Címkék: Ceed GT Line | e-Niro | KIA | Párizsi Autószalon | ProCeed

2018. október 02. kedd, 21:41

 

A Párizsi Autószalonon a Kia Motors ma bemutatta az új ProCeed-et, valamint a Ceed és a ProCeed nagyteljesítményű GT változatát és a Ceed GT Line kivitelét is. A teljesen elektromos hajtású e-Niro Európában szintén most látható először. 

proceed.jpg

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója, az újdonságokkal kapcsolatban kiemelte: “Új modelljeink hűen tükrözik azt a lelkesedést és elhivatottságot, ami minket is hajt és hajtott a megtervezésükkor. A ProCeed maga a tiszta érzelem, a Ceed GT a vezetés szerelmeseinek autója, az e-Niro pedig azért különleges, mert elhozza a tisztán elektromos hajtást a crossoverek világába is.”

A Kia valamennyi új modelljére érvényes a márka egyedülálló, 7 éves, 150 000 km-es garanciája, amely az e-Niro akkucsomagjára és hajtásláncára is kiterjed.

Az új Kia ProCeed az utazóautók tágasságát és sokoldalúságát ötvözi látványos formatervvel, egy ötajtós shooting brake karosszériájában.

Akárcsak a második generációs háromajtós kupé - a Kia pro_cee’d - esetében, az új ProCeed tervezése és fejlesztése is Európában zajlott. Az autó tervezői, fejlesztői és a csapat többi tagja is a Kia németországi, Frankfurtban működő központjában dolgozott, a ProCeed gyártásának helyszíne pedig Zsolna, a márka szlovákiai üzeme lesz. Az új modell a Kia Ceed és Ceed Sportswagon mellé érkezik a kínálatba.

Az új Kia ProCeed továbbviszi a második generációs pro_cee’d szellemiségét és sportosságát. Shooting brake formájával kiváló alternatívája a tradicionális, háromajtós ferdehátúaknak, ugyanakkor kompakt méreteiből adódóan rendkívül agilis viselkedésű is. Egy kupé DNS-ével felvértezve, a ProCeed alacsonyabb és hosszabb is, mint az ötajtós Ceed és a Sportswagon. Mindazonáltal ezt a megdöbbentő vizualitást sokoldalúsággal ötvözi, olyan unikális, “meghúzott” sziluettel, amely mindentől eltér a családi autók között.

A ProCeed utastere ugyanolyan ergonomikus kialakítású, mint a többi Ceed-é. A belső teret csúcsminőségű, puha tapintású anyagok, fém dekorációk és vízszintes tagolású műszerpult jellemzi.

A Kia infotainment rendszerének 7,0 colos ‘lebegő’ érintőképernyője a középkonzol tetején ül, alatta az audio, a fűtés és a szellőzés kapcsolói. A középkonzol a jobb kezelhetőség érdekében kissé a vezető felé fordul.

Emilio Herrera elmondta: “A ProCeed merészen új irányba mozdítja el a Ceed-családot. Ahol a Ceed Sportswagon gyakorlatiasabb, ott a ProCeed pároknak vagy fiatal családoknak nyújtja egy kombi térkínálatát és sokoldalúságát, érzelmeket kiváltó formákkal, kategóriájában egyedülálló módon.”

A ProCeed gyártása novemberben indul, a kizárólag európai értékesítés kezdete 2019 első negyedéve lesz.

A ProCeed GT-vel egy időben most bemutatott Ceed GT nem csak a vezetés élvezetét kínálja, megjelenésében is különbözik a Ceed-család több tagjától.

A cee’d GT és a pro_cee’d GT 2013-ban jelent meg, a Kia első nagyteljesítményű ferdehátú modellpárosaként. Az új Ceed GT folytatja elődei hagyományait: erős 1,6 l-es, turbós benzinmotorral, valamint fejlett biztonsági és a kényelmi technológiákkal.

A Ceed GT sportos megjelenésében is különbözik a család több tagjától. Az új Ceed karakterét a sima, feszes vonalak és az ívelt lemezfelületek határozzák meg, a GT ugyanezeken az alapokon sokkal atletikusabb, lökhárítói, küszöbei is eltérőek, és jellegzetes vörös részletek is díszítik.

A Ceed GT utastere sok részletében eltér az alapmodellekétől, bár a kabin kialakítása ugyanazt az ergonomikus irányvonalat követi, ami a Ceed-család többi tagjára is jellemző. A felületeket csúcsminőségű, puha tapintású anyagok borítják fém dekorációkkal, a középkonzol pedig – a könnyebb kezelhetőség érdekében - enyhén a vezető felé fordul. A középkonzolon a Kia ’lebegő’ érintőképernyős infotainment rendszere működik – 7.0 vagy 8.0 colos képátlóval – alatta az audio, a fűtés és a szellőztetés kapcsolóival.

A Ceed GT alapból hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval készül, de a Kia mostantól hétfokozatú, duplakuplungos váltót is kínál hozzá. A házon belüli fejlesztésű kétkuplungos automata szerkezet tovább növeli a Ceed GT vonzerejét, lehetővé téve a ’gyorstüzelésű’ váltásokat akár a kormánykerék billentyűivel is.

A Ceed GT gyártása novemberben indul a Kia szlovákiai (zsolnai) üzemében, forgalmazása 2019 első negyedévében kezdődik.

GT vérvonalú turbós motorok, alacsony károsanyag kibocsájtással a Ceed GT Line-ban

A GT Line modellek a GT irányvonalát követik, forgalmazásuk szintén 2019 első negyedévében indul. A GT Line a Ceed valamennyi karosszériaváltozatával elérhető, ide értve a Sportswagont is, az új ProCeed pedig kizárólag ebben a változatban lesz rendelhető.

A Ceed GT Line külső megjelenése egy sor apró, de fontos részletben eltér a többi modellétől: ilyen a tigrisorr hűtőmaszk selyemfényű króm és fekete kombinációjú kerete, az egyedi mintájú (alapáras) 17, vagy választhatóan 18 colos könnyűfém keréktárcsa-készlet, és az áttervezett első-hátsó lökhárító is. Az első ködfények keretéhez vízszintes fémbetétek is tartoznak, akárcsak a Ceed GT-ken vagy a Stingeren.

A Ceed GT Line utastere is sportosabb a többi változaténál, a tetőkárpit fekete, a küszöbök festett felületét pedig fémbetétek védik. Az elöl ülők különleges, GT Line ülésekben utazhatnak, az alapmodellekénél határozottabb oldaltartással, ugyanakkor a nagyteljesítményű GT ülései szintén elérhetők.

A dinamikus megjelenésű és ehhez illően élvezetesen vezethető GT Line modellek kétféle benzinmotorral választhatók: a népszerű 1,0 literes T-GDi-vel (turbós, benzines, közvetlen befecskendezéses), 120 LE-s teljesítménnyel és az 1,4 literes T-GDi-vel 140 LE-vel. A vásárlók szintén választhatják a hatékony és új, 136 LE-s Smartstream sorozatú 1,6 literes CRDi (közös csöves, közvetlen befecskendezéses) dízelmotort. A motorok alacsony tömege is hatékonyan hozzájárul a GT Line modellek élvezetes vezethetőségéhez.

Kia e-Niro: emissziómentes autózás a crossoverek praktikumával

A tisztán elektromos hajtású e-Niro európai változata szintén Párizsban mutatkozott be. Az elektromos Niro sikeresen kombinálja a vezetés élvezetét a látványos megjelenéssel, és a tiszta üzemmel. Az e-Niro a piac egyik leginkább teljes értékű, tisztán elektromos autójaként érkezik a kínálatba, kiváló térkihasználással és a legtöbb versenytársénál praktikusabb kialakítással.

Az új e-Niro a Kia első tisztán elektromos hajtású szabadidő terepese, 64 kWh-s akkucsomagjából adódóan egyetlen feltöltéssel akár 485 kilométeres hatótávval. Városi üzemben (a gyakoribb motorféküzem és így a nagyobb arányú visszatáplálás miatt) az e-Niro akár 615 km-t is képes megtenni egyetlen feltöltéssel, azaz többet, mint sok hagyományos, belsőégésű motorral hajtott autó. Az e-Niro kisebb, 39,2 kWh-s akkucsomaggal is elérhető, ezzel a hatótávolsága elérheti a 312 kilométert.

Az e-Niro tágas utasterében számos különleges felszerelés és kifejezetten az elektromos hajtáshoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatás is várja az utasokat. Utóbbiak között olyan is található, amely kimondottan a hatótáv meghosszabbítását, azaz a lehető legtakarékosabb autózást segíti.

Az e-Niro a Kia koreai Hwasung-i üzemében készül, és egyes európai piacokon már idén megjelenik. Az e-Niro-ra is érvényes a Kia egyedülálló 7 éves, 150 000 kilométeres garanciája, amely a villanymotorra és az akkucsomagra is kiterjed.

kia-niro.jpg

 

Az új Kia ProCeed – sokoldalú utazóautó látványos formatervvel és tágas utastérrel

Az új Kia ProCeed az utazóautók tágasságát és sokoldalúságát ötvözi látványos formatervvel, egy ötajtós shooting brake karosszériájában. A ProCeed ma hivatalosan is bemutatkozik a 2018-as Párizsi Autószalon közönsége előtt, értékesítése pedig - kizárólag európai piacokon - 2019-ben indul.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója, az újdonsággal kapcsolatban kiemelte: “A ProCeed olyan autó, amely megtestesíti mindazt, amit ma a Kia jelent: a forma, a tágas utastér és a sokoldalúság páratlan kombinációját, ami egyedülálló jelenség a kompakt családi autók szegmensében. Európai utakon, európai vezetőknek tervezték. A gyártás is európai, és hogy a legmagasabb színvonalon történik, arra bizonyíték a Kia egyedülálló, 7 évre, vagy 150,000 km-re szóló garanciája.”

Akárcsak a második generációs háromajtós kupé - a Kia pro_cee’d - esetében, az új ProCeed tervezése és fejlesztése is Európában zajlott. Az autó tervezői, fejlesztői és a csapat többi tagja a Kia németországi, Frankfurtban működő központjában dolgoztak, a ProCeed gyártásának helyszíne pedig Zsolna, a márka szlovákiai üzeme. Az új modell a Kia Ceed és Ceed Sportswagon mellé érkezik a kínálatba.

Merész formatervének és mérnöki megoldásainak köszönhetően a Kia ProCeed az új Ceed-család legsportosabb tagja, ezért kizárólag GT Line, valamint nagyteljesítményű GT kivitelben lesz elérhető.

Emilio Herrera hozzátette: “A kibővített Ceed-család részeként, a ProCeed jelentős szerepet játszik a Kia folyamatos európai növekedésében. 2006 óta több mint 1.3 millió példányt értékesítettünk a Ceed-ből, így a Sportage után a legnépszerűbb modellünk. A ProCeed szélesebb körben tovább növelheti a Ceed választék vonzerejét.”

A ProCeed gyártása novemberben indul, a kizárólag európai értékesítés kezdete 2019 első negyedéve. A Kia minőségi ígérete szerint, a márka egyedülálló 7 éves vagy 150,000 km-es garanciája most is érvényes.

proceed-hatulrol

Formaterv

Különleges shooting brake sziluett
Az új Kia ProCeed továbbviszi a második generációs pro_cee’d szellemiségét és atletikumát. A shooting brake formával a ProCeed kiváló alternatívája a tradicionális, háromajtós ferdehátúaknak, ugyanakkor kompakt méreteiből adódóan rendkívül agilis viselkedésű is. Egy kupé DNS-ével felvértezve, a ProCeed alacsonyabb és hosszabb is, mint az ötajtós Ceed, és a Sportswagon. Ezt a megdöbbentő vizualitást sokoldalúsággal ötvözi, olyan unikális “meghúzott” sziluettel, amely mindentől eltér a családi autók között.

Emilio Herrera elmondta: “A ProCeed merészen új irányba mozdítja el a Ceed-családot. Ahol a Ceed Sportswagon a gyakorlatiasabb, ott a ProCeed pároknak vagy fiatal családoknak nyújtja egy kombik térkínálatát és sokoldalúságát, érzelmeket kiváltó formákkal.”

A ProCeed tervezése a Kia európai formatervező központjában, Frankfurtban zajlott, Gregory Guillaume, valamint Peter Schreyer formatervezésért felelős alelnök és vezető formatervező irányításával.

Gregory Guillaume így kommentálta a munkát: “Európában csökken az igény a háromajtós ferdehátúakra, és ez kérdéseket vetett fel a pro_cee’d jövőjével kapcsolatban. De számunkra elképzelhetetlen volt, hogy „elpusztítsuk”. Nemcsak egyszerűen nevet adtunk a háromajtós cee’d-nek – ennél sokkal többről volt szó, hiszen az újdonság az összes Kia értéket megtestesíti a fiatalos dinamizmussal, az érzelmi elkötelezettséggel és a formatervezés vezérelte kívánatossággal együtt.”

Guillaume hozzátette: “Meg kellett újítanunk a pro_cee’d-et, hogy a vitalitás és a vibrálás ne tűnjön el. Olyan modellnek kellett születnie, amely nemcsak a Ceed-család aktuális csúcsa, de azonnal beazonosítható, mint az érzelmileg legmegnyerőbb autó a kínálatban.”

A ProCeed elérhető GT Line és a nagyteljesítményű GT változatban is, s ez lehetővé tette a Kia európai formatervező csapata számára, hogy magabiztos megjelenésű, sportos modellel álljon elő. Alacsony, szikár és karcsú, a kiállása és az arányai feltűnőek, csak a gépháztető és az első szárvédők közösek az ötajtós Ceed-del. Saját stílusa és karaktere van, és minden eleme új. Ugyanakkor a ProCeed már számos ismert Kia részletet, motívumot is felvonultat, s ez a ‘családi arc’ azonnal felismerhető. A jellegzetes ‘tigrisorr’ hűtőmaszk, a széles, alacsony légbeömlő, a felső élén ’várszerű’ szélvédő, és a márka utánozhatatlan lemezmunkájának keveréke, a feszes ívekkel és a gömbölyödő felületekkel, ami minden kortárs Kiára jellemző.

A Ceed-hez hasonlóan, a ProCeed eleje is precízen kidolgozott, vízszintes vonalakkal, alapfelszerelésként LED-es ‘ice cube’ (jégkocka) nappali menetfényekkel, ami a korábbi Kia GT és GT Line megjelenését idézi. Az újdonság ugyanúgy 1800 mm széles, mint az ötajtós, de első lökhárítója egyedi.

Az oldalnézetet a 2017-ben bemutatott Kia Proceed Concept tanulmány vonalai határozzák meg, visszatükrözve a jellegzetes tetővonalat, ami elegánsan ráfordul a hátsó vállakra. Feszes ívek futnak végig az autón a fényszóróktól a csomagtérig, vizuálisan megnyújtva a karosszériát. Átvették a 2017-es tanulmányautó ablakvonalát is, beleértve a ferdén álló krómozott ‘Sharkblade’ (cápapenge) elemet, ami kihangsúlyozza az erőteljes tetővonalat. Meredek hátsó szélvédője elkülöníti a Ceed-család többi tagjától, és minden más autótól is a szegmensben. A hátsó szélvédő a Ceed Sportswagon esetében a függőlegeshez képest 50,9 fokos szögben áll, az ötajtósé pedig 52,4 fokban. A kupés jelleg meghatározó elemeként, a hátsó szélvédő a ProCeed-nél még laposabb: a függőlegessel 64.2 fokot zár be.

4,605 mm-es teljes hosszával az új ProCeed 5 mm-rel hosszabb, mint a Ceed Sportswagon, és nagyobb, (885 mm) az első túlnyúlása is. A magasság 1,422 mm, így a tetővonal 43 mm-rel alacsonyabb, mint a Sportswagoné, a hasmagasság pedig 5 mm-rel kevesebb (itt 135 mm). A konstrukció alapja a Kia ‘K2’ padlólemeze, akárcsak a többi Ceed esetében, ezért a 2,650 mm hosszú tengelytáv változatlan.

Az autó hátulja teljesen eltér a Ceed-család többi tagjáétól, ennek kialakítását is a tavalyi Proceed Concept tanulmány inspirálta. Az alacsonyabb felépítéssel együtt, az új, széles hátsó lökhárító határozott, sportos kiállást ad - kettős kipufogóvéggel a GT és GT Line változatokon. A ProCeed felirat a csomagtérajtó közepén látható, a LED-es hátsó lámpák alatt, amelyek vizuálisan még szélesebbé teszik a hátulnézetet.

A ProCeed tízféle fényezéssel készül. A vásárlók a ProCeed GT Line esetében 17 vagy 18 colos könnyűfém keréktárcsákat választhatnak, míg a ProCeed GT alapáron 18 colos kerekekkel érkezik.

Belső

Egy utazóautó térkínálata és sokoldalúsága
Az utastérben a ProCeed ugyanolyan ergonomikus kialakítású, mint a többi Ceed. A belső teret csúcsminőségű, puha tapintású anyagok, fém dekorációk és vízszintes tagolású műszerpult jellemzi.

A Kia infotainment rendszerének 7,0 colos ‘lebegő’ érintőképernyője a középkonzol tetején ül, alatta az audio, a fűtés és a szellőzés kapcsolói. A középkonzol kissé a vezető felé fordul.

A Ceed és a Sportswagon szürke tetőborítását selymesebb anyagú fekete színűre cserélték, a küszöböket pedig csiszolt felületű fém betétek díszítik. Alapáron jár a remek fogású, alul lapított karimájú kormány, és – a duplakuplungos sebességváltóval felszerelt modellekben – a fém kapcsolófülek is a kormányon.

Kiviteltől függően a ProCeed többféle első ülésessel is elérhető (mindegyik a Kia hímzett ‘GT’ logójával). A ProCeed GT-hez a Kia új sportülései járnak, nagyobb, feszesebb oldalsó és a combokat jobban alátámasztó párnázással. A huzat fekete bőr és hasított bőr (velúr), vörös tűzésekkel és GT logóval. A ProCeed GT Line hagyományos üléseinek oldaltartása határozottabb, mint a többi Ceed-é, az anyag fekete szövet és világos szürke műbőr lehet. A GT Line vásárlói GT-stílusú üléseket is választhatnak, fekete bőrrel és hasított bőrrel (velúrral), szürke varrással.

A ProCeed-ben bőséges a tér, a hátsó sorban, a lejjebb vitt csípőmagasság (a Ceed és a Sportswagon modellekhez képest) ellensúlyozza a ProCeed alacsonyabb tetővonalát, így elegendő fejtér és lábhely marad.

A ProCeed nagyobb csomagteret kínál, mint akár sok hagyományos kompakt családi kombi, és több utazóautó is a felsőbb kategóriákból. A kapacitás 594 liter (VDA), ezzel a ProCeed befogadóképessége 50%-kal felülmúlja az ötajtósét. A Sportswagonénál alacsonyabb rakodóperemen és az alacsonyról nyíló csomagtérajtajtón át feltűnően könnyű a csomagok ki- és bepakolása.

A Ceed Sportswagon csomagtere ugyan nagyobb (625 literes), de a ProCeed variálhatóságban nem marad el mögötte. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla a csomagtérből egyetlen kar meghúzásával előredönthető, lehajtott ülésekkel a rakodófelület teljesen sík. A padló alatti tárolókban kisebb tárgyak szállíthatók, a csomagtartóban horgok segítik a csomagrögzítést. Az extraként elérhető Smart Power csomagtérajtó automatikusan felnyílik, ha a ProCeed okoskulcsát érzékeli. Ez különösen akkor hasznos, ha csomagokkal a kézben érkezünk az autóhoz. A rakomány hálóval, és a csomagtér padlóján lévő sínrendszerrel is rögzíthető.

Vezetés és kezelhetőség

Európai fejlesztés, és finomhangolás
A ProCeed tervezése és fejlesztése során az európai utak, és az európai vezetők igénye volt a fő szempont. Európát a vezetési körülmények sokfélesége jellemzi: nagysebességű autópályák, cikcakkos alpesi utak, zsúfolt nagyvárosok és kanyargós országutak. A ProCeed fejlesztésénél a korábbi generációkhoz képest nagyobb dinamizmus, és a teljesebb utazási komfortot is fontos volt.

Ennek szellemében, elöl minden ProCeed teljesen független felfüggesztésen fut, a hátsó futómű pedig a kategóriára nem jellemző módon multilink szerkezetű.

A felfüggesztés felépítése alapjaiban megegyezik a Ceed és a Ceed Sportswagon modellekével, a ProCeed mégis egyedülálló hangulatot nyújt testvéreihez képest. Az agilitás és a kanyartulajdonságok kiemelt hangsúlyt kaptak, és a nagysebességű utazási komfort is különösen fontos fejlesztési szempontként szerepelt.

A ProCeed hasmagassága – mint a GT és a GT Line esetében – 5 mm-rel alacsonyabb a többi változaténál. A ProCeed GT vezethetőségének és kezelhetőségének fejlesztését Albert Biermann, a Hyundai-Kia járműtesztelésért és a nagyteljesítményű autókért felelős vezetője felügyelte.

A ProCeed teljesen független felfüggesztése alapjaiban a Ceed konstrukciója, azonban a geometria finomhangolásával viselkedése egyedülálló a Ceed kínálaton belül. A Kia fejlesztői a fokozott agilitásra és az érzékenységre összpontosítottak, miközben megtartották azt a nyugodt viselkedést, amit a tulajdonosok joggal várnak el országúton és autópályán. A felfüggesztés részleteit a hosszabb karosszéria és a hátratolt kabin méretei alapján módosították.

A normál tesztidőszak után további hat hónapot vett igénybe a kanyartulajdonságok és a hirtelen irányváltási reakciók tökéletesre csiszolása, és a kormányzás áttételének beállítása. A feszesebb első és hátsó rugók csökkentik a karosszériamozgásokat, pontosabb a kormányzás, az autó általában feszesebb viselkedésű, mint a többi Ceed. A lágyabb első és hátsó kanyarstabilizátorokkal kanyarban az ívbelső kerekek elemelkedési hajlama csökkent, amitől nőtt a tapadás és az útra vihető vonóerő. Ezekkel a változtatásokkal a ProCeed GT-vel gyorsabb kanyartempó érhető el, mint az esetleg erősebb, fronthajtású konkurensekkel, miközben a mindennapi használhatóság sem szenved csorbát.

A kerekek méretétől függetlenül, minden ProCeed elérhető extranagy kanyarsebességű Michelin Pilot Sport 4 gumiabroncsokkal is. A szervokormány elektromechanikus, közvetlennek számító 12,7:1-es áttétellel és a végállások között csupán 2.44 kormányfordulattal.

A ProCeed technológiája is fontos szerepet játszik a vezetés élvezetének és biztonságának növelésében: az elektronikus menetstabilizáló (ESC) mellett az alapfelszerelés része a Kia VSM rendszere is. Az elektronika az ívbelső kerekek lassításával csökkenti az alulkormányzottságot kanyarodás közben.

Hajtásláncok

Kizárólag turbós motorok
Az európai vásárlók egyre jobban ismerik és kedvelik a turbós erőforrásokat, főleg élénk gázreakciójuk és széles tartományban használható nyomatékuk miatt.

A ProCeed GT Line kétféle benzinmotorral választható: a népszerű 1,0 literes T-GDi-vel (turbós, benzines, közvetlen befecskendezéses), 120 LE-s teljesítménnyel és 172 Nm forgatónyomatékkal, és a ’Kappa’ sorozatú 1,4 literes T-GDi-vel 140 LE-vel, és 242 Nm-rel (1,500-3,200/perc). Mindkét motor részecskeszűrős, így a ProCeed túlteljesíti a legszigorúbb Euro6d TEMP emissziós norma előírásait is. Alapból mindegyikhez hatfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik, de az 1,4-es elérhető a Kia hétfokozatú, duplakuplungos automata váltójával is.

A vásárlók választhatják a hatékony új ‘Smartstream’ 1.6 literes CRDi (közös csöves, közvetlen befecskendezéses) dízelmotort is. A Kia új Smartstream hajtáslánca nagy teljesítményt kínál, alacsony emisszióval és takarékos működéssel. Az új Smartstream erőforrás fejlesztésekor a Kia mérnökei a kompakt és könnyű komponensekre, a tökéletesített égésfolyamatra, a maximális üzemanyag-hatékonyságra és a vezetési teljesítményre koncentráltak. A Ceed és ProCeed modellekben felbukkanó 1,6 literes dízelmotor a Kia első Smartstream dízele, és a vállalat eddigi legtisztább üzemű gázolajos erőforrása.

A 136 LE-s új Smartstream dízelmotorhoz hatfokozatú kézi, vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó kapcsolódhat. Előbbivel a forgatónyomaték maximuma 280, míg hétfokozatú automata esetén 320 Nm. A legfrissebb, Euro6d TEMP kibocsátási szabvány teljesítése érdekében, a Smartstream motor gázait szelektív redukciós katalizátor (SCR) tisztítja.

A Kia a ProCeed GT-t 1,6 literes T-GDi benzinmotorral szereli, ez az erőforrás azonos a Ceed GT motorjával. 204 LE-s teljesítményével és 265 Nm nyomatékával a kínálat legerősebbje. Az új ProCeed GT és a Ceed GT most először elérhető a Kia hétfokozatú, duplakuplungos, kormányról is kapcsolható sebességváltójával. A Kia a gyorsulással és a végsebességgel kapcsolatos hivatalos adatokat a homologizációs folyamat végén hozza nyilvánosságra.

Technológia és biztonság

Innovációk a könnyebb, komfortosabb, biztonságosabb életért
Az alapáras ’lebegő’ kijelzős infotainment elérhető audio rendszeres 7.0 colos vagy navigációt futtató 8.0 colos érintőképernyős kivitelben is, utóbbinál online Kia Connected Services szolgáltatással (TomTom®). A rendszer képes teljes okostelefonos integrációra Apple CarPlay™ (iPhone 5 vagy újabb készülékkel) és Android Auto™ (Android 5.0 Lollipop vagy újabb operációs rendszerű) programokkal.

Vásárolható nagy zenei teljesítményű JBL Premium hangrendszer, az MP3 fájlokat helyreállító legmodernebb Clari-Fi technológiával. Sztenderd tartozék az okostelefonok teljes körű Bluetooth integrációja, az automata világításkapcsoló és a kulcs nélkül kezelhető zár is. Elérhető a fűtött szélvédő, amely szinte észrevehetetlen fűtőszálakkal melegíti az üveget, így a hideg, téli hónapokban csupán egy gombnyomás a jég olvasztása. A vezeték nélküli telefontöltő, a fűthető első és hátsó ülések szintén rendelhetők, az ülésszellőzés pedig a Proceed GT Line esetében érhető el.

A hat légzsák mellett fejlett vezetősegédek is növelik az utasok biztonságát, aktív biztonsági rendszerekkel az ütközések elkerülése érdekében. Az alapvető biztonsági technológiák magukba foglalják a távfény asszisztenst, a fáradtságérzékelőt, és a sávtartót/sávelhagyásra figyelmeztetőt, ráfutásgátlóval.

A sávkövető ugyancsak elérhető 2-es szintű autonóm (önvezető) technológia, amely igazodik a forgalomban a GT előtt haladó járműhöz, felismeri az útburkolati jeleket, és autópályán a sávjában tartja az autót. A rendszer különféle radarszenzorok alapján szabályozza a gázadást, a fékezést és a kormányzást, biztonságos távolságot tartva az előtte haladó járműtől. A sávkövető asszisztens 0-180 km/h-s sebességtartományban működik.

A további rendelkezésre álló technológiák között szerepel a dugóban araszolásra is képes (Stop & Go funkciós) adaptív tempomat, a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a parkolósegéd és a gyalogosfelismerős ütközéselkerülő.

Minden Ceed-ben alapfelszerelés a Kia elektronikus VSM (Vehicle Stability Management) rendszere, amely stabilizálja az autót fékezéskor és kanyarban, ha az ESC (Electronic Stability Control) tapadáscsökkenést érzékel.

proceed-kormany

2018 KIA ProCeed – Műszaki adatok

Karosszéria

Ötajtós, ötüléses kompakt (C-szegmens) ferdehátú, teljes egészében acélból készült shooting brake karosszériával. Választható három- vagy négyhengeres, benzin- és dízelüzemű erőforrásokkal, elsőkerék-hajtás, hatfokozatú kézi-, vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó.

tablazat2

tablazat3

tablazat4

tablazat5

tablazat6

tablazat7

NB: a Kia Ceed GT teljesítményére, fogyasztására és az emissziós értékeire vonatkozó adatok még homologizáció alatt állnak, és csak az értékesítés indulása előtt, 2019-ben lesznek nyilvánosak.

Új Kia e-Niro: 485 km-es hatótáv, tisztán elektromos hajtás, crossoveres értékek

niro-kia

 

A vadonatúj Kia e-Niro a márka első tisztán elektromos hajtású crossovere. 485 km-es hatótávolságával (a vegyes WLTP ciklus alapján) az e-Niro egyesíti magában a vezetés élményét, a látványos formákat, és a crossoverek praktikusságát, ugyanakkor hajtáslánca teljesen emisszió-mentes.

Az e-Niro egyedülálló helyet tölt be a piacon - mint tisztán elektromos crossover – magas használati értékével, hosszú hatótávolságával, kimondottan az elektromos hajtáslánchoz kidolgozott technológiai megoldásaival, és új biztonsági szolgáltatásaival.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője szerint: “A látványos crossover dizájn és a fejlett hajtásláncok kombinációja 2017-ben több mint 33 000, 2018-ban pedig ez idáig több mint 30 000 Niro eladását eredményezte Európa-szerte. Így a Niro az egyik legsikeresebb modellünk. Európában az elektromos autók éves eladása idén várhatóan eléri a 200 000 példányt, 2022 végére pedig közel egymilliós értékesítéssel számolhatunk. A crossover piac előreláthatóan szintén növekedni fog. Az e-Niro tökéletes példája a Kia azon törekvéseinek, amelyek eredményeként praktikus és élvezettel vezethető járművek készülnek, olyanok, amik élen járnak az emisszió-mentes közlekedés fejlesztésében is.”

Az új e-Niro a modell hibrid és plug-in hibrid változatait követi, amelyekből világszerte eddig több mint 200 000 kelt el a Niro 2016-os bemutatása óta. Európában ez idáig több mint 65 000 Niro talált gazdára.

Az e-Niro a Kia második globálisan is értékesített elektromos modellje, a Soul EV után. Az újdonság európai bemutatójára a 2018-as Párizsi Autószalonon kerül sor, értékesítése pedig egyes európai piacokon még 2018-ban elkezdődik.

Formaterv

Futurisztikus dizájn a 2018-as Niro EV tanulmány nyomán
A Kia kaliforniai (USA) és Namyang-ban (Korea) működő formatervező központjaiban született e-Nirót a gyakorlatiasság és a crossover megjelenés jegyeit egyaránt magán viselő, finoman kidolgozott áramvonalas karosszéria jellemzi. A modell kiváló példa arra, hogy az elektromos autók vásárlóinak egyáltalán nem kell lemondaniuk az érzelmileg megragadó dizájnról, és a crossover sokoldalúságról a nagyobb hatékonyság és a hosszú hatótáv érdekében.

Az e-Nirót a Niro Hybrid és a Niro Plug-in Hybrid modellektől számos exkluzív formaelem is megkülönbözteti. A 2018-as Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n bemutatott Niro EV tanulmányautót véve inspirációul, a külső tiszta vonalú és high-tech koncepción alapul. A Niro logós töltőcsatlakozó a futurisztikus és áramvonalas tigrisorr maszk mögött kapott helyet. Az újratervezett légbeömlő nyílások és az új, nyílhegy alakú LED-es nappali menetfények mellett élénk világoskék díszítőelemek teszik még látványosabbá a megjelenést.

A tigrisorr maszk újonnan tervezett első lökhárítóba ágyazódik, meghatározott identitást adva az autónak, egyúttal csökkentve a légellenállást és karakteressé téve a megjelenést.

Oldalnézetben a karcsú karaktervonal, a felfelé keskenyedő hátsó ablakok és a határozott küszöbvonal hangsúlyozza, és szinte meghosszabbítja az autó profilját több helyet hagyva az izmos sárvédőíveknek. Az e-Niro kéttónusú, gyémántvágott könnyűfém keréktárcsái 17 colosak.

Az újratervezett hátsó lökhárítót ugyanolyan az élénk kék díszítőelemek jellemzik, mint amilyeneket az első részen is láthatunk. A feltűnő hátsó LED-es fények könnyen megkülönböztethető jellegzetességei az autónak.

Az e-Niro tíz színben lesz választható – a paletta a merészebb árnyalatoktól a semlegesebbekig terjed, utóbbiak jól illeszkednek a környezetbarát formatervezéshez és kiválóan kiegészítik a karosszéria díszítőelemeinek élénk kékjét.

Belső

Modern beltér az elektromos hajtáslánchoz kapcsolódó technológiákkal
A Kia e-Niro utasterét a modern formaterv mellett nagyvonalú tér és az emisszió-mentes hajtásláncot kiegészítő technológiák is jellemzik. A belső teret számos új szolgáltatás és dizájnelem különbözteti meg a többi Niro modellétől.

A legnagyobb változást az eddigiekhez képest a középkonzol formaterve jelenti: miután a tisztán elektromos hajtáslánchoz nem tartozik sebességváltó, az e-Niróban a váltókar helyett üzemmódváltó forgókapcsoló dolgozik, a központi könyöktámaszig húzódó panelen. Itt kapott helyet az elektromos rögzítőfék, az ülésfűtés- és szellőztetés, a kormányfűtés, a menetmód-választó, és a parkolóradar gombja is, valamint az “Auto Hold” kapcsolója. Az új hajtáslánc nem igényel terjedelmes váltóalagutat, így a Kia tervezői nagyobb tárolót tudtak kialakítani.

A műszerfal szellőzőnyílásai körüli díszítőelemek a külsőkhöz hasonlóan élénk világoskékek. Az utastér kárpitozása lehet szövet és műbőr kombináció, teljesen műbőr vagy valódi bőr, mindegyik változat elérhető feketében és sötétszürkében vagy az új e-Niro színsémában, amely fekete kárpitozást jelent élénk kék öltésekkel - a külső díszítőelemek árnyalatában. A bőr és műbőr kárpitok szintén élénk világoskék berakást kapnak, a külső és az utastér kék részleteire rímelve.

Újfajta hangulatvilágítás vet finom fényt a központi konzolra és az irányváltó kapcsolóra a hat szín valamelyikében: fehér, szürke, bronz, vörös, zöld vagy kék. Az ajtóburkolatok magasfényű fekete és kék elemei tovább fokozzák az utastér futurisztikus atmoszféráját. A műszerfal alapzatánál lévő jól tapadó gumírozott felszínű kis polc okostelefon tárolására szolgál és vezeték nélküli mobiltöltővel is megrendelhető.

A műszerfal középpontjában lévő hétcolos érintőképernyős HMI (human-machine interface) kezelői felület számos olyan szolgáltatást nyújt, amelyek a Kia új elektromos autójának egyedi jellemzői: a töltöttségi szinten és a még megtehető távolságon kívül azt is megtudhatjuk, merre találhatók a közeli töltőpontok. A HMI-n keresztül egy-egy út, és az autó teljes élettartama alatti CO2-kibocsátás megtakarítása is nyomon követhető, a rendszer a számításokhoz egy az e-Niróval azonos méretű benzinüzemű autót vesz alapul. A felületen megadhatjuk következő utunk hozzávetőleges indulási időpontját, s addigra az autó a beállított hőmérsékletre melegíti fel az utasteret. A töltéskövető funkció a villamos energia áramlását követve úgy szabályozza a töltést, hogy az az akku élettartama szempontjából a lehető legjobb legyen.

A szintén hétcolos színes LCD fedélzeti számítógép-kijelző (DIC) a menet közbeni vezetési és akkumulátor-töltöttségi adatokat mutatja, és értékeli a volánnál ülő vezetési stílusát is, százalékban meghatározva a “gazdaságos” vezetés arányát. Azok a vezetők, akik az autó alacsony tömegközéppontját valamint különleges rugalmasságát és gyorsulását élvezik inkább, a kijelzőről megtudhatják, hogy az út hány százalékát tették meg dinamikus vezetéssel.

A műszerfal tetejébe süllyesztett jelzőfény segítségével egy szempillantás alatt kívülről is ellenőrizhető, hogy az akkumulátor töltése még folyamatban van-e vagy, már teljesen feltöltődött a telep.

Mikor a Nirót 2016-ban útjára bocsátották, új padlólemezének terveit már úgy készítették el, hogy többfajta hajtáslánc befogadására is alkalmas legyen. Az akkumulátoros-elektromos hajtáslánc bevezetése minimális hatást gyakorolt az autó belső elrendezésére. A 2700 mm-es tengelytáv eleve a nagyvonalú lábtér biztosítéka, s a tágasság érzetét a crossover dizájn is tovább fokozza. Az e-Niro 1805 m széles és 1,56 m magas, így a fej- és a válltér egyaránt tágas, a 4.375 m-es hossz pedig nagyobb (451 literes) rakodóteret kínál, mint több más plug-in hibrid és elektromos autó. A csomagtartóban a padló alatt külön helye van a töltőkábelnek.

niro-utaster

Hajtáslánc

Az újgenerációs tisztán elektromos hajtás 485 km-es hatótávval
A Kia e-Niro egyesíti a crossover-inspirálta formatervet a hosszú távú, emisszió-mentes haladás lehetőségével és az élvezhető teljesítménnyel. Ezeket az előnyöket az új generációs elektromos hajtáslánc, valamint a speciálisan a Kia elektromos autói számára kifejlesztett technológiák biztosítják.

Az e-Niro meggyőző alternatívát jelent a hagyományos benzines vagy dízelmotorok hajtotta kompakt crossoverek helyett, hiszen mind a nagyobb utak megtétele, mind a napi munkába járás emisszió-mentesen és igen alacsony üzemeltetési költségekkel megoldható vele.

Európában a Niro nagykapacitású 64 kWh-s lítiumion-polimer akkumulátorcsomaggal kerül forgalomba. A vegyes WLTP ciklus alapján ez több mint 485 km-es hatótávolságot jelent egyetlen töltéssel, CO2-kibocsátás nélkül. A WLTP városi ciklusa alapján 615 km tehető meg egyetlen feltöltéssel. Az e-Niro egy kisebb, 39,2 kWh-s lítiumion-polimer akkumulátorcsomaggal is megrendelhető, ez a WLTP kombinált ciklus alapján 312 km megtételét teszi lehetővé egyetlen töltéssel. 100 kW-os töltéssel csupán 42 percet vesz igénybe az akkumulátor feltöltése 20-ról 80%-ra.

A hosszú hatótávú 64 kWh-s akkucsomag 150 kW-os (204 LE-s, 395 Nm) villanymotorral dolgozik együtt, így 0-ról 100 km/h-ra csupán 7,8 s alatt gyorsul az autó. A 39,2 kWh-s akkuhoz 100 kW-os (136 LE-s) motor tartozik szintén 395 Nm forgatónyomatékkal, de ez esetben az állrajtos 100 km/h-s gyorsulás szintideje 9,8 mp. A Niro Hybrid és Plug-in Hybrid változataihoz hasonlóan az új e-Niro is elsőkerék-hajtású.

Technológiák és szolgáltatások

Energiagazdálkodás és prediktív asszisztens technológiák
Az e-Niro számos hatótáv növelő technológiával is szolgál.

Az e-Niro számos technológiát használ hatótávja növelésére: ilyen a hajtó villanymotort motorféküzemben generátorként működtető regeneratív fékezés, a vitorlázó üzemmód szabályozója (Coasting Guide Control, CGC), és a Predictive Energy Control (PEC) is. Utóbbi kettő a navigációs rendszerrel együttműködve figyelembe veszi az út vonalvezetését és a domborzati viszonyokat is, ezek alapján tesz javaslatot a vitorlázó (szabadon guruló) üzemmód használatára. Az Eco vezetéstámogató rendszer (Eco DAS) útmutatóként szolgál a vezető számára, a még hatékonyabb autózáshoz, és a hatótávolság maximalizálásában is segít azzal, hogy javaslatot tesz vitorlázó (szabadon guruló) üzemmód és a fék használati módjára.

Az e-Nirónak nincs sebességváltója, ennek ellenére a vezető a kormánykerék mögötti léptetőfülekkel három energia-visszatáplálási (motorfék-erősségi) fokozat közül választhat. Minél magasabb a választott szint, annál több energiát lehet akkuba gyűjteni a fékezés alatt.

A Niro elektromechanikus rögzítőfékje az új középkonzol gombjával működtethető. A vezető manuálisan is használhatja a rögzítőféket megálláskor, induláskor azonban az EPB automatikusan kiold, így az indulás zökkenőmentes.

Az akkumulátorfűtő rendszer felmelegíti a töltés alatt lévő akkumulátort minimumra csökkentve ezzel a hideg káros hatását.

Az e-Niro hőszivattyúja hőt von el a légkondicionálótól és egyéb üzemszerűen melegedő elektromos rendszerektől. Így az utastér felfűtéséért nem pusztán az akkumulátor felel. A rendszer egy kompresszorból, párologtatóból és kondenzátorból áll, így az utastér hatásosabban felfűthető az akkumulátor minimális igénybevételével.

A Drive Mode Select három beállítása - Normal, Eco és Sport - a kormányzásra és a hajtáslánc karakterére is hat. Az Eco mód a takarékos üzemet célozza a maximális forgatónyomaték, a teljesítmény és a gázreakció visszafogásával. A Normal leginkább a mindennapi vezetésnél hasznos, Sportban pedig javul a gázreakció és a gyorsulás is, miközben a kormány rásegítő ereje csökken. Így a vezetés élvezete kerül előtérbe.

Vezethetőség, kezelhetőség, zaj és vibráció

Alacsony tömegközéppont független felfüggesztéssel a vezethetőség és kezelhetőség kedvéért
A Kia Nirót úgy tervezték, hogy különböző hibrid és tisztán elektromos hajtásláncok befogadására is alkalmas legyen, így a vezethetőség és a kezelhetőség szempontjából nem jelent kompromisszumot a teljesen elektromos hajtás beépítése sem.

Az akkumulátorcsomag mélyen ül a két tengely között így a crossover tömegközéppont magassága leginkább egy hagyományos hajtású szedánéhoz vagy ferdehátúéhoz hasonlítható. Viszonylag széles nyomtávjainak köszönhetően a Niro maximális stabilitást és kimagasló vezetési élményt kínál kanyargós utakon. Teljesen független hátsó felfüggesztésével az e-Niro kanyargós utakon is élvezetesen irányítható.

Az e-Niro – elől 305 mm, hátul 300 mm átmérőjű - féktárcsái lineáris lassulást tesznek lehetővé, miközben a regeneratív rendszer a hajtó villanymotort generátorként használva mozgási energiát gyűjt a hajtáslánci akkumulátorba. Alacsony sebességeknél az e-Niro kifinomult és csendes, és mivel légellenállási együtthatója (Cd: 0.29) alacsonyabb a Niro Hybridénél és a Plug-in Hybridénél is, ez a hatótáv növelésén kívül a menetzajok csökkentésére is jótékonyan hat. A menetzajokat tovább csökkenti a többrétegű szélvédő az első ablaktörlők feletti légterelő burkolat, a külső visszapillantók speciális formája és a tetősínek mélyedései feletti borítások, amelyek így a karosszériával egy szintben helyezkednek el. A gördülés zajait tovább csökkentik a futómű első segédvázának szilentjei és a nagyszilárdságú acélbetét a hátsó sárvédőkben, mellyel a hátsó rész nagyfrekvenciájú vibrációja csökken, valamint az A- és B-oszlopok hangszigetelő anyagai is.

Biztonság

Haladó vezetéstámogató rendszerek
Valamennyi e-Niróban alapfelszerelés a Kia Vehicle Stability Management (VSM), mely fékezés és kanyarodás közben garantálja a stabilitást: ha a VSM tapadáscsökkenést észlel, az ESC segítségével - és szükség esetén az elektromos kormányszervón keresztül is beavatkozva – segít a menetstabilitás megőrzésében.

Mindezeken kívül ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (Forward Collision Warning), ütközésmegelőző (Forward Collision-Avoidance Assist), dugóban araszolni is képes adaptív sebességtartó automatika (Smart Cruise Control with Stop & Go), fényszóróasszisztens (High Beam Assist), éberségfigyelő rendszer (Driver Attention Warning) és a sávkövető (Lane Following Assist) is növeli a biztonságot. A sávkövető automatika már második szintű önvezető rendszer, amely figyeli az autó előtt haladó járműveket, és az útburkolati jeleket is, így tartja a sávon belül az autót. A rendszer a gázt, a féket és a kormányzást is kezeli, a követési távolságot szenzorok segítségével tartja. A sávkövető automatika 0 és 130 km/h közötti sebességtartományban működik.

Garancia és gyártás

Az európai értékesítés még idén elindul, a Kia egyedülálló, 7 éves, 150 000 km-es garanciájával
Az új Kia e-Niro gyártása 2018 második negyedévében kezdődött meg a Kia Hwasung-i (Korea) üzemében. Bizonyos európai piacokon a modell 2018 végén már kapható lesz, a Kia általános, hétéves, 150 000 km-es garanciával, mely az akkumulátorra és a villanymotorra is kiterjed.

Szerkesztői jegyzetek

*A cikkben megjelenő műszaki adatok egyelőre célértékek, további fejlesztés és homologizáció tárgyát képezik. A hatótáv értékeket a WLTP ciklus alapján számították.

Kia e-Niro – Műszaki adatok (Európa)

Karosszéria és futómű

Ötajtós, ötüléses tisztán elektromos crossover, acélból és alumíniumból készült karosszériával. Az elülső kerekeket villanymotor hajtja, egyfokozatú fordulatszám csökkentő áttételen keresztül. lítiumion-polimer akkucsomag.

 

A Kia Ceed GT Line a Párizsi Autószalonon debütál

Az új Kia Ceed GT Line ma mutatkozik be a 2018-as Párizsi Autószalonon. A Ceed GT Line számos formaelemet vett át a korábban már bemutatott nagyteljesítményű Ceed GT-től. A modell 2019 első negyedévében kerül forgalomba.

A Kia középméretű családi autóinak választékát tovább bővítve az összes új Ceed modell elérhető lesz GT Line kivitelben, köztük a Ceed ötajtós változata és a Sportswagon is. Az új shooting brake karosszériájú ProCeed kizárólag GT Line kivitelben érkezik majd. A Kia új nagyteljesítményű Ceed és ProCeed GT modelljei által inspirált sportos megjelenésű GT Line sorozat tagjait kivétel nélkül turbós motorok mozgatják.

A Ceed GT Line a Kia 1,0 és 1,4 literes T-GDi (turbós, közvetlen befecskendezéses) benzinmotorjával vagy a márka friss fejlesztésű 1,6-os ‘Smartstream’ CRDi (közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses) dízelével választható.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója szerint: “Az új Ceed GT Line számos elemét az új nagyteljesítményű Ceed GT inspirálta, így a GT-megjelenés jóval szélesebb közönség számára elérhető. Mióta útjára bocsátottuk az új Ceedet Európában, rengetegen dicsérik a technológiák széleskörű választékáért, hatékonyságáért és vezethetőségéért. A GT Line azonban mindemellett a Ceed egy másik erősségére is épít – a formákra.”

Az új Ceed GT Line Európában 2019 első negyedévében kerül forgalomba a Kia egyedülálló hétéves vagy 150 000 km-es garanciájával.

kia-ceed-gt-line

A GT-n alapuló új dizájn

A Ceed GT Line külső megjelenése egy sor apró, de fontos részletben eltér a többi modellétől: ilyen a tigrisorr hűtőmaszk selyemfényű króm és fekete kombinációjú kerete, az egyedi mintájú (alapáras) 17, vagy választhatóan 18 colos könnyűfém keréktárcsa-készlet, és az áttervezett első-hátsó lökhárító is. Az első ködfények keretéhez vízszintes fém betétek is tartoznak, akárcsak a Ceed GT-ken vagy a Stingeren. A Ceed GT Line modellek tízféle színben rendelhetők.

A beltéri változtatások a sportosabb hangulatot célozzák. A Ceed és a Ceed Sportswagon szürke tetőkárpitját feketére cserélték, a küszöböket fém védőlemezek burkolják. A GT Line-okhoz alapáron sportos, D-alakú kormány jár, a Kia duplakuplungos sebességváltójával felszerelt modellekben pedig fém kapcsolóbillentyűk találhatók a kormányon.

A Ceed GT Line első utasai új, határozott oldaltartású sportülésekben ülhetnek, a huzat fekete szövet, vagy világosszürke műbőr lehet. A GT Line modellekhez az új Ceed és ProCeed GT még sportosabb ülései is megrendelhetők. Ezeket fekete vagy hasított bőr borítja szürke öltésekkel, és szegélyezéssel. A valódi bőrrel kárpitozott modellekhez elől ülésfűtés és -szellőztetés, hátul ülésfűtés választható.

Rugalmas turbós motorok alacsony károsanyag-kibocsátással

A Ceed turbós motorpalettája hajtja a GT Line modelleket. Ezek között van a Kia könnyű háromhengeres 1,0 literes T-GDi benzinmotorja is 120 LE-s teljesítménnyel, és 172 Nm forgatónyomatékkal. Szintén elérhető az új, 1,4 literes ‘Kappa’ sorozatú T-GDi motor 140 LE-vel, maximális forgatónyomatéka 242 Nm. A vadonatúj 1,6-os ‘Smartstream’ dízelmotor kétféle teljesítménnyel – 115 vagy 136 LE – fut a Ceed és a Ceed Sportswagon modellekben. A ProCeed GT Line a dízelek közül csak az erősebbel elérhető.

Valamennyi erőforráshoz hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó jár alapáron, az 1,4-es T-GDi és az 1,6-os CRDi motorhoz azonban Kia hétfokozatú duplakuplungos erőátvitele is elérhető.

Technológiák – hogy az élet könnyebb, kényelmesebb és biztonságosabb legyen

Az új Ceed GT Line számos kényelmi és biztonsági technológiát is kínál. Ezek közé tartozik az alapáras “lebegő” képernyős infotainment rendszer, amely 7,0 colos érintőképernyővel felszerelt audiorendszerrel, illetve 8,0 colos változatban navigációval is elérhető – utóbbi navigációs és Kia Connected szolgáltatásait a TomTom® szállítja. A rendszer teljes körű okostelefon-integrációra is alkalmas Apple CarPlay™ és Android Auto™ funkcióval.

Alapfelszerelés a teljes körű Bluetooth okostelefon integráció hangfelismeréssel, az automatikus világításkapcsolás és a kulcs nélküli nyitás-indítás is. Az ügyfelek ezeken túlmenően Clari-Fi zenei helyreállító technológiával működő JBL Premium audiorendszert is rendelhetnek. A fűthető első szélvédő gombnyomásra megszabadít a jégtől és a lecsapódó párától. Vezeték nélküli okostelefon-töltő, fűthető és szellőztethető első ülések, valamint fűthető hátsó ülések szintén szerepelnek a választható extrák listáján.

Az alapfelszerelésként kínált hat légzsákon túl fejlett vezetőtámogató rendszerek felelnek az utasok védelméért, amik az aktív biztonsági kiegészítők segítségével csökkentik az ütközésveszélyt. Biztonsági alapfelszerelés a fényszóróasszisztens (High Beam Assist), a vezető éberségére figyelő rendszer (Driver Attention Warning), a sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assist), valamint a ráfutásos ütközés-megelőző (Forward Collision-Avoidance Assist) is. A tolatókamera az autó mögötti képet mutatja, így tolatás közben a holttér minimális.

Elérhető felszerelés az adaptív sebességtartó automatika Stop and go funkcióval (az automataváltós modellekhez), a holttérfigyelő (Blind Spot Collision Warning), a mögöttes keresztirányú forgalmat figyelő rendszer (Rear Cross-Traffic Collision Warning), az intelligens parkolássegítő rendszer (Smart Parking Assist) és a gyalogosérzékelővel ellátott ráfutásos ütközés-megelőző (Forward Collision-Avoidance Assist) is.

Alapfelszerelés még a Kia járműstabilitást szabályozó rendszere, a VSM. Ez fékezés és kanyarodás közben a tapadás csökkenése esetén a menetstabilizáló (ESC) szabályozásával segít a vezetőnek megőrizni uralmát az autó felett.

Európai tervezéssel, európai utakra

A Ceed GT Line-t kimondottan európai utakra, az európai autósok igényeit szem előtt tartva tervezték. A fejlesztés során figyelembe vették az Európa-szerte igen változatos útminőséget, így az autó kényelmes, biztonságos és élvezetes is egyszerre.

 

 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER