Címkék: Jaguar

2014. augusztus 26. kedd, 18:09

 

A Jaguar szeptember 8-án, Londonban mutatja be sportszedán-családjának legújabb tagját, a Jaguar XE modellt. Az ünnepélyes eseményen egy hamisítatlan, vezetésre termett autó lép a színre, amely újraértelmezi annak a sportszedán-kategóriának a fogalmát, amely több mint ötven évvel ezelőtt éppen a Jaguar teremtett meg olyan ikonikus modelljeivel, mint a Mark II.

 

A Jaguar olyan innovációkkal lép színre, amelyekhez foghatót korábban soha nem láthattunk ebben a szegmensben, a kis tömegű szerkezettől a kifinomult futómű-technológián át az új Ingenium motorcsaládig: ezek mindegyikét Nagy-Britanniában tervezték, fejlesztették és gyártják.

A jelentős százalékában alumíniumból készült, vadonatúj platformra épülő XE lenyűgöző menetteljesítményeket, kezes vezethetőséget, és precíz, közvetlen kormányzást kínál, kiemelkedő kifinomultság mellett.

 „A Jaguar modelljei mindig is arról voltak híresek, hogy a pontos vezethetőség és a kiváló menetkomfort optimális egyensúlyát kínálták. Az XE-ben csúcsosodik ki mindaz a tapasztalat, amelyre a Jaguar az évek során szert tett. Az Integral Link hátsó felfüggesztés a kényelmes rugózás és a feszes vezethetőség olyan egységét kínálja, amelyre eddig nem volt példa ebben a kategóriában. Olyan modellt készülünk piacra dobni, amely menetdinamikáját tekintve túlnő minden versenytársán” – mondta Mike Cross, a járműintegritási részleg főmérnöke.



Integral Link hátsó felfüggesztés
A kategóriában egyedülálló Integral Link felfüggesztés számos téren többet kínál a hagyományos többlengőkaros konstrukcióknál. A hossz- és keresztirányban egyaránt merev szerkezetet biztosító konstrukció pontos reakciókat és vezethetőséget szavatol, miközben megőrzi a kifinomult, kényeztető rugózási kényelmet.

Az Integral Link felfüggesztés számos alkatrésze kovácsolt, illetve öntött alumíniumból készült. Ezek az optimalizált gyártási eljárások erős, mégis könnyű komponenseket eredményeznek.

Az F-TYPE sportautón alapuló első felfüggesztés
Az XE öntött alumínium rugótoronnyal szerelt, segédvázra illesztett, kettős keresztlengőkaros első felfüggesztése a legmagasabb szintű vezethetőséget és úttartást biztosítja.

A fejlett szerkezet alapját a Jaguar zászlóshajója, az F-TYPE sportmodell adta; egyes meghatározó elemei a Jaguar XFR-hez mérhető szerkezeti merevséget eredményeznek. Ezeknek köszönhetően az XE kiemelkedő dinamikát és közvetlen kormányérzetet kínál. Akárcsak a hátsó felfüggesztés esetében, az alkatrészek jelentős része itt is öntött, illetve kovácsolt alumíniumból készül, több esetben szabadalmaztatott eljárással.

Kormányzás
A Jaguar híres kiváló kormányérzetéről, az XE azonban ezen a téren is új normát állít: ez az első olyan Jaguar modell, amely megkapja a márka legújabb generációs elektromos szervokormányát.

A Jaguar új szoftver algoritmusai sokkal tágabb határok között teszik lehetővé a finomhangolást, mint egy hagyományos, hidraulikus kormányszervo esetében; ezáltal a rendszer jobb kormányérzetet biztosít. Az előnyök sorában említést érdemel még a változó kormánylengés-csillapítás, a könnyed kissebességű manőverezhetőség, valamint a Jaguar Drive Control beállítások alkalmazhatósága. Az elektromos szervokormány emellett egy sor aktív biztonsági, illetve vezetőtámogató rendszer megvalósítását is lehetővé teszi.

All Surface Progress Control
A hátsókerék-hajtású autók a legfejlettebb kipörgésgátló rendszerek mellett is gyakran nehezen tudnak elindulni fokozottan csúszós útfelületen. A Jaguar erre a helyzetre fejlesztette ki az All Surface Progress Control rendszert, amely teljesen egyedülálló a kategóriában.

A Jaguar Land Rover terepjárásra optimalizált kipörgésgátló rendszerekkel szerzett, több évtizedes tapasztalatára építve kifejlesztett ASPC rendszer elektronikus úton javítja a tapadást, méghozzá sokkal egyszerűbben és közvetlenebbül, mint ahogy a vezető képes volna. A rendszer gyakorlatilag kissebességű tempomatként működve a legcsúszósabb körülmények között is optimális tapadást biztosít, anélkül, hogy a vezetőnek a pedálokkal kellene „játszania”.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER