Címkék: Hyundai | IONIQ

2020. augusztus 10. hétfő, 18:54

 

A Hyundai Motor Company meghatározó piaci szereplőként új fejezetet nyit a villamosított mobilitás korszakában, amint bevezeti az új, kifejezetten akkumulátoros elektromos járműveket piacra bocsátó IONIQ márkát.

 

 

A Hyundai a legkülönfélébb életstílusokhoz igazított, „egyénre szabott elektromos élményeket” kíván biztosítani az IONIQ márkán keresztül, összhangban a Hyundai ’emberiséget szolgáló fejlődés’ ’Progress for Humanity’ jövőképével.

A Hyundai Motor a következő négy év során három új, kifejezetten elektromos hajtásúnak fejlesztett modellt kíván bevezetni az IONIQ márka zászlaja alatt; később további innovatív modellek várhatók. Ezzel a gyorsan növekvő piaci igényekre ad választ a Hyundai, egyben elősegítve azon célkitűzés megvalósítását, hogy a vállalat vezető szerepet töltsön be az elektromos mobilitás globális piacán.

 

 

Hogy beteljesítse az IONIQ márka küldetését, a Hyundai Motor az elektromos járművek gyártása terén szerzett, kimagasló szakértelmét az ’emberiséget szolgáló fejlődés’ intelligens mobilitási élményeken keresztül történő megvalósításának célkitűzésével kombinálja.

„Az IONIQ márka bevezetésével a Hyundai nem csupán az elektromos járművek piaci bevezetésének gyakorlatát alakítja át teljes mértékben, de azt is, ahogyan az ügyfelek megélik ezen elektromos járműveket a használat során.” – mondta Wonhong Cho, a Hyundai Motor Company ügyvezető alelnöke és globális marketing vezérigazgatója. „Az IONIQ márkán keresztül a Hyundai túllép a hagyományos gondolkodás korlátain, így forradalmasítva az elektromos járművekről alkotott nézeteinket. Olyan, személyre szabott elektromos élményeket fogunk kínálni, amelyeket teljes mértékben integrálunk az online, illetve környezettudatos életstílusba.”

Az IONIQ újjászületése

A Hyundai először a környezetbarát mobilitáshoz kapcsolódó, hosszú távú kutatási és fejlesztési programja: a Project IONIQ meghirdetésekor használta az ’ion’ és ’unique’ (azaz ’egyedülálló’) szavak ötvözéséből keletkezett IONIQ kifejezést. Ebből a projektből kiindulva a Hyundai 2016-ban mutatta be az IONIQ-ot, az első és egyetlen olyan autót a világon, amely háromféle részben vagy teljesen elektromos – hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos – hajtásláncot kínált ugyanazon platformon. Azok az innovatív tradíciók, amelyek ebben a modellben öltöttek először testet, most a Hyundai kifejezetten elektromos járművekre szakosodott almárkájaként adnak új tartalmat a névnek.

Az IONIQ a Hyundai modelleken átívelő almárkája, mely kifejezetten és kizárólag elektromos modelleket tartalmaz majd.


IONIQ 5/ IONIQ6 / IONIQ 7

A Hyundai számmal jelöli majd az új márka égisze alatt piacra lépő elektromos járműveket: a szedánokat páros, a szabadidőjárműveket pedig páratlan számokkal.

Az IONIQ márka első modellje egy középkategóriás szabadidőjármű: az IONIQ 5 lesz, amely 2021 elején mutatkozik be. Az IONIQ 5 alapját az a 45 Concept elektromos tanulmányautó adja, amely a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, a Hyundai legelső koncepciójárműve előtti tisztelgésként. Az IONIQ 5 tervezői a múltból merített ihletet ötvözték az élvonalbeli ’paraméteres pixelekkel’: ez az egyedülálló stíluselem a későbbi IONIQ modelleken is visszaköszön majd.

2022-ban érkezik az idén márciusban bemutatott Hyundai Prophecy elektromos tanulmányautóra épülő IONIQ 6 sportszedán, majd 2023-ban lép színre a IONIQ 7 nagyméretű szabadidőjármű. A Prophecy elektromos tanulmányautó tökéletes arányokkal megrajzolt, ikonikus sziluettjét aerodinamikus dizájn ihlette.

Az IONIQ modelleket formai szempontból az ’Időtlen dizájn’ tematikája köti majd össze. Formatervükhöz múltbéli modellekből merítenek ihletet a tervezők, ám koncepciójukkal már a jövőt készítik el.

 

 

 

Az E-GMP platform

Az IONIQ márka modelljei a Hyundai elektromos globális moduláris padlólemezére (E-GMP) épülnek majd. Az E-GMP alapú, kifejezetten elektromos gépkocsinak fejlesztett modellek gyors töltéssel, kimagasló hatótáv megtételére lesznek képesek.

Az elektromos platform alkalmazásával a Hyundai „intelligens élettérként” alkothatja újra a járművek belső terét, ahol széles határok között állítható ülések, vezeték nélküli kapcsolódási szolgáltatások, valamint egyedi megoldások – pl. fiókként nyitható kesztyűtartó – várják az ügyfeleket. A lépésváltás a kezelőfelületeket sem hagyja érintetlenül: az egyszerű, ösztönösen kezelhető, ergonomikusan kialakított interfész felszabadult felhasználói élményt eredményez.

2025-ös stratégia

A Hyundai Motor Group a közelmúltban bejelentette, hogy 2025-re csoportszinten egymillió tisztán elektromos gépkocsit kíván eladni, és 10 százalékos részesedést elérve a globális EV-piac vezető szereplőjévé kíván válni.

A 2025-ös stratégia keretében a Hyundai Motor Company ugyanekkorra a környezetbarát járművek globális piacának harmadik legnagyobb szereplőjeként az üzemanyagcellás (FCEV) járműveken felül 560 ezer akkumulátoros elektromos jármű értékesítését tervezi.

A kifejezetten elektromos modelleket felvonultató IONIQ márka bevezetésével a vállalat megerősíti a tiszta mobilitás iránti elkötelezettségét. A lépés fontos eleme annak az átalakulási folyamatnak, amelynek eredményeként a Hyundai zéró károsanyag-kibocsátású megoldásokat kínáló, intelligens mobilitási szolgáltatóként fog megújulni.

IONIQ esemény

A Hyundai az IONIQ márka bevezetésének tiszteletére július 31-én, a London Eye hivatalos újranyitásának előestéjén gigantikus Q betűvé alakította át az ikonikus óriáskereket.

A koronavírus-járvány miatt az egyébként mindig nyüzsgő Londonban is megállt az élet; a Hyundai azonban ismét forgásba hozza a brit főváros egyik legismertebb turisztikai látványosságát.

Az IONIQ márka érkezését hirdető fény-installáció ilyenformán valóban egy új korszak: az elektromos mobilitás korszakának kezdetét jelzi, amelyben a felhasználót helyezik a középpontba.

A rendezvény az IONIQ almárka bevezetését célzó ‘I’m in Charge’ márkakampány első eleme.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER