2012. január 27. péntek, 20:27

 

Az új SL világpremierje és két újonnan kifejlesztett hibridmodell áll a 2012-es Detroiti Autószalon Mercedes-Benz standjának középpontjában. Ezzel erős lökést adott a márka az új autós évnek és saját jövőjének.

mercedes-sl-detroit

Az újonnan fejlesztett SL Roadster első ízben készül teljesen alumíniumból, úgyhogy az intelligens könnyűszerkezetes építési módnak köszönhetően 140 kilóval könnyebb az elődjénél. Ennek eredményképp még agilisabb és dinamikusabb lett, miközben javult a komfortja és az ütközésbiztonsága. Az új BlueDirect motorok erősebbek lettek, mégis 29 százalékot elérő mértékben kevesebbet fogyasztanak a korábbiaknál. Élvezetesebb autózást és tovább csökkentett fogyasztást kínálnak az E-osztály új hibridmodelljei is: a felső kategória legtakarékosabb autójaként az E 300 BlueTEC hybrid száz kilométeren megelégszik 4,2 liter gázolajjal (109 g CO2/km). Az egyelőre csak az Egyesült Államokban bevezetett benzines E 400 HYBRID kombinált fogyasztása 27 mpg.

„Világszerte több mint 1,36 millió autót adtunk el 2011-ben, annyit, mint még sohasem ezelőtt. 2012-ben következetesen folytatjuk termékoffenzívánkat, és megismétlünk két dolgot, ami tavaly is jól működött: ismét hat modellújdonságot viszünk piacra, és megint magasabbra helyezzük a mércét, azáltal, hogy a zöld autókat vagányabbá és a vagány autókat zöldebbé tesszük“, mondta Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője sajtótájékoztatóján. Ennek első bizonyítékaként a Mercedes-Benz bemutatta az SL hatodik nemzedékét, amely a sikeres elődhöz képest jelentősen komfortosabb, biztonságosabb, ugyanakkor praktikusabb is a mindennapokban. A luxus roadsterek között ez az etalon!

mercedes-smart-for-us

Klasszikus arányok, s áramvonalazás
A stílusos luxus-sportkocsi klasszikus arányait hosszú motorháztető és hátrahelyezett, kompakt utastér adja. Finoman kidolgozott részletek és a Mercedes-Benz hagyományos-dinamikus formakincséből vett krómozott szellőzőrács utalnak az SL-mítoszra.

Dr. Dieter Zetsche: „Kereken 900 millió autó van a világon, és ezernyi modell. Autó-ikon azonban alig akad. A mi SL-ünk ezek egyike: van klasszisa, van stílusa, maga a megtestesült komfort és luxus, s mindez hihetetlen sportossággal és dinamikával van ötvözve.“

Példás az új SL aerodinamikája is. Nemcsak az alaktényezője kicsi (SL 350  cW = 0,27), hanem a szélzaj is, amely egy zárt limuzin szintjét közelíti meg. Nyitott tetővel szintén elsőrangú a zaj- és légáramlási komfort.

„Az új SL megad mindent, ami az abszolút élvonal prémium-roadsterévé teszi“, mondta Dr. Joachim Schmidt, a Mercedes-Benz Cars értékesítési- és marketing-igazgatója. „Egyszerre dinamikus roadster és fényűző kupé. Vagy ahogy mi mondjuk: atléta és esztéta.“

A Mercedes-Benz hibrid-offenzívája az E-osztállyal
Az E-osztály két új hibrid-modelljével új fejezet nyílik a Mercedes-Benz központi szegmensében, ugyanakkor magasabbra kerül a léc a felső kategóriájú üzleti limuzinoknál: a limuzinként és T-Modellként is kapható E 300 BlueTEC HYBRID a hatékonyság új csúcseredményeit éri el. A világ legtakarékosabb nagykocsija mintaszerűen fogyaszt (4,2 l/100 km), mégis 150 kW-ot (204 LE) és 500 Nm nyomatékot fejt ki. Ehhez járul 20 kW és 250 Nm a villanymotortól.
Az E 400 HYBRID V6-os benzinmotorjának teljesítménye 225 kW (306 LE), nyomatéka 370 Nm, a villanymotoré itt is 20 kW és 250 Nm. Az amerikai CAFE szabvány szerinti fogyasztás városban 24 mpg, országúton 31 mpg, kombináltan 27 mpg.

mercedes-e-400-hibrid

„A modul-hibridtechnika megnyitja előttünk az utat, hogy a jövőben gyors ütemben egészíthessük ki egyéb típussorozatainkat is hibridmodellekkel“, mondta Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler AG kutatási igazgatója, aki a Mercedes-Benz Cars fejlesztését vezeti. „Azáltal, hogy a világ piacainak eltérő igényeit tartjuk szem előtt, olyan modelleket kínálhatunk, amilyeneket a vevők kívánnak. Az E-osztály hibridjei jelentősen csökkentett fogyasztás mellett lenyűgöző vezetési élményt biztosítanak: hibridautózást prémium-szinten.“

A E 300 BlueTEC Hybrid modellt egyelőre az európai piacra szánják, míg az E 400 Hybrid Amerikában startol, és később jelenik meg másutt, például Japánban és Kínában.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER