2012. március 27. kedd, 14:30

 

A GLK új nemzedéke megújult designnal, kibővített felszereltséggel, egyedi asszisztens-rendszerekkel és hatékony erőforrásokkal tör vezető szerepre a kompakt SUV kategóriában. Újraformált külleme dinamikusabbá teszi, miközben a klasszikus, egyenesvonalú terepjárós designt ötvözi az aktuális Mercedes-Benz limuzinok formanyelvével.

mercedes-glk

A minőségi anyagok, az új belső felszereltség és a teljesen átdolgozott díszítőelemek akárcsak az új szórakoztató-információs berendezések nagymértékben hozzájárulnak a magas színvonalú vezetési és utazási élményhez. A 2012-es GLK nemcsak a legmodernebb asszisztens-rendszerekkel tűnik ki, hanem az átfogó BlueEFFICIENCY környezetvédelmi intézkedésekkel is, mint amilyen a széria ECO Start-Stop funkció. A kompakt karaktertípushoz első ízben érhető el a BlueTEC kipufogógáz-tisztítási rendszer, amelynek jóvoltából már most teljesíti az EU6 károsanyagkibocsátási normát.

A GLK fölényes menetdinamikát, kimagasló menetbiztonságot és nagyszerű menetkényelmet biztosít. A hátsókerék-hajtású modellek mellett kapható 4MATIC összkerékhajtásúak a legrosszabb körülményekkel is megbirkóznak – úton és terepen egyaránt. A Mercedes-Benz terepjáróira és SUV-modelljeire ugyanis mindig érvényes, hogy ha „G“ van rajta, akkor „G“ van benne is. Valamennyi modern Mercedes-Benz SUV őse, és a GLK névadója – a G-osztály – épp most lép 33. életévébe, és szintén alapos fiatalító kúrán esett át. 

mercedes-glk-suv

A Mercedes GLK-design újraformázása

Dinamikusabb lett a GLK külleme: karosszériája a klasszikus terepjárós elemeket ötvözi az aktuális Mercedes-Benz modellek formanyelvével. Éles vonalai, feszített felületei, sima, telt eleje és hátulja jól harmonizálnak a rátermett terepjáró jellemzőivel. Túlnyúlásai rövidek, eleje és szélvédője meredek, tetőoszlopai karcsúk, tetővonala feszes. Mindez nem öncélú, hanem megfelel a kompakt SUV terepjáró előnyeinek. A nehezebb terepek legyőzését például nagy terepszög és szabad magasság teszi lehetővé, míg az átlátható karosszéria és a magas üléspozícióból adódó jó kilátás a mindennapokban is előnyös.
Az újraformált fényszóró alatt valamennyi modell krómkeretbe ágyazott LED tecnhikás nappali menetfényt kapott. A kétlamellás, központi csillagos hűtőmaszk az aktuális személyautó-modellekét követi. A lamellák alapvetően ezüstszínűek, opcióként krómbetéttel kaphatók. A fényszóró újra értelmezi a Mercedesre jellemző designt: az alapmodell reflexiós fényszóróját krómozott elem díszíti a két tükör felett, az Intelligens világítási rendszerhez tartozó bi-xenon fényszóró pedig vetítőegységből, tükörből, LED technikás helyzetjelző sávból és szintén LED-es, fölötte elhelyezett irányjelzőből áll. Oldalnézetből a különlegesen kompakt tetősín tűnik fel.

A hátsó lökhárító a jármű szélességét hangsúlyozza, míg a filigrán lámpák sportosnak mutatják. Feltűnő az áttervezett, választhatóan krómozott „optikai aláfutásgátló” és a szintén krómtól csillogó két kipufogóvég is. A hátsó lámpák látványa és technikája teljesen új, fénydiódái éjjel összetéveszthetetlen képet mutatnak. Szintén LED-es a rendszámtábla-világítás. 
Az újonnan tervezett kerekek átmérője 43,2 cm (17 col), 48,3 cm (19 col) és 50,8 cm (20 col), a felületük fényezett vagy fényesre esztergált. Kapható áramvonalas, 43,2 cm-es (17 col) kerék is.

AMG-sportcsomag a GLK-hoz
Gazdag tartalmú AMG külső sport-csomag áll a sportos eleganciára hangsúlyt helyező GLK-vásárló rendelkezésére. Ilyen az AMG első és hátsó kötény, a két krómlamellás hűtőmaszk, az AMG LED technikás nappali menetfény, az ötküllős, 48,3 cm-es (19") AMG könnyűfém-kerék és a sportos futómű-hangolás.

mercedes-glk-muszerfal

GLK-belső tér

Az újjá varázsolt GLK belsejének designja, értékhatása és anyagminősége megfelel a magasabb járműosztályokénak. Teljesen új például a műszerfal: A műszerfalon széria alumínium- vagy opcionális fa-díszítőelemek kaptak helyet. Szembe ötlik az új kerek szellőzők és egyéb díszítőelemek Silver Shadow színe. A kombinált műszeregységben opció a színes kijelző. Hozzájárul a jó közérzeti tényezőhöz a háromküllős sportkormány, az új kárpitszín és ülésdesign is, akárcsak a GLK-hoz első ízben rendelhető indirekt, Ambiente hangulatvilágítás. A hétfokozatú 7G-TRONIC automatával felszerelt modellek kormányánál jól kézre eső DIRECT SELECT előválasztókar található, ezáltal hely szabadul fel a középkonzolon egy precíz kivitelű Silver Shadow keretű, rolós fedelű rakodó rekesznek. 

A típuselőd belső sport-csomagját felértékelték. További összetevő a háromküllős, nappa-bőr bevonatú multifunkciós kormánykerék, a fekete sportülés, ARTICO/mikroszálas DINAMICA huzattal és alpaka-szürke kontrasztvarrással (alternatívája a fekete teljes bőrkárpit, az ajtók középrészének ARTICO műbőr bevonata, átlós díszvarrásokkal, a bőrbevonatú, krómbetétes váltógomb és a szálcsiszolt nemesacél pedálsor).

Szórakoztatás és tájékoztatásglk-ulesek
A GLK szériafelszereléséhez tartozik az Audio 20 CD-rádió, a következő funkciókkal:
Dupla tuner
TFT kijelző, 14,7 cm (5,8") átlóval
mp3/wma/aac-kompatibilis CD meghajtó
USB-csatlakozó, CD borítójának mutatása
AUX-IN csatlakozó a középső kartámaszban
Bluetooth®-kihangosító és Audio Streaming
Telefonbillentyűzet

Különleges adottságaival a GLK online működhet, hangversenyteremmé válhat, és szórakoztatja a hátsó utasokat is: Apple iPad® Fond-Integration Plus a hátsó üléshez – tartozékként teszi lehetővé az iPad® komfortos, ergonomikus és ütközés esetén biztonságos csatlakoztatását. A tartó billenthető és 180 fokkal elfordítható, mindegyik csatlakozása hozzáférhető marad. Közben egy USB-csatlakozó kábellel tölti az akkumulátort.

Központi kijelző a kombinált műszerben, fotó-realisztikus ábrázolással.
Becker® MAP PILOT: navigáció, 2D/3D térkép-ábrázolással, kijelzéssel az Audio 20 CD kijelzőjén, kezelés a középső kontrollerrel, útmutatásai a hangszórókból hallatszanak. 

COMAND Online multimédia-rendszer: gyors, keménylemezes navigáció, nagy felbontású 17,8 cm-es színes kijelzővel, Mercedes-Benz alkalmazások ingyenes használatával, internetezés, LINGUATRONIC, hangvezérlés, USB- és AUX-IN csatlakozó a középső kartámaszban, Bluetooth® kihangosítós (SAP-profil) telefon a kartámaszban.

Újdonság a GLK-ban a COMAND tévé-vevője digitális adáshoz (DVB-T).
Harman Kardon® Logic 7® Surround- hangrendszer, hétcsatornás DSP-erősítővel és kétcsatornás boosterrel, összteljesítmény 510 watt, 12 nagy teljesítményű hangszóró, Dolby Digital 5.1 és DTS.

Asszisztens rendszerek
Az S- és E-osztályból ismeret asszisztens rendszerek fokozzák a GLK menetbiztonságát, a kategória élére helyezve a kompakt járművet. Opció az ATTENTION ASSIST éberségfigyelő rendszer és a PRE-SAFE® utasvédelmi rendszer, akárcsak az önműködően be- és kinavigáló Aktív Parkoló Asszisztens. Van segédvonalakat is mutató tolatókamera, vagy 360 fokos kamera is. Ehhez négy kamera tartozik elöl, hátul és a külső tükrök házában; a jármű körüli terület képét madártávlatból mutatja, valósidőben, a COMAND központi kijelzőjén. Láthatóvá teszi a jármű előtti és az oldala melletti területet, így elkerülhetők a koccanások manőverezés közben. A tájékozódást segédvonalak könnyítik meg, helyzetük a kormánykerék állásától függ.

A további rendszereket egyenként vagy csomagban lehet megrendelni. A Vezetői segédrendszerek PLUS csomag tartalma a DISTRONIC PLUS radaros követésitávloság tartó rendszer, benne BAS PLUS, PRE-SAFE® fék, illeve aktív sávtartó- és holttér-figyelő rendszer. A Parkoló Csomag magában foglalja az említett 360 fokos kamerát, az Aktív Parkolóasszisztenst, automatikus be- és kiállással, valamint a PARKTRONIC rendszert. A Sávtartó csomag a sávtartó- és a holttér-figyelő rendszereket tartalmazza. Mint eddig is, van Offroad-Technikai terepcsomag, amely lejtmeneti sebességszabályozóval (DSR), terep-menetprogrammal (megfelelő váltási pontok és gázadási jelleggörbe), szilárd műanyagból készült „Gemtex“ alsó védőlemezzel és megemelt futóművel javítja az autó akadályleküzdő képességét. További újdonság ennek a csomagnak a kombinálása az Intelligens világítási rendszerrel, amely a terep-világítást adja: a széles fénykévével jobban kiismeri magát a vezető az úttalan területeken.

mercedes-glk-terepjaro

A GLK motorjai

A modern motorválaszték maximális komfortot és megfelelő menetteljesítményeket nyújt, kedvező fogyasztással és emisszióval A legfontosabb adatok* áttekintése:

mercedes-glk-motorok

*  ideiglenes adatok 
() Manuális hatfokozatú váltóval


A GLK 250 BlueTEC 4MATIC modellé az SUV-világ legerősebb négyhengeres dízelje. A közvetlen befecskendezéses 2.143 köbcentis gép 150 kW (204 LE) teljesítménye és 500 newtonméter nyomatéka kimagasló gyorsulást, rugalmasságot és csúcssebességet eredményez, mégis szerény, 6,1 - 6,5 liter a fogyasztás (kombinált NEFZ, ideiglenes adat), a CO2-emisszió pedig 159-169 gramm per kilométer. Az autó megfelel az európai EU6 és az amerikai BIN-5 normának.
A dízelek teljesítmény-bajnoka a V6-os GLK 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY, amely már alacsony fordulatszámról is hatalamas erőt fejt ki. 

A benzines GLK 350 4MATIC BlueEFFICIENCY a Mercedes-Benz V-motor generációjának útmutató technikáját alkalmazza, középpontban a BlueDIRECT csomag harmadik nemzedékű közvetlen, piezo-porlasztós befecskendezésével és sugárvezérlet égésfolyamatával. Tovább csökkenti a fogyasztást a Multi-Spark gyújtás.


BlueEFFICIENCY intézkedések csökkentik a fogyasztást

Átfogó BlueEFFICIENCY intézkedéscsomag járul hozzá valamennyi GLK modell gazdaságosságához. Ide tartozik a hétfokozatú 7G-TRONIC PLUS széria ECO Start-Stop funkciója, a csökkentett súrlódású tengelyhajtás, az elektromos szervokormány és a kis gördülési ellenállású gumiabroncs.

A 7G-TRONIC PLUS, amely szériafelszereltség a GLK mindegyik 4MATIC változatán, csökkentett nyomatékváltó-szlippel működik, így magas a hatásfoka. Fontos részlete az új torziós csillapító, amely hatásosan fojtja el a forgási egyenetlenségeket. Annál fontosabb ez, minél kisebb a fordulat- és a hengerszám. A megoldás egy úgynevezett dupla-turbinás csillapító, amelyhez a dízeleken centrifugális inga csatlakozik. Az utóbbi a fordulatszámtól függően elmozdítja a tömegközéppontot, ezáltal a kis fogyasztású tartományban is komfortos a jármű üzeme. Ráadásul az optimális csillapítás már kis terhelésnél lehetőséget ad a szlip jelentős csökkentésére a nyomatékváltót áthidaló tengelykapcsoló révén, és ez is a fogyasztás csökkenésének irányában hat. További előny a gyors reagálás a gázpedálra, a csapágyak súrlódásának csökkentése és a váltómű-olaj hőszabályozása. A kombinált műszer széria ECO-kijelzője teszi teljessé az egészet, amelyről stílusának takarékosságát ellenőrizheti az autós.

Széria a példás aktív és passzív biztonság
A márkafilozófia jegyében a GLK biztonsági koncepciója is a valós élet baleseti helyzeteihez igazodik. Alapját a szilárd karosszéria első és hátsó gyűrődő zónája képezi.
Alapfelszerelések:
két frontlégzsák, vezető térdlégzsák, két medence-oldallégzsák, függönylégzsák
utasülés foglaltság-felismerő
aktív pedálsor (ütközéskor kiakadó)
ISOFIX gyermekülés-rögzítés hátul, felső rögzítési ponttal is
öt fejtámla, állítható magassággal és dőléssel, elöl aktív NECK-PRO fejtámlák
állítható magasságú, elöl erőhatárolós övek, becsatolás-jelző a kombinált műszerben
Gyalogosvédelem, aktív géptetővel

Az aktív biztonságot a következők szolgálják:
ADAPTIVE BRAKE, emelkedőn elindulás-segítés, szárazra fékezés vizes úton
AGILITY CONTROL futómű, szelektív csillapítással
blokkolásgátló (ABS)
kipörgésgátló (ASR)
BAS vészfék-asszisztens
Direkt kormányzás, sebességfüggő rásegítés, változó áttétel
Kritikus helyzetben a jó kormánymozdulatot segítő STEER CONTROL
ESP® menetstabilizáló, vontatmány stabilizálással
állandó 4MATIC összkerékhajtás, 4ETS elektronikus vezérléssel kivéve GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY)
figyelmeztetés az abroncsnyomás csökkenésére

mercedes-glk-arc

A Mercedes GLK árai:
A GLK felszerelése prémium-szintű, egyes részletei csak magasabb kategóriákban szokásosak. Az összesen hét változat a kompakt SUV-kategória egyik leggazdagabb választékát adja*:
GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY:   38.377,50 euró 
GLK 220 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY:   42.721,00 euró 
GLK 220 BlueTEC 4MATIC:   44.149,00 euró 
GLK 250 BlueTEC 4MATIC:   46.142,25 euró 
GLK 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY:   49.742,00 euró 
GLK 350 4MATIC BlueEFFICIENCY:   50.099,00 euró 

* Németországi áfás árak

Valamennyinek bőséges az alapfelszereltsége, van bennük például elektromos ülésállítás, lehajtható kartámasz elöl, benne tároló rekesszel, lehajtható kartámasz hátul, benne két pohártartóval és rekesszel, kétzónás THERMATIC klímaautomata, 12 voltos csatlakozó a középkonzolon és a csomagtérben, négy elektromos ablakemelő komfort- és biztonsági funkcióval, valamint a pillanatnyi fogyasztást is mutató fedélzeti számítógép. Ugyanígy széria az esőérzékelő, a menetfény-asszisztens, az infravörös távvezérlőjű központi zár, a TEMPOMAT, SPEEDTRONIC változtatható sebességhatárolóval (kivéve GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY), a hővédő üvegezés, a fűtött és elektromosan állítható külső tükör, fényezett házban, amelyben irányjelző is helyet kapott, valamint a 43,2 cm-es (17 coll), hétküllős könnyűfém-kerék.

Tízféle fényezés közül lehet választani, köztük a gyémánt-fehér BRIGHT metált és a luzonit-szürkét. 

Az utastér sportossá vagy akár klasszikusan elegánssá alakítható. Választható az egyszínű, alpaka-szürke kárpitozás, vagy a bézs különféle árnyalatai, illetve a fekete, a kétszínű designo bőr pedig lehet fekete/corteccia, fekete/porcelán vagy fekete/világosbarna.

A prémium-szegmensben a Mercedes-Benz SUV-kínálata összesen öt típuscsaládból áll. A kompakt GLK és a klasszikus „G“ mellett az R-, M- és GL-osztály sorakozik fel.
A 33 éve gyártott G-osztály eredetileg kemény terepmunkára készült 1979-ben, de azóta bámulatosat fejlődött, utastere és viselkedése megfelel a márka limuzinjaiénak. Ma a G-osztály a csúcs-luxus-terepjáró, amely egyben a Mercedes-Benz többi terepjárójának géndonora is. Sokszor választották az Év Terepjárójának, legutóbb a tavalyi évben.

Az R-osztályé a legnagyobb változatgazdagság, akár hétüléses utastere maximális kényelmet biztosít hosszú távon. Az egymillió eladott darabbal legsikeresebb Mercedes-Benz SUV az M-osztály, ami 1997-ben mutatkozott be, 2011-ben már a harmadik nemzedéke jelent meg. Az ML 250 BlueTEC 4MATIC fogyasztása mindössze hat liter gázolaj/ 100 km

2012 újabb mérföldkő: a G-osztály elérte a kétmilliós sorozatnagyságot. Az SUV-modellek a Mercedes-Benz világforgalmának ötödét adják. Legnagyobb piacuk az Egyesült Államok, a második Kína, majd Németország következik. A „G“ a hazai piacán a legnépszerűbb, míg az R-osztály Kínában.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER