2011. augusztus 02. kedd, 13:31

 

Új mércét állít fel a luxusterepjárók világában a Mercedes-Benz M-osztály harmadik nemzedéke. Különösen a csekély fogyasztás és emisszió lenyűgöző: a modellválasztéké átlagosan 25 százalékkal csökkent. Kimagaslik az ML 250 BlueTEC 4MATIC, amely átlagosan 6,0 litert fogyaszt, és 1500 kilométert tehet meg egy tankolással.

 

uj-mercedes-m

Megmaradt  viszont az M-osztály páratlan szintézist képező agilitása, vezetési élménye és komfortja. Úton és terepen az új 4MATIC állandó összkerékhajtás, a tovább fejlesztett futómű és az innovatív menetdinamikai rendszerek fokozzák képességeit. Markáns design és kényeztető utastér teszi teljessé a hatást.

Kis fogyasztás, nagy hatótáv

Következetesen csökkentett méretű modern motorok, osztályelső, 0,32-es alaktényező és átfogó BlueEFFICIENCY környezetvédelmi intézkedések járulnak hozzá a kiváló energiamérleghez. A nagyfokú gazdaságosság alapját a BlueTEC dízelek és az új generációs BlueDIRECT benzinmotorok (egyenlőre egy benzines van – tehát csak motor) vetik meg. Az ML 250 BlueTEC-ben a többek között az S-osztályból ismert négyhengeres, EU-6-os környezetvédelmi besorolású, rendkívül takarékos gép váltja fel a típuselőd 3,0-literes V6-osát.

Szintén EU-6-os besorolású az ML 350 BlueTEC átdolgozott 3,0-literes V6-osa, amely növelt menetteljesítmények mellett fogyaszt jóval kevesebbet elődjénél. Ezt például az innovatív LDS technikával érték el, amely már 2005 óta bevált a nagyteljesítményű AMG motorokban. Ugyanezzel az eljárással vonják be a V6-os dízelmotor hengerperselyeit is, jelentősen mérsékelve a súrlódási veszteséget. Egyedül ezáltal 3 százalékos fogyasztáscsökkenést értek el.

ML 250     ML 300 CDI      ML 350    ML 350 CDI
BlueTEC      BlueEFFICIENCY  BlueTEC   4MATIC
4MATIC       4MATIC          4MATIC    (előd)

Hengerszám    4    6    6    6
Lökettérfogat cm3    2143    2987    2987    2987
Névleges teljesítmény kW (LE)    150 (204)    150 (204)    190 (258)    170 (231)
Nyomaték                         Nm     500    500    620    540
Kombinált fogyasztás  l/100 km és CO2 kibocsátás g CO2/km     6,0-6,5    8,4-9,1   6,8-7,4    8,9-9,4
.                                                                                                                 158         224       179       235-246
Fogyasztáscsökkenés %     –28        -24   
Gyorsulás 0-100 km/h s    9,0    8,3    7,4    7,6
Végsebesség km/h    210    210    224    220
Környezetvédelmi Besorolás              EU 6    EU 5    EU 6    EU 5

A benzines ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY viszont az új BlueDIRECT nemzedék harmadik generációs közvetlen befecskendezését és piezo-porlasztóit (200 bar), „Multi-Spark Ignition“ (MSI) többszörös gyújtását és új, réteges égésfolyamatát kapta meg.

Az adatok összehasonlítása:


Itt is az előző tábla szerint:
ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY    ML 350 4MATIC (előd)
Hengerszám    6    6
Lökettérfogat cm3    3498    3498
Névleges teljesítmény kW (LE)    225 (306)    200 (272)
Nyomaték                         Nm     370    350
NEFZ fogyasztás átlag l/100 km g CO2/km     8,5-8,8  11,4-12,0
.                                                                                    199    266
Fogyasztáscsökkenés %                      –25   
Gyorsulás 0-100 km/h s    7,6    8,4
Vmax   km/h    235    225
Besorolás              EU 5    EU 5

Különösen érdekes a hatótáv: 6,0 l/100 km fogyasztásával az ML 250 BlueTEC 4MATIC 70 literes széria-tankjával 1.170 kilométert lehet megtenni egy feltöltéssel, az extraként kapható 93 literessel pedig 1500-at is.

A hatótávok összehasonlítása:

Itt is    ML 250    ML 350    ML 350 4MATIC
BlueTEC   BlueTEC   BlueEFFICIENCY
4MATIC      4MATIC

NEFZ átlag       l/100 km    6,0    6,8    8,5
Tank űrtartalma         l    70     93     70    93    78    93
Hatótáv                    km    1.170    1.500    1.030    1.370    920    1.090

uj-mercedes-m-suv-terepjaro

Hatékonyság

A kimagasló gazdaságosság az átfogó BlueEFFICIENCY környezevédelmi intézkedéscsomag érdeme is. Ide tartozik a széria ECO Start-Stop funkció, az új hétfokozatú 7G-TRONIC PLUS automata nyomatékváltója, a súrlódást csökkentő csapágyazás és féltengely, valamint a váltóolaj hőszabályozása, de az elektromos szervokormány és a kis gördülési ellenállású gumiabroncs is. Tovább csökkenti az energiafelhasználást a tökéletesített, lekapcsolódó ékszíjhajtás és a segédberendezések szükség szerinti vezérlése. A motor olaj-és vízszivattyúja, vagy a hátul elhelyezett üzemanyag-szivattyú csak akkor működik, amikor szükség van rá. Hasonlót mondhatunk a THERMATIC és THERMOTRONIC klímaberendezésről. Az i-re a pontot a dízelek áramlásra és ellennyomásra optimalizált kipufogója teszi fel.
A súly-spirál emelkedését alumínium lengőkarokkal és motorháztetővel, illetve magnézium tűzfallal állították meg.

Átlátható az „Energetikai üvegautó“
Az „Energetikai üvegautó“ fejlesztési eszköz, amelyet maga a Mercedes-Benz hozott létre, első ízben az M-osztály kapcsán került felhasználásra. Iránymutató lehetőségeit, amelyek a legapróbb alkatrészekig nyomon követik a tökéletesítéseket, ezentúl valamennyi modellsorozatnál alkalmazni fogják. Azáltal, hogy a jármű egészében precízen és részletesen elemzik az energiaáramlást, lehetőség nyílik a fogyasztás jelentős csökkentésére. 
Aerodinamika: a világ legáramvonalasabb luxusterepjárója

A cW = 0,32 alaktényező (ML 250 BlueTEC) kategóriájának legáramvonalasabb járművévé teszi az új M-osztályt (cW × A = 0,92 m2, az elődé 0,94 m2). Ennek fő tényezői a karosszéria kedvező alakja, a aerodinamikailag formázott első lökhárító egybeépített spoilerrel, valamint sok egyéb részlet, például:
a hűtő környékének tömítése, szabályozható hűtőzsaluval
a fényszóró és a géptető közötti rés lezárása
levegő-kilépőnyílás az első sárvédőben
új külső tükörház
tökéletesített tetőspoiler
oldal-spoiler a hátsó ablaknál (ML 250 BlueTEC 4MATIC)
alsó burkolat
aerodinamikailag optimalizált könnyűfém kerekek (dízel változatok).

A komfort és a menetdinamika

Már az új M-osztály alapkivitele is nagyfokú komfortról, dinamikus közúti viselkedésről és kiváló terepjáró képességről ad tanúbizonyságot. Első ízben kapott az acélrugós futómű szelektív lengéscsillapítást, amely aszfalton vagy lassú terepmenetben lágyan reagál, kellemessé téve az utazást, de nagy tempónál, vagy hirtelen kikerülési manőver közben felkeményedik, fokozva a stabilitást. Az elektromos szervokormány pedig mindig a helyzetnek legmegfelelőbb rásegítést adja: gyerekjáték vele a beparkolás vagy a terepi manőverezés. A fordulókör a kategória legkisebbje, átmérője 11,80 méter. Nagy sebességnél, a stabilitás érdekében, csökken a rásegítés. 
A kiépített utak elhagyására az alapfelszereléshez tartozó terep-készlet készíti fel az ML 350 BlueTEC 4MATIC és az ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY modellt. Ebbe beletartozik például a 4MATIC állandó összkerékhajtás, az elektronikus 4ETS trakció-vezérlés, valamint egy terep-gomb, amely a speciális terep-menetprogramot aktiválja:
megemeli a kerék-túlforgás küszöbértékét és a 7G-TRONIC PLUS váltási pontjait
laposabb gázpedál-jelleggörbe tesz lehetővé finomabb adagolást
a blokkolásgátló terep programja alkalmazkodik a laza talajhoz.

Közben az elindulássegéd HOLD funkciója nem engedi emelkedőn visszagurulni a járművet, a lejtmeneti sebesség szabályzó (Downhill Speed Regulation, DSR) pedig lejtőn lefelé is önműködően megtartja beállított sebességet. Aki pedig különösen sok terepezést kíván az új M-osztálytól, megrendelheti hozzá az opcionális ON&OFFROAD csomagot.

Teljes program: ON&OFFROAD csomag

Az  M-osztály ON&OFFROAD csomagja hatféle menetprogrammal vezérli mindig optimálisan a hajtóművet. Van egy automatikus-, két terep- és három közúti program. Választani a középkonzoli forgógombbal lehet, ettől állnak be az
AIRMATIC légrugó beállításai a kívánt követelményekre. A hat program részletei:
automatikus – mindennapi használatra
Offroad 1 – könnyű terep, földút
Offroad 2 – nehéz terep, meredek kaptatók
tél – havas, jeges út, hólánc-használat
sport – igényes autózás, kanyargós úton
utánfutó – elindulás, manőverezés és fékezés vontatmánnyal.

A vezető könnyen eligazodik e sokféleségben, mert a kezelés ösztönszerű, a választott program látszik a központi kijelzőben, és szinte fotószerűen látszik a COMAND képernyőjén. Ettől függetlenül külön-külön kapcsolható a felező, a differenciálzár, a DSR és az AIRMATIC légrugózás. Itt sem lehet hibát véteni, mert kizárt a stabilitást, a biztonságot vagy az előrejutást rontó logikátlan beállítás. Kétség esetén az automatikus módhoz lehet folyamodni.

Az ON&OFFROAD csomag „vastartalma” alsó védőlemezt, kétfokozatú terepváltót („felező”), középső differenciálzárat és 285 milliméteres szabad magasságot, illetve 600 milliméteres gázlómélységet adó, kibővített AIRMATIC funkciókat foglal magában.

Kanyarvétel dülöngélés nélkül

Az ACTIVE CURVE SYSTEM kanyarstabilitási rendszer  adaptív csillapítású (ADS) AIRMATIC-al (azért mert az Airmaticot kötelezően kell rendelni, nem válaszható) kombinálható az ON&OFFROAD csomaggal is. Elöl és hátul aktív stabilizátorok működnek a harántgyorsulás, a menetsebesség és az ADS komfort-/sport kapcsolóállás függvényében. Kanyarban megakadályozza a karosszéria dülöngélését, jelentősen fokozva az agilitást és az autózás élvezetét. Főképp nagy sebességnél nagymértékben javul a stabilitás és a biztonság, de előnyös a rendszer terepen is. 

Komfort

Az új M-osztály mindenféle körülmények között könnyed és biztos haladást tesz lehetővé. Tervezői gondos részletmunkával küszöbölték ki a zajokat és rezgéseket, hozzájárulva a biztonsághoz (a vezető figyelmének megőrzése). Ennek alapja a merev karosszéria, valamint az optimalizált hajtó- és futómű.
Az intézkedések áttekintése:
a felső és alsó hossztartók összekötésével merevített orrész
a frontmodul hibrid-építési módjával fokozott komfort és csökkentett súly
merev tűzfal könnyű magnéziumból
intelligensen, robotokkal elhelyezett hangszigetelések
alumínium váltóhíd, integrált lengésfojtóval a dízeleken
széria a szelektív csillapítás, opció az adaptív csillapítású AIRMATIC légrugózás és az ACTIVE CURVE SYSTEM kanyarstabilizáló rendszer
elektromos szervokormány
műanyag-válaszfal a segédberendezések és az utastér között
akusztikai motortokozás
zajszigetelő szélvédő
szélzúgás elszigetelése az oldalfalaknál.

uj-mercedes-m-osztaly

Magas szintű passzív biztonság

Az új M-osztály is a Mercedes-Benz márkafilozófiájának megfelelő, átfogó REAL LIFE SAFETY biztonsági koncepciót valósítja meg, amely főképp a baleseti történésekre összpontosít. Szilárd alapját a stabil utascella képezi, első és hátsó gyűrődő zónával.

Az orrkiképzést a homlokfal és a kétszintű hossztartók képezik. Az utóbbiakat két függőleges elem köti össze. A padlót külön kardánalagút, oldalsó hossztartók, és a tetőoszlopokhoz kapcsolódó erősítések szilárdítják. Az oldalfal belsejében nagyszilárdságú acél elemet helyeztek el. Az esetleges oldalütközés energiáját kereszttartók és a tetőkeret veszik át. Mivel a tank a hátsó híd előtt van, hátul is elegendő tér maradt alakváltozásra, amelyben főképp a dobozszelvényű hossztartó vesz részt. 
Maximálisan védelmez a komplex utasvisszatartó rendszer, akár kilenc légzsák aktiválódhat a baleset jellegének és súlyosságának megfelelően. Az egyes összetevők:
adaptív, kétfokozatú frontlégzsákok
térdlégzsák a vezetőoldalon
első oldallégzsákok (mellkas-medence)
kívánságra hátsó oldallégzsákok
függönylégzsák
hárompontos biztonsági öv mind az öt ülésnél
biztonsági öv előfeszítők és erőhatárolók a szélső üléseknél
ISOFIX gyermekülés-rögzítési pontok
állítható övmagasság elöl
Biztonsági öv becsatolási figyelmeztetés a második üléssorra
automatikus gyermekülés-felismerés, utaslégzsák-kikapcsolással
biztonsági fejtámlák, ráfutásos ütközés esetére.
Az M-osztály gyalogosvédelmét a széria aktív motorháztetővel javították.

Az új M-osztály biztonságának fokozásáról mindenekelőtt az S- és E-osztályból ismert asszisztens-rendszerek gondoskodnak. Alapfelszerelés az ATTENTION ASSIST éberségfigyelő, az előrelátó PRE-SAFE®  utasvédelmi  rendszer, az abroncsnyomás-ellenőrző , valamint az adaptív féklámpa és a BAS fékasszisztens. Kívánságra beépítik a következőket is:
Intelligens Világítási Rendszer (ILS), különleges fényfunkciókkal (2012 Q1től)
éjjellátó asszisztens Plus, gyalogos felismeréssel
Táblafelismerő  rendszer (széria a COMAND Online-hoz)
Aktív sávtartó rendszer
Aktív holttér figyelő rendszer
DISTRONIC PLUS radaros követési távolságtartó rendszer
BAS PLUS (DISTRONIC PLUS esetén)
PRE-SAFE® fék, önálló fékezéssel (DISTRONIC PLUS esetén)
parkoló asszisztens és tolatókamera.

Dizájn

Az új generációt első pillantásra felismerhetővé teszi a karakteres karosszéria és a C-oszlop jellegzetes formája. Elöl a magabiztos hűtőmaszk dominál a központi csillaggal. A fényszórók designja különösen érvényesül az opcionális Intelligens Világítási Rendszer (ILS) világítórendszer esetén. A fénydiódás nappali menetfényt a lökhárítóba integrálták. A hűtőmaszk alatt nagy, krómhatású alsó védőlemez fokozza az erőteljes hatást.

Oldalnézetből nyúlánk vonalak emelik ki a jármű közúti alkalmasságát, hosszú tengelytávval és rövid túlnyúlásokkal, sportosságára hátrafelé lejtő tetővonal utal. A hátsó oldalablak folyamatosan megy át a hátsó szélvédőbe, egyöntetű látványt teremtve a kétrészes, fénydiódás lámpaegységgel és a nagy tető-spoilerrel. Meghatározó elem a rakodóperem-védelemmel ellátott lökhárító szárnymotívuma, illetve a krómhatású tetősín és csomagtér-ajtófogantyú.

A könnyű, kis légellenállású keréktárcsák választéka 43,2 centimétertől (17 coll) az elegáns és értékes 50,8 centis (20 col) változatig terjed. Kívánságra 53,3 centis (21 coll) AMG kerekeket szerelnek fel.

Utastér

Az utastér egyszerre nyújtja a terepjárók és a Mercedes-Benz limuzinok hangulatát. A műszerfal középső domborulata erőt sugároz, míg rokonszenves lejtése a térérzetet fokozza. A világos, tágas utastérben érezhetően nagyobb lett a könyökméret (elöl plusz 34 mm, hátul plusz 25 mm). A műszerfal nagy, négyféle fából vagy alumíniumból választható dekorációja az ajtókon folytatódik, körülölelve az embert. Az ajtókon találhatóak a precízen beillesztett kilincsen kívül az ülésállító-gombok és a középrész markáns díszvarrása is.

Értékes hatást kelt a modern kombinált műszer két nagy, csőbe süllyesztett körműszere is, köztük nagy, 11,4 centiméteres kijelzővel. Középen a COMAND képernyő dominál. Az ergonómiát tovább fejlesztették, és ezt később alkalmazzák a Mercedes-Benz egyéb típuscsaládjaiban is. Egyik eleme, hogy optimálisan kézre eső multifunkciós kart helyeztek el a kormányoszlopon. Mindegyik kar jól látható, a Tempomaté alulra került.

A rádió, a navigátor és a kommunikáció egyszerűen és ösztönösen kezelhető a középkonzoli fém Controllerrel. Itt található a terep-programok kapcsolója is, mögöttük a tenyérbe simuló kartámaszt helyezték el. 

A hosszú távú komfortot nyújtó ülések valamennyi irányban elektromosan állíthatók. Hosszirányban 350, magasságban 90 milliméter a mozgási tartomány. Hátul újdonság a beállítható támladőlés és a síléc-alagút. Lefektetett ülésekkel 2010 liternyi raktért nyerünk.

A berendezés négyféle színe a fekete, a mandula-bézs, az alpaka-szürke és a dohány/gesztenye(?). Van szövet és ARTICO műbőr kombináció, illetve ARTICO és bőr, hatféle színkombinációval, továbbá Sport-csomag esetén DINAMICA műszálas szövet, ARTICO műbőrt és fekete nappabőr.

Szórakoztatás és navigáció

Széria az Audio 20 CD, dupla tunerrel, (2012. első negyedévétől) színes kijelzővel (14,7 cm), MP3/WMA/AAC kompatibilis CD-játszóval, USB-csatlakozóval, lemezborító-kijelzéssel, AUX-IN csatlakozóval a középkonzolon, Bluetooth-kihangosítóval és telefon-billentyűzettel.

Kívánságra kapható hatlemezes CD-váltó, médiacsatlakozó, harman/kardon® „Logic7“ Surround térhatású hangrendszer, digitális rádió (DAB) és komfort-telefon. A Becker® MAP PILOT egész Európa térképét mutatja két vagy három dimenzióban. Figyelembe veszi a dugókat és hangutasítással adhatók be a címek. A kivehető modult internetkapcsolat segítségével otthoni számítógépről lehet frissíteni.

A COMAND Online multimédia-rendszer, nagyfelbontású 17,8 centi átmérőjű színes képernyővel, első ízben kínál Internet-hozzáférést az M-osztályban. Álló helyzetben kötetlenül lehet böngészni vele, vagy le lehet hívni a Mercedes-Benz alkalmazást, amelynek oldalai különösen gyorsan jönnek fel, és menet közben is egyszerűen lapozhatók. Szolgáltatása a Google™ lokális keresés, a Facebook-hozzáférés (2011 novemberétől), az időjárás-jelentés, valamint az a lehetőség, hogy előzőleg a PC-n a Google Maps segítségével konfigurált útvonalat, vagy egyes célpontokat átvigyünk az autó navigátorára. Opció hozzá a hatlemezes DVD váltó, széria viszont a jelzőtáblákat figyelő táblafelismerő rendszer.

Komplett modellprogram, nívós felszerelés


Az új M-osztály piaci bevezetésekor három modell szerepel a kínálatban: a 6,0 literes fogyasztásával (158 g CO2/km) rendkívül takarékos ML 250 BlueTEC 4MATIC teljesítménye 150 kW (204 LE), nyomatéka 500 newtonméter, százra gyorsulási ideje 9,0 másodperc, csúcssebessége 210 km/óra. Természetesen jóval húzósabban mozog nála az ML 350 BlueTEC 4MATIC, szintén mérsékelt 6,8 literes fogyasztással, 190 kW (258 LE) csúcsteljesítménnyel és bőséges, 620 newtonméteres nyomatékkal. V6—os dízel motorja 7,4 másodperc alatt gyorsít százra, és 224 km/órás végsebességet tesz elérhetővé. A 225 kW-os (306 LE) benzines ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY megelégszik 8,5 literrel, maximális sebessége 235km/óra.

Az ügyfelek által nagyra becsült hagyomány, hogy egy-egy új modellsorozat megjelenésekor korlátozott darabszámú Edition-1 sorozatot hoznak forgalomba. Az M-osztály esetében ennek tartalma egy AMG Styling csomag, különleges, színre fényezett első és hátsó köténylemezzel és küszöbtoldatokkal, illetve ötküllős, polírozott AMG könnyűfém-kerekekkel (9 J x 20), amelyekre 265/45 R 20-as gumit szerelnek. Lyuggatott féktárcsák, féknyereg-burkolatok és metálfényezések teszik teljessé a látványt. Belül designo bőrkárpit fogad, gesztenye, vagy porcelán színben, díszvarrással. A bőr-fa kormánykerék alatt a DIRECT SELECT váltókarok esnek kézre. Nem hiányzik a memória-csomag, az ülésfűtés, a hátsó oldallégzsák és az automatikus gyermekülés-felismerés (AKSE) sem. Az M-osztály Edition 1 valamennyi dízel- és benzinmotorral kapható.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER