Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
2011. május 11. szerda, 15:28

 

A piacon egyedülálló, a teljesítmény és hatékonyság szempontjából új mércét képviselő Infiniti M35h új generációs hibrid technológiája 364 lóerővel (268 kW), amellyel minden eddiginél jobban kihangsúlyozza a márka inspiráló teljesítményét, miközben CO2-kibocsátása mindössze 162 g/km.

 

infiniti-m35h

KOMPROMISSZUMOK NÉLKÜLI TECHNOLÓGIA

Az M35h a hagyományos európai luxusautó-piac meghódítására készülő, nagy teljesítményű V6-os szedánokból álló kínálat harmadik tagja, egyben a legújabb japán prémium autómárka első modellje, amelyen az Infiniti Direct Response Hybrid technológiájára utaló jelzés látható. Ez az új generációs technológia kompromisszumoktól mentes élményt biztosít a nagy teljesítményű luxusautók kedvelőinek, és a teljes teljesítmény-tartományban kiválóan viselkedik: a városban csendes, kategóriájában alacsony károsanyag-kibocsátású autózást tesz lehetővé. Az autópályán rendkívül hatékony utazást biztosít, míg a kanyargós utakon a sportautókra jellemző gyorsaságot és közvetlen vezetési élményt kínál.

A 364 lóerős (268 kW) összteljesítményű, benzin- és villanymotorral felszerelt, négyajtós modell a kategóriában egyedülálló módon, bármely benzin- dízel- vagy hibrid autónál hatékonyabban ötvözi a nagy teljesítményt az alacsony károsanyag-kibocsátással. Az M35h jobban gyorsul, mint bármelyik V6-os dízel versenytársa, ugyanakkor tisztább és gazdaságosabb bármelyik V6-os benzinmotoros társánál a prémium kategóriában. Mindössze 5,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ára, hivatalos üzemanyag-fogyasztása vegyes ciklusban 7,0 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 162 g/km - ezekkel az adatokkal az Infiniti technológiai csúcsmodellje a hibrid fejlődés legújabb mérföldkövét jelenti, hiszen gyorsabb és gazdaságosabb a - sokszor drágább - versenytársainál.

A HIBRID SZEDÁNOK ÖSSZEHASONLÍTÁSA

Infiniti    Lexus    Porsche
Modell    M35h    GS450h    Panamera S
Motor    V6 hibrid    V6 hibrid    V6 hibrid
Max. teljesítmény    364 LE    340 LE    380 LE
Gyorsulás 0-100 km/h    5,5 mp    5,9 mp    6,0 mp
NEDC szerinti üzemanyag-fogyasztás (vegyes)    7,0 l/100km    7,7 l/100km    6,8 l/100km
NEDC szerinti üzemanyag-fogyasztás (városban)    9,2 l/100km    9,3 l/100km    8,0 l/100km
NEDC szerinti üzemanyag-fogyasztás (városon kívül)    5,7 l/100km    7,1 l/100km    6,1 l/100km
CO2-kibocsátás    162 g/km     179 g/km    159 g/km

infiniti-m35-hibrid

Az M35h egy teljes értékű hibrid modell, amelynek V6 motorja és villanymotorja soros és párhuzamos üzemmódban egyaránt képes a működésre, ezáltal az autó hajtása elektromos árammal, benzinnel vagy a kettő kombinációjával is lehetséges. Különleges tulajdonságainak, mint a V6-os motor lekapcsolásának, a 68 lóerős (50 kW) villanymotornak és a kiemelkedően hatékony lítium-ion akkumulátorcsomagnak köszönhetően az Infiniti Direct Response Hybrid technológiával a hibrid technológia városi előnyei minden eddiginél jobban kihasználhatók az országúton is. A tesztek szerint az M35h nagyobb távolságra és gyorsabban képes kizárólag elektromos hajtással haladni, mint bármelyik másik jelenleg kapható hibrid modell. Az Egyesült Államokban végzett próbák során az M35h az autópályákból és zsúfolt városi szakaszokból álló vegyes próbaút több mint 50%-át képes volt kizárólag elektromos hajtással megtenni.

5,7 l/100 km-es hivatalos városon kívüli fogyasztásának köszönhetően az M35h rendkívül gazdaságos autózást tesz lehetővé, hatótávolsága pedig akár 1200 km is lehet – mindez nagyon kedvező egy közel 5 méter hosszú luxus szedántól, amelynek végsebessége 250 km/h, gyorsulása pedig sok sportautónak becsületére válna. A dízelautókra jellemző takarékosság mellett az M35h a CO2-kibocsátás területén is felveszi a versenyt a kategória dízel modelljeivel, miközben jóval nagyobb teljesítményt kínál azoknál.

A HIBRID ÉS DÍZEL MODELLEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA

Infiniti        BMW 5        Jaguar        Mercedes
Modell            M35h        535d        XF 3.0 S    350 CDI
Motor            V6 hibrid    Soros 6 hengeres dízel    V6 dízel     V6 dízel
Max. teljesítmény    364 LE        303 LE        279 LE        265 LE
Gyorsulás 0-100 km/h     5,5 mp        5,7 mp        6,4 mp        6,2 mp
NEDC szerinti üzemanyag-fogyasztás (vegyes)    7,0 l/100km    6,1 l/100km    6,305 l/100km    6,2 l/100km
NEDC szerinti üzemanyag-fogyasztás (városban)    9,2 l/100km    7,9 l/100km    9,4 l/100km    7,9 l/100km
NEDC szerinti üzemanyag-fogyasztás (városon kívül)    5,7 l/100km    5,1 l/100km    5,5 l/100km    5,2 l/100km
CO2-kibocsátás        162 g/km     162 g/km    169 g/km    162 g/km

infiniti-m35-h

A hibrid rendszer legfontosabb tulajdonságai között megemlíthető, hogy az autó (a tömegcsökkentés érdekében) csak egy villanymotort tartalmaz, nincs benne nyomatékátalakító, így kisebb a mechanikai veszteség, a benzin/villanymotor ereje pedig zökkenőmentesen jut el a hátsó kerekekre, ami egyenletes teljestményleadást és könnyű kezelhetőséget, ugyanakkor maximális vezetési élményt biztosít. Mindehhez jelentősen hozzájárul a teljesen automatizált 7 fokozatú sebességváltó.

Ezen kívül az Infiniti M35h modell felszereltsége tartalmazza az új, innovatív hibrid elektromos szervokormányt, a regeneratív fékrendszert, az energiaáramlás nyomon követésére alkalmas műszerfali kijelzőt, valamint - a hibrid modellek között elsőként - a lassú haladásnál a gyalogosokat figyelmeztető hangjelző rendszert (VSP - Approaching Vehicle Sound for Pedestrians). A VSP kellemes, nem zavaró, változó hangmagasságú és hangszínű jelzést ad ki, ha a jármű 30 km/h-nál lassabban halad, ami jelentősen hozzájárul a gyalogosok és a többi közlekedő biztonságához, amikor az M35h csendes, elektromos hajtással halad.

Egy M modell

Az Európában 2010-ben bemutatott, teljesen új M szedán tökéletes alapot kínált a márka technológiai zászlóshajójához. A kizárólag az emblémájában eltérő M35h ugyanolyan egyedi, tágas és különlegesen áramvonalas (0,26 Cd értékű) karosszériával rendelkezik, mint a testvérmodelljei. Az első-középső motorelrendezésű (FM) padlólemezre épített M35h kiemelkedően jó kezelhetőséget és fejedelmi kényelemet kínál.

AZ EURÓPÁBAN ÉRTÉKESÍTETT M35h MODELLEK ALAPFELSZERELTSÉGE (az Egyesült Királyság kivételével)

Prémium minőségű fél-anilin bőrkárpitozás
Fűtött és szellőztethető első ülések
Kézzel polírozott, magas fényű fehér kőrisfa díszítő betétek ezüst por díszítéssel
Bi-xenon fényszórók adaptív kanyarkövető rendszerrel (AFS - Adaptive Front-lighting System) és fényszórómosóval
Merevlemezes Infiniti Music Box zenetár CD lejátszóval és USB/iPod csatlakozóval
Elektromosan állítható első ülések és kormányoszlop
Kétzónás légkondicionáló berendezés
Elektromos napfénytető


A GT PREMIUM MODELL TOVÁBBI FELSZERELTSÉGE

Blind Spot Warning and InterventionTM holttérfigyelő rendszer 
Intelligens távolság- és sebességtartó automatika (ICC - Intelligent Cruise Control) alacsony sebességű követés (LSF - Low-Speed Following) funkcióval
Ráfutásos ütközésekre figyelmeztető rendszer (FCW - Forward Collision Warning)
Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW - Lane Departure Warning) és a sávelhagyást megelőző rendszer (LDP - Lane Departure Prevention)
Eco Pedal
Forest AirTM légkondicionáló berendezés (a GT modellnél opció)
30 GB-os merevlemezzel felszerelt navigációs rendszer nagy felbontású 3D grafikával és Michelin útikalauzzal (a GT modellnél opció)
Térhatású Bose® Premium Sound System hangrendszer, 16 hangszóróval


AZ INFINITI M35h BEMUTATÁSA


Benzin/villanymotoros hajtáslánc

A kompakt felépítésű, kis tömegű és kiemelkedő hatékonyságú Infiniti Direct Response Hybrid rendszer az Infinitikre jellemző vezetési élményhez szükséges erőt és közvetlen reakciókat biztosít. A rendszer egy 306 lóerős, 3,5 literes V6 benzinmotor és egy 68 lóerős villanymotor kombinációjából áll, így minden idők legerősebb hibrid modelljének számít, ráadásul két tengelykapcsolóval rendelkezik.

Az első (száraz) tengelykapcsoló a 3,5 literes V6 szívómotor és a villanymotor/sebességváltó között található. Az elektronikusan vezérelt egység lehetővé teszi a V6-os erőforrás teljes lekapcsolását, amikor az autó kizárólag elektromos hajtással halad, vagy regenerációs üzemmódban működik. A benzinmotor lekapcsolása (ami csökkenti a mechanikai súrlódást és fokozza a villanymotor hatékonyságát) nem csak lassú araszolásnál, hanem egyenletes sebességű, zavartalan haladás mellett is lehetséges, ami a lebegéshez hasonló élményt nyújt az utasoknak.

A második (nedves) tengelykapcsoló a villanymotor másik oldalán található. Ez a tengelykapcsoló a sebességváltó házában kapott helyet, ahol a hagyományos nyomatékátalakító helyettesítésével tulajdonképpen egy automatizált manuális sebességváltóvá alakítja a hétfokozatú váltóművet - ez a megoldás a hagyományos nyomatékváltóval felszerelt automata sebességváltóhoz képest 10%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.
Az elektronikus váltóvezérlés ráadásul közvetlenebb működést biztosít, ami hozzájárul a sportos vezetési élményhez. A motoros rásegítésű sebességváltásnak köszönhetően a kapcsolás egy szempillantás alatt, teljesen zökkenőmentesen megtörténik, ami egyenletes gyorsulást eredményez.
A sebességváltóba integrált villanymotor névleges teljesítménye 68 lóerő (68 kW), 270 Nm-es nyomatéka pedig már 1000/perc fordulatszámon rendelkezésre áll. Ha maximális gyorsítóerőre van szükség, az önálló működésre is képes villanymotor a V6-os erőforrással közös hajtómotorként működik, ugyanakkor képes generátorként és indítómotorként is működni. Generátor üzemmódban a villanymotor az egyébként veszendőbe menő lassulási és fékezési energiát visszatáplálja a benzinmotor által normál módon töltött akkumulátorba.
Fejlett, regeneratív fékrendszerével és nagy teljesítményű - különösen gyors töltési / kisülési ciklussal rendelkező - lítium-ion akkumulátoraival az M35h szinte minden helyzetben képes akár 100 km/h-ás sebességig kizárólag a csendes és nulla károsanyag-kibocsátású villanymotorral haladni.

Az Infiniti mérnökei azért választották 3,5 literes V6 motort, mert a nyomatéki karakterisztikája (350 Nm, 5000/perc fordulatszámon) harmonikusan illeszkedik a villanymotor működéséhez, így nincs szükség a 3,7 literes változó szelepvezérlésű (VVEL) V6 erőforrás alkalmazására. A villanymotor nulla fordulatszámról rendelkezésre álló hatalmas nyomatéka kiemelkedő gyorsítást biztosít, így alacsony sebesség mellett is hozzájárul a sportos vezetési élményhez.

Kormányzás és fékrendszer
Az M35h kormányműve „igény szerint” változó mértékű, elektrohidraulikus rásegítéssel működik. A rendszer a kétféle kormányzás előnyeit egyesíti: a hidraulikus szervokormányok természetes érzetét kínálja az elektromos rendszerekre jellemző üzemanyag-takarékosság mellett, hiszen a villanymotor csak a kormánykerék elforgatásakor kapcsol be, ezáltal üzemanyagot takarít meg. A rendszer a hagyományos szervókormányoknál kisebb és könnyebb.
A kormányműhöz hasonlóan a fékeket is elsősorban a sportos szedánok vásárlóinak igényeihez hangolták, ugyanakkor a rendszer hozzájárul az M35h kisebb ökológiai lábnyomához. A mérnökök magában a hibrid rendszerben találtak rá a megfelelő megoldásra: a fékdugattyúkat az autó hajtására szolgáló villanymotor működteti.

A japán márka által a világon elsőként bemutatott rendszert elektromos meghajtású intelligens féknek nevezték el. Amikor a vezető a fékpedálra lép, a rendszer fenntartja a szükséges fékerőt, miközben a súrlódó fék hidraulikus nyomását úgy szabályozza, hogy a hibrid motor a lehető legnagyobb energia-visszatáplálást érje el.
Közeledő járműre figyelmeztető gyalogosvédő hangjelzés (VSP - Approaching Vehicle Sound for Pedestrians)

Az Infiniti M35h a világ első hibrid autója, amely alapfelszereltségként tartalmazza gyalogosokat figyelmeztető hangjelző rendszert. A rendszer különleges hangjelzésekkel garantálja, hogy az elektromos hajtással csendben közeledő M35h biztosan ne okozzon kellemetlen meglepetést a járókelők és a látássérültek számára.

A számítógép által vezérelt VSP egy beépített hanggenerátorból és az első lökhárítóba szerelt hangszóróból áll. A rendszer 30 km/h-ás sebesség eléréséig működik, lassítás után pedig 20 km/h-ás sebesség alatt újra bekapcsol.

A leghatékonyabb, ugyanakkor legkevésbé zavaró hang keresésére irányuló kutatások eredményeként a mérnökök a 2,5 kHz-es magas és 600 Hz-es mély tartomány közé eső szinusz hanghullámot választották. A hangjelzés a jármű sebességének illetve gyorsításának vagy lassításának függvényében változik. A rendszer a legnagyobb hangerőt az autó elindulásakor adja ki, hogy egyértelműen figyelmeztesse a közlekedés többi résztvevőjét a mozgásba lendülő járműre, tolatáskor pedig szaggatott jelzés hallható (az Egyesült Királyságban nem rendelhető).


A HÁROM M MODELL ÖSSZEHASONLÍTÁSA

Modell                      M30d    M37    M35h
Üzemanyag            Dízel        Benzin        Benzin/elektromos (hibrid)
Teljesítmény            238 LE        320 LE        364 LE
Nyomaték            550 Nm        360 Nm        350/270 Nm V6/villanymotor
Gyorsulás 0-100 km/h     6,9 mp    6,2 mp    5,5 mp
Üzemanyag-fogyasztás (vegyes)    7,5 l/100 km    10,2 l/100 km    7,0 l/100 km
CO2- kibocsátás            199 g/km    235 g/km    162 g/km

Az Infiniti várakozásai szerint az M35h az európai M eladások 25%-át fogja kitenni, az értékesített modellek 55%-a M30d lesz, míg a vásárlók 20%-a az M37-et fogja választani.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading

e-mail

 

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER