Címkék: biztonsági rendszerek | Lexus

2014. november 29. szombat, 13:42

 


A halálos kimenetelű vagy sérüléssel járó közlekedési balesetek teljes kiküszöbölését célzó, hosszú távú törekvésével összhangban a Lexus jövőre bevezeti az új „Lexus Safety System +” („Lexus Biztonsági Rendszer Plusz”) biztonsági csomagot. Ez egy aktív biztonsági technológiákat tartalmazó, újonnan kidolgozott rendszert, amely igen széles menetsebesség-tartományban képes megelőzni az ütközéseket vagy enyhíteni azok súlyosságát.

 

A Lexus járműveit már most is biztonsági technológiák és rendszerek széles körével szerelik fel, összhangban az Integrált biztonságkezelési koncepcióval1; a most bemutatásra kerülő csomag még inkább a biztonsági technológiák alkalmazására és elfogadására ösztönöz, ezért 2017 végével minden Japánban, Észak-Amerikában és Európában forgalomba kerülő Lexus modellben megtalálható lesz.

A „Lexus Safety System +” a márka számos, már most is létező aktív biztonsági technológiáját egyesíti magában. Az Ütközés előtti biztonsági rendszer (Pre-Crash Safety, PCS) segít elkerülni az ütközéseket, illetve enyhíteni azok következményeit; a Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Alert, LDA) nem engedi, hogy a jármű elhagyja a forgalmi sávot; míg az Automatikus távfény (Automatic High Beam, AHB) éjszakai vezetés során biztosít optimális látási viszonyokat. Az aktív biztonságot több oldalról megközelítő „Lexus Safety System +” csomag a milliméteres hullámhosszon működő radart kamerával kombinálva valósítja meg a fokozott megbízhatóság és a kiemelkedő teljesítmény egységét.

Lexus Safety System +
A „Lexus Safety System +” rendszer a Sávelhagyásra figyelmeztető LDA funkciót az AHB Automatikus távfénnyel és a PCS Ütközés előtti biztonsági rendszerrel kombinálja, továbbá gyalogosfelismerő és ACC adaptív sebességszabályozó, valamint táblafelismerő funkciókat is tartalmaz.

Pre-Crash biztonsági rendszer gyalogosfelismerő funkcióval (PCS)
A rendszer milliméteres hullámhosszon működő radart, valamint kamerát alkalmazva deríti fel a gyalogosokat, illetve a járműveket. Az ütközések elkerülése vagy enyhítése érdekében a rendszer hang- és fényjelzéssel kíséri a fékrásegítés funkciót, amelyet automatikus fékezés követ, amennyiben a vezető nem lassít időben. Az automatikus fékezés 10-80 km/óra relatív sebességnél segít elkerülni a potenciális gyalogosgázolást, és mintegy 30 km/órával képes csökkenteni a jármű sebességét2. A gépjárművel történő potenciális ütközés elkerülésére 10 km/óra és a jármű végsebessége közötti relatív sebességnél képes a PCS, amely mintegy 40 km/órával csökkenti a jármű sebességét3.


„Lexus Safety System +” PCS képességek


Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA)

Az LDA rendszer kamera segítségével észleli a fehér és sárga felfestéseket. Amennyiben a jármű elkezdi elhagyni a sávot, az LDA hang- és fényjelzéssel, valamint a kormánykerék rezgetésével figyelmezteti erre a vezetőt. Egyes járműveket LKA Sávtartó asszisztenssel is felszereltek, amely a szervokormányon keresztül megkönnyíti a vezetőnek, hogy a sáv határai között tartsa járművét.


Automatikus távfény (AHB)
Az AHB rendszer éjszakai vezetés során kiváló látási viszonyokat teremt. Kamera segítségével észleli a szemből érkező járművek fényszóróját, illetve az előttünk, velünk egy irányba haladó járművek zárófényét, és automatikusan átkapcsol a tompított és a távolsági világítás között, nehogy elvakítsa a forgalomba részt vevő többi vezetőt.


Adaptív sebességtartó automata (ACC)
Autópályán az ACC milliméteres hullámhosszon működő radarja segítségével észleli az előttünk haladó járműveket, és azok pontos sebességét. Ezt követően úgy szabályozza a jármű sebességét (a megadott határon belül), hogy a két gépkocsi mindvégig biztonságos követési távolságot tartson. A rendszer előre tekintő kamera és milliméteres hullámhosszon működő radar segítségével figyeli a sávba be- és kisoroló járműveket, ezáltal az adaptív sebességtartó automata képes finoman, zökkenőmentesen gyorsítani és lassítani az autót.


Táblafelismerő (RSA)
Különösen hasznos külföldi ismeretlen utakon. A rendszer az autó első szélvédőjére szerelt kamera segítségével felismeri és megjeleníti az autó műszerfalán a sebességkorlátozásokat és a közúti jelzéseket.


1. Koncepció, amely a járműben megtalálható, önálló biztonsági technológiákat és rendszereket integrálva minden forgalmi helyzetben magasabb szintű támogatást képes nyújtani a vezetőnek.

2. 30 km/óra sebességgel haladó járművel, illetve álló járművel / gyalogossal végzett kísérletek során nyert adatok. A rendszer működése függ a menetkörülményektől (beleértve az út- és időjárási viszonyokat is), valamint a jármű állapotától.

3. 40 km/óra sebességgel haladó járművel, illetve álló járművel végzett kísérletek során nyert adatok. A rendszer működése függ a menetkörülményektől (beleértve az út- és időjárási viszonyokat is), valamint a jármű állapotától.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER