Az 1965-ben gyártott modellre elég ránézni, és máris megértjük hogy miért hívják „fecskefarkú” Mercedes-nek: a jellegzetes hátsó sárvédőélek miatt.
A Mercedes-Benz márkára jellemző magasfokú biztonság már ennél a modellnél is nagy szerepet játszott: ez az első olyan típus, amelyben alkalmazták a félig magyar származású Barényi Béla által szabadalmaztatott biztonsági utascellát és a hozzátartozó első és hátsó gyűrődési zónát. Ennek lényege, hogy az autó első és hátsó része elnyeli az ütközés erejét, így az utasok fokozott védelmet élveznek baleset esetén. A „fecskefarkú” Mercedes-ben debütáló biztonsági utascella manapság már minden autóban megtalálható.
Négy nap múlva, május 20-án több, mint 80 oldtimer Mercedes-Benz indul útnak Budapestről, hogy emléket állítson az autózás 125 éves történetének és az első autó megalkotójának, Carl Benz-nek. A VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra mezőnyében ritkán látható, veteránautókat csodálhatnak meg az érdeklődők: a mezőny május 20-án, pénteken 21 órakor ér célba a budapesti Széchenyi téren (volt Roosevelt téren), majd ugyaninnen rajtol célállomására, a kecskeméti főtérre május 21-én, szombaton 9 órakor. A Csillagtúra résztvevő járművei között olyan autótörténeti mérföldkőnek számító modellek is rajthoz állnak, mint a sokak által „fecskefarkú” Mercedes-nek becézett Mercedes-Benz W 100 / 200-as modell.
Hozzászólások