Címkék: Hyundai i30 N

2020. szeptember 25. péntek, 14:54

 

A Hyundai Motor bemutatta az új i30 N modellt, amely továbbfejlesztett formavilággal, új, nyolcfokozatú olajfürdős duplakuplungos sebességváltóval (N DCT), valamint új, fejlett vezetőtámogató és biztonsági funkciókkal lép színre, hogy közúton és a versenypályán egyaránt még intenzívebb élményt nyújtson vezetőjének.

 

 

Az új i30 N számos új funkcióval emeli új szintre a mindennapi és a sportos vezetés élményét: hamisítatlan hétköznapi sportautó, valódi versenyzői adottságokkal.
Az i30 N a Hyundai első sorozatgyártású, nagyteljesítményű modelljeként lépett színre 2017-ben. A mai napig több mint 25 ezer i30 N talált gazdára Európában; a modell első kiadása számos szakmai elismerésben részesült, többek között az Auto Bild szerkesztői megválasztották a 2018. év sportautójának. A Hyundai N modellek körül egész rajongói közösségek alakultak ki.

 


Az új i30 N folytatja elődjének sikertörténetét. Formai megoldásai és vezethetősége egyaránt javult, míg a kistömegű anyagok nagyobb arányú alkalmazásának köszönhetően még dinamikusabb, még pontosabban vezethető lett.
Akárcsak az előző modell, az új i30 N is elérhető ferdehátú, illetve Fastback karosszériával.
„A Hyundai N márka eredeti sportautója 2017-es bevezetése óta számtalan elismerésben és díjban részesült. Az új Hyundai i30 N menetdinamikai és esztétikai fejlesztések minden eddiginél szélesebb kínálatával biztosítja a létező legélvezetesebb közúti vezethetőséget és versenypálya-alkalmasságot.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group termékrészlegért felelős alelnök-igazgatója. „A Hyundai N élményét különösen az új dizájn, az új keréktárcsák, az új N Light ülések, valamint az új olajfürdős, nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó teszi minden eddiginél sportosabbá és praktikusabbá.”

A menetdinamikai teljesítményt szem előtt tartó, továbbfejlesztett formavilág
Az új i30 N formaterve három szóval jellemezhető: teljesítmény, érzelem, kiállás. Az új i30 N dizájnja több stílusgyakorlatnál: az exkluzív módosítások mind a teljesítmény fokozását szolgálják. Minden egyes formai elem megtervezésekor a dinamikus teljesítmény lebegett a dizájnerek szeme előtt; az új i30 N megjelenése egyértelműen arról árulkodik, hogy a modell a versenypályára született.
Elöl N típusjelzés díszíti a széles központi hűtőmaszkot. Egyedi, határozott rácsmintázata a repülőgépek szárnyát idézi, kialakítása optimálisan segíti a hatékony motorhűtést. Az N logó a keréktárcsákon is visszaköszön.
A további egyedi formai részletek között említést érdemelnek a V-alakú nappali világítással szerelt, új LED-es fényszórók. A lökhárító sarkain a szokásos aerodinamikai szárnyacskák mellett helyet kaptak a légáramlást számottevően javító, a kerékdobon belüli légörvények keletkezését hatékonyan csillapító légfüggöny bevezető nyílásai is.
Az új i30 N ferdehátú változata módosított első és hátsó kialakítással lép színre, míg az új i30 N Fastback változatlan farral folytatja pályafutását. A ferdehátú modellváltozaton az N márkára jellemző, háromszögletű féklámpával szerelt, nagyméretű légterelő valós leszorítóerőt és kiegyensúlyozott aerodinamikát eredményez; a hátsó lámpák módosított kialakítással és új LED-es fényrajzolattal csábítanak. Az i30 N határozott, sportos karakterét a hátsó lökhárítót tagoló diffúzorba integrált két, nagy átmérőjű kipufogó teszi teljessé.
Az új i30 N dizájnjában a forma a funkciót követi, így az autó álló helyzetben is a sebesség érzetét kelti. Határozott és energikus megjelenésével készen áll, hogy meghódítsa az utat és a versenypályát.

Az új i30 N hétféle karosszériaszínben – köztük a kizárólag a Hyundai N típusokhoz kínált Performance Blue árnyalatban – rendelhető.

Karosszériaszínek:
Performance Blue
Polar White
Engine Red
Sunset Red
Shadow Gray
Dark Knight
Phantom Black

 

 

 

Az új i30 N alapfelszereltségként 18 colos könnyűfém keréktárcsákat kap. A típushoz rendelhető Performance csomag (ld. alább) számos extra stíluselemet, többek között frissen tervezett, 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat tartalmaz. A könnyű, optimális kialakítású, öt duplaküllős keréktárcsa minimális rugózatlan tömeget és fokozott szerkezeti szilárdságot kínál. A 19 colos kovácsolt keréktárcsák együtt 14,4 kilogrammal nyomnak kevesebbet, mint az alapkivitelű 19 colos keréktárcsák. A matt sötétszürke keréktárcsák – és a velük éles kontrasztot mutató, N logóval díszített, piros N féknyergek – még erőteljesebben kihangsúlyozzák az autó motorsport-karakterét. Az új i30 N-hez kínált Performance csomag kifejezetten az i30 N-hez kifejlesztett Pirelli P-Zero sportabroncsokat is tartalmaz; az alapkivitelű modellt Michelin Pilot Super Sport abroncsokkal szerelik.

A belső kialakítás kapcsolatot teremt az autó és a vezető között
Az új i30 belső tere minden érintési ponton bensőséges kapcsolatot teremt a vezető és az autó között. Az analóg műszeregység olyan különleges funkciókat kínál, mint a LED-es aktív, szabályozható piros tartomány, amely a motorolaj hőfokától függően változik, vagy a váltási esedékesség kijelző, amely tájékoztatja a vezetőt a váltás optimális pillanatáról. Az új i30 N fűthető kormánykerékkel és fűthető első ülésekkel is rendelhető.
Az új i30 N mindkét karosszéria-változatban sportos fémpedálokat és Performance Blue öltéseket kapott. A típus újdonsága a Performance Blue díszítésű biztonsági öv. A belső tér egyszínű fekete kivitelű, szövetkárpitozással vagy bőr / mesterséges nyersbőr kombinációval.

N Light ülések
Az új i30 N-hez most először rendelhetők kis tömegű, sportos N Light első ülések. Ezek a speciális kialakítású monoform sportülések 2,2 kilogrammal könnyebbek, mint az alapkivitelű ülések. Határozott oldalsó párnázatuk kiválóan támasztja meg a testet. Az N Light ülések prémium bőr / Alcantara kárpitozást kapnak, Performance Blue öltésekkel; az integrált fejtámaszt megvilágított N logó díszíti. Mindez kiváló minőségérzetet teremt.

A továbbfejlesztett motor még intenzívebb versenyhangulatot ébreszt
Az új i30 N 2,0 literes turbómotorjához hatfokozatú manuális sebességváltó (6MT) vagy – most első ízben – nyolcfokozatú, olajfürdős duplakuplungos sebességváltó (N DCT) társul.
A hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt, alapkivitelű új i30 N legnagyobb teljesítménye 250 LE, maximális forgatónyomatéka 353 Nm. Az új i30 N opcióként Performance csomaggal is megvásárolható. A Performance csomagban a motor 280 lóerőt ad le. Ez 5 lóerővel több, mint az előző generációs i30 N esetében; a variáns 6MT és N DCT sebességváltóval egyaránt elérhető. A Performance csomag 39 Nm-rel nagyobb (392 Nm) maximális forgatónyomatékot biztosít.
A 280 lóerős motor egyenletes teljesítmény-kifejtése robbanékony gázreakciót és még intenzívebb gyorsítóképességet eredményez, ami közúton és versenypályán egyaránt még intenzívebb vezetési élményt ígér. Az egyenletes teljesítménykifejtés révén alacsony fordulatszámon nagyobb forgatónyomaték és motorteljesítmény áll a vezető rendelkezésére, így a mindennapi forgalmi helyzetekben jobban kiaknázható a motor potenciálja. Az új i30 N az 1950-4600/perc fordulatszám-tartományban végig biztosítja maximális forgatónyomatékát, a csúcsteljesítmény 5200/percnél ébred. Ezzel a közepes és felső fordulatszám-tartományban javult a gyorsítóképesség; a motor a legváltozatosabb körülmények között képes kiszámíthatóan nagy teljesítményt biztosítani.
Mindkét kivitel végsebessége 250 km/óra; az új i30 N Performance csomaggal szerelt változata elődjénél 0,2 másodperccel (azaz 3%-kal) gyorsabban, 5,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.
Ahogy az előző modell, az új i30 N is bővelkedik olyan sportos menetdinamikai segédfunkciókban, mint a fordulatszám-igazítás, a rajtautomatika, a hátsó merevítés és így tovább.

Az N DCT váltóval még élvezetesebben vezethető az új i30 N
Az új N DCT nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó egy sor sportos vezetési funkciót tesz elérhetővé, és ezzel még élvezetesebbé teszi az új i30 N vezetését. Az N DCT olajfürdős rendszerű sebességváltó, azaz a tengelykapcsoló elemeit olaj hűti. Így csökken a súrlódás, a sebességváltó pedig nagyobb forgatónyomatékot képes átvinni. Az új erőátviteli egység a kézi sebességváltók magával ragadó élményét az automata sebességváltók kényelmével társítja. A vezető kedve szerint manuális üzemmódba válthat, ahol a kormánykeréken elhelyezett fülekkel vagy a váltókarral kapcsolhat a fokozatok között. A váltófülek használatával a vezetőnek le sem kell vennie a kezét a kormányról a váltáshoz, ami még sportosabb vezetési élményt eredményez. Amennyiben a vezető inkább a váltókart használná, azt a motorsportban megszokott logikát követve teheti meg: visszaváltáshoz előre, felkapcsoláshoz hátrafelé kell mozdítania a kart.
Az N DCT sebességváltó három új N sportfunkcióval fokozza a vezetés örömét: ezek az N Grin Shift, az N Power Shift és az N Track Sense Shift.
Az N Grin Shift (NGS), avagy „vigyorváltó” 20 másodpercre felszabadítja a motor maximális teljesítményét: az ilyenkor átélt vezetési élmény biztosan széles mosolyt varázsol a vezető arcára. A funkció a kormánykeréken elhelyezett gomb megnyomásával aktiválható. Ilyenkor a műszerfalon megjelenik egy visszaszámlálás, ami jelzi, hogy hány másodpercig áll még rendelkezésre a program.
Az N Power Shift (NPS) funkció olyankor lép működésbe, amikor az autó több mint 90%-ig nyitott pillangószeleppel gyorsít. A váltó ilyenkor felkapcsolással előzi meg, hogy visszaessen a forgatónyomaték, így folyamatosan maximális teljesítményt juttatva a hajtott kerekekhez. A rendszer felkapcsoláskor „előre rántja” az autót, még élvezetesebbé téve a vezetést.
Végezetül az N Track Sense Shift (NTS) funkció felismeri, ha az útviszonyok támogatják a sportos vezetést – például ha versenypályán autózunk –, és ilyenkor automatikusan működésbe lép. A megfelelő fokozatot és a váltás megfelelő időpontját meghatározva a profi autóversenyzők képességeihez mérhető, optimális teljesítményt nyújt.

 

 

 

N Grin Control rendszer
Ahogy az előző generációs i30 N esetén, az N Grin Control rendszer ezúttal is ötféle, markánsan eltérő üzemmódot (öko, normál, sport, N és N egyedi) tesz elérhetővé. Az egyes üzemmódokban módosulnak a motor, a felfüggesztés, a menetstabilizáló elektronika (ESC), az N Corner Carving differenciálmű (elektronikusan szabályozott részlegesen önzáró differenciálmű), a kipufogó hangzás, a kormányzás és a sebességváltó beállításai, igazodva az aktuális menetkörülményekhez. 'N egyedi' üzemmódban a vezető ezeket az alkotóelemeket külön-külön, négy fokozatban (öko, normál, sport és sport+) beállítva tökéletesen saját ízléséhez és az útviszonyokhoz hangolhatja a járművet.

Rugózás és vezethetőség
Ahogy elődjét, az új i30 N modellt is elektronikusan szabályozott felfüggesztéssel szerelték fel. A felfüggesztést és a kormányművet egyaránt áthangolták, így az autó mindkét erőátviteli rendszerrel komfortosabb rugózást és pontosabb vezethetőséget nyújt.
A Performance csomaghoz elektronikusan szabályozott, részlegesen önzáró differenciálmű: az N Corner Carving differenciálmű is tartozik. Szintén a Performance csomag hozadéka a jobb fékteljesítményt biztosító, 345 helyett 360 mm átmérőjű első féktárcsa.
Az N Light sportülés és a 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsa alkalmazásával elért tömegcsökkentés jobb menetdinamikát és pontosabb irányíthatóságot eredményez, és ezáltal dinamikusabb vezetési élményt szavatol.

Biztonság
Az új i30 N a Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciók szélesebb körét kínálja. Az elülső ütközés-elkerülő támogatás mostantól gyalogosfelismerés funkcióval is szolgál (FCA-P). A sávkövető segédlet (LFA) funkció a forgalmi sáv középvonalában tartja a járművet, megelőzve, hogy a gépkocsi valamelyik oldalra kisodródjon. Az új i30 N ferdehátú, N DCT sebességváltóval szerelt kiviteléhez holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCA-R) rendelhető. A funkció autópályán végzett sávváltás vagy párhuzamos parkolóhelyről való kiállás során a fékek működtetésével képes megelőzni az ütközést. Ugyancsak az N DCT váltóval szerelt, ferdehátú i30 N modellhez rendelhető az a hátrameneti keresztirányú ütközéselkerülő támogatás (RRCA) funkció, amely tolatás (például parkolóból történő kiállás) során a fékek automatikus működtetésével előzi meg az ütközést, amennyiben a rendszer akadályt észlel közvetlenül a jármű mögött.

Hyundai SmartSense biztonsági szolgáltatások:
[ÚJ] Elülső ütközés-elkerülő támogatás jármű- és (újdonságként) gyalogos-felismeréssel (FCA).
[ÚJ] Sávkövető segédlet (LFA)
[ÚJ] Holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCW) (csak ferdehátú modellhez)
[ÚJ] Holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCA-R) (csak duplakuplungos sebességváltóval, csak ferdehátú modellhez)
[ÚJ] Hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (RCCW) (csak ferdehátú modellhez)
[ÚJ] Hátrameneti ütközés-elkerülő támogatás (RCCA) (csak duplakuplungos sebességváltóval, csak ferdehátú modellhez)

Egy másik biztonsági funkció, az e-Call szolgáltatás gombnyomásra felveszi a kapcsolatot a mentőszolgálattal, illetve automatikusan riasztja a mentőket, ha a gépkocsi légzsákjai kinyíltak.

Technológia és kapcsolódás
Az új i30 N sportos vezetés adatrögzítő rendszere felügyeli és fejleszti a vezető versenyzői adottságait; használatát továbbfejlesztett grafikus megjelenítés teszi még könnyebbé. A funkció rögzíti és megjeleníti a különböző menetadatokat, beleértve a teljesítményt, a forgatónyomatékot, a töltőnyomást. A rendszer méri a köridőt és a gyorsulás idejét, ami praktikus funkció a versenypályán.
Az új i30 N opciós 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszere Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis. A rendszer a Hyundai ultramodern csatlakoztatott jármű szolgáltatásának, a Bluelink funkciónak a legújabb verzióját is tartalmazza. A rendszer számos új előnyt és szolgáltatást kínál a Hyundai ügyfeleinek, az online útvonaltervezéstől kezdve az utolsó útszakaszra vonatkozó navigációs útbaigazításon és a valós idejű parkolóhely-információkon át az új Felhasználói profil funkcióig.

Műszaki adatok

Új i30 N Új i30 N Performance csomaggal
Erőforrás 2.0 T-GDI 2.0 T-GDI
Erőátvitel 6 MT 6MT vagy N DCT
teljesítmény 250 LE 280 LE
Max. forgatónyomaték 353 Nm 392 Nm
Legnagyobb sebesség (km/óra) 250 250

Az új i30 N 2021 elejétől rendelhető Európában. A bevezetés pontos időpontja, valamint a vételár piaconként eltérő.

 

 

 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER