Címkék: Hyundai | Hyundai i30

2014. december 12. péntek, 11:35

 

Három évvel az ötajtós és kombi kivitelű Hyundai i30 második generációjának európai premierjét követően a Hyundai most bemutatja az új i30 modellkínálatát.

A 2015 márciusától  kapható, új i30 háromféle karosszériatípust (háromajtós, ötajtós, kombi), továbbfejlesztett formai megoldásokat, gazdaságosabb erőforrásokat, komfortosabb rugózást, jobb vezethetőséget és kifinomultságot, valamint új biztonsági és kényelmi jellemzőket kínál. Szintén fontos újdonság a vadonatúj, 186 LE teljesítményű sportmodell, az i30 Turbo megjelenése. Az új alsó-középkategóriás modell akár 3,6 l/100 km üzemanyagfogyasztást kínál, CO2-kibocsátása pedig elismerésre méltóan 94 g/km.



 
Akárcsak a második generációs i30, az új i30 is a Hyundai regionális termékstratégia iránti elkötelezettségét demonstrálja. Az új i30-at a Hyundai Motor európai műszaki központjában, a németországi Rüsselsheimben tervezték és fejlesztették, gyártására a térségben, a csehországi Nošovicében kerül sor.

Formaterv
Az i30 jelenlegi tulajdonosaival és potenciális vásárlóival folytatott beszélgetések és felmérések tapasztalatai szerint a „Folyékony szobrászat 2.0” formanyelv (az a vizuális filozófia, amely a természet lendületes ívű vonalait tükrözve erőteljes, háromdimenziós hatással vértezik fel a Hyundai típusait) fogadtatása igen kedvező volt. A második generációs i30-at úgy jellemezték, mint „stílusos és modern” gépkocsi, amelynek formája „tetszetős”, valamint „eleganciát és dinamizmust sugall”, és történelmi fordulattal, a Hyundai európai fennállása óta első ízben elérte, hogy a vásárlók a formanyelvet jelölték meg legfontosabb vásárlási érvként.

Az i30 külső és belső formaterve olyan pozitív elbírálást kapott, hogy a Hyundai a 2015-ös modellfrissítés során csupán minimális mértékben módosította azokat. Elöl új, még hangsúlyosabb, hatszögletű hűtőmaszkot kapott, míg oldalnézetből az új rajzolatú dísztárcsa (15”), illetve könnyűfém keréktárcsák (15 és 16”) nyújtanak friss megjelenést. A modellhez kiviteltől függően bixenon fényszórók is rendelhetők, ami szintén új, frissebb arculatot kölcsönöz a 2015-ös modellnek.

 „A második generációs i30 tervezése során erőteljes, lendületes vonalakkal rajzoltuk meg az autót, amely így a folytonos mozgás érzetét kelti, még álló helyzetben is. Merész kiállással ruháztuk fel a sportos jellemzőivel és dinamikus arányaival magabiztosságot sugárzó autót” – mondta Thomas Bürkle, a Hyundai Motor Europe műszaki központjának vezető formatervezője.

„Az újra rajzolt, hatszögletű hűtőmaszk a márka legfontosabb ismertető jegye lett, alkalmazása egyértelműen a Hyundai család tagjaként azonosítja az új i30-ast. A hűtőrács kétoldalán található, gyémánt hatású fényszórók erőteljes személyiséggel vértezik fel az autót, valamint kifinomultság és fényűzés érzetét keltik.”

Az új i30 Európa szerte 12 különböző színárnyalatban rendelhető, köztük 3  új tónus: a Polar White, az Orange Caramel és a Jet Black. Az utastérben az üléskárpitok és burkolatok háromféle árnyalatban (fekete, bézs és kék) választhatók, anyagukat tekintve pedig szövet, szövet/bőr és teljes bőrkárpitozás lehetséges.


Biztonság, kényelem és praktikum
Az ügyfelek változó elvárásaihoz igazodva az új i30 fejlesztése során három új technológia bevezetésével bővítették tovább az aktív és passzív biztonsági rendszerek eleve gazdag kínálatát.

Az új bixenon fényszórók nagyobb fényerejükkel javítják az éjszakai látási viszonyokat, az automatikus szintszabályozás az alapkiépítés része.

Az aktív biztonságot a Hyundai sávelhagyásra figyelmeztető rendszere (LDWS) fokozza. A berendezés figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű anélkül kezdi elhagyni a forgalmi sávot, hogy a sofőr előtte aktíválta volna az irányjelzőt. Az LDWS funkció számos egyéb, fejlett biztonsági rendszerrel karöltve a Hyundai által útjára indított, a fejlett biztonsági technológiákat a lehető leggyorsabban az alsóbb méretosztályokba is eljuttató, demokratizálódási folyamatnak köszönhetően jelent meg a kínálatban.

„Számunkra különösen fontos, hogy ezek a fejlett biztonságtechnológiai megoldások a kisebb modelljeink vásárlóihoz is eljuthasson, hiszen így a lehető legtöbben részesülhetnek azok előnyeiből, ami pedig végső soron a balesetek elkerüléséhez vezet” – mondta el Christian Löer, a Hyundai Motor Europe termékmarketing menedzsere.


Az új kényelmi és praktikus rendszerek közül említést érdemel a Hyundai Intelligens parkolástámogató rendszere (SPAS), amely az eddig kínált, párhuzamos parkolási támogatáson túl mostantól a merőleges beállást is segíti. A parkolóhely és az autó egymáshoz viszonyított helyzetét érzékelők ellenőrzik, míg a kormányzást egy fedélzeti számítógép vezérli. A gázpedál és a fék kezelése továbbra is a vezető dolga.

A Hyundai azon küldetésének égisze alatt, hogy a nagy darabszámú, tömegpiaci szegmensekben is bevezesse új technológiáit, az új i30 soha nem látott biztonsági és kényelmi funkciókat vezet be az alsó-középosztályban. Az eddig inkább prémium autókból (például a vadonatúj Genesisből vagy az új i40-ből) ismert, szellőztethető első ülések most első ízben érhetők el alsó-középkategóriás autóban. Ez a technológia friss, hűs levegőt szállít a vezető hátához, ami különösen nyári forróságban lehet élvezetes szolgáltatás. Az ülésfűtés funkcióval kombinálva az elöl utazók bármikor pillanatnyi igényeik szerint szabályozhatják a beállítást, három eltérő fokozatban.

Az újonnan bevezetett funkciók mellett az új i30 elődje bőséges felszereltségét is megőrizte: többek között tíz irányban motorosan állítható vezetőülés, fűthető első ülések, elektromos rögzítőfék, kulcs nélküli nyitás és nyomógombos motorindítás, sebességtartó és -határoló rendszer, navigációs berendezés 7 colos érintőképernyővel, kétzónás klímaberendezés, RDS rádió/CD MP3, iPod, AUX és USB támogatással, hathangszórós audiorendszer, hátsó üléssori légbeömlő nyílások, valamint az utasteret természetes napfényben fürdető, panoráma napfénytető állt már eddig is a vásárlók rendelkezésére.

A rendelhető aktív biztonsági tételek között említést érdemel az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC), a járműstabilitás-szabályozó rendszer (VSM), a blokkolásgátló fékberendezés (ABS), a vészfékrásegítés (BAS), a visszagurulásgátló (HAC), valamint a vészfékezési jelzőrendszer (ESS), amely intenzív lassítás esetén villogtatni kezdi a jármű féklámpákját.

A passzív biztonság terén az új i30 minden, Európában forgalomba állított példányát hat légzsákkal (elülső, oldalsó és a teljes utasteret lefedő függönylégzsákkal) szerelik fel, míg az innovatív vezető oldali térdlégzsák külön megrendelhető. A második generációs i30 maximális ötcsillagos eredménnyel végezte el az Euro NCAP töréstesztjét, az új i30 változatlan vázszerkezete ugyanazt  a magas biztonsági színvonalat nyújtja.

Az i30 alapvető méretei nem változtak: megmaradt a nagyvonalú tengelytáv (2650 mm) és a szélesség (1780 mm, külső visszapillantó tükrök nélkül), amelyek lenyűgözően tágassá teszik az utasteret. Az első utasok a kategória egyik legtágasabb belterének örvendhetnek, bőséges a fejtér (1021 mm), a lábtér (1067 mm) és a válltér (1420 mm). A csomagtartó kapacitása versenyképes a szegmensben: alaphelyzetben a ferdehátú kivitel 378, a kombi 528 liternyi férőhelyet kínál a csomagoknak.


Motorok és sebességváltók
Az új i30 korábbinál bővebb, héttagú motorválasztékának minden tagja teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát, a benzin- és dízelüzemű erőforrások teljesítménye 90-186 LE, a CO2-kibocsátás akár 94 g/km.

A vásárlók háromféle dízelmotor közül választhatnak: az 1,4 literes egység 90 lóerőt ad le, míg az 1,6 literes két teljesítményszinten, 110 vagy 136 lóerővel választható.

A benzinmotorok kedvelői a három szívómotor (100-135 LE teljesítmény-tartományban) mellett az új i30 Turbo modellbe beépített új, 186 lóerős Turbo-GDI erőforrást is választhatják.

Az i30 100 lóerős, 1,4 literes Gamma motorját egy frissen fejlesztett, négyhengeres Kappa erőforrás váltotta fel. Az új generációs i20 modell fedélzetén a közelmúltban bemutatkozott, 1352 köbcentiméteres blokk számottevően könnyebb közvetlen elődjénél, az 1.4 Gamma motornál. Tömege mindössze 87 kg, 14-gyel kevesebb, mint volt, ami kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást (5,6 l/100km) és szerényebb CO2-kibocsátást (129 g/km) jelent.

A két 1,6 literes dízelmotorhoz, valamint a közvetlen benzinbefecskendezéses 1.6 GDI blokkhoz az új fejlesztésű, hétfokozatú DCT (duplakuplungos sebességváltó) is társítható. Az új váltómű a korábban alkalmazott kisméretű, hatfokozatú hagyományos (hidrodinamikus nyomatékváltóval szerelt) automata sebességváltó helyébe lép. Az új hétfokozatú DCT vezethető teljesen automata üzemmódban (városban optimális megoldás), vagy szekvenciális kézi üzemmódban, amely a még intenzívebb vezetési élmény érdekében.

Ami az új i30 környezeti kompatibilitását illeti, a modell megkapta a Hyundai üzemanyag-takarékos Blue Drive™ öko-programjának égisze alatt kifejlesztett, legmodernebb megoldásokat , így a start-stop rendszert (ISG), a csekély gördülési ellenállású abroncsokat, a generátor-szabályozó rendszert (AMS) valamint az első hűtőmaszkba beillesztett, légellenállás-csökkentő aktív légterelőt.


Futómű
Az eredeti i30 a rugózási kényelem és a pontos vezethetőség versenyképes egyensúlyát biztosította, így a Hyundai futóműfejlesztő mérnökei azt a feladatot kapták, hogy az új i30 esetében ezt fejlesszék még tovább, a jármű kifinomultságával egyetemben.

Az új i30 utastere a zaj- és rezgéscsillapítás továbbfejlesztésének eredményeképpen még csendesebb lett. Az állandó mágneses gerjesztésű, kefe nélküli váltakozóáramú motorral hajtott elektromos szervokormány precízebb kormányzást és jobb kanyarstabilitást biztosít.

A merev vázszerkezeten, a hosszú (2650 mm) tengelytávon és a széles (akár 1571 mm) nyomtávon nem változtattak, mivel azok optimális alapot nyújtanak a teljesen független futómű (elöl MacPherson rugóstagok, hátul többlengőkaros felfüggesztés) működéséhez. Az elektromos szervorkomány a maga 2,85 fordulatával (ütközéstől ütközésig) kezes és közvetlen, míg opcióként a Hyundai újszerű FLEX STEER rendszere (háromféle üzemóddal: Komfort, Normál és Sport) is megrendelhető.

A négytárcsás fékrendszer elöl 280 vagy 300 mm átmérőjű, belső hűtésű féktárcsákat, hátul pedig 262 vagy 284 mm-es tömör tárcsákat  alkalmazva állítja meg az autót megnyugtatóan rövid távon.

Ügyféltámogatás
Mint minden új Hyundai modell, a 2015-ös modellévű, új i30-ra szintén megkapja a Hyundai csak Európában kínált garanciális csomagját, amely ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát, ötéves asszisztencia-szolgáltatást, valamint öt éven át érvényes, évenkénti műszaki átvizsgálást foglal magában.

Új i30 Turbo
Azoknak a vásárlóknak a kedvéért, akik nagyobb motorteljesítményre, intenzívebb menetdinamikára és jellegzetes, kiemelkedő formavilágra vágynak, a Hyundai vadonatúj csúcsmodellel bővítette az új i30 2015-ös választékát.



Az új i30 Turbo orrában az 1,6 literes Gamma GDI motor feltöltött változata dolgozik, ugyanaz, amely a Veloster Turbót is hajtotta. Jürgen Grimm, a Hyundai Motor Europe rüsselsheimi műszaki központjának hajtásláncokáért felelős vezetője a következőket mondta az erőforrásról.:

„Szerettük volna egy erős, de nem agresszív motorral  kiegészíteni az i30 motorkínálatát. Elsősorban az élvezetes vezethetőség, nem pedig a puszta számadatok lebegtek a szemünk előtt. Azzal, hogy a motor legnagyobb teljesítményét 186 lóerőben állapítottuk meg (5500/perc fordulatszámon), számottevően növelni tudtuk a csekély fordulatszámon jelentkező forgatónyomaték mértékét, és ezzel lineárisabb gyorsítóképességet, valamint jelentősen megnövelt motor-rugalmasságot nyertünk.”

A motor már 1500/perc fordulatszámtól (egészen 4500-ig) 265 Nm nyomatékot ad le, ami dinamikusabb gyorsítóképességet jelent. A motor hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket. A modell álló helyzetből 8,0 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet, legnagyobb sebessége pedig 219 km/óra.

A 28 százalékkal nagyobb teljesítmény, illetve 38 százalékkal megnövelt forgatónyomaték (az 1.6 GDI motorhoz képest) módosított futóművet követelt meg: a mérnökök sportos hangolású felfüggesztést, valamint megerősített kormányművet és fékeket, új kerekeket és gumiabroncsokat építettek be. A kormánymű rövidebb áttételezést  (2,78 fordulat ütközéstől ütközésig) kapott, a féktárcsák átmérőjét megnövelték (elöl 300 mm átmérőjű, belső hűtésű, hátul 284 mm átmérőjű, tömör tárcsákat találunk. Az új i30 ezen kivitelének újdonsága a 18 colos könnyűfém keréktárcsa.

Az európai utakra hangolt, sportos hangzás érdekében az i30 Turbo mérnökei fáradhatatlan fejlesztőmunkát végeztek a németországi Nürburgring közelében fekvő Hyundai tesztközpontban. A modell sportos jellemzőinek hangolásával párhuzamosan elvégeztek egy „Felgyorsított tartóssági tesztet”, amely mindösszre 4-6 hét leforgása alatt képes szimulálni az autó teljes normál életciklusa során bekövetkező terhelést. Az autók hetente 110 kört tettek meg a Nordschleifén. A hírhedt pályán egyetlen, 20,8 kilométeres kör csaknem 380 kilométernyi normál igénybe vételnek felel meg.

A Hyundai európai tervezőközpontjában egy sor stílusbeli módosítással különböztették meg az i30 Turbo modellt fivéreitől. A még lenyűgözőbb megjelenés, valamint a motorteljesítmény érzékeltetése érdekében az új modell sportos karosszéria-elemeket,új hűtőmaszkot és piros betétes lökhárítókat, új első LED lámpákat, dupla kipufogót 18 coll átmérőjű kerekeket kapott.

Az utastérben nem kevésbé stílusosak a módosítások: a tervezők fekete tetőkárpitot, sportos, piros részletekkel látványosabbá tett első és hátsó üléseket, , sportos műszeregységet, valamint a kormánykeréken, a sebességváltó gombon és az ajtókárpiton elhelyezett kontrasztos piros öltéseket alkalmaztak.

Az új i30 Turbo modell öt- és háromajtós ferdehátú kivitelben egyaránt megvásárolható, az egyedi karosszériaszínek között említést érdemel az új, kizárólag az i30 Turbo modellhez rendelhető Jet Black.




 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER