Címkék: Mercedes C kabrió | Mercedes-Benz

2016. március 01. kedd, 10:39

 

Történelmének első C-osztály alapú kabrió modelljével nyitja meg az idei kabriószezont a Mercedes-Benz, mely újdonsággal kiteljesíti klasszikus vászontetős modellpalettáját.

Sportos és fiatalos
A Mercedes-Benz kabriók világába új belépőként érkezett a C-osztály Cabriolet, mely konzekvens módon követi a márka értékeit és formanyelvét. Zárt tetővel a kétajtós kabrió sziluettje a C-osztály Coupét idézi, többek között az azonos külső méreteknek köszönhetően. Az elegáns és feszes, üveg hátsó szélvédővel ellátott vászontető rendkívül harmonikusan követi a vonalvezetést, különösen sportos hátulnézetet biztosítva. A 360 (nyitott tetővel 285) literes csomagtartó egy kabrióhoz képest meglepően sok csomagot képes tárolni, ezzel tökéletesen kiszolgálva a mindennapi használhatóságot.

  Cabriolet Coupé Különbség
Tengelytáv 2840 2840 0
Hossz 4686 4686 0
Szélesség 1810 1810 0
Magasság 1409 1405 +4
Fejtér elöl 981 985 - 4
Fejtér hátul 917 905 +12

 

A limuzin modellekénél 15 mm-rel lejjebb ültetett futóműnek köszönhetően már a szériában járó 17 colos kerekekkel is hangsúlyosan sportos hatást kelt a kabrió karaktere, melynek légellenálási együtthatója (cw-érték) mindössze 0,28. Az AMG változat jellegzetes formaelemei és specifikus könnyűfém keréktárcsái révén még sportosabb sziluettel büszkélkedhet.

Prémium vászontető
A C-osztály szériában teljesen automata, fekete színű klasszikus vászontetővel érkezik, opcionálisan pedig többrétegű akusztikus tető kérhető sötétbarna, sötétkék, bordó vagy fekete színben, amely a menet- és szélzajokat még jobban elszigeteli a legmagasabb szintű hő- és zajkomfortot biztosítva. A fejlesztéshez a technológiai hátteret az S-osztály Cabriolet vászonteteje biztosította, ami garancia a legmagasabb szintű minőségre, tartósságra és kvalitásokra. A tető egészen 50 km/h sebességig, alig 20 másodperc alatt nyitható, illetve zárható.

c-cabrio-csukott

A belső tér – modern hangulat luxusminőségben
Az utastérben a C-osztály Limuzin hangulata köszön vissza, amit kabrió-specifikus megoldások varázsolnak még különlegesebbé. A sportos, modern kialakításhoz kiemelkedő anyag- és összeszerelési minőség társul. Opcionálisan különleges, hővisszaverő bőrkárpitozás kérhető az ülésekre, öt színben. A kupé modelltől származnak a hangsúlyos oldaltartású, integrált fejtámlával ellátott sportülések, melyek opcionálisan AIRSCARF fejtér-fűtéssel is rendelhetők. A szériában járó biztonsági öv továbbítók kényelmesebbé teszik a biztonsági övek használatát. Hátul két hangsúlyosan formázott ülést találunk, melyek háttámlái osztottan, 50:50 százalékos arányban előredönthetők, tovább fokozva a mindennapi használhatóságot. A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet modell utasterében számos egyedi részlet gondoskodik a fokozottan sportos hangulatról.

c-cabrio-oldal

Maximális személyre szabhatóság
A kabrió modell már szériában magas szintű felszereltséggel érkezik, azonban a személyre szabhatóság tekintetében a lehetőségek tárháza szinte végtelen: például 13 kárpitozás, 7 díszítőelem, 4 tetőszín és 12-féle fényezés áll a vásárlók rendelkezésére, az exkluzivitás pedig többek között bőr borítású műszerfallal fokozható. A tetőkárpit fekete, porcelán és kristályszürke színekben érhető el.
A kabrió dinamikáját az AMG Line csomaggal lehet még tovább fokozni, mely például egyedi kialakítású lökhárítókat, küszöbborításokat, gyémánt-hatású hűtőrácsot, valamint 18 colos AMG könnyűfém kerekeket tartalmaz, míg az utastérben többek között az alul egyenes karimájú többfunkciós bőrborítású sportkormány és az AMG sport pedálszett hivatott teljessé tenni a hangulatot. A piaci bevezetés során elérhető lesz egy limitált, exkluzív felszereltségű Edition 1 modell is.

A nyitott autózás élménye az év 365 napján
Aki egy kabrió modell mellett dönt, maximálisan ki szeretné használni a nyitott tetős autózás élményét, amiben sokat segít az AIRCAP és az AIRSCARF.
A szélvédőkeretbe feltűnésmentesen integrált légterelőt és a hátsó ülések mögötti, elektromosan kiemelkedő szélfogót tartalmazó AIRCAP rendszert a Mercedes-Benz kimondottan a kabrió modellekhez fejlesztette ki. A rendszer egyetlen gombnyomásra jelentős mértékben lecsökkenti a légörvényeket az utastérben – különösen a hátsó üléseknél. Az AIRCAP a kabrió komfort csomag tartalmát képezi, akárcsak az AIRSCARF fejtér-fűtés, ami a vezető és az első utas nyakához és tarkójához áramoltat meleg levegőt.
Ennek a két felszereltségnek köszönhetően egész évben megadatik a nyitott autózás élménye. Opcionálisan az első ülések mögé egy kézzel lehajtható szélterelő is elérhető.

c-cabrio-eleje

Futómű: sportosan agilis és komfortos
A futómű egyszerre garantál kiemelkedően jó rugózást és gördülési komfortot, valamint agilis viselkedést, mely a vezetési élmény alapját képezi. A kabrió futóműve a limuzin modellnél szériában 15 mm-rel lejjebb van ültetve, de opcionálisan feszesebb sportfutómű is rendelhető, amihez jár a Sport direktkormányzás is. A kabrió modellhez az acélrugós felfüggesztéseken felül az AIRMATIC légrugózás is elérhető.
A DYNAMIC SELECT – ami szériában jár az AIRMATIC-hez és opcionálisan elérhető az acélrugós futóművekhez – lehetőséget biztosít az autó karakterének személyre szabására. A vezető ötféle beállítás közül választhat („ECO", „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus” és „Individual”), melyek közül az „Individual” módot saját ízlésének megfelelően konfigurálhatja.

Dinamika: 4- és 6-hengeres motorok, valamint első ízben 4MATIC összekrékhajtás
Erőteljes, mindemellett rendkívül hatékony, szériában ECO Start-Stop rendszerrel felszerelt benzin- és dízelmotorok gondoskodnak a sportos menetteljesítményről és a vezetési élményről, míg a széles körben elérhető 4MATIC összkerékhajtás az egész éves használhatóságot fokozza.
A benzines motorkínálatot hat erőforrás alkotja. A belépőt a 156 lóerős, 1,6 literes, négyhengeres turbómotorral szerelt C 180 jelenti, míg a paletta csúcsán a Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet változat 367 lóerős 3-literes, V6-os biturbo motorja helyezkedik el. A C 200 opcionálisan 4MATIC összkerékhajtással is elérhető. Dízel fronton a 170 lóerős C 220 d és a 204 lóerős C 250 d áll rendelkezésre – a C 220 d akár 4MATIC összkerékhajtással kombinálva. Az új 9G-TRONIC automataváltó az összes motorral kombinálható.

c-cabrio-hat

A motorpaletta áttekintése:

 
Hengersz. /
-elrend.

Henger-űrt.
(cm3)


Telj.
(kW/le)

Forg.
nyom.
(Nm)


Fogy. (l)*

CO2-
kib. (g/km)*

Gyors.
0-100 km/h (s)


Végs.
(km/h)
C 220 d

(4MATIC)

4/S 2.143 125/170 400 4,5

(5,0)

116
(130)
8,3
(8,1)
231
(225)
C 250 d 4/S 2.143 150/204 500 4,6 121 7,2 243
C 180 4/S 1.595 115/156 250 6,0 135 8,9 222
C 200

(4MATIC)

4/S 1.991 135/184 300 6,0
(7,1)
136
(163)
8,2
(8,0)
235
(227)
C 250 4/S 1.991 155/211 350 6,2 140 6,9 244
C 300 4/S 1.991 180/245 370 6,7 151 6,4 250
C 400 4MATIC 6/V 2.996 245/333 480 8,0 181 5,2 250
C 43 4MATIC 6/V 2.996 270/367 520 8,3 190 4,8 250

 

Könnyű és biztonságos
A kabrióknál a hiányzó tető gyakran negatívan befolyásolja a karosszéria merevségét, ám ez nem igaz az új C-osztály Cabriolet modell esetében. A tervezők számos ponton megerősítették az egyébként is rendkívül merev karosszériát annak érdekében, hogy példátlanul jó karosszériamerevséget lehessen elérni.
A kupé magas alumínium-tartalmú intelligens könnyűépítése megmaradt, többek között az első sárvédőívek, a motorháztető és a csomagtérajtó könnyűfémből készül. A merev kabrió biztonsági színvonala nem csupán a törvényileg előírt törésteszteknek felel meg, hanem a Mercedes-Benz sokkal szigorúbb, valós helyzeteken alapuló biztonsági tesztjeinek és kihívásainak is.

Részben autonóm vezetés, mérsékelt stressz
Alapfelszereltségként, illetve opcionálisan számos biztonsági és asszisztens-rendszer található meg a kínálatban, amelyek a Mercedes-Benz Intelligent Drive koncepcióját követik. Az állítható érzékenységű ATTENTION ASSIST éberségfigyelő asszisztens szériáfelszerelésként jár, akárcsak a COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS rendszer, mely elmaradó vezetői reakciók esetén egészen 200 km/h-s sebességig autonóm fékezéssel képes megelőzni vagy mérsékelni a ráfutásos ütközéseket.
Opcionálisan, a Vezetői Segédrendszerek csomag részeként további, alaposan kibővített funkciókkal rendelkező asszisztens-rendszerek állnak rendelkezésre: például a kormányzás-asszisztenssel és Stop&Go Pilot-tal kiegészített DISTRONIC PLUS, a PRE-SAFE® fék gyalogos-felismeréssel, vagy a BAS PLUS fékasszisztens, ami már a keresztirányú forgalmat is figyeli. Az Aktív sávtartó asszisztens is a Vezetői Segédrendszerek csomag részét képezi.
Baleset esetén a rendkívül merev karosszérián felül számos fejlett biztonsági rendszer, és mindenre kiterjedő, 7 légzsákból álló légzsákrendszer (egyebek mellett térdlégzsákkal) igyekszik a bent ülők lehető legmagasabb szintű védelmét biztosítani. A fejlett borulásvédelmi rendszer abszolút kabrióspecifikus: két, a hátsó ülések mögött elrejtett, és felismert borulás esetén a másodperc törtrésze alatt előugró bukócsőből áll, melyek a rendkívül merev A-oszloppal együtt elegendő helyet biztosítanak az utasok feje számára.

Speciális klímaberendezés nyitott tető funkcióval
A C-osztály Cabriolet klímaberendezését kimondottan a kabriómodellekhez fejlesztették a mérnökök - a rendszer figyelembe veszi, hogy nyitott vagy zárt tetővel közlekedünk. Zárt tető esetén a klímaberendezés pontosan úgy viselkedik, mint a kupé esetében, nyitott tetőnél viszont a rendszer melegebb levegőt fúj a vezető kezeihez és a fejtérbe, továbbá kikapcsolja a belsőlevegő-keringetést.

Csúcsmodern multimédia magas élvezeti értékkel
Az intuitív multimédiás rendszer animációkkal és vizuális effektekkel fokozza a kezelési élményt, a Frontbass rendszernek köszönhetően pedig koncerttermi minőségben szólalnak meg kedvenc zenéink – különösen akkor, ha az opcionális Burmester® hangrendszer is a fedélzeten van.
A navigációs rendszer, mely a sofőrt mindig pontos, valós idejű közlekedési információkkal (Live Traffic Information) látja el, szintén jelentős mértékben megkönnyíti a mindennapi használatot.
Egy internetes adatopcióval rendelkező Bluetooth®-os mobiltelefonnal összekapcsolva már az Audio 20 audiorendszer is internetképes, így menet közben is lehetséges a gyári alkalmazások használata. Az audio- és videolejátszás különféle forrásokból működik, a Bluetooth®-os alap telefon-kihangosító pedig az összes multimédiás rendszerhez szériában jár.
A külön rendelhető COMAND Online rendszer nem csak nagyobb és jobb felbontású (960 x 540 pixeles) képernyővel büszkélkedhet, de opcionálisan többek között digitális TV-/rádiótunerrel is kibővíthető, mindemellett villámgyors, immár merevlemezes navigációval, integrált WiFi-hotspot funkcióval és LINGUATRONIC beszédvezérléssel rendelkezik.
Az új C-osztály modellhez is elérhető a „Mercedes me connect” csomag, mely széleskörű ingyenes bázisszolgáltatásokat kínál, továbbá tartalmazza az ’Online-Services’ szolgáltatás távoli elérését is. Opcionálisan az autó bizonyos funkciói akár távolról, okostelefon vagy tablet segítségével lekérdezhetők és vezérelhetők.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER