Címkék: elektromos | Honda HR-V

2021. április 22. csütörtök, 14:55

 

A vadonatúj HR-V e:HEV a Honda fejlett, két villanymotoros (generátor és a hajtásért felelő egység), hibrid hajtásláncára épül, így hatékony működés, nagy teljesítménnyel és rugalmas viselkedéssel dicsekedhet.

 

 

Ez a kompakt szabadidő-autó a vállalat e:HEV-választékának legújabb tagja, s nagyban hozzájárulhat, hogy a Honda beváltsa ígéretét, miszerint főbb európai modelljei 2022-ben már képesek lesznek elektromos üzemmódban is haladni.

A HR-V újra tervezésekor a mérnökök olyan autó megalkotására tűzték ki célul, ami egyszerre látványos és hatékony, ugyanakkor magas használati érték jellemzi. Igazodva a mai kor igényeihez az autó ötvözi a szabadidő-autók stílusát és tágasságát a kompakt építésmóddal, hogy könnyebb be- és kiszállást biztosítsanak az utasoknak. A fejlesztési folyamat során a Honda „Az ember a gép előtt” (Man Maximum, Machine Minimum, MM) filozófiája jutott érvényre, amelynek középpontjában az a meggyőződés áll, hogy a technológia és a tervezés célja a vezető és az utasok igényeinek kiszolgálása.

 

 

 

Kupék ihlette kocsitest prémium szabadidő-autós stílussal
Előre súlyozott, karakteres vonalaival és letisztult felületeivel az új generációs HR-V e:HEV az egyszerű, tiszta, modern tervezés filozófiáját jeleníti meg, amely jellemző a legújabb Honda modellek esetében is.

Ez nem meglepő, hiszen egyazon elvek motiválták a tervezőket: funkcionalitás és szépség. A kupék ihlette forma már ismerős lehet, de most még játékosabb és egyedibb az összhatás, azon túlmenően, hogy magabiztos SUV benyomását kelti. A jellegzetes sziluetthez a 10 mm-rel megnövelt szabad hasmagasság és a 20 mm-rel csökkentett teljes magasság is hozzájárul. Az immáron 18”-os, alapfelszereltségként kínált, kerékgarnitúra szintén a robusztus SUV-k táborába sorolja a Honda modern vásárlóknak szánt újoncát is, akárcsak a visszafogott első túlnyúlás.

Kifinomult felületek meghatározta formavilágával az új HR-V egyszerűséget és letisztultságot sugall, a harmóniát nem törik meg zavaró részletek. A fényszórópár, az autó színére fényezett hűtőrács és a feltűnő alsó légbeömlő tökéletesen belesimul az orr és az első sárvédők alkotta egységbe, merész mégis letisztult megjelenést biztosítva.

A kortárs stílust követő, zavaró részletektől mentes kocsitest oldalán markáns övvonal szalad végig az első lámpáktól a hátsókig, álló helyzetben is olyan hatást keltve, mintha az autó haladna. Hogy garantált legyen a prémium érzet, az elnyújtott front rész és a hátrahúzott A-oszlop hosszabbnak mutatja a motorháztetőt, az – ugyancsak hátrahúzott – utastér pedig kupés arányokkal ruházza fel a modellt. Az esztétika és a hasznosság kombinációja nyilvánvalóan jelenik meg az olyan részletekben, mint a hátsó ajtó rejtett kilincsével és háromdimenziós paneljával egyszerűbbé, ám elegánsabbá vált csomagtérajtó kialakítás.

Fontos megjegyezni, hogy az aerodinamikai hatékonyságot fokozó fejlesztések nem mentek a külső rovására. A menetszelet az első lökhárító vezeti el, az autó mögött jelentkező légörvények kialakulásának esélyét pedig a hátsó oldalsó küszöb és a gondosan formázott hátsó lámpák mérsékelik. Mindez a stabilabb útfekvést szolgálja, és abban is közrejátszik, hogy csökkent az üzemanyag-fogyasztás nagy sebességnél.

Belső kialakítás és kategóriaelső befogadóképesség
Az új HR-V kabinjában minden egyes összetevőt úgy formáltak, hogy légies, csendes és tágas tér jöjjön létre, ugyanakkor az utasok ne érezzék magukat elszigetelve a külvilágtól. A szakemberek munkájának gyümölcseként kényelem és praktikum terén is messze kitűnik kategóriatársai közül a kompakt szabadidő-autóként aposztrofálható HR-V. A kárpitok napjaink divatját követik és minőségi, prémium érzetet keltenek, különösképp, hogy mindenhol kellemes tapintású felületekkel találkozhat a kéz.

A belső részt úgy alakították ki, hogy a térre és a beáramló fényre kerüljön a hangsúly, fokozva ezáltal a kabin légiességét. Ezt az érzést hivatott segíteni az egyedülálló Levegő szétáramlását segítő rendszer (Air Diffusion System) melynek egyedi megjelenésű, L-alakú nyílásait a műszerfal felső sarkaiba helyezték a Honda mérnökei. Ezek, a hagyományos szellőzőrostélyokkal szemben, anélkül juttatják a levegőt a kabinba, hogy az közvetlenül a bent ülőkre áramlana, valamint a rendszer szinte észrevétlenül keringteti az oldalablakok, illetve a tető mentén ezáltal kellemes, frissítő légkört teremtve.

A külvilággal tartott kapcsolat legfőbb „csatornái” a szélvédő és az oldalablakok melyek annyi fényt engednek be, amennyi csak lehetséges, ezzel világos környezetbe helyezve a zavaró részletektől mentes műszerfalat. A sofőr ülését 10 mm-rel megemelték, a nagy látómező érdekében a külső tükrök lejjebb kerültek, így nem takarják ki az A-oszlop környékét kanyarodás közben.

A korábbinál kényelmesebb, feszesebb oldaltartású, következő generációs első ülésekben immáron nem rugókészlet, hanem speciális szivacs található, mely segít megelőzni a fáradtságot a hosszú utaknál és növeli a kényelmet a mindennapi használat során. Szintén a vezetés közbeni kényelem érdekében a kezelőszervek a lehető legközelebb kerültek a pilóta látómezejéhez és mivel jól áttekinthető formában, logikus elrendezve kaptak helyet a műszerfalon, biztonságosan, ösztönösen használhatóak.

Műszaki alapok és formai kialakítás
Bár a típus külső méretei nem változtak számottevően az elődmodellhez viszonyítva, a láb- és a válltér is jelentősen nőtt, tovább fokozva a térérzetet és a komfortot. Hátul az első ülések alá beépített üzemanyagtartálynak és az okosan elrendezett hibird hajtásláncelemeknek köszönhetően 35 mm-rel lett nagyobb a sorok közötti lábtér, maguk a hátsó ülések pedig 2˚-kal jobban meg lettek döntve. A különleges platform a Honda által fejlesztett Mágikus Ülésrendszer beépítését is lehetővé teszi ugyanis - a poggyász méretétől függően - felhajtható ülőlapjaival, teljesen síkba dönthető hátsó üléstámláival a csomagtér jelentősen bővíthető.

A kupészerű tetővonal ellenére kifejezetten nagy és könnyen hozzáférhető a csomagtartó, a rakodóperem a lehető legalacsonyabbra került, nem kell a tulajdonosnak magasra emelnie a poggyászokat. Igen előnyös a sík csomagtérpadló és a szabadon variálható Mágikus Ülésrendszer is, minden adott tehát, hogy – életstílustól függetlenül – bárki kihasználhassa az új HR-V elképesztő szállítókapacitását. Két – kiszerelt első kerekű – hegyi kerékpár például könnyedén behelyezhető. A kényelem garantált, ha az Elsétálást követő ajtózárás (Power Tailgate Walk Away Close) funkció1 aktív, az elektromos mozgatású csomagtérajtó automatikusan lecsukódik miután a slusszkulcs eltávolodik az autótól.


Optimalizálták a belsőteret, azon belül a középkonzolt is, ezáltal hatékonyabb lett a helykihasználás, és jelentősen nőtt a tárolórekeszek befogadóképessége. Ráadásként az első és a hátsó2 sorban ülők is kaptak USB-töltőaljzatot, sőt vezeték nélküli töltőt.
Az erősítővel fölszerelt prémium audiorendszer3, valamint az érintés vezérelt belsőtér világítás tovább fokozzák a prémium érzést és a kényelmes, kellemes hangulatot.

A vadonatúj HR-V kategóriaelső helykínálata első sorban a „Az ember a gép előtt” („Man maximum, machine minimum”, MM) elvnek, pontosabban a hibrid hajtáslánc logikus elrendezésének tudható be, különféle elemei ugyanis elfértek a motortérben és a kocsitest kihasználatlan zugaiban. Az üzemanyagtartályt például a karosszéria középrészére, az akkumulátort pedig a csomagtartó alá tették a Honda szakemberei, kifejezetten nagy, négy felnőtt számára is tágas belteret kialakítva.


Hatékony működés, közvetlen hajtáslánc
A Honda bevált e:HEV hibrid technológiája rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztás és kifinomult működés mellett nyújt kimagasló teljesítményt, valamint magával ragadó vezetési élményt. A hajtáslánc két kompakt, nagy teljesítményű villanymotorra épül, melynek egyike a 1,5 literes i-VTEC benzines erőforráshoz van csatlakoztatva. Ennek az erőforrásnak a csúcsteljesítménye 131 LE, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 253 Nm 4500 f/perc mellett.

Az e:HEV rendszer 3 vezetési üzemmóddal rendelkezik, melyek önműködően, mindig az aktuális viszonyoknak megfelelően változtatja a rendszer. A maximális hatékonyság érdekében a HR-V alapvetően elektromos hajtású, a belső égésű motor csak nagy teljesítményleadást igénylő helyzetekben, illetve hosszú, nagy sebességű autózásnál kapcsolódik be közvetlenül a hajtásba. Három vezetési mód áll rendelkezésre - Sport, Normal, Eco - amellyel a pilóta a vezetési dinamikát szabályozhatja tetszése szerint.

Emellett lehetőség van egy kiegészítő, úgynevezett B üzemmód aktiválására is a sebességváltón keresztül az erősebb regeneratív fékezés és az az elektromos járművek vezetéséhez hasonló élmény érdekében. Természetesen az energia-visszatáplálás és a „motorfék” ereje szabályozható; a kormány mögött elhelyezett kapcsolófülekkel.


Fejlett, intuitív kommunikációs rendszer
A vadonatúj HR-V utasai integrált mobilkommunikációs eszközökkel tarthatják a kapcsolatot a külvilággal. A játszi könnyedséggel használható, 9"-os képátlójú LCD-érintőképernyőt és a menürendszert úgy tervezeték, hogy csak minimális időre vonja el a vezető figyelmét, így kényelmesebben és biztonságosabban elérhetők a különféle funkciók és beállítások, melyek teljesen testre szabhatók. A kezelőfelület (HMI) nagyot fejlődött a korábbi modelléhez viszonyítva, gyorsabban vált az alkalmazások között, és azonnal reagál az utasításokra. A pilóta amúgy maga döntheti el, hogy mennyi vezetést segítő információ jelenjen meg a 7"-os, folyadékkristályos TFT-kijelzőn, ezzel is csökkentve a figyelmet elvonó adatok számát.

Az előre telepített alkalmazások között ott találjuk az okostelefonok közvetlen használatát biztosító Android Auto és Apple CarPlay alkalmazást. Előbbi csak vezetékkel, utóbbi Bluetooth-szal és WiFi-vel is csatlakoztatható, a teljes rendszer képes frissíteni magát és alkalmazásait internetelérés esetén.

Magasabb szintű menetbiztonság
A vadonatúj HR-V-hez - a modell történetében először – alapáron jár a Honda SENSING™ csomag, mely a Honda legmodernebb, sok tekintetben kategóriaelső menetbiztonsági eszközeit tartalmazza. A jelentősen továbbfejlesztett rendszert szélesebb látószögű, nagyobb felbontású, egylencsés kamerával és nagy sebességű képfeldolgozó processzorral tették hatékonyabbá, elhagyva a korábbi kamera és szenzorok kombinációját. Kifinomultabb vált a gyalogossal történő ütközés esélyét csökkentő kormányzási rendszer éjszakai működése is, a Ráfutásos Ütközést Elkerülő Rendszer (CMBS) pedig pontosabban ismeri fel a HR-V előtt áthaladó járműveket (pl. autó, motorkerékpár és kerékpár), tehát mindig a kellő pillanatban fékez.

Szintén új az Adaptív Sebességrögzítő (ACC), ami a sávváltásoknál és az előzéseknél egyaránt csökkenti a balesetek kockázatát. A rendszer a kormánykerék szögállását, az autóra ható nehézségi erőt és a – korábbinál számottevően jobb minőségű – kamerafelvételeket egyaránt figyelembe veszi, így a HR-V e:HEV gyorsítását hamarabb elkezdheti, biztonságosan és gördülékenyen, ha valaki kihúzódik a jármű előtt. Az ACC immáron kis sebességnél is használható, és automatikusan fékez, hogy az előre beállított tempóval gurulhasson le az autó a meredek lejtőkön.

Az ezentúl szériatartozékként4 kínált Holttérfigyelő Rendszer radarokkal pásztázza a jármű környezetét, és azonnal jelzi, ha egy másik közlekedő „bújik meg” a nem látható részeken. Eddig nagyjából 3 méter volt a rendszer hatótávolsága, most már 25 méterről is képes „megérezni a veszélyt”.

A keresztirányú forgalmat – bal és jobb oldalra helyezett radarokkal – figyelő Kitolatást Segítő Rendszer ugyancsak hatékonyabb lett, s természetesen továbbra is vizuális és hangjelekkel figyelmeztet a veszélyekre.

A lejtmenet-szabályozó most először érhető el az európai HR-V-hez, melynek aktiválásához legalább 3 km/órával kell haladnia a kocsinak. Ez a technika nagyobb tapadást és precízebb irányítást szavatol csúszós, meredek lejtőkön, így jelentősen fokozza a vezető magabiztosságát például a kocsibeállókon és a lejtős, havas utakon.

Az új HR-V e:HEV 2021 második felében debütál az öreg kontinensen. A vásárlók a www.honda.hu/hr-v-hybrid-hirlevel címen jelezhetik érdeklődésüket iránta.

 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER