Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Címkék: 2014 | kisbusz | Mercedesz | V-osztély

2014. február 03. hétfő, 11:01

 

A Mercedes-Benz az új V-osztályában akár nyolc személy számára biztosított helykínálatot és a funkcionalitást összeköti az értékességgel, kényelemmel, hatékony vezetési élménnyel.

Legyen szó nagybevásárlásról, utazásról a családdal, mountainbike-os kirándulásról a barátokkal, vagy akár prominens személyek szállításáról a vörös szőnyeghez – az új V-osztály maximális rugalmasságot nyújt a beltér kihasználását illetően, és közben elegáns megjelenést garantál.



Dizájn
Az erőteljes orr-részt a háromdimenziós központi csillaggal ellátott függőleges hűtőrács és a progresszív kialakítású fényszórók határozzák meg, amelyek opcionális extraként ebben a szegmensben először minden fényfunkciójukat képesek LED-technológiával ellátni. A V-alakú domborítással kialakított motorháztető elegánsan, lendületesen olvad össze a hűtőrács sportos krómkeretével, valamint a fényszórókkal. A hűtőmaszk és az alsó légbeömlők keskeny lamellákkal van ellátva. A sárvédőkbe mélyen benyúló fényszórókkal együtt ezek a részletek a gépjármű szélességét emelik ki, és a V-osztály magabiztos kiállását hangsúlyozzák.

Az oldalfalon két hosszúkás, feszített ív húzódik. Az egyedi első lökhárító kontúrja a két ívvel lágyan, és finoman emelkedve folytatódik az autó hátulja felé. Ez oldalnézetből nyúlánk és dinamikus hatást kelt.

Modern stílus az utastérben
Kellemes tapintású anyagok, a harmonikus színvilág, az aprólékosan kidolgozott részletek jellemzik a belteret. Az ülések, a kormány és a váltókar számára nappabőr borítás is elérhető. A légkör hangulata három színben állítható belső világítással változtatható.



A kétrészes műszerfal felső és az alsó részét egy méretes, háromdimenziós díszítő elem választja el, ami optikailag fokozza a szélességet. A műszerfal felső része a bőrhatású kialakítással is kérhető, amit díszvarrások szegélyeznek.

Az utastér további jellemzői a különálló központi kijelző, a 12 gombos multifunkciós kormány és a Direct Select előválasztó kar (automataváltó esetén váltófülekkel a kormánykeréknél), valamint az innovatív touchpad, amelyen keresztül az okostelefonokhoz hasonlóan érintéssel, valamint a betűk és karakterek beírásával vezérelhető a telematikai rendszer összes funkciója. A touchpad az Audio 20 CD vagy a Comand Online rendszerrel együtt érhető el. A Comand Online legújabb generációja egyesíti az összes audio-, telefon-, és navigációs funkciót, továbbá internetböngészőt, Linguatronic beszédvezérlést és valós idejű közlekedési adatátvitelt kínál. A tökéletes zenei élményről az opcionális Burmester® Surround-Soundsystem hangrendszer gondoskodik 16 hangszóróval és egy Bassreflex mélynyomóval.

Komfort
A Mercedes-Benz nagyterűje opcionálisan kínál a vezető és az első utas számára 4-irányú gerinctámaszt és aktív ülésszellőztetést megfordítható irányú ventilátorokkal a bőrülések érintkező felületeinek egyenletes relatív páratartalma érdekében.
Továbbfejlesztett a Thermotronic automata klímaberendezés, ami opcionálisan kérhető a szériában járó Tempmatic rendszerhez. Három különféle üzemmódjával egyedi klímavezérlést tesz lehetővé. A Focus (irányított), Medium (közepes) és Diffuse (diffúz) beállítások a levegőmennyiség és a levegőelosztás tekintetében különböznek egymástól. A Thermotronic a járműkulcs megfelelő gombjának megnyomásával automata, beszállás előtti klimatizálási funkcióval, integrált páraérzékelővel, valamint a vezető és az első utas oldalán a napfény irányától függő hűtőlevegő-elosztással és intenzitás-vezérléssel rendelkezik.



Ülés- és rakodási konfigurációs lehetőség
A hátsó ülések kialakítása minden igényre számtalan konfigurációt tesz lehetővé. Alapesetben a nagyterű négy különálló, kartámaszokkal ellátott komfortüléssel van felszerelve, amelyek két sorban helyezkednek el. Ezek továbbfejlesztett technikájuknak és működési logikájuknak köszönhetően intuitív módon előrebillenthetőek, így hátra gyors és egyszerű beszállást tesznek lehetővé. Opcionálisan a középső sor különálló ülései közé egy összecsukható asztal is beszerelhető.
Az alap üléskonfiguráció helyett mindkét hátsó sorhoz rendelkezésre áll még egy kétszemélyes üléspad kétrészes, egyenként előrebillenthető háttámlákkal, valamint egy háromszemélyes kialakítás kétrészes ülőlappal és háromrészes fejtámlával. A háromszemélyes üléspad külső, jobboldali ülése előrebillenthető, vagy akár külön-külön kiszerelhető. Továbbá a teljes üléssor is előrehajtható, hogy a nagyméretű rakományok – mint például sportfelszerelések, vagy frissen megvásárolt gyerekszoba-bútorok – számára elegendő hely maradhasson. Aki pedig a V-osztályban alváslehetőséget szeretne, a két hátsó üléssort opcionálisan kényelmes ággyá alakíthatja. Az ágy alatt tároló ládák találhatóak, így az alsó szint is kihasználható. A rakodási lehetőség a többi üléspad esetében is adott, továbbá mind az üléspadok, mind pedig a különálló ülések az összes helynél integrált hárompontos biztonsági övvel vannak felszerelve.

A tovább optimalizált, gyorsreteszeléssel ellátott üléssíneknek köszönhetően az ülések és az üléspadok nagy erőkifejtés nélkül csúsztathatóak előre illetve hátra, és a hátsó sor ülései egymással szemben is elhelyezhetőek. Mindezeken felül az összes ülés kivehető, aminek köszönhetően bármikor kialakítható a szükség szerinti rakodási felület.

Külön nyitható hátsó szélvédő és két padlószint
A külön nyitható hátsó szélvédőt, ami a csomagtérajtó felső keretéhez van rögzítve, és ami a csomagtérajtótól függetlenül nyitható vagy csukható. Ez a megoldás rögtön két szempontból is megkönnyíti a be- és kipakolást: egyrészt lehetővé tesz egy második padlószintet, másodsorban pedig nincs mindig szükség a nagyméretű csomagtérajtó kinyitására, ami különösen szűk parkolóhelyeken jön jól. A rakodótér-elválasztó könnyen fel-/leszerelhető, akár 50 kilogrammal terhelhető, és két mélyítéssel rendelkezik, amelyekben egy-egy kivehető, összehajtható bevásárlókosár található. A V-osztály Avantgarde változataihoz a külön nyitható hátsó szélvédő szériában jár.
Egy további egyedi megoldás az új V-osztály esetében: opcionálisan a csomagtérajtó Easy-Pack csomagtérajtóként is elérhető, ami kényelmesen, elektromosan nyitható és zárható, valamint bármilyen pozícióban megállítható. Így az alacsonyabb személyek számára sem fog problémát jelenteni a csomagtérajtó zárása.

Mercedes-Benz Intelligent Drive
Összesen tizenegy innovatív vezetői asszisztens rendszer szolgálja a menetkényelmet és a biztonsági színvonalat. Az asszisztens rendszerek modern radarokon, kamerákon és ultrahangos érzékelőkön alapulnak, amelyek az új E- és S-osztályban „Mercedes-Benz Intelligent Drive“ néven kerültek bevezetésre. Minden V-osztályhoz szériában jár az Oldalszél-asszisztens, ami erős oldalirányú széllökések során stabilizálja az autót, valamint az Attention Assist éberségfigyelő rendszer, ami figyelmetlenség vagy fáradtság esetén figyelmeztetni tudja a gépjárművezetőt. Opcionálisan elérhető az Aktív parkolás-asszisztens, aminek segítségével olyan egyszerű és kényelmes a nagyterűvel parkolni, akár egy kompakt autóval.
Szintén opcionálisan elérhető a 360 fokos, „madártávlati“ kamerarendszer, a Distronic Plus távolságtartó tempomat Collision Prevention Assist rendszerrel, a Táblafelismerő asszisztens forgalommal szemben történő behajtásra figyelmeztető funkcióval, a Sávtartó asszisztens, a Holttérfigyelő asszisztens, a LED-es Intelligens világítás rendszer, valamint az Adaptív távfény-asszisztens.

Az opcionálisan rendelhető, személyautó-modellsorozatokból ismert Pre-Safe® fékrendszer tovább emeli a biztonság színvonalát.

Motorok
A piaci bevezetéskor az új V-osztály, kétlépcsős feltöltéssel ellátott 2,1 literes négyhengeres turbódízel erőforrásokkal indul. A motorok a V-osztály igényeihez kerültek továbbfejlesztésre. Három teljesítményszint érhető el: a V 200 CDI 136 lóerőt (100 kW) teljesít 330 Newtonméteres maximális forgatónyomaték mellett, a V 220 CDI pedig 163 lóerő (120 kW) és 380 Nm leadására képes – ez mindkét esetben plusz 20 Nm-t jelent az elődmodellhez képest – mégpedig kereken két literrel alacsonyabb fogyasztás mellett. A V 220 CDI motor átlagfogyasztása 5,7 l/100 km, széndioxid-kibocsátása 149 g/km.

A V 250 BlueTEC csúcsmotor 190 lóerős (140 kW) teljesítményével és erőteljes, 440 Newtonméteres maximális forgatónyomatékával annyira rugalmas és agilis, mint az eddigi 3-literes V6-os turbódízel erőforrás. Ezzel egyidejűleg az új csúcsváltozat magas járáskultúrát kínál, és az utastér zajszintje – többek között a fokozott hangszigetelésnek köszönhetően – lényegesen alacsonyabb, mint a hathengeres előd esetében. A fogyasztás szintén jelentős mértékben csökkent: 6,0 l/100 km-es átlagfogyasztásával a négyhengeres turbódízel azonos menetteljesítmények mellett 28 százalékkal takarékosabb a hathengeresnél. Továbbá a BlueTEC rendszernek köszönhetően a csúcsverzió a kategória első modelljeként teljesíti az Euro6-os környezetvédelmi előírásokat. A V 250 BlueTEC  kivitelhez szériában jár a 7G-TRONIC PLUS automataváltó Direct Select előválasztó karral és Direct Select váltófülekkel. A V 200 CDI és a V 220 CDI modellekhez a kényelmes automataváltó opcionálisan áll rendelkezésre.



Vezetési élmény
A személyes vezetési élvezet fokozása érdekében az automataváltóval felszerelt V-osztályok járműveit Agility Select kapcsolóval látták el. A gépjárművezető gombnyomásra négyféle menetprogram közül válogathat: takarékos, komfortos, sportos és manuális. A motor, a gázpedál és a váltó reakciói ennek függvényében változnak. Amennyiben a gépjárművezető a „Sport“, a „Comfort“ vagy a „Manuális“ üzemmódok valamelyikét választja ki, gyorsítások során plusz 10 kW (14 lóerő) teljesítmény és 40 Nm forgatónyomaték áll rendelkezésére („Overtorque“ funkció). Ezáltal a V 250 BlueTEC motorja például 204 lóerőt (150 kW) és tekintélyes 480 Nm-t képes produkálni.

Felszereltség
A V-osztály alapkivitele is gazdag felszereltségű. Többek között szériában jár hozzá az Audio 20 USB rendszer különálló 7-colos központi kijelzővel, a zongoralakk optikájú díszítő elemek, a 3-küllős, 12 gombbal ellátott multifunkciós kormánykerék automataváltó esetén sportos Direct Select előválasztó karral és váltófülekkel, a magasságban és tengelyirányban állítható kormányoszlop, a komfortülések a sofőr és az első utas számára mellkast és medencét védő oldallégzsákokkal, az elektromos rögzítőfék, és az aktívan záródó hátsó tolóajtók.
Az Avantgarde felszereltségi szint esetében a V-osztályhoz kaphatók bőrülések, a bőrkormány, a hangulat-világítás, a fa hatású díszítő betétek (a hátsó sorban is) és a teljesen LED-es fényszórók Intelligens világítási rendszerrel. Továbbá a csomag része a különnyíló hátsó szélvédő második csomagtér-szinttel, a kiegészítő baloldali tolóajtó, a laminált üvegezés a fokozott zajcsillapítás érdekében, valamint az Agility Control futómű szelektív csillapítási rendszerrel a még jobb agilitás és menetkomfort érdekében.
A 2014. május végén esedékes piaci startkor első ízben az új V-osztály hosszú verziója lesz elérhető, 5.140 milliméteres hosszal, 3.200 mm-es tengelytávolsággal és nagyobb hátsó túlnyúlással. A kompakt és az extra hosszú változat később érkezik.

Integrált Szerviz Csomag Magyarországon
Értéknövelő alapszolgáltatásként a Mercedes-Benz V-osztály tulajdonosok számára is elérhető a 2012 februárjában bevezetett Integrált Szerviz Csomag, ami a hazai piacon egyedülállóan négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosít minden Magyarországon újonnan átadott Mercedes-Benz személyautóhoz.
A Mercedes-Benz felhatalmazott szervizpartnerei által elvégzett karbantartások az ügyfelek által igénybe vehető Mobilo szolgáltatások időtartamát is meghosszabbítják, amely bizonyos szolgáltatások esetében így akár 30 év is lehet. Az Integrált Szerviz Csomag a már korábban is elérhető Új Gépkocsi Garancia lejártát követően további 24 hónap, de legfeljebb összesen 120.000 km növelt javítási garanciát is tartalmaz.  

Exkluzív indulómodell: a V-osztály Edition 1
Mint minden új Mercedes-Benz személygépjármű modellsorozat, a V-osztály is egy korlátozott Edition 1 szériával áll rajthoz. A 190 lóerős (140 kW),
7G-Tronic Plus automataváltós limitált modell ismertetőjegyei többek között a sportfutómű vagy a választható Agility Control futómű szelektív csillapítási rendszerrel, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák 5-duplaküllős kialakítással, a színezett üvegezés hátul, a „maron“ nappabőr ülések, a bőrhatású, díszvarrással ellátott műszerfal, valamint a sötét antracit színű, ébenfa-hatású díszítő betétek. A kényelemről a vezető és az első utas oldalán ülésszellőztetés, Thermotronic automata klímaberendezés, a hátsó sorban félautomata, külön vezérelhető Tempmatic klímarendszer, Comand Online, Burmester® Surround-Soundsystem hangrendszer, mindkét oldalon elektromosan működtethető tolóajtók, elektromos Easy-Pack csomagtérajtó külön nyitható hátsó szélvédővel, valamint 360-fokos kamerával kiegészített Parkolócsomag gondoskodik. A példamutató biztonságot pedig a Collision Prevention Assist, a Sávtartó- és Holttérfigyelő asszisztens, valamint a Pre-Safe® rendszer szolgálja.



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Pelsőczi László
-3
 
 
Hiába ez a fényűzés ha a Magyar családok nemhogy autóra de még lakásra sem tudnak ennyit költeni a szomorú valóság ezzel szemben a húszéves Skoda Favorit! Kilehetne venni a kezünket a biliből
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading
e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER

Mercedes visszahívás a házkutatások után
2017. május 29., hétfő
  Házkutatást tartottak a Daimler német autógyártó társaság több németországi telephelyén a Volkswagen csoport (VW)... Bővebben...