2012. január 09. hétfő, 18:01

 

A Mercedes-Benz állandó, elektronikusan szabályozott 4x4-es rendszere – a 4MATIC. Havas vagy jeges úton lenyűgöző e hajtáskoncepció teljesítménye. Nagy vonóerő-tartalék, kimagasló menetstabilitás, a lehető legmagasabb fokú biztonság és rendkívüli komfort tartozik a legfontosabb előnyei közé.

mercedes-4matic



Mercedes-Benz 4MATIC, állandó összkerékhajtás
Új futómű-fejlesztések és menetdinamikai rendszerek
A Mercedes-Benz összkerékhajtású modelljei

Az új M-osztály 4MATIC-ja
A felhasználási profiltól függően testre szabott rendszereket alkalmaz a Mercedes-Benz: az új M-osztály 4MATIC-ja nemcsak a kiépített utakon nyújt biztonságos hajtást, hanem megállja a helyét terepen is. Az E-osztályban viszont olyan rendszer van, amely közúton fejti ki a lehető legnagyobb teljesítményt. Télidőben alapvetően mindegyik 4MATIC-modellre érvényes, hogy a rendszer csak annyira képes jól dolgozni, amennyire a jármű és az altalaj kapcsolata megengedi. Ezért ezeken is szükséges a megfelelő téli gumiabroncs.

A kimagasló biztonság, illetve a száraz, vizes vagy télies úton egyaránt kiegyensúlyozott menetkényelem és nagyfokú menetdinamika hozzá tartozik az állandó összkerékhajtású M-osztály harmadik nemzedékének különleges erősségeihez.

Az új M-osztály opcionális ON&OFFROAD-csomagja hatféle menetprogrammal optimalizálja a menetdinamikát és a menetbiztonságot: a legkülönbözőbb út- és terepviszonyokra mindig az eszményi hajtóművezérlés szolgál. Egy automatikus program, két különleges terep- valamint három közúti program, a „téli”, a „sport” és az „utánfutó-vontatás” áll rendelkezésre.

Ha a szintén opcionális, aktív ACTIVE CURVE SYSTEM (ACS) dőlés-stabilizálással kombinálják az ON&OFFROAD-csomagot, akkor még dinamikusabb vezetési élmény, kimagaslóbb járműkontroll és nagyobb fokú menetbiztonság az eredmény. Ugyanakkor, különösképp télies, síkos útviszonyok között, a rendszer javítja az M-osztály útfogását. További előny ezzel a beállítással a nyomtartás javulása élesen vett kanyarban, ami a rendszervezérlés egy speciális szabályozó algoritmusának köszönhető. 

mercedes-osszkerekhajtas

Mercedes E-osztály 4MATIC
Akárcsak a száraz vagy vizes útra vonatkozó hangolás esetében, télies útviszonyok között is ugyanaz érvényes az E-osztály 4MATIC-hajtással felszerelt modelljeire: mindig a menetstabilitás és az aktív biztonság áll előtérben. Optimális előfeltételeket teremt ehhez a 4MATIC mechanikai alapja: a 45:55 százalék arányú nyomatékelosztás az első és a hátsó tengely között, illetve a központi differenciálmű lamellás tengelykapcsolójának 50 newtonméternyi alap-záróhatása.

Ez az alapkoncepció nagyfokú vonóerő-átvitelt tesz lehetővé, mivel gyorsítás közben dinamikus átterhelődés jön létre a hátsó tengelyre, és ezt kihasználva ott nagyobb hajtónyomaték hasznosítható. A lamellás differenciálzár azonban arra is képes, hogy 30:70, illetve 70:30 arány között változtassa a nyomatékarányt az első és a hátsó tengely között, amennyiben az útviszonyok ezt megkívánják. Ezáltal viszonylag későn következhet be az elektronikus szabályozó rendszerek, az ESP®, a 4ETS vagy az ASR beavatkozása, és a hajtónyomaték nagy része síkos úton is előre viszi a járművet. A szabályozó beavatkozások szinte észrevehetetlenek. Azt viszont azonnal megtudja az autós, ha a határtartományhoz közelít, ilyenkor ugyanis sárga figyelmeztető szimbólum villog a kombinált műszerben. Egyértelmű intés ez, hogy vezessen az útviszonyoknak megfelelően.

Első ízben kapható az E-osztály egy modellje, az E 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY, négyhengeres dízelmotorral és 4MATIC hajtással. A 150 kW  (204 LE) teljesítményű motor nagyfokú menetkomfortot nyújt, megfelelő menetteljesítményekkel. Mégis csak 5,6 liter per 100 km a NEFZ szabvány szerint mért fogyasztás, miáltal ez a kategória leghatékonyabb összkerékhajtású dízelautója.

THERMOTRONIC klímaautomata
A Mercedes-Benz mind az E-osztályhoz, mind az M-osztályhoz kínálja THERMOTRONIC komfort-klímaautomatát, amely nemcsak külön állítható be a vezető, az első utas és a hátsó utasok részére, hanem további individuális elő-beállításokra is lehetőséget nyújt. Egy további jellemzője különösen télen jön jól: a maradékhő-funkció a „Rest“ gombbal aktiválható, és a motor leállítása után még mintegy 30 percig fűti az autót.

A THERMOTRONIC fagyos reggeleken, hidegindítás után nagyon hatásosan fűti be az utasteret. Fűtőteljesítménye 11 kilowatt, ami megfelel egy modern családi ház központi fűtésének. A dízel-modelleken, a külső hőmérséklettől függően, kiegészítésképp működésbe lép a hőcserélő hat PTC (Positive Temperature Coefficient) fűtőeleme, 1200 wattnyi elektromos teljesítménnyel támogatva a fűtést. Hosszú téli utakon még kellemesebbé teszi az M-osztályt egy meglepetés a középkonzolon: a temperált pohártartók Pelletier-eleme gombnyomásra hűti vagy melegíti az italt, 8 °C és 55 °C között. 

A Mercedes 49 személyautó-modellt kínál 4MATIC-kal

A Mercedes-Benz összkerékhajtású kínálata a német piacon jelenleg 49 személyautó-modellt ölel fel, és nagyon sokrétű: az E-osztály és a szintén limuzin-, illetve T-Modell karosszériával kapható C-osztály mellett gazdagítja az S osztály, a CL luxus-kupé, a négyajtós CLS kupé és az R osztály 4MATIC-palettáját is. Ezeket egészíti ki az M-osztály idén bemutatott harmadik nemzedéke, a GLK és a teljes méretű SUV, a GL. A több mint harminc éve gyártott G-osztály előnyei pedig elsősorban terepen érvényesülnek – továbbra is ez számít a világ egyik legjobb terepjárójának.

Mercedes-Benz 4MATIC, állandó összkerékhajtás
Új futómű-fejlesztések és menetdinamikai rendszerek
A Mercedes-Benz összkerékhajtású modelljei



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER