Címkék: Lexus | Lexus LC-500

2016. március 01. kedd, 21:39

 

A 2016-os Detroit-i Autószalonon, Akio Toyoda által leleplezett új Lexus LC 500 stílusa, teljesítménye és mesteri kidolgozása egyértelműen a Lexus modellkínálatának kupé zászlóshajójaként pozícionálja a modellt.

A 2012-es, emlékezetes LF-LC tanulmányautó által ihletet LC fordulópontot jelent a Lexus fejlesztési folyamataiban és formai irányában egyaránt, és egy merőben új korszakot nyit a Lexus márka életében.

A V8-as erőforrással hajtott LC 500 világpremierjét követően a Lexus most bemutatja a vadonatúj LC 500h modellt, amely a világon elsőként alkalmazza a kifejezetten nagyteljesítményű járművekhez kifejlesztett, új generációs hybrid hajtásláncot: a világelső Multi Stage Hybrid rendszert.

eleje

Csábítás és műszaki kialakítás

Az új LC 500h avantgárd eleganciát dinamikus, kupés arányokkal kombináló, csábító formavilága lenyűgöző mértékben megőrizte annak a díjnyertes LF-LC tanulmányautónak a meghatározó stíluselemeit, arányait és optikai dinamizmusát, amely ihletéül szolgált.

Az LC 500h ragyogó külső megjelenése egyedülállóan varázslatos, fokozottan dinamikus módon értelmezi újra a Lexus L-finesse formai filozófiáját.

A kifejezetten hosszú, 2870 mm-es tengelytávval, ugyanakkor kompakt, 920 és 860 mm-es első, illetve hátsó túlnyúlással, továbbá határozottan alacsonyan húzódó motorházfedéllel  rendelkező kupé sportos profilját az a lendületes ívű tetővonal határozza meg, amely a középen elhelyezkedő utasoktól kiindulva elkeskenyedik, és ezáltal semmihez sem fogható, emberközpontú sziluettet ad.

A széles, nagy átmérőjű abroncsoknak helyet adó első és hátsó kerékdobok kiemelkednek az utasok által elfoglalt középpontból, ugyanakkor az ajtók felületei befelé húzódva hoznak létre erőteljes, térbeli formát: felülnézetből olyan új, orsó alakú kialakítást láthatunk, amely a Lexus jellegzetes, orsó alakú hűtőmaszkjára rímel.

Elöl ennek a hűtőmaszknak a legújabb interpretációját láthatjuk, krómozott díszítésekkel és radikálisan újszerű kialakítású rácsozattal, amely változó optikai feszültséget teremt. Az LC 500h különleges rajzolatú világítása különálló, nyílhegy kontúrú nappali fényekből, valamint háromlencsés LED-es fényszórókból áll. Utóbbiak rendkívül helytakarékos kialakítása tette lehetővé az alacsonyan húzódó motorházfedelet, illetve a rövid első túlnyúlást.

Hátul az utastér lendületes tetővonala elkeskenyedve fut be a széles, izmos hátsó kerékívek közé, amelyek megerősítik az LC 500h széles, stabil kiállását. A hátsó lámpatest rajzolata nem kevésbé különleges: a fokozatosan egyre erősebb LED-es fényforrások sorozatából álló lámpatest lenyűgözően háromdimenziós megjelenést eredményez.

Az LC 500h kiemelkedő mentdinamikai jellemzői tükröződnek a visszafogott, mégis funkcionális aerodinamikai megoldásokban is. Az első és hátsó kerékíveknél kialakított légrések javítják a nagysebességű stabilitást, míg a hátsó diffúzor, illetve az aktív hátsó légterelő sportos vezetés során optimalizálja a légáramlatokat.

Az új LC 500h egyedi rajzolatú, 20 colos öntött, illetve 20 és 21 colos kovácsolt alumínium ötvözet keréktárcsákkal lesz megrendelhető.

szerkezet

Vezetési élmény és utazási kényelem

Az LC 500h vadonatúj belső kialakítása a kívül megjelenő dinamikus fényűzés tematikáját tükrözi, ugyanakkor maradéktalanul kínálja a fokozott vezetési élményt és utaskomfortot nyújtó Lexus prémium kupé eleganciáját, minőségét és kifinomultságát.

Az első utas környezete előrefelé kiszélesedik, ami kényelmes, hívogató légkört teremt, a vezetői környezetet ezzel szemben úgy alakították ki, hogy elősegítse a dinamikus vezetést, megtámogatva az ösztönösen működtethető kezelőszervekkel és a kiváló ergonómiával.

A vezető csípőpontja a lehető legközelebb került a kupé tömegközéppontjához, így a jármű a lehető leginkább részletgazdag visszajelzésben részesítheti pilótáját. Az ülések még jobb oldaltartást kínálnak, köszönhetően a még gondosabban kidolgozott keresztmetszetüknek.

Kiemelt figyelmet szenteltek az új kormánykerék kialakításának: a karima keresztmetszeti profilja változó, igazodva a működtetés során előforduló, különböző fogásokhoz, illetve csuklómozdulatokhoz. Az átformált, megnövelt méretű, magnéziumból készült váltófülek könnyebben elérhetők, és egyértelműbb visszajelzést adnak.

A tájékoztató kijelzőket fontossági sorrend szerint helyezték el a vezető látóterében. Maga a műszeregység az LFA innovatív, mozgó központi gyűrűs kijelzőjének módosított változata, a középkonzolon a legújabb generációs Remote Touch kezelőfelület érintőfelülete kapott helyet.

Az LC elsőként kapja meg a 2017-es Lexus multimédiás csomagot, amelynek gyorsabb, rugalmasabb szoftvere lehetővé teszi a későbbi frissítéseket, valamint modernizált, grafikus felhasználói felületet kínál. Az utasokra kivételes minőségű zenei élmény vár a beltérben: alapfelszerelés a prémium Pioneer audiorendszer, míg a külön megrendelhető Mark Levinson audiorendszer a legigényesebb felhasználókat is kielégíti.

Az új beltér minden pontján olyan kiemelkedő minőséggel és burkolatokkal találkozunk (a középkonzolt és a műszerfal tetejét kézzel varrott bőr borítja, az ajtópanelt redőzött Alcantarába öltöztették), ami a Lexustól világszerte elvárt színvonalat, a legkiválóbb Takumi mestermunkát tükrözi.

Multi Stage Hybrid rendszer

A Multi Stage Hybrid rendszer kifejlesztésekor két, egymással ellentétes célt kívántak megvalósítani a mérnökök: egy sportosabb hybrid modellt akartak létrehozni, amely a motorfordulatszám és a gázpedál állása közötti, szoros összefüggés révén magával ragadó vezetési élményt kínál, ugyanakkor a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás optimális egyensúlyát kínálja.

Az új, többfázisú Multi Stage Hybrid rendszer a hagyományos full hybrid hajtáslánc elemeit (a 3,5 literes V6-os benzinmotort, a nagyteljesítményű villanymotort és a lítium-ion akkumulátor-csomagot) a hybrid erőátvitel hátuljára illesztett, négyfokozatú automata sebességváltóval párosította.

A villanymotor a belső égésű erőforrásnál intenzívebb gyorsítóképességet biztosít, és a valós áttételek alkalmazásával a fordulatszám pontosabban igazodhat a vezető gázparancsihoz.  Az eredmény: a korábbinál jóval közvetlenebb összefüggés a gázpedál állása és a gyorsítás intenzitása között; a 0-100 km/óra gyorsítás jóval kevesebb, mint 5,0 másodpercig tart.

A Lexus Multi Stage Hybrid System emellett ‘M’ üzemmód vezérlést is kapott: Lexus full hybrid hajtásláncot most először szereltek fel a kézi sebességváltás lehetőségével. ‘M’ üzemmódban a vezető közvetlen, dinamikus váltásokkal biztosíthatja a Lexus hybrid típusaitól eddig nem tapasztalt, maximálisan sportos és magával ragadó vezetési élményt.

Az új, könnyű és kompakt villanymotor, valamint a lítium-ion akkumulátor ellensúlyozza az automata sebességváltó plusz tömegét, így a Multi Stage Hybrid rendszer pontosan annyit nyom, mint a jelenlegi, hagyományos hybrid hajtáslánc, ami nem mindennapi mérnöki bravúr.

szerkezet-2

Vadonatúj platform

Az élvezetesebben vezethető, közvetlenebb járművek új korszakát bevezető, új LC 500h modellt úgy tervezték, hogy érezhetően dinamikusabb, kifinomultabb vezetési élményt kínáljon. A modell a luxuskategóriás csúcskupétól elvárható rugózási komfortot a magával ragadó, dinamikus vezetési élmény olyan magaslataival társítja, amelyhez foghatót eddig egyetlen Lexus modell sem kínált.

Az LC 500h elsőként kapta meg a Lexus vadonatúj, prémium hátsókerék-hajtású padlólemezét, amely a luxusjárművek számára kidolgozott, globális architektúra (GA-L) részét képezi. Az új kupé műszaki alapjai mértékadó mintaként szolgálnak a Lexus soron következő orrmotoros, hátsókerék-hajtású típusai számára.

A dinamikus vezethetőséget meghatározza a platform kialakítása. A Lexus mérnökei az első pillanattól fogva az általuk 'tehetetlenségi specifikációként" emlegetett jellemzőt tartották szem előtt, és arra törekedtek, hogy az LC 500h tömegét (beleértve a motort és az utasokat is) a lehető legmélyebben, a futómű középpontjához legközelebb helyezzék el.

A hajtáslánc tömege az első tengely vonala mögé esik - ezt nevezzük hátratolt orrmotornak -, míg a rendkívül rövid első és hátsó túlnyúlások a jármű sarkaiba tolják a nagy átmérőjű kerekeket.  Ezeken defektmentes abroncsok feszülnek, így elkerülhetővé vált a teljes méretű pótkerékkel járó plusz tömeg, illetve a tömegelosztási nehézségek. Ezzel párhuzamosan a vezető csípő- és sarokpontja számottevően mélyebbre került.

A jármű tömegközéppontja még mélyebben helyezkedik el, hála az LC 500h össztömegét csökkentő, számtalan műszaki újításnak. Ezek között említést érdemel az alumíniumból készült motorházfedél, illetve kerékdobok, a szénszálas szerkezetre erősített alumínium ajtólemez, a szén- és üvegszálas kompozit anyagból készült csomagtérfedél, az alumínium első rugótorony, az ultra kis helyigényű LED fényszórók, a külön rendelhető, kovácsolt alumínium keréktárcsák, valamint a szénszálas szerkezetű tetőlemez.

A karosszéria stratégiai jelentőségű pontjain, széles körben alkalmazott nagy szilárdságú acél csökkenti a tömeget, javítja a tömegelosztást, és fokozza a karosszéria merevségét. Ezek egytől egyig javítják a modell kiegyensúlyozott, kiszámítható vezethetőségét, valamint dinamikusabb kormányreakciókat tesznek lehetővé.

A mérnökök kiemelt figyelmet fordítottak az LC 500h többlengőkaros első felfüggesztésére, amellyel a nagy átmérőjű kerekek alkalmazásával együtt is igen mélyen lehetett elvezetni a motorházfedelet.

A szerkezet két felső és két alsó lengőkarból áll, mindegyik kar kettős gömbcsuklót kapott. Ez a konfiguráció optimális futómű-geometriát kínál, ami a vezető mozdulataihoz és az útviszonyokhoz híven igazodó vezethetőséget, ezáltal pontosabb kormányreakciókat eredményez.

Az optimális precizitású kormánymű és felfüggesztés, valamint a könnyű, kovácsolt alumínium elemek széles körű alkalmazása révén a lehető legnagyobb mértékben sikerült csökkenteni a rugózatlan tömeget. A rendszer oldalirányú gyorsulási terhelésnél is kiemelkedően merev.

Ráadásul a futóművet és a felfüggesztést érintő fejlesztés eredményeként olyan teljesen természetes, semleges vezetői élmény valósul meg, amelyben a precíz reakciók, a kivételesen kiegyensúlyozott vezethetőség és a stabil egyenesfutás a Lexus csúcskupéjához méltó rugózási komforttal társul.

Kategóriaelső biztonsági színvonal

Az új LC 500h alapáron kínált, újonnan kifejlesztett ‘Lexus Safety Sense +’ rendszere aktív biztonsági technológiákat tömörítve a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni azok következményeit.

A kamerát és milliméteres hullámhosszú radart együttesen alkalmazó, ezáltal fokozott észlelési képességgel felvértezett Lexus Safety Sense + rendszer a következő funkciókat tartalmazza: ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosvédelmi funkcióval, amely képes megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni annak súlyosságát; a teljes sebességtartományban aktív távolságtartó tempomat, sávelhagyást gátló rendszer (LKA), valamint automatikus távolsági világítás (AHB).

<Műszaki adatok>

Teljes hosszúság: 4760 mm

Teljes szélesség:   1920 mm

Teljes magasság: 1345 mm

Tengelytáv:          2870 mm

Hajtáslánc konfiguráció: orrmotor, hátsókerékhajtás

E/H túlnyúlás: E: 920 mm, H: 970mm

Kerékméret: 1. 21 colos (kovácsolt alumínium, opciós)

                       2. 20 colos (kovácsolt alumínium, opciós)

                       3. 20 colos (öntött alumínium, széria)

Abroncsméret:  1. E: 245/40 RF21, H: 275/35 RF21

                      2. E: 245/45 RF20, H: 275/40 RF20

                      3. E: 245/45 RF20, H: 275/40 RF20

Motor típusa: 3,45 literes hybrid erőforrás

Lökettérfogat (cm3): 3456

Szelepvezérlés: 24 szelep, DOHC VVT-i

Hengerek száma: 6

Furat (mm): 94

Löket (mm):83

Motor legnagyobb teljesítménye (kW): 220 @ 6600/perc

Akkumulátor legnagyobb teljesítménye (kW): 44,6

Akkumulátor típusa: lítium

Akkumulátor feszültsége (V): 310

Akkumulátor tömege (kg): 50

Teljes rendszerteljesítmény (kW/LE): 264/354

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm): 356 @ 4500/perc

Gyorsulási célérték, 0-100 km/óra (mp.): 5,0 alatt

A Lexusról

Az 1989-ben piacra lépő Lexus világszerte arról vált ismertté, hogy állhatatosan keresi a tökéletességet, a kimagasló minőséget, illetve termékeiben törekszik a kifinomult csúcstechnológiai megoldásokra, valamint a teljes mértékű vevőszolgálat különleges koncepcióját mondhatja magáénak. A Lexus hagyományos erényeit, a páratlanul magas összeszerelési minőséget, a belső tér fényűzését és a különleges technológiát tovább erősíti az L-finesse formatervezési filozófia, ami fontos szerepet játszik abban, hogy a Lexus különlegesen vonzó globális márkaként pozícionálható. Ma a Lexus az első – és egyetlen – prémium autógyártó, amely a full hybrid hajtású járművek teljes palettáját kínálja. E sorozat tagjai az RX 450h, a GS 450h, a GS300h, az LS 600h, az NX300h, az ES 300h, a CT 200h, valamint a vadonatúj IS 300h.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER