább emelheti az akkumulátor töltöttségi szintjét.

Az alapbeállításként funkcionáló AUTO eDRIVE működési módban a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell egészen 80 km/órás sebességig képes tisztán elektromos mobilitásra, miközben nagyobb tempónál és intenzív gyorsulás esetén a belsőégésű erőforrás is automatikusan bekapcsolódik a hajtásba. MAX eDRIVE működési módban a hajtáslánc egészen 125 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást. SAVE BATTERY működési módban kizárólag a belsőégésű erőforrás gondoskodik a modell meghajtásáról, minimum 90 százalékig emelve és mindvégig fenntartva a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor tisztán elektromos mobilitáshoz szükséges töltöttségi szintjét, amelyet a modell egy későbbi alkalommal a zéró emissziójú közlekedéshez használhat fel.

Amennyiben a brit prémiumgyártó ügyfele navigációs rendszerrel is felszerelte MINI Cooper S E Countryman ALL4 modelljét és a rendszer útvonaltervező funkciója aktív, az intelligens energiamenedzsment gondoskodik róla, hogy a kijelölt útvonalon haladva a modell a lehető leghatékonyabban hasznosítsa a plug-in hibrid hajtáslánc tisztán elektromos meghajtását. A navigációs rendszer információit és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) adatait számításba véve a plug-in hibrid hajtáslánc eközben az aktuális vezetési üzemmód karakterisztikáját és a hibrid rendszer működési módjának sajátosságait maximálisan szem előtt tartva a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltöttségének lehető legoptimálisabb felhasználására törekszik.

Sokoldalú és változatos utastér

Az eDrive hajtáslánc-alkatrészek kompakt méretének és helytakarékos elrendezésének köszönhetően az új MINI Countryman plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt változata is sokoldalú, ötletes utasteret kínál. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a belsőégésű erőforrás 35 literes üzemanyag-tartályával együtt a némileg megemelt hátsó üléssor alatt kapott helyet. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 csomagtartójának térfogata az öt teljes értékű ülés kihasználása esetén csupán minimális mértékben marad el a hagyományos hajtáslánccal szerelt modellek hasonló értékétől, miközben a 40 : 20 : 40 arányban osztható hátsó üléstámla igény szerint változtatható döntésszögű és akár a padló síkjába is előrehajtható. „A teljes plug-in hibrid hajtáslánc-technológiát úgy építettük be a modellbe, hogy abból az utasok semmit ne vegyenek észre. Az egyetlen árulkodó jel a hibrid rendszer működési módját aktiváló eDrive billenőkapcsoló és az utazás közben működő teljesítmény-kijelző” – fogalmazott Uwe Seitz, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 projektmenedzsere.

Hibrid-specifikus stílusjegyek és kijelzők

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 karosszériáján visszafogott, mégis összetéveszthetetlenül egyedi kiegészítők és típusjelzések hirdetik az innovatív modell úttörő járműkarakterét. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltőnyílása a bal első kerékíven található irányjelző-panelben, egy ügyesen elrejtett ajtó mögött kapott helyet, egy diszkrét „e” jelzés kíséretében. A modell plug-in hibrid hajtásláncát mindemellett csupán sárgára fényezett „S” típusjelzések különböztetik meg a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt változatoktól, a hűtőrácson, a küszöbléceken és a csomagtérajtón.

Az utastérben mindössze a középkonzol alsó felén található billenőkapcsoló-sor középső, sárgán világító „Start / Stop” gombja és a kormányoszlopra helyezett központi műszeregység teljesítmény-kijelzője utal a plug-in hibrid hajtásláncra. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 az alapfelszereltség részeként az új modellgeneráció egyik újdonságaként bemutatkozó MINI Country Timer funkciót és a 6,5 inch átmérőjű központi kijelzővel dolgozó MINI Visual Boost rádiót is megkapja, a műszerfal közepére helyezett színes kijelzőn így a brit prémiumgyártó ügyfele a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét, a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot és a hibrid rendszer eDrive billenőkapcsolóval aktivált működési módjának sajátosságait is leolvashatja. A MINI Professional navigációs rendszert is magába foglaló, opcionálisan elérhető Wired felszereltségi csomaggal együtt azonban mindez már a 8,8 inch átmérőjű központi kijelzőn is nyomon követhető, amely immáron vadonatúj grafikát kínál és a középkonzolra helyezett, érintés-érzékeny Touch Controller egyfajta alternatívájaként érintőképernyőként is funkcionál.



Felszereltség: maximális hatékonyság, személyre szabott stílusban

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell a kimagaslóan hatékony vezetés élményét az ötletes helykihasználás páratlan lehetőségeivel és a prémium kompakt szegmens eddigi legsokoldalúbb egyéniségének megannyi technológiai innovációjával egyesíti, miközben a karosszéria erőteljes kisugárzását és az utastér okos elrendezését még tovább növelt menetkomfort és minden korábbinál elegánsabb prémium hangulat fokozza. A modell széleskörű alapfelszereltsége a MINI Vezetési Üzemmódokat (MDM – MINI Driving Modes) is magába foglalja. A hibrid rendszer eDrive billenőkapcsolóval aktivált működési módjától függetlenül az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 járműbeállításai igény szerint lenyűgözően sportos és maximálisan hatékony karakterként is részletekbe menően személyre szabhatók.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER