Címkék: Honda | Honda HR-V

2015. július 08. szerda, 09:31

 

A kompakt szabadidő-autók szegmensének legfrissebb tagjaként a vadonatúj Honda HR-V teljesen új szemléletmódot képvisel. Különleges koncepciójában az egyterűek (MPV) helykínálata és variálhatósága egyesül a SUV-ok tekintélyt parancsoló kisugárzásával és a kupék karakteres megjelenésével. Mindemellett élmény vezetni és kifejezetten takarékos, így ideális választás a kategória vásárlói számára.

 

A Honda becslései szerint az új HR-V jövőbeni vásárlóinak 70 százaléka másik márkáról nyergel át, s vélhetően egyterűt vagy középkategóriás ötajtóst vezetett korábban. A 4,3 méter hosszú HR-V-t úgy tervezték, hogy egyedülálló fiataloknak és gyerekvállalás előtt álló pároknak egyaránt ideális legyen, azaz tökéletesen passzoljon életvitelükhöz, s igazodjék a jelenkori dizájntrendekhez. Magas építésével (1605 mm) és különleges formavilágával elegáns, erőteljes benyomást kelt.



A Honda által fejlesztett, innovatív Mágikus Ülésrendszer végtelenül sokoldalúvá és praktikussá teszi a modellt. Elsőrangú mivoltához a kabinban használt, kiváló minőségű alapanyagok is hozzájárulnak, csak úgy, mint a különleges hangulat, ami kellemessé, egyszersmind sportossá teszi az óriási utasteret.

Az új HR-V motorpalettáján két - nagy hatékonyságú - erőforrás szerepel a forgalmazás kezdetén. Az 1.6 i-DTEC 120, az 1.5 i-VTEC 130 lóerős, s mindkettő az Earth Dreams motorcsalád tagja. Az erőátvitelről alapesetben hatfokozatú kéziváltó gondoskodik, de az i-VTEC egységhez folyamatosan változó áttételű automatikus nyomatékelosztó (CVT) is rendelhető.

Az új HR-V a Honda következő generációs járműveinek előfutára. Az új HR-V 2015 őszén kerül a márkakereskedésekbe, vásárlói – az Eredeti Honda Kiegészítők mellett - három felszereltségi szint közül választhatnak.

Dizájn
A HR-V karosszériája szép és modern – kupékat idéző tetővonalához hangsúlyos orr és kiterebélyesedő alsó rész társul, finoman formált, mégis jellegzetes vonalakkal kiegészítve. A hátsó kilincsek észrevétlenül bújnak meg a C-oszlopban. Feltűnő, éles vonalai az autó teljes hosszán végigfutnak, s mivel előre dőlnek, álló helyzetben is úgy tűnik, mintha haladna a modell.
HR-V megnyugtatóan robusztusságáról a mélyen barázdált alsó karosszériaelemei és szélesre húzott lökhárítói gondoskodnak és a strapabíróság érzetét keltik, egyszersmind a masszív, nagyméretű szabadidő-autókhoz teszik hasonlatossá a HR-V-t.

A kategória legjobb aerodinamikai teljesítményével büszkélkedhet a típus. Alacsony légellenállásában és kedvező üzemanyag-fogyasztásában az alsó burkolatoknak is nagy szerepe van. A motor- és padlótakaró idomok kifinomult, optimalizált áramlást garantálnak, s nem mellesleg az utastér továbbfejlesztett hangszigetelésének is részei. Az aerodinamikai tervezőmunka során úgy alakították a lökhárítókat, hogy a lehető legkisebb felhajtóerő hasson a kocsitestre, és nagy tempónál is stabil maradjon az autó.

Az új HR-V színválasztékában négy metál- (Brilliant Sporty Blue, Alabaster Silver, Modern Steel, Ruse Black) és három gyöngyházmetál (Morpho Blue, Crystal Black, White Orchid) fényezés is szerepel. Emellett Milano Red árnyalatban is kérhető, s újdonság a kizárólag HR-V-hez kínált Ruse Black, valamint Morpho Blue tónus.



Beltér
A vadonatúj Honda HR-V belsőterét a felhasználók folyamatosan változó igényeire szabták, modern, hangulatos környezet biztosítva számukra.
Tágas és sokoldalú – a HR-V beltere az MPV-k (Multi Purpose Pehicle – többcélú jármű, egyterű) értékeit menti át a crossover szegmensbe, elsőként ötvözve a magas üléspozíciót, a könnyű kezelhetőséget és a dinamikus menetteljesítményeket.

A tágas és számtalan módon variálható utastér kialakítását a karosszéria középrészére, az első ülések alá helyezett, alacsony profilú üzemanyagtartály tette lehetővé. Ezzel a megoldással rengeteg hely szabadult fel a hátsó sorban, bekerülhetett hát a Honda által fejlesztett, 60/40 arányban osztott Mágikus Ülésrendszer, melyet tetszés szerint konfigurálhatnak az utasok, mindig az aktuális létszámhoz, illetve rakományhoz igazítva a HR-V belső terét. A Mágikus Ülésrendszer a megszokott konfiguráció mellett három egyéb pozícióba is beállítható.

Utility (haszonjármű) üzemmód – a támlák egészen előre dőlnek, így hatalmas, síkpadlós, 1845 milliméter hosszú raktér várja a poggyászokat.
Tall (magas) üzemmód – a hátsó ülőlapok függőleges pozícióba kerülnek, így a második sorban padlótól plafonig (1240 mm), illetve első támlától hátsó támláig kihasználható a hely.
Long (hosszú) üzemmód – az első utasülés és a jobb hátsó támla egyaránt előre dől, így a kialakult „alagútba” 2445 milliméter hosszú tárgyak is gond nélkül behelyezhetők.

Az utasok a hatalmas, kategóriaelső méretű utasteret is nagyra értékelik majd. A fej-, láb-, illetve válltér elöl és hátul egyaránt rendkívül tágas, olyan, mintha nagyobb méretosztályú autóban ülne az ember.

A csomagtartó befogadóképessége szintén a kategória legjobbja, tekintve, hogy 470 liternyi poggyászt nyel el alaphelyzetben, és az ülések ledöntésével 1533 literre bővíthető. Nem okozhat gondot a bepakolás sem, hiszen az ötödik ajtó 1180 milliméter széles, a rakodóperem pedig mindössze 650 milliméterre esik a talajtól.

Az új, nagy hatékonyságú hangszigetelést kifejezetten a HR-V-hez fejlesztették, az utastérbe jutó zaj 100 km/óránál csupán 65 dB.



A tágas, nagy légterű utasteret elsőrangú anyagok, puha tapintású felületek, visszafogott, elegáns krómbetétek és stíluselemnek is beillő varrások emelik prémium szintre. Hasonlóan kidolgozott a műszerfal is, igényes részletei és pianófekete paneljei.
A színekről és mintázatokról a vásárlók dönthetnek, az általuk választott anyagokkal kifejezve fiatalságukat, intelligenciájukat és persze stílusokat.

A vezetővel szemben három lebegő hatású, megvilágított kerettel körülölelt műszer kapott helyet. Ha a Honda által fejlesztett ECO Assist aktív, a sebességmérő háttérvilágítása – a vezetési stílus függvényében – zöld és fehér között változik.

Szellőzés
Az első utas előtt három új, „széles áramlású”, állítható szellőzőrostélyt helyeztek el a mérnökök, minden helyzetben kellemes szellőzést biztosítva az út során. Az áramlás mértékét úgy szabályozták, hogy az ablakhoz legközelebb eső nyíláson érkezzen a legtöbb oxigén, ugyanakkor keveset fújjon a középkonzolon kialakított csatorna, s közepes mennyiséget a középkonzolhoz legközelebbi légbeömlő.

Felszereltségek
Az új HR-V-t három felszereltségi szinttel kínálja a Honda. A vevők - felszereltségtől és régiótól függően – különféle fekete kárpitanyagokat választhatnak, kezdve a kiváló minőségű textiltől, a félbőrön át, egészen a teljes bőrözésig. Hogy a beltér még tágasabbnak érződjön, a gazdagon felszerelt változatokhoz 846 milliméter hosszú, nyitható, üveg panorámatető is rendelhető. Billentése és elhúzása csak egy mozdulat, s nem kell bajlódni az árnyékolórólóval sem, ugyanis a tető nyitásakor automatikusan felcsévélődik, majd – ha erősen süt a nap - egy karnyújtással visszahúzható. Az első rész 475 milliméter hosszú, hátrahúzásnál 27,5 millimétert emelkedik.

A „Smart Touch Interior” névre keresztelt kezelőszerv-elrendezésnek, minden könnyen, kényelmesen vezérelhető, beleértve az elektronikus rögzítőféket, a légkondicionálót és az érintésre is működésbe belépő irányjelzőt.



Fejlett szórakoztatóelektronikai és információs rendszer
A vadonatúj HR-V vezetője a – 2015-ös CR-V-ben bemutatott - Honda Connect segítségével tarthat kapcsolatot a külvilággal, illetve szórakoztathatja utasait. A berendezés alapáron jár a középszinten és magasan felszerelt modellváltozatokhoz, s extraként rendelhető az alapmodellhez.

Az alkalmazásalapú, Android operációs rendszerre épülő Honda Connect kezelése épp úgy történik, mint egy modern okostelefon esetében, azaz tapintással, simítással irányítható a készülék. Fejlettségéből fakadóan a Honda Connect többek között a világháló böngészésére, valamint valósidejű hírek, forgalmi információk, időjárás-jelentések, internetes rádiók, zenestreamek lejátszására is alkalmas, sőt a közösségi oldalak is nyomon követhetők vele.

Gyárilag telepített szoftverei mellé további alkalmazások is letölthetők a Honda App Centre-ből, ezáltal a vezető igényeire szabható a berendezés. Az előre installált Aha alkalmazással ezernyi audiocsatorna (pl. zene, hírek, podcastok, hangoskönyvek) érhető el, lehívhatók a közösségi oldalak hírfalai, s igénybe vehetők a helyhez kötött szolgáltatások.

Kezelése könnyű és ösztönös, a vezető a középkonzolra helyezett érintőképernyő segítségével vezérelheti a rendszert. Maga a kijelző akár személyre is szabható, ugyanis két megjelenési séma (skin) közül választhat a pilóta. További könnyebbség, hogy az ikonok színe jelzi, milyen funkcióhoz kapcsolódnak, így a felhasználó gyorsan és egyszerűen lépkedhet a menürendszerben.



A Honda Connect érintőképernyőjéről a menetadatok is leolvashatók (pl. megtett kilométerek száma, üzemanyag-fogyasztás stb.), és – felszereltségtől függően - itt jelenik meg a tolatókamera képe is.

Ráadásként a rendszer képes MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI és USB kapcsolatot kiépíteni okostelefonokkal s egyéb multimédia-eszközökkel, méghozzá úgy, hogy ezeket a készülékeket az érintőképernyőn keresztül kezelheti a pilóta.

A HR-V felszereltségét díjnyertes, műholdas Garmin navigációs rendszer is gazdagíthatja, ez a legfelső szinten alapáron jár, a többi modellhez extraként rendelhető. A Honda Connectbe integrált navigációs rendszer egyik legfőbb előnye, hogy az előre telepített térképek és POI-adatbázisok révén a felhasználók mobilkapcsolat nélkül is tájékozódhatnak, és könnyedén megtalálhatják a kívánt célpontot.

A megszokott, sarokról sarokra navigáló hangutasításon túl számos egyéb jellegű fejlett támogatásra képes a rendszer, ezzel is hozzájárulva a gyors és egyszerű célba jutáshoz. A kereszteződésekről és lehajtókról például fotorealisztikus képek jelennek meg, így a vezető előre felkészülhet a manőverekre. Emellett a rendszer képes ideális és takarékos (Eco Routing) útvonalat ajánlani, valósidejű információk alapján segít elkerülni a dugókat, felhívja a figyelmet a sebességkorlátozásokra és három dimenzióban rajzolja fel az épületeket, valamint a domborzatot. A térképek öt éven át ingyen frissíthetők, ami egyedülálló ajánlat a Honda részéről.

A belépőmodell ötcolos kijelzővel társított, 160 wattos, AM/FM/CD-kompatibilis audiorendszerrel s persze kiváló hangzással várja utasait, míg a középső és felső szinteken 180 wattos, hathangszórós hifi kerül az autóba.


Motorok
Az új Honda HR-V két nagy hatékonyságú erőforrással kezdi meg pályafutását - a vásárlók 1,5 literes benzines (i-VTEC, 96 kW, 130 LE) vagy 1,6 literes dízelmotort (i-DTEC, 88 kW, 120 LE) választhatnak. Mindkét hajtómű négyhengeres és a Honda Earth Dreams Technology motorcsalád tajga, közös jellemzőjük a kimagasló teljesítmény és hatékonyság, a gyors reakciókészség, valamint hogy megfelelnek az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma előírásainak.

Az 1.5 i-VTEC az erőt és a takarékosságot ötvözi, 130 lóerős csúcsteljesítményét hatezres percenkénti főtengelyfordulaton adja le, míg a 155 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték 4600-tól aknázható ki. Működését olyan innovációk teszik hatékonnyá, mint a Honda által fejlesztett VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control – elektronikusan szabályozott szelepnyitási idő és szelepemelés) és VTC (Variable Timing Control – változó vezérlésszabályozás) rendszer, de említhetnénk a közvetlen befecskendezést, a hengerfejben kialakított meredek szívócsatornákat vagy a dugattyúk optimalizált formáját is. A súlycsökkentés jegyében könnyebb főtengelyt, valamint független csapágyházakat alkalmaztak.

Az 1498 köbcentis i-VTEC motorral, valamint manuális váltóval felszerelt HR-V 10,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg CVT nyomatékelosztóval 11,2 másodperc ez az érték. Az utóbbi, kifejezetten hatékony erőátvitellel az üzemanyag-fogyasztás vegyes üzemben 5,2 l/100 km, s a szén-dioxid-kibocsátás sem haladja meg a 120 g/km-t.

Az 1,6 literes i-DTEC dízelmotort kizárólag az európai piacon forgalmazza a Honda. Alacsony üzemanyag-fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának hátterében számos fejlett technikai megoldás áll, ilyen például a közösnyomócsöves befecskendező és a turbófeltöltő, valamint a csökkentett belső súrlódás. Az 1597 köbcentis erőforrást kompakt, nagy teljesítményű turbófeltöltő lélegezteti, méghozzá alacsony nyomású kipufogógáz-visszaforgató rendszerrel (EGR), valamint nagy áramlású szívócsővel és nagy örvénylésű szívócsatornával megspékelve. További ínyencség a nagy szilárdságú, alacsony súlyú, karcsú főtengely és a nyitott vízterű, nagy nyomású öntési eljárással készülő, alumínium hengerfej – e kettő alkalmazásával minden eddiginél könnyebb hajtóművet sikerült alkotnia a Hondának.

A 120 lóerős (4000 f./perc) teljesítménynek és a 300 Nm-es forgatónyomatéknak köszönhetően az 1.6 i-DTEC dízelmotorral felszerelt a HR-V-t kategóriájának egyik legfürgébb modellje. A 100 km/órás tempó eléréséhez mindössze 10 másodpercre van szüksége. Manuális váltóval társítva kombinált üzemanyag-fogyasztása csupán 4,0 l/100 km, s szén-dioxid-kibocsátása is csak 104 g/km.



Váltók
Alapesetben a benzines és a dízelmotorhoz egyaránt hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, ez szintén jelentős változtatásokon esett át. Optimalizálták például a fogaskerekek szélességét és elrendezését, ezáltal rövidebbé válhatott az egység, és új, alacsony súlyú, nagy szilárdságú tengelyt alkalmaztak az általános hatékonyság növelésének érdekében. Tovább javult a váltások minőségérzete is, így – Hondához méltóan – gyorsak, precízek és kifinomultak a kapcsolások. Apró figyelmesség, hogy a hátrameneti fokozat kapcsolásához ezentúl kisebb erő kell, a csapágyhang pedig sokkal halkabb a tolatás során.

A Honda által fejlesztett, népszerű CVT váltó (a 2015-ös Jazz-hez is rendelhető) a HR-V 1.5 i-VTEC-hez is elérhető lesz. Vezérlését kifejezetten az európai autósok szokásaira szabták, azaz közvetlen és egyenletesen működik, akárcsak egy hagyományos kéziváltó. Az új program révén az autó sebessége és a motor fordulatszáma jobban igazodik a gázpedálálláshoz, egyszersmind közvetlenebbek a pedálreakciók és lineáris a teljesítményleadás.

Emellett természetesebb érzést nyújt a korábban manuális váltót használók számára, a szoftver ugyanis hét sebességfokozatot szimulál, méghozzá a lehető legoptimálisabb áttételekkel. A könnyebb kezelhetőség érdekében két speciális programot is írtak a CVT erőátvitelhez. Az EDDB (Early Downshift During Braking – korai visszaváltás fékezés közben) segíti a vezetőt fékezéskor. Lassulást érzékelve, vagy amikor jármű lejtőn ereszkedik, illetve kanyarhoz közelít, az EDDB emeli a fordulatszámot, növelve ezzel a motorféket, és lehetővé téve az intenzívebb újbóli gyorsítást.
A Fast Off figyeli, hogy a sofőr mennyi idő alatt lép le a gázpedálról, és ha az átlagosnál gyorsabb tempót érzékel, úgy változtatja a fordulatszámot, hogy motorfékkel segítse a lassítást. E rendszer fokozott tesztelésen esett át az európai gyorsforgalmú és többsávos úthálózaton. Például könnyedén azonosítja azt a szituációt, amikor a vezető előzne, de a szomszédos sávban közlekedő jármű miatt a manővert nem tudja azonnal végrehajtani. Ilyenkor a Fast Off a hirtelen gázelvétel hatására magasabb fordulaton tartja a motort, hogy minél előbb megkezdhesse majd a sofőr az előzést.

Ezzel az újonnan fejlesztett CVT váltóval lenyűgözően alacsony üzemanyag-fogyasztás érhető el, s a kényelemhez is hozzájárul.
A CVT egység a váltóáttétel folyamatos módosításával, nem pedig a fojtószelep szabályozásával teszi lehetővé, hogy a motor mindig optimális tartományban működjön. Az automatikus motorvezérlés révén a CVT váltó a szimulált hét sebességfokozat közül mindig az optimálisat választja, a fordulatszámnak, a gázpedál állásának és a sofőr pillanatnyi szándékának megfelelően.
A takarékosságot nem csak széles áttételtartomány, alacsony tömeg és átgondolt tervezés szolgálja, hanem kisebb nyomást kifejtő szíjtárcsák, optimalizált olajpumpa és –áralmás, valamint csökkentett súrlódású forgó-csúszó alkatrészek is.

Karosszériájának 27 százaléka nagy szakítószilárdságú acélból készül, és a részegységek illesztése is rendkívül merev, így a padlólemez, illetve a kocsitest nem csavarodik számottevően. A merev karosszéria a futóművet (elöl MacPherson rendszerű, hátul H alakú, torziós, csatoltlengőkaros) is masszívvá teszi, ezt fejeli meg az alacsony súlypont és a minimális csavarodási hajlam. Mindez strapabíró, magabiztos autót jelent a gyakorlatban, amiben minden helyzetben tökéletesen megbízhat a vezető.

Az agilis viselkedésben az új, szénkefe nélküli villanymotorokra épülő, adaptív elektronikus szervokormánynak jelentős szerepe van. Hogy minimális legyen az alulkormányozottság és maximális az úttartás, a karosszéria hosszirányú elfordulási tengelyét (roll centre) elöl alacsonyabbra engedték, míg hátul magasabbra emelték. Az eredmény kivételesen egyenletes, kiszámítható viselkedés, ami a crossover szegmens leginkább magabiztosságra ösztönző modelljévé teszi a HR-V-t.

Fékek
A HR-V biztos lassítását erőteljes és fáradhatatlan fékrendszerre bízták a Honda szakemberei. Elöl 293 milliméteres, hűtött tárcsafékek teljesítenek szolgálatot, hátra pedig 282 milliméter átmérőjű, tömör tárcsák kerültek. A hatékony fékezést és a stabil útfekvést az alábbi elektronikus kiegészítők szolgálják: blokkolásgátló (ABS), elektronikus fékerőelosztó (EBD), fékasszisztens, menetstabilizáló (VSA) és hegymeneti asszisztens.

Kerekek
Minden Európában értékesített HR-V könnyűfém felniken gördül. Az alapmodell és a középszinten felszerelt változatok 16 colos kerekeket és 215/60 R16 méretű abroncsokat kapnak, a gazdagabb verzióknál pedig 215/55 R17 olvasható le a gumik oldalfaláról.

Biztonság
Minden európai HR-V-hez alapáron jár a Honda által fejlesztett Aktív Városi Fékrendszer. Ezt az eszközt arra tervezték, hogy segítsen elkerülni a kis sebességnél elforduló balesteket, illetve hogy ha elkerülhetetlen az ütközés, csökkentse annak mértékét. A rendszer lézerradarokkal pásztázza az utat, és automatikusan fékez, ha veszélyhelyzetet érzékel. A berendezés 32 km/órás sebességig működik. Ha a rendszer veszélyhelyzetet érzékel, először vizuális és hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt, s óvatosan fékez, majd automatikusan állóra lassítja az autót.

A közepesen és magasan felszerelt modelleknél a – radarokra és kamerákra épülő - Fejlett Vezetéstámogató Rendszer benne foglaltatik a vételárban. Ez a menetbiztonsági eszközöket felvonultató csomag az alábbiakat tartalmazza: Frontális Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer, Intelligens Sebességhatároló, Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, Automatikus Távolsági Fényszóró.

Frontális Ütközésre Figyelmeztető Rendszer
A Frontális Ütközésre Figyelmeztető Rendszer a többcélú kamerát használja, feladata, hogy érzékelje a frontális ütközés veszélyét. A személy- és teherautók felismerésére egyaránt alkalmas kiegészítő 15 km/óránál lép működésbe, veszélyes helyzetekben vizuális és hangjelekkel figyelmeztetve a vezetőt. A biztonságosnak ítélt távolságot a sofőr állíthatja be, és akár ki is kapcsolhatja a rendszert, ha nem tart igényt szolgálataira.

Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer (TSRS)
A Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer a többcélú kamera felvételeit elemzi, s ha menet közben táblát érzékel, automatikusan felismeri és megjeleníti az i-MID kijelzőjén, mihelyst az autó elhalad mellette.

A rendszer a kör alakú, sebességkorlátozó és előzni tilos táblákat ismeri fel, és két táblát képes a kijelzőre rajzolni egy időben. A jobb oldali a sebességhatárokat, a bal az előzni tilos jelzéseket is mutatja, és adott esetben a plusz információkat is megjeleníti, beleértve többek között az időjárási viszonyokra vonatkozó jelzéseket.

Intelligens Sebességhatároló
Az Intelligens Sebességhatároló két – egymástól amúgy független – menetbiztonsági eszközt kombinál, nevezetesen az Állítható Sebességhatárolót és a Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszert.

a Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer pedig az adott útszakaszon érvényes sebességhatárt képes kiókumlálni. Az Intelligens Sebességhatároló ez utóbbi információ alapján állítja be a végsebességet, azaz ha a vezető aktiválja, gyorshajtás esetén a HR-V automatikusan a megengedett legnagyobb sebességre lassít. Emellett vizuális és hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt, ha több mint 3 km/órával túllépi az érvényes sebességhatárt, és hiába a gázadás, nem gyorsít a megengedettnél nagyobb tempóra, ha csak nem jön egy újabb tábla, ami erősebb iramot enged. Ilyenkor azonnal frissít a rendszer, és engedélyezi, hogy az adott sebességig gyorsítson a jármű. A rendszert természetesen bármikor kikapcsolhatja a vezető.

Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer
A Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer többcélú kamerával pásztázza az utat. Ha úgy érzékeli, hogy a vezető irányjelzés nélkül készül elhagyni az aktuális sávot, vizuális és hangjelekkel figyelmezteti. A rendszert természetesen bármikor kikapcsolhatja a vezető.

Automatikus Fényszórók
A fényszórók 40 km/órától használhatók automatikus üzemmódban. Ilyenkor a rendszer érzékeli az ellentétes irányú forgalmat (személy- és teherautó, motorkerékpár, bicikli), valamint az utolért járműveket, s önműködően le- és felkapcsolja a távolsági fényszórókat annak érdekében, hogy ne zavarja a többi közlekedőt. A rendszert természetesen bármikor kikapcsolhatja a vezető.

Karosszériába integrált passzív biztonság
Minden új HR-V a Honda által fejlesztett Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezetre épül (Advanced Compatibility Engineering™ - ACE™), ami hatékonyan védi a bent ülőket egy esetleg ütközés során.

A kocsitest struktúrája elosztja, illetve elvezeti az utastér irányából az ütközések során keletkező energiát, jelentősen csökkentve a kabinra jutó terhelést, valamint az utasok sérülésének kockázatát egy esetleges frontális karambol során. Az ACE az alá- és ráfutásos balesetek során is véd, függetlenül attól, hogy kisebb vagy nagyobb méretű járművel ütközik a HR-V.

Minden Európában eladott HR-V-hez nyolc légzsák jár alapfelszereltségként, így az utasok maximális védelmet élvezhetnek. Az első, oldalsó és az – utastér teljes hosszában felfúvódó – függönylégzsákokat intelligens elektronika vezérli, s csak akkor nyílnak ki, ha valóban szükség van rájuk. Ráadásként az első ülések fejtámláit úgy tervezték, hogy mérsékeljék az ostorcsapás jellegű nyaksérülés kockázatát.

Az új HR-V fejlesztésénél az volt a cél, hogy a legújabb, legkeményebb Euro NCAP törésteszten is ötcsillagos minősítést szerezzen.



Felszereltségi csomagok

Chrome csomag
A krómozott stíluselemekkel még elegánsabbá varázsolható a HR-V megjelenése. A csomag részeként a lökhárítók és az oldalajtók díszcsíkjai éppúgy krómbevonatot kapnak, mint a hátsó rendszámkeret.

Robust csomag
Az esztétikai és védelmi kiegészítőket tartalmazó Robust csomag erőteljesebb, terepesebb megjelenéssel ruházza fel a HR-V-t. A pakk részeként alacsonyabb első és hátsó lökhárítókeret, valamint küszöbszpoiler jár az autóhoz.

Aero csomag
Az Aero csomaggal még szofisztikáltabbá tehető a HR-V. A formavilágot – az autó színére fényezett – elemekkel varázsolja teljessé, s olyan elemeket foglal magában, mint az Aero első és hátsó lökhárító, valamint a kétoldali fellépő.

Illumination csomag
Az Illumination csomag különféle világításokkal varázsolja hangulatosabbá és praktikusabbá a HR-V-t. Ha a vásárló megrendeli, apró fényforrások teszik láthatóvá az autó környezetét és háttérvilágítást kapnak a küszöbborítások.

Convenience csomag
Ezzel a pakkal még strapabíróbbá tehető a HR-V. Elemei megóvják az autót a horpadásoktól és karcoktól, valamint a felverődő sártól és homoktól. A tartós küszöbborítások, az első és hátsó sárvédők, valamint az autó oldalán végigfutó csíkok védnek az időjárástól és az egyéb külső behatásoktól.

Cargo csomag
A Cargo csomagot azoknak állították össze, akik rendszeresen szállítanak csomagokat vagy – munkához, szórakozáshoz, sporthoz kapcsolódó - speciális tárgyakat. Számukra nyújt segítséget a csomagtér-elválasztó, a rakodóperem-borítás és a poggyásztér oldalán végigfutó védőkeret, ami nem mellesleg az esztétikai összhatást is fokozza.

Milano Red csomag
A Milano Red csomag 18 colos, Ignis névre keresztelt, könnyűfém felnikkel és Milano Red színű külsőtükör-borításokkal teszi még stílusosabbá, illetve játékosabbá a HR-V-t. Hogy teljes legyen az összhatás, a kerekek „küllői” is Milano Red fényezést kapnak.

Különálló extrák
A különféle csomagok mellett egyedülálló extrákat is kínál a Honda, s bizony oly’ ínyencségeket szerepelnek a palettán, mint a Honda 3D Sound.
A rendszer legfőbb eleme a digitális jelfeldogozó (digital signal processing - DSP), ami a HR-V utasterének akusztikájához igazítja a hangszórók működését, ezáltal tökéletesen élethű hangzást nyújt, a pilóta pedig úgy érezheti, mintha a koncert kellős közepén állna.

A tablettartóval még szórakoztatóbbá tehető az utasok számára a kocsiban töltött idő. A konzol szabadon állítható, így a legnagyobb kényelemben nézhetők a filmek, olvashatók az e-mailek és élvezhetők a játékok.

A levehető vonóhorog az autó fényezéséhez, teljesítményéhez és vonatatási kapacitásához igazodik. A dízel változatok esetében 1400 kg lehet a vontatmány megengedett legnagyobb tömege, a benzineseknél pedig kereken egy tonna. A vonóhorog maximális függőleges terhelése 70 kilogramm. Hála a lehajtható konstrukciónak, a vonóhorog csatlakozója elrejthető, ha éppen nincs használatban. Fix vonóhorog szintén rendelhető.

A „kutyaőrrel” biztonságosan szállíthatja kedvencét és poggyászait. Ez a – hátsó üléstámlától a tetőig húzódó - elem elválasztja egymástól az utas- és csomagteret.

A vízhatlan, csúszásgátló felületű csomagtértálca az autó formájához illeszkedik, magasra húzott peremei meggátolják, hogy összekoszolódjanak vagy megkarcolódjanak a kárpitok. Ráadásként térelválasztó barázdákat alakítottak ki rajta, hogy szépen, rendezett formában utazhassanak a poggyászok.

A Honda három izgalmas megjelenésű, könnyűfém felnit is kínál, amivel még hangsúlyosabbá tehető a HR-V masszív, szabadidő-autós jellege. A 18 colos Fortis kerekeket fényes, áttetsző lakkozás és Rombo Silver szín emeli a legmagasabb színvonalra. A szintén 18 colos Ignis más stílust képvisel, esetében a Gunpowder Black és a Milano Red tónusok játéka, valamint a matt lakkozás gondoskodik a biztos hatáskeltésről, míg az azonos méretben kapható Potist a Proud Silver festés és a fényes lakkozás teszi különlegessé.

Jó szolgálatot tehetnek az –alapfelszereltség részeként kínált – tetősínekre szerelhető keresztrudak is. Ezekhez tulajdonképpen bármi rögzíthető (pl. hódeszka, kerékpár, tetődoboz stb.), így értékes hely szabadulhat fel az autó belső terében. A nagyobb biztonság érdekében zárral ellátott keresztrudak akár 75 kilós terhet is képesek elviselni, tehát két jól felszerelt bicikli is gond nélkül szállítható rajtuk.

Az Aero lökhárítókkal még dinamikusabbá válik a HR-V, az eredeti Honda fellépők pedig megkönnyítik a be- és kiszállást. Utóbbiak komoly használati értékük ellenére szinte belesimulnak a formatervbe, s még izgalmasabbá tehetők, ha az autó környezetét megvilágító lámpákat is megrendeli a vásárló. A LED-es fényforrások az autó alján bújnak meg, s megvilágítják a talajt, hogy sötétben se kelljen botorkálnia az utasoknak.

Ezt megfejelendő a külső tükrök háza matt ezüst vagy Milano Red fényezést is kaphat. A belső kiegészítők közül egyebek mellett a kiváló hangzású, high tech hangszórók különleges keretét érdemes kiemelni. Már egyszerű, krómozott formában is rendkívül elegánsak, de akkor válnak igazán vonzóvá, mikor bekapcsol membránokat körülölelő kék világítás.

Aki a be- és kipakolások során szeretné megvédeni az autót a karcoktól és horpadásoktól, érdemes megvásárolnia a rakodóperem-védőt. Védelmi célokat szolgál a szélvédőre helyezhető, eredeti Honda védőhuzat is, használatával az üveg és a két külső tükör is megóvható az időjárás viszontagságaitól.

Az eredeti Honda gyermekülésekben tökéletes biztonságban és kényelemben utazhatnak a csemeték. A választékban két – ISOFIX rögzítésű – gyermekülés is található, így – a születéstől 12 éves korig - minden korosztály kockázatmentesen autózhat, akárcsak a felnőttek.

Vonzó és sportos borításokkal védhetők az első és hátsó utastérajtók küszöbjei. A rozsdamentes acélból készülő elemekből kétféle létezi: az egyiken mart, a másikon kék háttér-világítású HR-V logó kapott helyett.

Végül, de nem utolsó sorban a fekete színben pompázó Elegance padlószőnyegek hívják fel magukra a figyelmet az Eredeti Honda Kiegészítők kínálatában. Fekete szegésük és hímzett emblémájuk nem hagy kétséget a HR-V prémium mivolta felől.

Az Eredeti Honda Kiegészítők teljes választéka augusztustól tekinthető meg a Honda Genuine Accessories alkalmazás segítségével. A program az App Store és a Google Play webáruházból egyaránt ingyenesen letölthető.

Honda HR-V árak
Honda HR-V árlista letöltés



Műszaki adatok

A műszaki információk tájékoztató jellegűek, a változás jogát fenntartják. Az üzemanyag-fogyasztásra és szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó adatok még végső homologizáció előtt állnak.

Karosszéria és futómű
Négyajtós, ötüléses szabadidő-autó önhordó karosszériával Kétféle erőforrás, kétféle váltó, elsőkerékhajtás

Motorizáltság
    1.6 i-DTEC (dízel)    1.5 i-VTEC (benzines)
Típus    Hengerenként négyszelepes    Hengerenként négyszelepes
Összlökettérfogat (cm3)    1597    1498
Furat x löket (mm)    76,0 x 88,0    73,0 X 89,5
Sűrítési viszony    16,0    11,5
Csúcsteljesítmény    120 LE/4000 f./perc    130 LE/6600 f./perc
Legnagyobb forgatónyomaték    300 Nm/2000 f./perc    155 Nm/4600 f./perc

Váltó
    1.6 i-DTEC (dízel)    1.5 i-VTEC (benzines)
Kéziváltó    Hatfokozatú    Hatfokozatú
CVT-váltó    -    Változó áttételű (7 szimulált „fokozattal”)

Váltófokozatok áttételei



Felfüggesztés és csillapítás
Elöl    MacPherson
Hátul    H-alakú, torziós, csatoltlengőkaros

Kormányzás
    1.6 i-DTEC (dízel)    1.5 i-VTEC (benzines)
Típus    Fogasléces
Kormányfordulatok száma
(végállástól végállásig)    2,71    2,79
Fordulókör átmérője
(a karosszéria szélein mérve)    10,6
Fordulókör átmérője
(a karosszéria szélein mérve)    11,4

Fékrendszer
Elöl    293 milliméter átmérőjű hűtött tárcsa
Hátul    282 milliméter átmérőjű tárcsa

Kerekek és abroncsok
Kerékméret    Abroncsok elöl    Abroncsok hátul
16 col    215    /60 R16
17 col    215    /55 R17

Méretek (mm)
Karosszéria    (mm)
Hosszúság    4 294
Szélesség    2 019 (külső tükrökkel együtt)
Magasság    1605 (antennával)
Tengelytáv    2610

Befogadóképesség (liter)
Csomagtér    470 (ülések alaphelyzetben)/1533 (üléstámlák lehajtva)
Üzemanyagtartály    50

Tömegadatok (kg)


Teljesítmény és üzemanyag-fogyasztás



 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER