Címkék: Lexus

2015. augusztus 03. hétfő, 13:09

 

Az új Lexus RC 200t a negyedik olyan modell a Lexus kínálatában, amely a vállalat 2,0 literes benzines turbómotorjának kifinomult menetképességeit élvezheti. A nyolcfokozatú Sport Direct Shift (SPDS) sebességváltóhoz csatlakozó turbómotor számos kifinomult technológiát alkalmazva kínálja a finom járás, a turbólyuk-mentes gázreakciók és az üzemanyag-takarékosság magával ragadó kombinációját.

Az új RC 200t kiemelkedő menetdinamikai adottságai tovább javíthatók az F SPORT modellváltozat révén, amelyet Torsen részlegesen önzáró differenciálművel szereltek fel.
A már korábban beharangozott RC 300h modellel együtt az új RC 200t az év végétől lesz megvásárolható Európában.


2.0 literes benzines turbómotor nyolcfokozatú SPDS sebességváltóval
A rendkívül könnyű (mindössze 160 kg) és kompakt, kétliteres, turbófeltöltéses benzinmotor a fejlett ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency Combustion - takarékos üzem a kiemelkedő termikus hatásfokú égés révén) motortechnológiák egyedi kombinációját alkalmazva jobb hatásfokú égést, ezzel kedvezőbb termikus hatásfokot ér el.

Az alkalmazott technológiák között megtalálható a D-4ST (közvetlen befecskendezéses, négyütemű Superior benzinmotor turbófeltöltéssel) üzemanyag-befecskendezési rendszer, a kettős megfúvású turbófeltöltő, a vízhűtésű hengerfejjel egybeépített kipufogó leömlő, valamint a VVTi-W (intelligens, széles tartományban változó szelepvezérlés) technológia.

A villámgyors gázreakciókat és az alacsony fordulatszámon is tekintélyes forgatónyomatékot kiemelkedően csekély üzemanyag-fogyasztással párosító erőforrás legnagyobb teljesítménye 245 DIN LE/180 kW, maximális forgatónyomatéka 350 Nm. Ennek köszönhetően az RC 200t álló helyzetből 7,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 230 km/óra; átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,2 l/100 km, CO2-kibocsátása akár 166 g/km.

A D-4ST rendszer a nagynyomású, közvetlen befecskendezést kisnyomású szívócső-befecskendezéssel kombinálja. Ez optimális, egységes égést eredményez akár a legnagyobb terhelés mellett, illetve alacsony hőmérsékleten is.

Ez a fejlett üzemanyag-befecskendezési rendszer a turbófeltöltővel párosítva teljes mértékű kompatibilitást szavatol az optimalizált geometriájú szívótorkok révén elért, fokozott örvénylés, valamint a turbónyomás-szabályozás között.

A kipufogógázok a vízhűtéses hengerfejjel egybeépített, négy-a-kettőbe kialakítású leömlőn keresztül távoznak. A leömlőn szívási, illetve sűrítési ütemük szerint párosítva osztozik a négy henger. A kiemelkedő hatásfokú, kettős megfúvású (twin-scroll) turbófeltöltővel összhangban működő, innovatív leömlő megelőzi az egyes hengerekből kiáramló kipufogógázok interferenciáját; így a lehető legszélesebb fordulatszám-tartományban biztosít kiemelkedő forgatónyomatékot.

A közvetlenül a motorblokkra szerelt, levegő-víz rendszerű köztes töltőlevegőhűtő jelentős mértékben csökkenti a turbófeltöltő után a motorba szívott levegő térfogatát, ami minimális turbólyukat, és ezáltal fokozott gázreakciót eredményez.

A 2,0 literes turbómotor működését változó szelepvezérlési rendszer is segíti: a kipufogó oldali szelepeken VVT-i, a szívó oldaliakon pedig VVT-iW rendszert alkalmazva. Ez amellett, hogy a fojtószelep teljes nyitását engedélyezve a teljes fordulatszámtartományban optimális nyomatékleadást biztosít, azt is lehetővé teszi, hogy az Otto-ciklus szerint beindított motor a takarékosabb Atkinson-ciklus szerint üzemeljen.

A motor nyolcfokozatú SPDS (Sport Direct Shift) sebességváltó közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket. Az eredetileg a nagyteljesítményű RC F modell részére kifejlesztett váltómű kormányra szerelt váltófülekkel is rendelkezik, amelyeken keresztül a vezető beavatkozhat a váltási folyamatba; a sebességváltó a fellépő gyorsulási (g-) erők függvényében módosítja a fokozatválasztási sémát. A sebességváltó a kanyarvételt megelőző, intenzív lassítás során visszakapcsol, a teljes íven tartja az alacsonyabb fokozatot, majd a kanyar kijáratánál az aktuálisan optimális fokozatba váltva biztosítja a lehető legjobb gázreakciót.


Kiemelkedő menetdinamika
Az új RC 200t modell menetdinamikai adottságai tökéletesen tükrözik a Lexus azon célkitűzését, hogy modelljei rugózását és vezethetőségét optimalizálva sportosabb, magával ragadóbb vezetési élményt kínáljon ügyfeleinek.

Az RC kupé dinamizmusának, pontos kormányreakcióinak és fokozott tapadásának alapja a rendkívül merev karosszéria-szerkezet, amelynek szilárdságát számos különleges Lexus gyártási eljárás fokozza, a szerkezeti ragasztók alkalmazásától kezdve a lézer-csavarhegesztésen át a többpontos hegesztési varratokig.

Az RC kupé kettős-keresztlengőkaros első és többlengőkaros hátsó felfüggesztése az új 200t esetében egyedi hangolást kapott, amely a kiegyensúlyozott, dinamikus vezethetőséget kiváló egyenesfutással és rugózási komforttal kombinálja.

Az RC 200t modellt Drive Mode Select üzemmódváltó rendszerrel szerelték fel, amely Havas, Eco, Normál és Sport (továbbá az F SPORT modell esetén SPORT S) üzemmódokat kínál.


RC 200t F SPORT: továbbfejlesztett vezethetőség
Az új RC 200t F SPORT modellváltozat számottevően továbbfejlesztett vezethetőséget kínál, változatlanul kiemelkedő rugózási komfort mellett. Az F SPORT variáns egyedi hangolású első és hátsó felfüggesztést, Torsen részlegesen önzáró differenciálművet, valamint adaptív, változó felfüggesztést (AVS) kínál.

Az AVS rendszer automatikusan aktiválja az adaptív csillapítású lengéscsillapítókat, ezáltal a négy keréknél egyenként szabályozza a felfüggesztés jellemzőit, ami révén az egyenesfutási rugózási komfort és az ívmeneti stabilitás optimális kombinációját kínálja.

Amikor a vezető aktiválja a kizárólag az RC F SPORT modellnél kínált SPORT S+ üzemmódot, a rendszer kanyarban megnöveli az ívbelső és ívkülső kerekek csillapítása közötti különbséget, ezáltal tovább csökkentve a karosszéria oldaldőlését.


Kupés formaterv, vezetőcentrikus cockpit
A lenyűgöző, kétajtós RC 200t kupé külső formatervét a kompakt utastér, az agresszív kialakítású első kerékdobok, valamint a lendületes vonalakkal határolt karosszéria egysége határozza meg. Az így kapott, erőteljes, háromdimenziós forma minden irányból más és más arcát mutatja, amint körbejárjuk az autót; így akárhonnan szemléljük, megjelenése lenyűgöző és magával ragadó.

A kupé különleges formatervéhez illő módon az F SPORT modellváltozat 'F' rácsozatú orsós hűtőmaszkja a legszélesebb és legmélyebb, amelyet Lexus modellen valaha alkalmaztak, kihangsúlyozva az RC széles, határozott kiállását és mély tömegközéppontját. A formát és a funkciót maradéktalanul egységbe foglaló hűtőrácsban kaptak helyet a ködfényszórók, valamint a fékeket hűtő levegő bevezetésére szolgáló nyílások.

Az RC 200t kilencküllős, 17 colos vagy ötküllős 18 colos vagy tízküllős 19 colos alumínium ötvözet keréktárcsákkal választható. Az F SPORT kiadás az egyedi típusjelzés mellett különleges, 19 colos F SPORT könnyűfém keréktárcsát kapott.

A kupé sportos eleganciáját kihangsúlyozva az RC 200t prémium minőségű utasterében a tervezők messzemenőkig kihasználták a kontrasztos színekben, anyagokban és világításban rejlő lehetőségeket; utóbbi esetében a szokásos lefelé irányuló hangulatvilágítás helyett különleges, felfelé irányuló környezeti megvilágítást alkalmaztak.

Az exkluzív, 'integrált szivacstöltésű' sportülések rendkívül jó megtámasztást biztosítanak, a testhez álló, fókuszált és kiemelkedően ergonomikus vezetői környezetet pedig kezelő- és kijelző zónákra osztották, ami biztosítja a Lexus fejlett fedélzeti technológiáinak optimális hatásfokú használhatóságát.

A felső, kijelző zónában kapott helyet a műszeregység, valamint a 7 colos multi-információs monitor, míg az alsó, kezelő zónában található, réteges felépítésű középkonzolon foglal helyet a Lexus második generációs Remote Touch Interface (RTI) kezelőfelülete.

Az F SPORT modellváltozat az LFA szupersportkocsinál alkalmazott innovatív, mozgó központi gyűrűs menetdinamikai mérőműszer leszármazottját kapta meg. Az F SPORT belterét perforált bőrrel borított kormánykerék és váltókar, alumínium pedálok és küszöbbetétek, valamint háromdimenziós felületkialakítású Wedge Metal dekoráció teszi egyedivé.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER