Címkék: Ford Ecosport

Írta: Administrator   
2018. február 23. péntek, 09:22

 

Gyönyörű hóesésben mutatkozott be a magyar újságíróknak a Ford EcoSport. Az előzőekben több fanyalgó cikk olvasása után igazán üdítő volt megismerkedni az autóval, főleg, hogy a fotókon is kis tömpe autókának nézett ki, nos, a kinézete rendben van, belül pedig igazán nagy, tágas tér fogadja a vezetőt és utasait.

 

Első ránézésre a hűtőrács változott meg látványosan, s emellett feljebb is került a lámpák közé. Az autóba egyébként 2300 új alkatrészt került be pluszban. Az ismert háromféle felszereltségi szinthez (Trend, Business és Titanium) becsatlakozik a sportos ST-Line a maga kiegészítőivel, s annak Black Edition változata is.



Az új Ecosport 12 fényezéssel rendelhető, de opcióban a kontrasztos árnyalatúra festett tető, tetőoszlop, felső ajtókeret, hátsó tetőlégterelő és külső tükörburkolat is rendelhető. A fényezések többek között ilyen jól hangzóakat is tartalmaznak: Lightning Blue, Ruby Red színeket, Tiger Eye.

Tekintsék meg az előd mellett az újdonságot









 



Az autóba beülve éri igazán kellemes meglepetés az embert, ugyanis az ülés igen kényelmes, középállásban is a vezető letekinthet a körülötte autózókra, sőt egy 189 cm magas vezetőnél is van még némi hely a feje fölött. A kezelőszervek jól kézre állnak és ami mostanában mintha kiment volna a divatból az ajtón lévő könyöklő kényelmesen elérhető. Az autóban összességében igen tágas a tér, s nem csak úgy tűnik, hanem valóban az.
Kellemes a kormányfogás, láthatóak a műszerek, jól beállítható a kormány minden irányban, a pedálkiosztás is megfelelő helyzetű. Az ülések minden irányban nagyszerűen beállíthatóak. Kijelenthető, hogy a vezető maximális kényelemben tud elhelyezkedni, ami a vezetési élmény előtt is talán a legfontosabb.



Fűthető első ülések már az alapfelszereltséghez rendelhető. Az ülésfűtésen egy kicsit lehetne állítani a középső fokozatot egy kicsit lejjebb, de a megújításkor, érdemes lenne továbbá 1-1 fűtőszálat a combtámaszokhoz is húzni, mert míg az ülés kellemesen melegíti az alsó felünk, a combtámasz hideg érintésétől próbáljuk beljebb húzni a lábainkat. Talán összességében a végére is értünk annak, amin javítani kéne a kényelemhez az autóban.



Alapfelszereltség része a rádió 2 USB csatlakozóval, Bluetootth, 4,2”-es színes TFT kijelző, kormányról vezérelhető audió rendszerrel, de rendelhetünk 6,5”, illetve 8”-os érintőkijelzőt is, illetve navigációt is. Vájtfülűek beszerezhetik az amúgy prémiumokban megtalálható B&O Play azaz Bang & Olufsen hangrendszert. Összességében igen szimpatikus, hogy az extrákat el lehet érni a kezdő csomaghoz is, mert sok márkánál egyes extrák csak a magasabb felszereltségi szintekhez rendelhetők, azonban vásárláskor érdemes megnézni, hogy esetleg egy magasabb szintet kifizetve jobban jövünk ki a pénzünkkel az extrarendeléseknél.






Hiába a prezentáció, a csomagtérajtóhoz hátrabattyogva nyomogatjuk ám az ajtó alatt, de szézám nem nyílik sehogysem. Na persze, hiszem el is mondták, a csomagtérajtó oldalra nyílik, a kilincs a hátsó lámpában van elrejtve. Kisebb vita alakult ki – ahogy ez lenni szokott –, hogy mennyire rossz ez mondjuk, ha a mögöttünk lévő autó nagyon ránk áll, nem férünk hozzá, ellenpéldaként viszont megjelent az az érv, hogy a felfelé nyíló ajtók az alacsonyabb garázsokban, parkolóházakban sérülhetnek, illetve megfognunk kell, hogy ezt elkerüljük. A Ford nyilván statisztikák alapján döntött az oldalra nyíló csomagtérajtó mellett. A két tábor kielégítésére esetleg az egyik piacra ez a másikra pedig a felfelé nyíló lenne a megoldás? Minden esetre visszatérni látszik a terepjárót utánzó kinézet. Rendelhető hozzá ugyanis csomagtérajtóra szerelt pótkerék. A csomagtér 334 literes emelhető rakodórekesszel. Egyébként itt van a kutya elásva, a külső méretét illetően, mert az autó tulajdonképpen a hátsó kerekeknél be is fejeződik, azonban a magasan rakodható csomagtartók valahogy mindig ügyesen kivédik az aránylag kisebb méretüket.






Jelenleg kétféle benzinmotorral kínálják; 1 literes Ecoboost 125 lóerővel, illetve az ugyancsak 1 literes Ecoboost motort 140 lóerővel. (Mindkettő vegyes fogyasztása: 5,2 l/100 km ) Az utóbbit csak a Titanium vagy az ST-Line felszereltségekhez lehet kérni. 2018 közepén érkezik a 100 lóerős 1.0 literes EcoBoost blokk, amihez hatfokozatú kéziváltó csatlakozik majd.

A 100 lóerős 1,5-ös dízelmotor (4,1 l/100 km) minden felszereltségi szinten elérhető 6 sebességes kéziváltóval. Ugyancsak minden felszereltségben megvehető az autó automata váltóval, a 125 lóerős benzinmotorhoz rendelve.
2018 közepétől jelenik meg egy 125 lóerős 1.5 literes EcoBlue dízelmotorból és egy új, kis belső súrlódású, hatfokozatú kéziváltóból összeállított elsőkerékhajtású hajtáslánc.
A motorhoz megrendelhető lesz a Ford Intelligens Összkerékhajtása. A rendszer 20 ezredmásodperc alatt képes 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között.

A 125 lovas motor is kellemesen mozgatta két felnőttel az 1324 kilós autót. A motorhang egy kicsit lehetne csöndesebb. Az autó úttartása pedig a havas úton lendületes sebesség mellett is megfelelő volt, persze azért ne felejtsük ki a téligumik használatát. Az automata váltó is jó időben váltva tisztességgel tette a dolgát hegynek fel, hegynek le.

Az indulóár Trend felszereltségben az 1 literes 125 lóerős motorral kéziváltóval 5.295.000,-Ft A skála másik végén az ST-Line Black Edition 1 literes 125 lóerős motorja automata váltóval áll, 7.186.000,Ft.



Az alapfelszereltségbe beletartozik többek között a visszagurulásgátló, keréknyomás figyelő rendszer, első és oldalsó légzsákok elöl, első és hátsó függönylégzsákok, vezetőoldali térdlégzsák. Első ködfényszórók. Elektromosan állítható első-,és hátsó ablakemelők, elektromosan állítható külső tükrök, manuális klíma, 4 irányban állítható vezetőülés. Távirányítós központi zár. Nem utolsó sorban a Borulásvédelem, amely a motor forgatónyomatékának szabályozásával segít, hogy a vezető mindig megőrizze uralmát a jármű fölött.
Az Extrák között megtalálható a hátsó parkolóradar, tolatókamera, fűthető ülések, elektronikus automata klíma, kiegészítő fűtés, tempomat sebességhatárolóval, behajtható tükrök, holttérfigyelő rendszer keresztirányú forgalomra való figyelmeztetéssel, vonóhorog…

Amennyiben valaki önök közül olvasta valahol és még emlékszik az elődről írt fintorgó cikkekre, az gyorsan felejtse is el, s bátran javasoljuk; menjen el egy kereskedésbe és próbálja ki maga az új Ford Ecosportot.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER