Címkék: Enduro | Hyundai | RM15 | Szöul

2015. április 03. péntek, 17:06

 

A Hyundai Motor Company április 2-án, a 11. Szöuli Autószalonon ünnepli vadonatúj formatanulmányának, az ‘Enduro’ életmód szabadidő-jáműnek a világpremierjét, továbbá számos modellt most mutat be elsőként a koreai közönségnek. 

Ezen újdonságok között említést érdemel a hálózatról tölthető hibrid Sonata szedán, az RM15 (Racing Midship 2015) nagyteljesítményű kupétanulmány, a vadonatúj Tucson kompakt SUV, a vadonatúj Sonata modellcsalád, továbbá két új haszonjármű: a Mighty és a Solati. A Hyundai Motor két külön standdal vesz részt a Szöuli Autószalonon: a 2. pavilonban a személygépkocsikat, míg az 1. pavilonban a haszonjárműveket állítják ki.

Az Enduro szabadidő-tanulmány világpremierje

Az ‘Enduro’ elnevezés az ‘Endurance’, azaz kitartás kifejezésből ered. Az Enduro megjelenésében a szabadidő-járművek stíluselemei a világ legkeményebb terepralijain versenyző motorkerékpárok látványával keverednek. Az Enduro a tökéletes partner azon modern városlakók számára, akik energikus, sportos életet élnek. A robusztus formavilágot merész formai megoldásokkal elegyítő Enduróból csak úgy sugárzik a kalandvágy és a szabadság érzése.

Az Enduro maga a 'tökéletes felszerelés' azok számára, akik szeretnének elmenekülni a mindennapokból. A jármű a Hyundai jellegzetes hatszögletű hűtőmaszkját új értelmezésben tálalja, ennek alacsonyabb tömegközéppontja a stabilitás érzetét kelti. Az első kerékdobot alumínium ív köti össze a hűtőmaszkkal, magabiztos megjelenést kölcsönözve az Endurónak.

Oldalnézetből az Enduro a crossover járművek jellegzetes sziluettjét mutatja, emelt hasmagassággal, szabadidő-járművekre jellemző kerékív-toldatokkal, és a karosszéria alsó felét borító, sötétszürke burkolattal, amely egyszerre kelt robusztus és védelmező hatást, miközben a mobilitás és a mozgékonyság érzetét nyújtja. A C-oszlopokat különleges aerodinamikai elemmel szerelték fel, amely hozzájárul a légellenállás csökkentéséhez, míg a küszöbtoldatokba beépített fellépők révén könnyebben elérhető a tetőcsomagtartó.

A C-oszlopot a hátsó lámpatestek kötik össze a hátsó légterelővel. Az Enduro orrkialakításához hasonlóan a hátsó kerékdobból és lökhárítóból alumínium légterelő emelkedik ki, ami optikailag egységbe fogja a fart, valamint otthont ad a ködlámpáknak. A gondosan megformált hátsó kerékdob még markánsabb megjelenést és robusztus kiállást kölcsönöz a tanulmányautónak.

Érzelemdús, érzéki és dinamikus - szenvedéllyel megtervezett utastér
Az Enduro belső terében ugyanazzal a részletekbe menő, gondos kidolgozással találkozhatunk, mint kívül. A Hyundai formatervezési csapata egy olyan, érzelmekben gazdag tanulmányt kívánt alkotni, amely érzékiséget és dinamizmust fejez ki. Ennek érdekében organikus, egymással kölcsönhatásra lépő íveket és vonalakat használtak, amelyek intenzív, ugyanakkor robusztus és kifinomult karakterrel ruházzák fel az autót.

A műszerfal és a középkonzol kidolgozásában a vízszintes és függőleges elemek látványos kombinációjával találkozhatunk, ami sportos, robusztus és tartós hatást kelt. Az Enduro utasfülkéje mintegy körülöleli a vezetőülést, dinamikus légkört teremtve, egyben kihangsúlyozva a szerkezet robusztusságát. A műszeregység olyan, integrált kijelzőn keresztül nyújt tájékoztatást, amely vezetőközpontú kialakítása révén a lehető legkisebb mértékben vonja el a figyelmet.

A beltérben számos apró részlet erősíti meg az Enduro sportos, divatos, modern karakterét. Azokat az utastéri komponenseket és felületeket, amelyeket megérintenek az utasok, sportfelszereléseket idéző látványelemek díszítik. A kormánykerék a közúti kerékpárok kormányát és annak markolatát idézi, míg az ajtókilincsekhez terepmotorok szolgáltak ihlettel. A csomagtartó strapabíró, rugalmasan alakítható tér, amelynek sokoldalú, fiókos rekeszeiben a legkülönfélébb sporteszközök helyezhetők el.

Fejlett technológiák a fokozott biztonságért és ösztönös kezelhetőségért
Az Enduro robusztus megjelenésének és praktikus belső terének megalkotása során a Hyundai formatervezési csapata fejlett technológiák igénybe vételével gondoskodott a fokozott vezetési élményről.

A hagyományos külső visszapillantó tükröket oldalra és hátra tekintő kamerák helyettesítik, amelyek képe a tetőkonzolon elhelyezett monitoron jelenik meg. Ez a megoldás a szokásosnál jóval szélesebb látómezőt biztosít a vezetőnek, így az gyorsan és megbízhatóan tudja ellenőrizni a jármű környezetét, illetve a forgalmat.

Az utastérben újszerű távirányító szolgál a középkonzoli kijelzőn megjelenő menürendszer alsó és felső elemeinek az integrált vezérlésére. A 'felső kapcsoló' üzemmódban a távirányító az infotainment rendszer menüjét vezérli, míg azt 'alsó gomb' állásban a légkondicionáló, illetve a fűtés és szellőzés kezelésére biztosít kényelmesebb, ösztönösebb megoldást. A hátsó ülések saját klímavezérléssel rendelkeznek; a sokféleképpen variálható ülések révén rugalmasan bővíthető a csomagtér, ami még praktikusabbá és még rugalmasabbá teszi az autót.

Hyundai HND-12 Enduro / Műszaki adatok
Karosszériatípus: Háromajtós ferdehátú szabadidő-jármű
Férőhelyek száma: 4 ülés
Hosszúság: 4271 mm
Szélesség: 1852 mm
Magasság: 1443 mm
Tengelytáv: 2650 mm
Erőforrás: 2.0 T-GDI, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor
Erőátvitel: 7-DCT, 7 fokozatú, duplakuplungos sebességváltó

enduro 

Sonata PHEV – a Hyundai első hálózatról tölthető hibrid elektromos járműve
A Hyundai Sonata PHEV a vállalat első hálózatról tölthető hibrid elektromos járműve. Habár műszaki tartalma rendkívül kifinomult, a PHEV modell vezetése nem tér el jelentős mértékben a hagyományos Sonata Hybrid modellétől. A 9,8 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátorcsomag (nagyjából hatszor akkora, mint a Sonata Hybrid akkumulátora) a várakozások szerint akár 38,4 kilométeres elektromos hatótávolsággal ruházza fel a hálózatról tölthető Sonatát - ez az érték magasabb, mint amire bármely más, középkategóriás PHEV szedán képes.

A Sonata Plug-in Hybrid modellben egy 50 kW teljesítményű villanymotor, és a Hyundai erőátviteli elektromos berendezésével (Transmission-Mounted Electrical Device, TMED) kombinált hatfokozatú automata sebességváltó található a hagyományos hidrodinamikus nyomatékváltó helyett. A villanymotor 32 százalékkal nagyobb teljesítményre képes, mint a normál hibrid Sonata modellé, és nagyobb sebességeknél is lehetővé teszi az elektromos (EV) üzemet. Miután az akkumulátor lemerült, a 2,0 literes Nu GDI benzinmotorral a Sonata Plug-in Hybrid pontosan úgy vezethető, mint a Sonata Hybrid. A hajtáslánc összesített rendszerteljesítménye 205 LE percenkénti 6000-es fordulatszámon; az akkumulátor 240 voltos, 2. szintű töltőállomáson 3 óra alatt feltölthető.

Fejlesztés kompromisszumok nélkül - nagyteljesítményű RM15 kupétanulmány

Az RM15 alumínium térvázra épül, amelyet könnyű, mégis merev szénszálerősítésű (CFRP) panelek borítanak; ez a konstrukció jelentős tömegcsökkentést eredményez a hagyományos acél szerkezetekhez képest. A karosszériapaneleket a vállalat 'N' sportmárkájának jellegzetes színei: a halványkék, a fekete, a piros és a Hyundai kék díszítik - ugyanezek a tónusok láthatók a Hyundai WRC i20 rali versenyautón is.

A tavalyi évben, a koreai Busan-i Autószalonon bemutatott Veloster RM modellen alapuló, új RM15 egy sor módosítás nyomán még nagyobb teljesítményt, még jobb vezethetőséget, még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál. A jármű teljes tömege 1260 kg – 195 kilóval kevesebb, mintha acélból készült volna -, a tömegeloszlás egyenletesebb lett (43% elöl, 57% hátul), a tömegközéppont mindössze 491 mm-re van a talajtól, míg 200 km/óra sebességnél 24 kg-mal szorítja le az aerodinamika a járművet, amelyre optimalizált mértékű felhajtóerő hat.

A tanulmányautót a Hyundai Motor Theta 2,0 literes T-GDI motorja mozgatja. Az erőforrást keresztben építették be a kétüléses utastér és a hátsó tengely közé. Ez optimális tömegeloszlást és csekély tehetetlenséget eredményez, ami a kiváló, dinamikus vezethetőség és a fokozott tapadás záloga. A jármű oldalán, a hátsó kerékívek előtt kialakított új, függőleges légbevezető nyílások többlet hűtőlevegőt juttatnak a motortérbe, és ezzel javítják a hajtáslánc hatásfokát.

A négyhengeres, turbófeltöltéses benzinmotor legnagyobb teljesítménye 300 LE 6000/perc fordulatszámon; az erőforrás hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A motor tekintélyes forgatónyomatéka (383 Nm 2000/percnél) mindössze 4,7 másodpercre csökkenti a 0-100 km/órás sebességre való gyorsulás idejét.

rm15-1

A vázszerkezetet integrált első és hátsó segédváz, valamint WRC ihletésű bukókeret merevíti, szilárd alapot biztosítva az alumínium szerkezetű kettős keresztlengőkaros felfüggesztésnek, amelyet így rendkívül precíz reakciók és kiszámítható vezethetőség jellemez. Az RM15 divatos, 19 colos kovácsolt monoblock könnyűfém keréktárcsákon gördül; ezeken elöl 235/35 R19, hátul 265/35 R19 méretű abroncsok feszülnek.

A ‘kistömegű hibrid karosszéria-szerkezet (HLBS)’ névre keresztelt karosszériapanelek jól demonstrálják a Hyundai Motor szénszálas erősítésű szerkezetekkel szerzett szakértelmét. Az alumínium vázszerkezet és a szénszálas karosszériapanelek révén az MR15 könnyű, ugyanakkor rendkívül merev, torziós szilárdsága 37 800 nm/fok.

“Az RM15 merészen hirdeti a Hyundai Motor progresszív szellemiségét, és híven demonstrálja, hogy mire vagyunk képesek, ha szenvedélyünk és lelkesedésünk egy olyan termékben bontakozhat ki, amelyet nem kötnek a konvenciók,” - mondta Joonhong Park, a Hyundai Motor Group alelnöke, a nagyteljesítményű járműfejlesztési központ vezetője. "Rendkívüli büszkeséggel leplezem le az RM15-öt hazai autó kiállításunkon, ahol a látogatók már tudják, hogy a Hyundai Motor újra és újra magabiztosan juttatja kifejezésre kreatív és mérnöki tehetségét és energiáit. Feltett szándékunk, hogy a közeljövőben egyéb izgalmas prototípusokkal is demonstráljuk a nagyteljesítményű járműtechnológiák terén elért eredményeinket."

Hyundai RM15 tanulmány / Műszaki adatok
Karosszéria típusa: Kétajtós, kétüléses, középmotoros, nagyteljesítményű sportautó
Hosszúság 4220 mm
Szélesség 1865 mm
Magasság 1340 mm
Tengelytáv 2650 mm
Erőforrás Theta 2.0 T-GDI, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor
Teljesítmény / Forgatónyomaték 300 LE 6000/percnél; 383 Nm 2000/percnél
Erőátvitel Hatfokozatú kézi kapcsolású
Menetteljesítmények 0-100 km/óra/ 4,7 mp
Tömeg 1260 kg

rm15-2

A rendkívül népszerű, vadonatúj Tucson koreai premierje 

A Hyundai Motor világszerte népszerű, merész és sportos kompakt szabadidő-járművének legújabb generációja, a vadonatúj Tucson a múlt hónapban, a Genfi Autószalonon tartotta világpremierjét.

A vadonatúj Tucson erőteljes arányai és jellegzetes sziluettje a szabadidő-járműveket idézi, ugyanakkor a formaterv kecses és mozgékony jármű érzetét kelti. Az orr meghatározó stíluseleme a Hyundai jellegzetes, hatszögletű hűtőmaszkja, amely az LED fényszórókkal egységet alkotva teremt karakteres megjelenést. A plasztikus oldalfal, egyben a határozott kiállás záloga a kifejező 'Z' alakú törésvonal.

A vadonatúj padlólemezre épülő, új Tucson optimális helykínálattal várja utasait, a csomagtartó térfogata tekintélyes 513 liter. Az utastér minden pontján új, puha tapintású, kiváló minőségű anyagokat alkalmaztak, a beltér minden részlete rendkívül kifinomult. A futómű, a kormány és a felfüggesztés mind vadonatúj fejlesztés; az autó kiemelkedő kényelmet biztosít, komfortos rugózása ugyanakkor nem megy a menetdinamika rovására.

A 2015. évi Sonata modellcsalád továbbfejlesztett Hybrid modellt kínál
A Hyundai Motor népszerű Sonata szedánjának 2015-ös koreai modellválasztéka a Blue Drive almárka égisze alatt bemutatott, környezetbarát, vadonatúj Sonata Hybrid mellett a nagyteljesítményű, 245 lóerős T-GDI turbómotororos modellt tartalmazza.

A vadonatúj Sonata Hybrid takarékos Nu 2,0 literes GDI hibrid motorjához egy 38 kW teljesítményű villanymotor csatlakozik. A belső égésű erőforrás legnagyobb teljesítménye 156 LE, maximális forgatónyomatéka 189 Nm; ezek az értékek 4, illetve 5,5 százalékkal magasabbak, mint az előző modell esetében. A 38 kW-os villanymotor maximális teljesítménye ugyancsak 8,6 százalékkal nagyobb, a maximális forgatónyomaték 205 Nm. Az új modell üzemanyag-fogyasztása számottevően javult: 16 colos kerekekkel szerelve a modell kategórielső 5,5 l/100km-re képes. (17 colos keréktárcsák esetében 5,65 l/100km).

A 2015-ös, vadonatúj Sonata Hybrid lítium-polimer akkumulátorcsomagja 13,3 százalékkal nagyobb kapacitással rendelkezik, amit új helyen, a csomagtartó padlója alatt helyeztek el - 10,5 százalékkal megnövelve ezzel a raktér méretét.

Vadonatúj 'Mighty' teherautó, bemutatkozik a 'Solati' busz
A Hyundai Motor személyautói mellett átdolgozott, középkategóriás haszonjárműveit is bemutatta. A koreai piacon Mighty néven forgalmazott haszonjármű mellett színre lépett a ‘Solati’ minibusz, annak a H350-nek a személyszállító kivitele, amelyet tavaly szeptemberben, a Hannoveri Autószalonon vezettek be az európai piacon.

A 17 évvel ezelőtt bemutatott elődhöz, a ‘Mighty ?’ modellhez képest kívül-belül teljesen megújult az új generációs Mighty; formaterve stílusos és modern, míg a vezető számtalan kényelmi és praktikus szolgáltatásnak örvendhet a volán mögött töltött munkaórák során. A Mighty tervezése során arra törekedtek, hogy a gépkocsi a lehető legjobban kihasználható legyen, hogy továbbfejlesszék kezelőfelületeit (HMI), és hogy a vezető minél egyszerűbben használhassa továbbfejlesztett szolgáltatásait.

A Solati a Hyundai Motor első olyan, könnyű haszonjárműve, amelyet kifejezetten az európai piac igényeit szem előtt tartva fejlesztettek ki. A koreai piacon már elérhető Solati sokoldalú, praktikus és kényelmes alternatívát kínál a 14, 15 vagy 16 üléses haszonjárművek üzemeltetői számára. A Solati név egy latin szóból ered, jelentése 'komfort'.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER