Írta: Administrator   
2010. október 14. csütörtök, 20:14

 

A világ 180 különböző autópiacán mutatkozik be a teljesen új Ford Ranger pickup, amely új, műszaki alapokra épül. Nagyobb teljesítménye, jobbak a képességei és a korábbinál sokkal több funkciója jelent meg.

 

uj ford ranger

A Ranger három új motort kap – köztük két Ford Duratorq TDCi dízelt akár 470 Nm nyomatékkal –, valamint új hatfokozatú manuális és automatikus váltókat a kompromisszumok nélküli teljesítmény érdekében.
A kivételesen jó vontatóképesség és akár 1.500 kilogrammos terhelhetőség egyértelműen jelzi, hogy az új modell megörökölte a Ford Ranger hagyományos erősségeit , ugyanakkor korábbi Rangerekhez képest jóval több funkciót és intelligens technológiát kínál: például Adaptív Terhelésszabályozás, Utánfutó szabályozás, Hangvezérlés, illetve a szegmens első Tolatókamera rendszere. Az új generációs modell a kompakt pickupok között a legtöbb csúcstechnológiás elemet tartalmazza, ráadásul a magas szintű kidolgozottság, kiváló minőség mellett az új biztonsági innovációkat is kínáló Ranger, kényelmes, csöndes futást is kínál.


uj rangerA modell nemcsak a Ranger pickupok tartalmas örökségére épít, hanem olyan tágas, kényelmes és gazdagon felszerelt utasteret, valamint kifinomult vezetési élményt kínál a vásárlóknak, amelyet csak személyautóktól várnának el. A szegmens műszaki értelemben legfejlettebb járműveként a Ranger a Ford és a Mazda által használt, globális, kompakt pickup padlólemezre épül, s a legújabb modell a vállalat egy Ford programjának égisze alatt kifejlesztett modellek között. Az új padlólemez egyszerre két eddig használt pickup padlólemezt vált fel, s merész megjelenéssel hódítja meg a vásárlókat világszerte.
Az innovációra épülő modellben számos, a szegmensben vezetőnek számító technológia működik: például a Tolatókamera rendszer, a Hangvezérlés, az Utánfutó Szabályozás és az Adaptív Terhelés Szabályozás. A Ford tervei szerint a következő hónapok során újabb technológiák mutatkoznak be a Rangerben. Az új Ranger teljes kompakt pickup-családja öt kontinensen, a világ 180 különböző autópiacán kerül majd forgalomba. Összesen négy különböző karosszéria, 4x2 és 4x4-es hajtásláncok, kétféle hasmagasság és négyféle felszereltség áll majd a különböző piacok vásárlóinak rendelkezésére.

A teljesen új modell erős örökségre épít
A Ranger már közel húsz éve a Ford egyik legnépszerűbb pickup-típusa volt világszerte, s 1997-es európai bemutatója óta is sikertörténetet ír. Vásárlók milliói élvezték elismert képességeit, a nehéz rakományok szállítását, az utánfutók vontatását a legkeményebb utakon is. A vadonatúj Ford Ranger most még többet tud, ugyanakkor átalakításakor feszesebb, izmosabb és modern formát kapott, amely tükrözi erejét és keménységét.
A teljesen új alváz, első és hátsó felfüggesztés, valamint kormányzási rendszer révén a Ranger terhelhetősége megnőtt, s remek vontatási képességekkel bír. Hajtásáról három új, gazdaságos erőforrás egyike gondoskodhat, amelyek közül kettő különleges, common rail Ford Duratorq TDCi dízelmotor. A gépekhez új, takarékos hatfokozatú manuális és automatikus váltók csatlakozhatnak.  Ehhez jönnek még az új dinamikus és biztonsági technológiák, s máris kirajzolódik előttünk az új Ranger története, amely erőteljes, határozott kiállásával vezető szerepre tör a pickupok mezőnyében.

A Ranger kellően rugalmas ahhoz, hogy elbírjon az otthoni és a munka közbeni feladatokkal. A modell átalakulása leginkább az új külsőn látszik, amely a tágas tér új szintjét honosítja meg a kompakt pickupok kategóriájában, emellett pedig kényelmes és csöndes futás, a felszereltség és a technológia színvonala miatt maga mögé utasítja vetélytársait. A csillogó, Aurora kék fényezésű Ford Ranger XLT duplakabinos modellben, amely Sydney-ben kiállításra került, az erős és mégis takarékos, új Ford Duratorq TDCi, 2,2 literes, 110 kW (150 LE) teljesítményű dízelmotor kapott helyet, amelynek nyomatéka (375 Nm).

XXI. századi keménység stílus kívül-belül

A teljesen új Ford Ranger merész és határozott kiállású, külső dizájnja friss és modern, s tükrözi a Ford pickupok személyiségét. A formatervezők úgy nevezték el: ’XXI. századi keménység’. A feszes, hangsúlyosan izmos külső és a merész, magabiztos kiállás félreérthetetlen üzenetet közvetít az ultramodern pickup erejéről és képességeiről.

“Még mindig munkagépnek kell lennie, amelynek strapabíró a belseje, és elbír a nehéz rakománnyal, de kettős szerepének része a kifinomult működés, a kényelem, illetve a korábbinál sokkal inkább felhasználóbarát funkciók, amelyek sok vásárló kívánságlistájának élén állnak.” - magyarázta Craig Metros, főmérnök.
Metros elmondta, hogy a pickup-vásárlók körében világszerte elvégzett felmérés meglepően sok hasonlóságra világított rá az ízlés és a dizájn terén.

A belső térben a Ford formanyelvének legjobb elemeit alkalmazták. A formatervezők – akik az olyan ergonomikusan tervezett elektromos szerszámokból merítettek ihletet, mint például a DEWALT®1, illetve védőburokban lévő műszerekből, mint például a G-Shock®2 karóra –, ötvözték a formát és a funkciót, ugyanakkor arra is ügyeltek, hogy a vezető mindig tisztán láthassa a műszereket. “Ha közelebbről szemügyre veszik az autót, akkor látják, hogy kiviteltől függetlenül nem távolodtunk el az alapvető elrendezéstől és dizájntól.” - világított rá Metros. “A külső és belső formák és panelek azonosak."
A belső tér anyagai folyamatos igénybevételnek vannak kitéve, és olyan mértékű használatot kell kibírniuk, amilyen egy személyautóban szóba sem jön. Az üléskárpitoknak például el kell viselniük, ha rendszeresen szerszámokat helyeznek rájuk; az ajtók belső burkolatait a csizmák és bakancsok könnyen megkarcolhatják, ugyanakkor a pickupok vásárlói egyre inkább elvárják a stílusos és kényelmes belső teret is. “Nem feledkeztünk meg arról, hogy sok ilyen járművet nemcsak munkaeszközként használnak, hanem a világ sok vidékén ezek jelentik az elsődleges közlekedési eszközt a családok számára.” - összegezte Pascoe.

uj ford ranger belso ter


Az új duplakabinos Ranger második üléssorában kényelmesen elfér három utas. Nagy a lábtér, illetve a láb jól elfér a B oszlop és az ülések között is. Ez azt jelenti, hogy a ki-, és a beszállás a Rangerbe soha nem volt még ilyen könnyű a hátsó utasok számára. Az utastérben nagyon sok, kiviteltől függően akár húsz tárolóhely került kialakításra. A duplakabinos pickupnak mind a négy ajtajában van zseb, amelyben könnyedén elhelyezhetők palackok, sőt bizonyos modelleken a klimatizált kardánboxban az italok hűthetők is. A kesztyűtartó elég nagy ahhoz, hogy elférjen benne egy laptop, míg a mobiltelefonok és egyéb kisebb tárgyak számára helyet alakítottunk ki a középkonzolban. A hátsó ülések alatt hasznos rakodóhely található elektronikus cikkek és kisebb csomagok számára, míg bizonyos duplakabinos Ranger modelleken a hátsó kartámaszban is van két pohártartó.

A Ranger fenntartási és üzemanyag-költségeit számos funkcióval igyekeztek csökkenteni. A Ford a Formula 1-es csapatok által is alkalmazott szimulátoros technológiát igénybe vevő aerodinamikai szakemberei több mint ezer aerodinamikai kísérletet végeztek el, hogy tökéletesítsék a jármű formáját. A mérnökök például képesek voltak demonstrálni, hogy a lökhárító felső részén lévő kemény vonal kettéosztja a széláramot és csökkenti a légellenállást. Ez a technológia arra is rámutatott, hogy a hátsó lámpatesteket vízszintesebb helyzetbe kell hozni, vagy hogy hol optimalizálható az A oszlop formája, illetve mennyire hasznos a platóajtóra szerelt kisméretű légterelő. Az első légterelő jelentős szerepet játszik a jármű alatt áramló levegő szabályozásában, s nagymértékben csökkenti a légellenállást.

Három új motor
A Ranger könnyű és feszes karosszériájának motorterében rejlik a legnagyobb erő, ahol az új erőforrások a teljesítmény és a nyomaték kompromisszum nélküli kombinációját kínálják a vásárlóknak.

A Rangerben két új dízelmotor mutatkozik be:
•    az új 2,2 literes Ford Duratorq TDCi, soros négyhengeres motor csúcsnyomatéka 375 Nm, legnagyobb teljesítménye 110 kW (150 LE).
•    a nagyon agilis és hatékony, új 3,2 literes, Ford Duratorq TDCi, soros öthengeres motor 470 Nm csúcsnyomatékkal és 147 kW (200 LE) teljesítménnyel.
Bizonyos piacokon a Ford egy új, 2,5 literes benzines motort is kínál majd.

Az új Ranger négykerékhajtású változatai olyan jól bevált, elektronikusan vezérelt osztóművet kapnak, amely lehetővé teszi, hogy a középkonzolon lévő elektromos kapcsolóval a vezető menet közben bármikor átkapcsoljon kétkerékhajtásról 4x4-es üzemmódba. Amennyiben még több nyomatékra vagy lejtmenetben erősebb motorfékre van szükség, a felező áttétel is kapcsolható. Igaz ugyan, hogy a fogyasztás hitelesítése csak a piaci bevezetéshez közelebbi időpontban esedékes, a Ford azt jósolja, hogy az új Ranger erőforrásainak palettája jelentős megtakarításokat eredményez majd a töltőállomásokon.

uj ford ranger kepek

Menettulajdonságok, karosszéria
Kidolgozottságának részletessége kiemeli a Rangert a tömegből; a modell jobb képességei, személyautós kényelme, könnyebb kormányzása, sokkal precízebb úttartása és jobb közúti stabilitása révén maga mögé utasítja vetélytársait is. A terepen nyújtott teljesítményt merevebb létravázzal javították, a hasmagasság akár 232 mm is lehet, a hajtáslánc elemeit pedig a váz felett helyezték el, hogy kisebb legyen az esély a károsodásukra. Annak ellenére, hogy a tengelytáv hosszabb (3.220 mm), a nyomtáv pedig szélesebb lett (elöl-hátul 1.560 mm a 4x4-es modellek és 1.590 mm a 4x2-es modellek esetében), a vadonatúj Ranger a kis fordulókörnek köszönhetően könnyen manőverezhető a parkolókban és a szűk városi utcákon.
Alaposan átdolgozásra került a fogasléces kormánymű is, hogy a precízebb reakciók mellett robusztusabb teljesítményt nyújtson.

A teljesen új első felfüggesztés (amelyben a csavarrugó a gólyaláb felett helyezkedik el) lehetőséget teremtett az alsó és a felső lengőkar hangolására. A felfüggesztés geometriájának – noha a két-, és a négykerékhajtású modelleké hasonló – különleges képességei vannak, s minden modellen egyedi hangolást kaptak a lengéscsillapítók szelepei és a csavarrugók, hogy kompenzálják a különbségeket a tömeg, a tömegközéppont, a motornyomaték és a hajtási mód terén. Hátul is teljesen új a futómű: az egység sima, kényelmes futást garantál. A laprugós kialakítást hangolása során felkészítették a különböző útviszonyokra, terhelhetősége mégis remek. A hátsó futómű határozott útfogást biztosít a Dél-Amerikában gyakori földutakon még nagy sebességnél is, illetve csökkent a jármű imbolygása és oldalkúszása hullámos vagy durva útfelületen.

A fékrendszert nemcsak a vevők igényeire, hanem extrém környezeti terhelésre is felkészítették: a rendszer a svéd tél mínusz 30 fokjában ugyanúgy megállja a helyét, mint a kaliforniai Halálvölgy intenzív forróságában, a zsúfolt nagyvárosi forgalomban, a nagy tempójú német autópályákon vagy az ausztrál Outback könyörtelen útjain. A fejlesztés eredménye a szegmens legnagyobb fékrendszere, amely még maximális terhelésnél is jól áll ellen a fékfáradásnak. Amikor a versenytársak fékrendszerei már a fáradás jeleit mutatják, és csak hosszabb fékúttat lassítanak, a Ranger-é még mindig változatlan minőséggel teljesít tovább. A még jobb fékezési jellemzők érdekében a Rangerhez rendelhető lesz a Ford elektronikus stabilitásprogramja (ESP), amely magában foglalja a négy kerékre ható tapadásvezérlést, a perdületi szabályozást és a borulás esélyét csökkentő vezérlést is.

A Ranger a szegmens vezető modelljei között van kivételes vontatóképessége és magabiztos tapadása okán is, míg a stabilitást a rendelhető Utánfutó szabályozás és az Adaptív terhelésszabályozás garantálja.  Amennyiben egy utánfutó beleng, a fékek egyenkénti működtetésével a rendszer lelassítja a járművet és utánfutóját. Annak érdekében, hogy a Ranger teljes terheléssel is stabilan fusson, az Adaptív terhelésszabályozás meghatározza a terhelést, és a megfelelő beavatkozással fenntartja az egyenes és stabil haladást.

Biztonság
Ennek első eleme a nagyon erős karosszériaszerkezet, amelyben nagy szilárdságú acélt alkalmaztunk annak érdekében, hogy az utasokat ütközés során megóvja. A vadonatúj Ranger ütközési tulajdonságait kifinomult számítógépes modellezéssel csiszolták tökéletesre a mérnökök. A folyamat során több mint 9.000 ütközési szimulációt végeztek el, mielőtt az első prototípust valós, fizikai tesztre fogták volna.  A vadonatúj Ranger új passzív biztonsági technológiákat kínál, mint például a minden karosszériaváltozathoz első ízben rendelhető függönylégzsákok.
További technológiák is találhatók az új Rangerben – többek között a tolatóradar és az új Tolatókamera rendszer – amelyek nemcsak a mindennapok során segítenek a pickupok vezetőinek, hanem megakadályozzák a potenciális gyalogosgázolást is megelőzik.

uj ford ranger ausztral autoszalon

Terhelhetőség, rakodóterület
Öten utaznának az autóban? Nagyméretű gépekkel, építőanyaggal, homokkal vagy murvával indulna útnak az építkezésre? A helyi piacra készül terményekkel megrakodva? Mindegy, mi a rakomány, az új, duplakabinos Ford Ranger keményteteje alá mindent könnyen bepakolhat még akkor is, ha minden ülésen ül valaki: az új, duplakabinos Ranger keményteteje több mint 100 mm-rel szélesebb, mint korábban. Hossza 1.549, magassága 511 mm, a rakodótér maximális szélessége pedig 1.560 mm. A befogadóképesség is lenyűgöző: 1,21 köbméter.

A kerékjárati ívek között mérhető legnagyobb szélesség minden modellen 1.139 mm, s a raktérben különböző helyeket képeztünk ki, amelyekbe faelemeket lehet helyezni a kerékjárati ívek fölé. Így lehetséges a falemezek és hasított kőlapok szállítása vízszintesen. A platóajtónál, a keménytető felső részénél mérhető szélesség 1.330 mm.

Az alapoktól új – további újdonságok várhatók
Nem fordul elő gyakran, hogy a mérnökök és a formatervezők lehetőséget kapnak arra, hogy a műszaki alapoktól kezdve teljesen új pickupot fejlesszenek ki, ám a vadonatúj Ranger esetében a Ford ezt az utat követte.

Amikor az új Ranger gyártása kevesebb, mint egy év múlva megkezdődik, a jármű sok tekintetben új mércét állít majd: például a különleges dizájn, a kifinomult közúti viselkedés, a terepen remek teljesítményt nyújtó felfüggesztés, valamint a takarékos és tiszta üzemű, osztályelső motorok terén. Az új Ranger gyártása világszerte három üzemben folyik majd, hogy a modellek mindenhova eljussanak – elsősorban a jó növekedéssel kecsegtető régiókba.

A gyártás fokozatos felfuttatása jövő nyáron kezdődik Rayongban, Thaiföldön, ahonnan a Ford az Ázsia-Csendes óceáni régiót látja el autókkal. A Ford emellett Argentínában és Dél-Afrikában is átalakít üzemeket, hogy a piaci bevezetéskor további kulcsfontosságú régiókat szolgálhasson ki. Az egyetlen pickup platformra épülő új gyártási stratégiában sokkal nagyobb lesz a Ford Rangerekben világszerte alkalmazott, azonos alkatrészek aránya.

Bár a a Ford az Egyesült Államokban és Kanadában nem tervezi forgalmazni, az új Ford Ranger a világ 180 országában lesz majd kapható. Ez is tükrözi a kompakt pickupok fontosságát a világ számos részén, valamint a Ranger által betöltött jelentős szerepet a Ford globális termékportfóliójában. A Ranger rávilágít arra is, hogy a Ford egyre hatékonyabban aknázza ki a globális termékforrásaiban rejlő potenciált. A termékfejlesztési csapat főhadiszállása Melbourne-ben, Ausztráliában volt. A fejlesztéshez kapcsolódó létesítmények a Ford melbourne-i központú Broadmedows komplexumában és a közeli geelongi próbapályán ideális alapot biztosítottak a globális Ranger csapat számára.


A Ford a következő hónapok során egymás után mutatja majd be a Ranger különböző változatait. "Az új Ranger izgalmas és dinamikus jármű, amely minden kétséget kizáróan magasabbra teszi a lécet a kompakt pickupok kategóriájában. Képességeinek sokrétűsége és technológiájának színvonala újabb bizonyítéka annak, hogy a One Ford stratégia miként segíti a vállalatot a kategóriaelső új járművek globális kifejlesztésében. Nagyon várjuk már, hogy 2012-ben az európai vásárlóknak is bemutathassuk az új Rangert, s biztos vagyok benne, hogy megfelelünk elvárásaiknak. – tette hozzá Stephen Odell, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER