Címkék: Lexus

2016. október 19. szerda, 12:17

 

A Lexus belépő szedánjából, az itthon is rendkívüli népszerűségnek örvendő IS-ből első bemutatása óta mintegy egymillió darab talált gazdára. A modell jövő év első felében érkező új generációja rendkívül izgalmasnak ígérkezik: a megváltozott az orr, oldalfal és hátsó rész kialakítás, valamint F SPORT kivitelnél érkező egyedi hűtőrács még kifinomultabb belső kidolgozással és tökéletesített HMI technológiával társul, a módosított futómű pedig minden eddiginél lenyűgözőbb vezetési élményt ígér. Ha mindez nem volna elég, a Lexus Safety System+ bevezetése az aktív biztonsági rendszerek sosem látott szintjét képviseli, miközben a hybrid változat CO2-kibocsátása mindössze 97 g/km lesz.


A módosított dizájnnal, tökéletesített HMI kezelőfelületekkel, új külső és belső színvilággal, még tovább javított vezethetőséggel, valamint gazdagabb biztonsági felszereltséggel színre lépő új, 2017-es modellévi Lexus IS-t először a 2016-os Párizsi Autószalonon láthatta a nagyközönség, jövő év elején ugyanakkor már a hazai márkaképviseletben is elérhető lesz.




A Lexus IS globális eladásai egyébiránt idén júliusban jelentős mérföldkőhöz érkeztek: a kompakt sportszedán három generációja több mint egymillió példányban talált gazdára az eredeti modell 1999-es premierje óta. Ez hatalmas teljesítmény a legelső olyan Lexus modelltől, amelyet elsősorban az európai piacra terveztek - arra a piacra, ahol a típus népszerűsége a mai napig töretlen: a globális IS-eladások csaknem 20 százalékát teszi ki a térség. A jelenlegi, harmadik generációs IS vadonatúj korszakot nyitott a modellcsalád történetében: itt vezették be elsőként a Lexus Hybrid Drive benzin-elektromos hajtásláncot. A 2013 óta elérhető IS 300h európai népszerűsége minden egyéb variánsét magasan felülmúlta, jelenleg az IS eladások 90 százalékát teszi ki a full hybrid modell, amely továbbra is a Lexus globális modellkínálatának meghatározó tagja, amelyet jelenleg több mint 70 országban forgalmaznak, és havonta több mint hatezer példányban talál gazdára.

Új, még izgalmasabb külső formaterv
Mivel a jelenlegi IS generáció eredeti formavilága különösen népszerűnek bizonyult, a Lexus megőrizte az autó alapvető formai elemeit. Ugyanakkor átalakult az orrkialakítás: újak a fényszórók, nagy légbeömlőket alakítottunk ki az első lökhárítóban, és továbbfejlesztettük a Lexus orsó alakú hűtőmaszkját. A módosított fényszórók az eddigieknél hangsúlyosabb megjelenésűek. Befelé elnyújtott kialakításuknak köszönhetően olyan, látványos formavilággal jelennek meg, ami kihangsúlyozza az L-alakú nappali világítást. A légbeömlőkkel tagolt lökhárítók dinamikusan nőnek ki a kerékdobokból, ami még markánsabb kiállással ruházza fel az autót.  Az új hűtőmaszk „dereka” magasabbra húzódott; a felső és az alsó részek megváltozott arányai még sportosabbá teszik a modell megjelenését. Ezzel mélyebbre költözött az optikai tömegközéppont, míg a maszk harmonikusan illeszkedik a szintén átdolgozott motorházfedélhez. Az új F SPORT sötét króm hűtőmaszkja exkluzív, háromdimenziós F-rács mintázatában a fékek hűtésére szolgáló, funkcionális légbevezető csatornákat is kialakítottunk. Ezek a fékhűtő csatornák folytonos egységet alkotnak az áramvonalas oldalsó dekorbetétekkel. Az IS sziluettjét a markánsabb karaktervonal teszi még kecsesebbé; míg a 16, 17 és 18 colos keréktárcsák rajzolata az autó még dinamikusabb személyiségéhez igazodik. A magas fényű, mart felületű, öt ikerküllős, 17 colos keréktárcsa, illetve a sokküllős, 18 colos luxuskivitelű keréktárcsa egyaránt újdonság a kínálatban. Hátul a zárófény házán belül kialakított, karakteresebb, háromrétegű L-alakú LED-es fényvezetők vonják magukra a tekintetet; a modell sportosságát az új, téglalap alakú, krómozott kipufogóvégek hangsúlyozzák ki. Mindezen felül két új árnyalat — Deep Blue Mica és Graphite Black— is megjelent az IS karosszériaszín-kínálatában.

Továbbfejlesztett belső kialakítás és HMI kezelőfelület
Az új IS belterében számos, gondosan kidolgozott változtatással találkozhatunk. A kijelző az eddigi 7 helyett 10,25 colos átmérőjű. Az új, nagyfelbontású monitoron nagyobb, tisztább képekkel jeleníthetők meg a Lexus innovatív multimédia rendszereinek egyes funkciói. A padlókonzolon elhelyezett Remote Touch Interface (RTI) kezelőszerv oldalán egy Bevitel (Enter) gomb jelent meg, ami leegyszerűsíti a rendszer használatát. A középkonzolon átdolgozott audio- és klímavezérlő panellel találkozhatunk, amely immár teljesen elfér a térdtámasz által kijelölt felületen; míg az új, hajszál-kidolgozású felület kiváló minőségérzetet és kedvezőbb megjelenést eredményez.  A műszeregység árnyékolójának tetejét díszítő, új öltések még sportosabbá teszik az IS vezetői környezetét, akárcsak a kifinomult fordulatszám- és sebességmérő órák. A további módosítások között megtalálhatók az új pohártartók; az RTI kezelőszerv működtetését megkönnyítő új, nagyobb, hangsúlyos öltésekkel varrott bőrbe burkolt tenyértámasz; valamint a műszerfali analóg időmérő óra számlapjának módosított grafikája. Egyes piacokon két új árnyalat - a kizárólag a Sport felszereltségi szinthez rendelhető Nuance Black és a Noble Brown - gazdagítja az utastéri színvilágot. Az eddigi Moonstone és Ivory harmóniákat egy új, világos tónus: a Sandstone váltotta fel, amely az Ivory eleganciáját modernebb világosszürke árnyalattal színesíti.

Még alacsonyabb károsanyag-kibocsátású hajtáslánc-kínálat
Az új IS modellválaszték nem változik, marad a kínálatban a benzin-elektromos full hybrid, illetve a 2,0 literes turbómotor. Az európai eladások túlnyomó többségét kitevő IS300 hybrid nem csupán kivételesen finom járásával és takarékosságával nyűgöz le, de a vezetésnek azt a semmihez sem fogható örömét is nyújtja, amely mindig is szerves része volt a modell vonzerejének. A full hybrid hajtáslánc egy 2,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotor és egy kompakt, nagyteljesítményű villanymotor párosából áll; a hajtáslánc a Dual VVT-i kétoldali intelligens változó szelepvezérlésnek, a Lexus D-4S üzemanyag-befecskendezési technológiájának, valamint a rendkívül jó hatásfokú kipufogógáz-visszavezető rendszernek is köszönheti finom, robbanékony működését.  A fejlett műszaki tartalom korábban elképzelhetetlenül alacsony károsanyag-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást eredményezett: az IS szedán szabványos CO2-kibocsátása 97 g/km, míg a fogyasztás 4,3 l/100km, ami még vonzóbbá teszi a modellt azokon a piacokon, ahol a környezetvédelmi teljesítmény és a fenntartási költségek a vásárlási döntéshozatal meghatározó szempontjai. Az IS 200t modellt a közelmúltban bevezetett, 2,0 literes, négyhengeres, kettős megfúvású turbófeltöltővel szerelt benzinmotor hajtja, amelyhez az eredetileg a nagyteljesítményű RC F modell számára kifejlesztett,finoman kapcsoló, nyolcfokozatú Sport Direct Shift sebességváltó csatlakozik. A motor egy sor innovatív technológiát alkalmaz, mint például a széles tartományban üzemelő, intelligens változó szelepvezérlést (VVT-iW), amely lehetővé teszi, hogy a szívószelepek nyitási tartományát variálva a motor átváltson az Otto- és Atkinson-ciklusok között; vagy a D-4ST közvetlen befecskendezési rendszer, amely a nagynyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezést alacsony nyomású, hengerenkénti szívótorok-befecskendezéssel kombinálja. A motor maximális teljesítménye 180 kW/245 DIN LE percenkénti 5800-as fordulatszámon; a legnagyobb forgatónyomaték 350 Nm az 1650-4400/perc fordulatszám-tartományban.

Kategóriaelső aktív biztonsági rendszerek
Hogy az ultramodern technológiákat kedvező áron, a lehető legszélesebb ügyfélkör számára elérhetővé tegyük, az új IS biztonsági arzenálját kiegészítettük a Lexus Safety System + rendszerrel. Ez a frissen kifejlesztett aktív biztonsági csomag a legkülönbözőbb forgalmi helyzetekben képes megelőzni az ütközést vagy enyhíteni azok következményeit. A kamerát és milliméteres hullámhosszú radart együttesen alkalmazó, ezáltal fokozott észlelési képességgel felvértezett Lexus Safety Sense + rendszer több kategóriaelső funkciót tartalmaz.

Ilyen az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosvédelmi funkcióval, amely képes megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni annak súlyosságát, az aktív kormányrásegítéssel felvértezett, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), az automatikus távolsági világítás (AHB), valamint a teljes sebességtartományban aktív távolságtartó tempomat.



Továbbfejlesztett menetdinamika
Az új Lexus IS menetdinamikáját az első és hátsó felfüggesztést, valamint a kormányművet érintő, alapvető módosítások javítják. A kettős keresztlengőkaros első felfüggesztés új, kovácsolt alumínium alsó lengőkarjainak köszönhetően 49 százalékkal merevebb, mint az eddig alkalmazott acél szerkezet, míg az új fejlesztésű elülső persely 29 százalékkal javítja a szilárdságot. Ezek a módosítások együttesen érezhetően kedvezőbb kormányreakciókat eredményeznek utazósebességnél. Az első felfüggesztésnél a felső tartóperselyt is lecseréltük, módosítottuk a rugórátát, új lengéscsillapítót építettünk be, és módosítottuk annak beállításait is.
A hátsó többlengőkaros felfüggesztésnél új a felső lengőkar elülső perselye, valamint a kanyarstabilizátor, újak a lengéscsillapítók és azok beállításai. Az elektromos kormányszervó (EPS) vezérlő egységének beállításait is módosították. Mindezen átfogó változások eredményeként az alapkivitelű és az F SPORT IS modellek egyaránt jobb rugózási komfortot, kisebb mértékű oldaldőlést, jobb hátsó tapadást, stabilabb egyenesfutást, valamint kedvezőbb kormányreakciókat és- visszajelzést kínálnak.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER