A KIA Motors bemutatta a sajtó képviselőinek az új KIA Cee’det. Az ismertetőre a foti Cora melletti újonnan nyílt KIA szalonban került sor. A szalon tulajdonosairól tudni kell, hogy egy sikeres magyar családi kisvállalkozás eredménye, s Európa legnagyobb KIA szalonja.
Tehát megismerhettük az új Cee’det, mely első látásra is tetszetős, s ahogy a marketing állította áramvonalasra sikerült. Ezt erősíti az első lámpák keskeny és hátrafele húzottsága, hosszú fém szemöldökkel, (mely egy sas tekintete), alul csinos ledsor díszítéssel. A ködlámpák foglalata is csőszerűen hátrahúzott.
Az autó oldalán homorú hajlat húzódik végig. A hátulján sportkipufogóvég kandikál ki, előre vetítendő a KIA dinamikus vezetési élmény ígéretét.
Kinyitva az ajtaját csinos belső utasteret pillantunk meg. Többféle szürke árnyalatban varrott, megjegyzem kényelmes üléseket, s króm berakásos műszerfalat fém-kék kijelzőkkel. Sokféle funkciót tartalmazó kormányt. Nekem tetszett a kis fémékszerekkel-fényekkel telerakott és díszített műszerfal, s fölül a piros kijelzéses információs csík.
Az új generációs cee'd-ben alapfelszerelés a négy irányban állítható kormány, az iPod, AUX és USB csatlakozó, a hathangszórós audiorendszer és a multifunkciós fedélzeti számítógép.
Hátul két teljes értékű ülőhelyet kapunk. A fejtér elegendő. Az ülésrész lehetett volna hosszabb, hogy tartsa a combot, a lábszárhely csökkenésének rovására – természetesen csak véleményem szerint.
A KIA a csomagtartót 40 l-rel bővítette, most 380 literes, alatta további osztott tárolórekeszeket találunk. Az osztott hátsó ülések síkba fektethetőek.
A legtöbb nyugat-európai piacon két benzinmotor lesz a kínálatban: az 1.4 MPI és az 1.6 GDI, 100 illetve 135 lóerővel; továbbá kétféle dízel: a 90 lóerős 1.4 WGT és a kétféle teljesitményszinten (110 vagy 128 LE) elérhető 1.6 VGT.
Mi az 1.4-es benzines változatot vezettük. Ez egyáltalán nem mondható dinamikusnak. Javasoljuk vásárlás előtt próbálják ki a többi változatot is, hogy kiki a magának leg megfelelőbbet választhassa.
A Kia várakozásai szerint a legtöbb piacon, a dízelkínálat csúcsán álló, igen takarékos, 1,6 literes, változó geometriájú turbóval (VGT) felszerelt egység lesz a választék legnépszerűbb tagja.
A 128 lóerős, 260 Nm forgatónyomatékú dízelmotor hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltóval lesz rendelhető, mely11 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a cee'd-et. A vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás csupán 4,1 l/100km (3,7 l/100km a Kia EcoDynamics technológiájával felszerelt kivitelek esetében).
A ‘Gamma’ sorozatú benzinmotorok közül a legerősebb, eredetileg a Kia Sportage-ban bemutatkozott 1.6 Gamma GDI motor közvetlen benzinbefecskendezéssel nyújt maximális teljesítményt (135 LE) és forgatónyomatékot (165 Nm), minimális üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett. Ezzel a motorral az új cee'd 9,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 5,8 l/100km (5,2 l/100km az EcoDynamics modelleken).
A motorokhoz hatfokozatú, kézi vagy hatsebességes automataváltó csatlakozik. Modelltől függően az 1.6 GDI motor a Kia vadonatúj, hatfokozatú, dupla kuplungos (DCT) váltójával is rendelhető.
A kéziváltóval felszerelt benzin- és dízelmotorokhoz egyaránt társítható megoldások között említést érdemel az ISG start-stop rendszer, a csekély gördülési ellenállású gumiabroncsok, valamint a generátor-szabályozó rendszer (AMS).
Az új cee'd minden kivitele alapfelszerelésként hat légzsákot (elülső, oldal, valamint a hátsó üléssort is lefedő függönylégzsákokat) kínál.
7 év vagy 150 000 km teljes körű garanciát kínálnak, átrozsdásodás ellen 12-évet.
Bevezető árak:
Az 1.4-es benzines 3.649.000,-Ft LX Base kezdő felszereltséggel, az 1.6-os dízelmotorral pedig 4.699.000,-Ft (LX felszereltség).
Ugyanezek listaárai: 4.049.000,-Ft, illetve 5.099.000,-Ft.
Az új, ötajtós cee'd 2012 második negyedévétől kapható Európa-szerte (piactól függően), és várhatóan kulcsfontosságú szerepet játszik majd a KIA európai eladásainak további növelésében. A cee'd család további tagjaira – így a Genfben bemutatkozó kombira – vonatkozó információk a későbbiekben, még 2012 során kerülnek nyilvánosságra.
Az új cee'det Szlovákiában, a KIA zsolnai üzemében gyártják majd, tízféle színárnyalatban (ebből öt új), és az első modellek között kapja meg a Kia vadonatúj márkajelzését.
Új KIA Cee’d Műszaki adatai
Dízelmotorok
1,4 literes 90 LE
Típus / lökettérfogat U2, WGT, négyhengeres, DOHC 16 szelepes / 1396 cm3
Teljesítmény / forgatónyomaték 90 LE (66,0 kW) @ 4000/perc / 220 Nm @1500~2750/perc
Furat x löket (mm) 75,0 x 79,0
Sűrítési viszony 17,0:1
1,6 literes 110 vagy 128 LE
Típus / lökettérfogat U2, VGT, négyhengeres, DOHC 16 szelepes / 1582 cm3
Teljesítmény / forgatónyomaték 128 LE (94,0 kW) @ 4000/perc / 260 Nm @ 1900~2750/perc
Furat x löket (mm) 77,2 x 84,5
Sűrítési viszony 17,3:1
Benzinmotorok
1,4 literes 100 LE
Típus / lökettérfogat Gamma 1,4 MPI, négyhengeres, DOHC 16 szelepes / 1396 cm3
Teljesítmény / forgatónyomaték 100 LE (73,2 kW) @ 5500/perc / 137 Nm @ 4200/perc
Furat x löket (mm) 77,0 x 74,9
Sűrítési viszony 10,5:1
1,6 literes 130 LE
Típus / lökettérfogat Gamma 1,6 MPI, négyhengeres, DOHC 16 szelepes / 1591 cm3
Teljesítmény / forgatónyomaték 130 LE (95,6 kW) @ 6300/perc / 157 Nm @ 4850/perc
Furat x löket (mm) 77,0 x 85,4
Sűrítési viszony 10,5:1
1,6 literes 135 LE
Típus / lökettérfogat Gamma GDI, négyhengeres, DOHC 16 szelepes / 1591 cm3
Teljesítmény / forgatónyomaték 135 LE (99,0 kW) @ 6300/perc / 165 Nm @ 4850/perc
Furat x löket (mm) 77,0 x 85,4
Sűrítési viszony 11,0:1
Futómű és felfüggesztés
Ötajtós, ötüléses, ferdehátú, önhordó acélkarosszéria. Akár ötféle, keresztben beépített dízel- vagy benzinmotor, elsőkerék-hajtás, hatfokozatú kézi, vagy automata sebességváltó – modelltől és piactól függően.
Felfüggesztés, lengéscsillapítás
Elöl: Teljesen független, segédvázkeretre szerelt MacPherson rugóstagok, tekercsrugókkal, gáztöltésű lengéscsillapítókkal. Kanyarstabilizátorok.
Hátul: Teljesen független, segédvázkeretre szerelt multilink felfüggesztés, tekercsrugókkal, gáztöltésű lengéscsillapítókkal.
Kormánymű:
Típus Elektromos szervokormány opcionális Flex Steer™ rendszerrel
Kormányfordulatok 2,85 ütközéstől ütközésig; 10,34 méteres fordulókör
Fékrendszer
Elöl: Belső hűtésű tárcsák, 280 x 23 mm / 300 x 28 mm (modelltől függően)
Hátul: Tömör tárcsák, 262 x 10 mm / 284 x 10 mm (modelltől függően)
Fékrásegítő átmérője 10 col
100-0 km/óra 36,5 méter
Keréktárcsák és gumiabroncsok
Normál 15 x 6.0” acél 195 / 65 R15
(modelltől 16 x 6.5” könnyűfém 205 / 55 R16
függően) 17 x 7.0” könnyűfém 225 / 45 R17
18 x 7.5” könnyűfém 225 / 40 R18
Pótkerék Defektjavító készlet
Méretek (mm)
Külső
Teljes hosszúság 4310
Teljes szélesség 1780 (külső tükrök nélkül)
Teljes magasság 1470
Tengelytáv 2650
Nyomtáv elöl 1563 (kerék/abroncs kombinációtól függően)
Nyomtáv hátul 1576 (kerék/abroncs kombinációtól függően)
Túlnyúlás elöl 900
Túlnyúlás hátul 760
Szabad hasmagasság 140
Légellenállási
együttható (Cw) 0,30
Fordulókör 10,34 m
Belső Elöl Hátul
Fejtér 1018 976
Lábtér 1067 894
Válltér 1420 1392
Csípőtér 1360 1295
Térfogat (liter) Ötajtós
Üzemanyag-tartály 53,0
Csomagtartó 380 hátsó ülések alaphelyzetben (övvonalig)
925 hátsó ülések lehajtva (övvonalig)
470 hátsó ülések alaphelyzetben (tetőig)
1318 hátsó ülések lehajtva (tetőig)
Menetteljesítmények:
* Hivatalos vegyes üzemű ciklus szerint
** EcoDynamics csomag nem rendelhető, a feltüntetett adat az ISG-vel felszerelt modellre vonatkozik
Hozzászólások