Címkék: elektromos | Hyudai i30N | Hyundai Kona | Hyundai Santa Fe | limitált széria | Michelisz Norbert

2018. november 09. péntek, 08:41

 

Pár mondatban a fenti módon lehet összefoglalni a Hyundai rendezvényén elhangzottakat. Hivatalosan fogalmazva: megjelent az új Santa Fe, a Kona elektromos szabadidő-autó és az i30N, húsz példányos limitált kiadása.

 

Michelisz Norbi igen jó karakter és reklám arc, mert olyan értéket képvisel, amely mintául szolgálhat sokaknak. Ezt a Hyundai hazai képviselete ügyesen ki is használja. Ezért már nem csak a márka nagykövete ezentúl Norbi, hanem olyan történt vele, amely kevesekkel: Hyundai i30N limitált szériát hoznak ki a neve alatt.    
A jármű az, amelynek a versenyváltozatát a Hyundai futtatja a túrakocsizás legmagasabb osztályában és az Európa Bajnokságban is. Magyarul: ennek a kocsinak a verseny kivitelét használja Michelisz és a saját csapata is.



 
Az i30N legerősebb változata 275 lóerőt, 353 Nm-t, és 6,1 másodperces százra gyorsulást tud, amihez jár az elektronikusan vezérelt, korlátozott önzárású differenciálmű. Az autó alapára 8 399 000 Ft, a húsz példányos Michelisz változat felára egymillió forint. Ebben érdemes gondolkodni, több dolog miatt.

Az egyik, hogy a felárral spórol a vásárló, ugyanis a Michelisz kiadás úgy lett összeválogatva - Norbi által -, hogy a 275 lóerős i30N modellt ha valaki hasonlóan konfigurálja, akkor a vételára nagyobb, mintha a limitált verziót vásárolná meg.
A limitált széria az élvezetes vezetés mellett olyan dolgot is nyújt, amelyet kevés masina: a minimális értékvesztést. Öt vagy tíz év elmúltával már nem fillérekért lehet eladni, hanem egész jó áron. A bónusz még az autóval kapcsolatban, hogy Norbi által levezényelt vezetéstechnikai tréning jár hozzá, és exkluzív találkozó.



Hyundai Santa Fe Norbi családi autója

Michelisz Norbert családapaként vált a márka nagykövetévé, ezért nemrég landolt nála a második Santa Fe. Az új modellel nem vacakol a Hyundai, csak a két csúcs motorral bocsájtja áruba itthon, ráadásul kizárólag jó felszereltséggel. A 2,4 literes benzines 188 lóerőt és 241 Nm-t teljesít, ez az erő 10,4 másodperces százra gyorsulást produkál. A sláger verzió a 2,2 literes dízel lesz, itt 200 lóerő, 440 Nm és valós 7,5 literes fogyasztás csalogatja a vevőket. Aki sokallja az utóbbi adatot annak pár információ: a suvot a Hyundai nyolc sebességes automatájával szerelték, 4x4-es hajtású és 2200 kilós...

A koreai márka is elindult a prémium irányba, ezt nem csak a jó kidolgozás, a jó anyagok mutatják, hanem az előre-hátra mozgatható hátsó ülések, a dönthető támlával és az az extra, amit ebben az osztályban nem látni: a jobb első ülést motorosan lehet előre tolni, hogy nagyobb lábtere legyen a jobb hátsó ülésen ülőnek... Amúgy az első két ülés nyolc irányba állítható, motorosan. Az újdonság 14 799 000 forintos ártól indul és hétüléses kivitelben is elérhető.



Az elektromos Hyundai Kona

A Kona Electric már nem lesz ennyire könnyen elérhető, ugyanis a 4,1 méteres, tisztán elektromos motorral hajtott autó nyári megrendelői mostantanság kapják meg a húsz autót, az idei várólistán még kb. negyvenen találhatók... Ezért az elektromos Kona iránt érdeklődőknek nem is mondanak pontos szállítási dátumot, ugyanis igen nagy a kereslet az autó iránt. Ezért a Hyundai még az Egyesült Államokban sem mutatta be a járművet, mert a beszállítók az akkumulátorokat nem tudják olyan tempóban szállítani, mint amennyi megrendelés érkezik.

A Kona Electric egyébként végre az a villanyautó, amely nem a kretén formájával kelti fel a figyelmet, hanem "rendes" autó formájú, ráadásul a ma divatos szabadidő-autó külsejű.

Az alapváltozatát 39,2 kWh-ás akkucsomag táplálja, a motorja 136 lóerős, a végsebessége pedig 155 km/órára van korlátozva. A hatótávolsága 312 kilométer, a csúcsmodell egészen jól használhatónak tűnik a 482 kilométeres értékével. Ha ebből a való világban 350-400 km teljesül, akkor a műfaj egyik legjobbja lehet. Ezt a verziót már 64 kWh-ás akku csomag hajtja, a benne található villanymotor pedig 204 lóerős. Mindkét motor 395 Nm nyomatékot ad le.



A Kona Electric az állami támogatással csökkentett alapára 9,4 millió forint, a drágább változatért 11,4-et kell fizetni.

Benedek Attila, Fotó MT

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER