2010. augusztus 30. hétfő, 17:17

 

Élményszerű kulturált sportosság
Dinamikus, hátrafelé lejtő karaktervonal
Elegancia és míves kidolgozás az utastérben

 

uj Mercedes cls

 

Generációs ugrás: a CLS-el 2003-ban új járműkategóriát hozott létre a Mercedes-Benz, a kupék eleganciáját és dinamikáját ötvözve a limuzinok komfortjával és funkcionalitásával. A közönség lelkesedett, a vetélytársak meghökkentek, hiszen a stílus ikonja született meg. A CLS évekig az egyetlen négyajtós kupé maradt a kategóriában, és 2004 októbere óta kereken 170 ezer vásárlóra talált. „Ügyfeleink, szerte a világon, értékelték bátorságunkat, amellyel teljesen új járműkoncepciót alkottunk“, örvendezik Dr. Joachim Schmidt, a Mercedes-Benz Cars értékesítési és marketing igazgatója. „ A megkapó formájú és kulturáltan sportos CLS is abból profitál, hogy négyajtós kupénkkal egy egész nemzedéknyi előnyünk van a konkurenciával szemben.“

Az új CLS, amely a Párizsi Autószalonon (2010. október 2-17.) ünnepli világpremierjét, folytatja úttörő szerepet játszó elődjének sikerét, ugyanakkor abszolút új autónak számít. „Felkiáltójelként irányítja rá a figyelmet a Mercedes-Benz jövőbeli, érzékekre ható formanyelvére“, mondja Prof. h.c Gorden Wagener, a Mercedes-Benz design-főnöke. „Eközben a kulturált sportosság azon nagyszerű hagyományán nyugszik, amely mindig is kiemelte a Mercedes-kupékat.“


Küllem: klasszikus kupé-karakter, kifejező front

Arányai, akárcsak eddig, megragadják a tekintetet: hosszú motorház, karcsú ablak-grafika, keret nélküli oldalüvegekkel, dinamikusan hátrafelé lejtő tető. A Mercedes-Benz négyajtós kupéja 2003-ban azonnal stílus-ikonná lett. Az arányok megmaradtak, mégis más lett minden: a trendformáló autó második nemzedéke tökéletesen megújulva lép elénk.

Rögtön feltűnik az innovatív frontdesign, amely a Mercedes-Benz SLS AMG-t idézi. A hűtőmaszkot nem integrálták optikailag a motorháztetőbe, hanem önálló elemmé formálták. Ezáltal még jobban érvényesül a sportosan hosszú géptető. A hűtőmaszkot a nagy, központi Csillag uralja, hangsúlyozva a rokonságot a márka egyéb kupéival, és erősítve a márkaidentitást. Atlétikusak a nagy, széles, fekete ráccsal ellátott légbeömlők is.

Mercedes CLS a parizsi autoszalonon


Design teszi élménnyé a technikát

Újabb felkiáltójel a teljesen fénydiódás fényszóró, amely világelsőként valósítja meg az összes dinamikus világítási funkciót LED-technikával. Látványos is ez az innováció: a lámpa belsejét felülről lefelé három, nyilazott szintre tagolták. A felsőben van az irányjelző, alatta a helyzetlámpa és a tompított fényszóró, amelyek közül az előbbi együtt világít a tompítottal, sajátos éjszakai ismertető jegyként. Az alsó szintre a távfény és a Nightview éjjellátó került. Összesen 71 darab fénydióda gondoskodik összetéveszthetetlen látványról és jelentősen jobb látásról.

Az elegánsan nyúlánk új modell meghatározó jellemzője a CLS-körvonal. Dinamikus, atlétikus alakját a vonalak és felületek játéka emeli ki. Az első karakter-él a sárvédőtől indulva hátrafelé lejt – ennek neve a design-zsargonban „Dropping Line” – ami egyrészt új elem, másrészt utal a historikus Mercedes-sportkocsik gazdag formavilágára.uj mercedes cls parizs

A hátsó tengely fölött domborodó váll hangsúlyozza az atlétikus karaktert.
Az oldalnézetet a sarkokon beforduló fénydiódás hátsó lámpa teszi teljessé, összekötő elemet képezve a farral. Hátulról is jól érvényesül a széles váll, amelyen a lapos kupé-tető támaszkodik. Széles díszléc ad látványos hangsúlyt a hátsó résznek.


Enteriőr: a design érzékelteti a minőséget

Kortalan design, cicomátlan elegancia, innovatív részletek és tökéletes kidolgozás adja meg a CLS utasterének hangulatát. Feltűnő a vezetőhely körülölelő jellege: egy magasan húzódó vonal egyöntetűen ível az ajtótól a műszerfalon keresztül az utas ajtajáig. A központi képernyőt harmonikusan illesztették be a műszerfal felső részébe. Az ajtók lejtős oldalvonala belül ismétli meg a küllem dinamikus „Dropping Line“ formaelemét.

A design-trendformáló CLS utasterében sokféle testre szabási lehetőség helyezi magasra a mércét. Ötféle szín, ötféle dekoráció és háromféle bőrminőség áll rendelkezésre. Így minden egyes CLS egyedi darab, amelyet a barátságos természetességtől a hűvös modernségig lehet a személyes ízlés szerint kiképezni. Megfelel a CLS design-ikon szerepének az anyagok innovatív kivitele is, akárcsak a selymes matt és a fényesen csillogó fémes felületek érdekes játéka. Fénypontnak számítanak a mattra galvanizált szellőzők, amelyek a csillogó keretű mutatós órát fogják közre.

Mestermunka a steppelt üléshuzat és a műszerfal bőrborítása, amelyet több órányi kézi munkával varrnak össze, majd formába helyezve habosítják ki a hátoldalról. Eközben a hőtől kissé zsugorodik a bőr, úgyhogy a legerősebb napsütésben is megőrzi majd a formáját. Egy-egy CLS-hez kereken négy állatbőrt használnak fel. A legmagasabb látvány- és tapintási igényeket kielégítő PASSION kivitel különlegesen finom, 1,6 milliméter vastag anilinbőrből készül. Csak enyhe pigmentálás védi, úgyhogy megmarad a természetes pórus-struktúra, különösen meleg és puha fogású a bőr. Mivel a természetes jellemzők jórészt láthatók maradnak, nagyon alapos válogató munkára van szükség, ennek megfelelően sok nyers bőr felhasználásával. Mercedes CLS

Fa dekoráció a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtóborításokon. Barna diófa, feketén csillogó tölgyfa és világosbarna nyárfa borítások közül lehet választani. A természetes anyagot mesteri munkával illesztették rá erősen domború felületekre is, és gondos válogatással biztosítják, hogy az egyes részeken megfeleljen egymásnak a fa erezete.

Még progresszívebb hatású a zongoralakk, illetve karbon díszítés. A gyártástechnológia középpontjában ilyenkor is a kiváló kézműves munka áll. A zongoralakkot például hét rétegben viszik fel és csiszolják, mire elérik a kívánt ragyogást.


  •  

Újabb cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER