Címkék: Ford | Ford Kuga

Írta: Administrator   
2016. december 10. szombat, 13:10

 

Az új Ford Kuga minden eddiginél modernebb technológiái és fejlesztései még egyszerűbbé, biztonságosabbá, és kellemesebbé varázsolják az autózást az SUV-vásárlók számára, akiknek tábora egyre növekszik az európai piacon.

 

Az újdonságok közt a Ford kifinomult SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszere, az innovatív vezetősegítő technológiák, az ergonomikus és kényelmes utastér és egy új 120 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelmotor is szerepel, amelynek legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,4 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 115 g/km.*



Az autó felszereltségi listáján olyan tételek találhatók, mint a Merőleges Parkolás technológia, amely önállóan bekormányozza az autót két másik jármű közé; az ütközésmegelőző Active City Stop rendszer továbbfejlesztett változata; valamint a Ford Adaptív Fényszórórendszer, ami rossz látási viszonyok mellett is optimális megvilágítást kínál. Az autó további kifinomult technológiái közt szerepel még a Kézhasználat Nélkül Nyitható Csomagtérajtó és a Ford Intelligens Összkerékhajtás (AWD) is.

“Az új Kuga élvonalbeli technológiái magasabb szintű kapcsolódást, kényelmet, biztonságot és stílust kínálnak,” mondta el Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Felfrissített dizájnjával a Kuga friss és modern benyomást kelt, a SYNC 3 rendszer révén pedig a vezető olyan könnyedén kommunikálhat autójával és csatlakoztatott eszközeivel, amit néhány éve még el sem tudtunk volna képzelni.”

Zavartalan kapcsolat a SYNC 3 révén
A SYNC 3 rendszeren keresztül az autósok egyszerű, hétköznapi szavakkal kezelhetik az audiorendszer, a navigáció vagy a klímaberendezés, valamint a csatlakoztatott okostelefon funkcióit. A SYNC 3 megalkotásához a Ford több mint 22.000 vásárlói visszajelzést, kutatóintézetek meglátásait és közvélemény-kutatások eredményét dolgozta fel, hogy az új változat a lehető leginkább felhasználóbarát legyen.


A Kuga vezetői ugyanúgy használhatják a SYNC 3 rendszer 8 colos érintőképernyőjét, mint okostelefonjukat. Az új kezelőfelület nagyobb és könnyebben kezelhető gombjai, valamint a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulat mindenkinek első pillantásra ismerősek lesznek.

Az iPhone-felhasználók az Apple CarPlay rendszert aktiválva egyszerűbben is biztonságosabban használhatják iPhone készüléküket, amelyről hívásokat és szöveges üzeneteket indíthatnak és fogadhatnak, a mindenkori forgalmi viszonyok szerint határozhatják meg útvonalukat, és még számos más szolgáltatást használhatnak – miközben tekintetüket nem kell elfordítaniuk az útról. Az Android™ felhasználók az Android Auto™ rendszert használhatják arra, hogy a már kedvelt alkalmazásokat és szolgáltatásokat (pl. Google Search, Google Maps vagy Google Play) biztonságosabban és egyszerűbben használhassák. A vezeték nélküli szoftverfrissítések automatikusan elérhetők a Wi-Fi hálózaton keresztül.

A SYNC 3 egyúttal a SYNC AppLink rendszert is magában foglalja, aminek segítségével az vezető menet közben olyan okostelefonos alkalmazásokat kezelhet hangutasításokkal, mint például a Glympse, az Aupeo, a Spotify, az MyBoxMan, a HearMeOut, az AccuWeather és a Los 40 Principales.

„Akár a szokásos reggeli capuccinoról vagy az utazás költségének csomagszállításból történő fedezéséről legyen szó, a SYNC 3 innovatív, új megoldásai rengeteg dologban segíthetnek,” mondta el Christof Kellerwessel, a Ford Európa elektronikus és elektromos rendszereit tervező részlegének főmérnöke. „A modern okostelefonok kiegészítéseként az intuitív érintőképernyővel rendelkező SYNC 3 még több szóbeli utasítást ért meg, emellett pedig gyorsabb és könnyebben olvasható grafikus interfésszel láttuk el.”



Kifinomult technológiával az egyszerűbb parkolásért
A Ford kifinomult vezetősegítő technológiáknak köszönhetően az új Kuga az autózást és a parkolást is kellemesebb élménnyé varázsolja. A tavaly minden második Kuga-vásárló által megrendelt félautomata Aktív Parkolóasszisztens használati értékét most még magasabbra emeli az új Merőleges Parkolás funkció. Kiegészítő ultrahangos érzékelőivel a berendezés egyetlen gombnyomásra felméri a járdaszegéllyel párhuzamos, vagy éppen a többi autó közti merőleges parkolóhelyek nagyságát, majd önállóan bekormányozza oda a járművet, miközben a vezetőnek csak a gáz- és fékpedált kell kezelnie.

Ezek a kiegészítő szenzorok további technológiák alkalmazását is lehetővé teszik, amelyek révén a Kuga vezetője még könnyebben és biztonságosabban állhat ki egy parkolóhelyről:
•    A Keresztirányú Forgalomfigyelő jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről. A 40 méteres hatósugarú radarral működő berendezés három különböző figyelmeztető jelzéssel hívja fel a figyelmet a bármelyik oldalról közeledő járműre
•    A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását: miután az autós meghatározza, hogy balra vagy jobbra szeretne kikanyarodni, a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált

Az új Kuga kínálatában szerepel az Active City Stop ütközésmegelőző rendszer továbbfejlesztett változata is, amely a korábbi 30 helyett immár 50 km/órás sebességig működik. Az Active City Stop érzékelői folyamatosan pásztázzák az autó előtti útszakaszt, és ha az autó túl gyorsan közelít egy álló akadályhoz, a rendszer automatikusan előkészíti a fékeket. Ha a vezető nem reagál, a rendszer csökkenti a motor forgatónyomatékát, és automatikus fékezéssel mérsékli az ütközés súlyosságát, vagy akár teljes egészében meg is előzi a balesetet.

A fiatal autósok szülei számára megnyugtató hír, hogy az új Kuga kínálatában a legújabb generációs Ford MyKey technológia is megtalálható. A MyKey segítségével az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot, megakadályozva a bejövő telefonhívások fogadását, korlátozva a végsebességet, letiltva a biztonsági technológiák kikapcsolását és meghatározva a hifi maximális hangerejét, de akár azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A továbbfejlesztett MyKey rendszer mind a sebességhatároló, mind a sebességhatár-figyelmeztetés beállításaiban több funkciót kínál, mint a korábbi változat.



Stílusosan Kuga
Az új Kuga merész és sportos külső megjelenését a Ford legfrissebb dizájn-irányzata határozza meg – ugyanaz a formanyelv, amit a dizájnerek az EcoSport kompakt SUV és a vadonatúj Edge nagyméretű SUV megalkotása során is alkalmaztak. A nagyméretű felső légbeömlőt és a kisebb alsó hűtőrácsot új, karcsú fényszórók keretezik, amelyek a LED Nappali Menetfényt is magukba foglalják, s a látványt stílusos ködfényszórók teszik teljessé.

A sportos hangulatot tovább erősítik az újratervezett hátsó lámpatestek, s a 17, 18 és 19 colos méreten kínált új könnyűfém keréktárcsák többféle felületkezeléssel (például Luster Nickel bevonattal) is megrendelhetők. A modellcsaládhoz két új karosszériaszín, a Guard Grey fényezés és az élénk Copper Pulse árnyalat is elérhető. A motoros mozgatású vonóhorog használaton kívül automatikusan visszahúzódik a hátsó lökhárító alá, így a kilógó szerelvény nem rontja a Kuga sportos összhatását.

Az új Kuga aprólékos gonddal kidolgozott utastere ergonomikusabb, kényelmesebb és stílusosabb környezetet kínál az autóban ülők számára.

A kormánykerék és a klímaberendezés sokkal ösztönösebben kezelhető, a gombok száma csökkent, és az egyes funkciók könnyebben megkülönböztethetők. A hideg napokon kellemes pluszt jelent, hogy a bőrborítású kormánykerékhez fűtést is lehet rendelni, és minden automata sebességváltós Kuga volánja mögött megtalálhatók a váltókarok, amelyek segítségével az autós a kormánykerék elengedése nélkül, manuálisan is kapcsolhatja a sebességfokozatokat.

Az új kényelmi berendezéseknek köszöngetően a Kuga még inkább felhasználóbaráttá vált: az elektromos rögzítőfék erőlködés nélkül kezelhető, ráadásul a kar elhagyásával sok hely szabadul fel, amely kiválóan használható apróbb tárgyak, poharak és palackok tárolására, sőt egy új USB port is található itt az okostelefonok csatlakoztatásához és töltéséhez. Az ajtózárás-visszajelző immár egyetlen pillantásra elárulja, hogy minden ajtó zárva van-e.

Az új Kuga felszereltségi listáján a Kézhasználat Nélkül Nyitható Csomagtérajtó is megjelenik; az ajtó nyitásához és zárásához elég, ha az ember meglendíti a lábát a hátsó lökhárító alatt. Ezt a technológiát tavaly minden harmadik európai Kuga-vásárló megrendelte, mivel nagy segítséget jelent a szülőknek, amikor mindkét kezük tele van szatyrokkal, babakocsival vagy éppen gyerekekkel.

A modell kínálatában először tűnnek fel a Ford Performance autóinak stílusát idéző Kuga ST-Line és a luxuskivitelű Kuga Vignale változatok, így a vásárlók az eddigi legszélesebb Kuga-portfólióból választhatják ki a nekik leginkább megfelelő stílusú és felszereltségű kivitelt.

A merész külső-belső stílust, egyedi könnyűfém keréktárcsákat és sportüléseket kínáló  Kuga ST-Line a Fiesta ST-Line, a Focus ST-Line és a Mondeo ST-Line mellett jelenik meg a Ford új ST-Line modellkínálatában. Az új Kuga ST-Line az eddigi legsportosabb menetdinamikájú Kuga, mivel az autó átalakított futóműve csekélyebb oldaldőlést és élesebb kormányreakciókat biztosít.

Az exkluzív kivitelű Kuga Vignale modellt különleges gyöngyházfényű Milano Grigio fényezés díszíti. Az autó utasterének prémium karakterét hatásosan hangsúlyozza ki a hatszögletű varrással díszített Windsor bőrkárpitozás, amelynek különleges szmoking-stílusú öltései az üléseken és az ajtók belső felületén is láthatók.

Az európai piacon a Vignale jelenti a Ford legjavát; ez a modern, exkluzív termék- és vásárlói élmény egyesíti a díjnyertes dizájnt, a legkiválóbb minőségű kézműves kidolgozást, a fejlett technológiákat és a páratlanul gazdag felszereltséget. A Ford európai kínálatában a Kuga Vignale mellett megtalálhatók még a Ford Mondeo Vignale, az S-MAX Vignale és az Edge Vignale modellek is.



Erős és takarékos motorok
Az új Kuga kínálatában a Ford legújabb TDCi dízelmotorjai és EcoBoost benzinmotorjai szerepelnek, amelyek az élvezetes teljesítmény mellett is alacsony üzemanyag-fogyasztást és csekély CO₂-kibocsátást kínálnak, érezhetően csökkentve az autók üzemeltetési költségét.

Az eddigi 120 lóerős 2,0 literes TDCi egységet egy új, 1,5 literes TDCi dízelmotor váltotta fel. Ez az erőforrás az elsőkerékhajtású (FWD) változatokban, hatfokozatú manuális sebességváltóval párosítva 5 százalékkal, 4,4 l/100 km értékre csökkenti az autó üzemanyag-fogyasztását, a CO₂-kibocsátás pedig 115 g/km, miközben a teljesítmény változatlan marad.

További dízel hajtásláncok:
•    120 LE 1.5 TDCi, 6 fokozatú PowerShift sebességváltó, FWD (4,8 l/100 km, 124 g/km CO₂)
•    150 LE 2.0 TDCi, 6 fokozatú manuális sebességváltó, FWD (4,7 l/100 km, 122 g/km CO₂); 6 fokozatú manuális sebességváltó, AWD (5,2 l/100 km, 135 g/km CO₂) és 6 fokozatú PowerShift sebességváltó, AWD (5,2 l/100 km, 134 g/km CO₂)
•    180 LE 2,0 TDCi, 6 fokozatú manuális sebességváltó, AWD (5,2 l/100 km, 135 g/km CO₂) és 6 fokozatú PowerShift sebességváltó, AWD (5,2 l/100 km, 134 g/km CO₂)

A Ford 1,5 és 2,0 literes motorjaiban modern, új dízel-tecnológiák működnek, többek közt az emissziót javító NOX-szűrő, a belső súrlódást mérséklő Gyémánt Jellegű Bevonat és a motor levegőellátását javító, kifinomult Változó Geometriájú Turbótöltő.

A Ford turbótöltésű EcoBoost benzinmotorjainak modern technológiái közt szerepel a nagy nyomású, közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a Kettős Független Változó Szelepvezérlés. A Kuga EcoBoost motorkínálata:
•    120 és 150 LE 1.5 EcoBoost, 6 fokozatú manuális sebességváltó, FWD (6,3 l/100 km, 145 g/km CO₂)
•    182 LE 1.5 EcoBoost 6 fokozatú automata sebességváltó, AWD (7,5 l/100 km, 173 g/km CO₂

A teljes kínálatban elérhetők az olyan modern fogyasztáscsökkentő technológiák, mint az Auto-Start-Stop és az Intelligens Visszatápláló Töltés, ami a generátor szelektív működtetésével tölti az akkumulátort, amikor az autó szabadon fut vagy fékez, s e töltéshez azt az energiát hasznosítja, ami egyébként kárba veszne.



Jobb látási viszonyok, fokozott biztonság
A legmodernebb Ford technológiáknak és a kifinomult karosszériatervezésnek köszönhetően mind az új Kuga utasai, mint pedig a forgalom többi résztvevője nagyobb biztonságban autózhat.

A Kuga modellhez most először rendelhető meg az Adaptív Fényszórórendszer, ami folyamatosan ellenőrzi a külső fényviszonyokat, és a jármű sebességétől, kormányzási szögétől, valamint az elöl lévő útakadályok távolságától függően hétféle beállítás szerint, automatikusan módosítja az új bi-xenon fényszóró fénycsóvájának állásszögét.

Az Adaptív Fényszórórendszer egyik funkciója az Időjárás-független Világítás technológia, amely automatikusan vezérli a fényszórókat, hogy a vezető még extrém felhőszakadásban is könnyebben észlelhesse az út mentén feltűnő veszélyforrásokat. Ha a rendszer váratlan záport észlel, szélesebb és rövidebb fénypászmát vetít, jobban megvilágítva az út szélén haladó gyalogosokat és a kerékpárosokat, és kevésbé vakítva el a szembejövőket.

Az új Kuga formás motorháztetejének látványos középső domborulata nemcsak az autó sportosabb látványát erősíti, hanem a strukturális dizájn szerves részeként abban is fontos szerepe van, hogy a motorháztető irányítottan gyűrődjön, mérsékelve ezzel egy esetleges gyalogosgázolás súlyosságát. A Ford mérnökei áttervezték a motorháztetőt és a csomagtérajtót, hogy azok kevésbé károsodjanak egy ütközésben, és kijavításuk kevesebb költséggel járjon.

Az új Kuga több modern technológiát is kínál még:
•    A Ford Intelligens Összkerékhajtása  szabályozza az egyes kerekekhez jutó forgatónyomatékot, így az az autó irányíthatósága és tapadása kiváló – különösen a csúszós utakon
•    A Curve Control segít az autósoknak megtartani uralmukat járművük felett, ha túl gyorsan érkeznek egy kanyarba
•    A Nyomatékvektor Szabályozás az ívbelső kerekek enyhe fékezésével fokozza a tapadást és az ívmeneti stabilitást – ezzel együtt pedig a vezetési élményt

“Vásárlóink biztonságát és magabiztosságát olyan kifinomult technológiák növelik, mint az Intelligens Összkerékhajtás,” mondta Bakaj. “Ez a modern rendszer 20 ezredmásodpercenként, vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban ellenőrzi az autó kerekeinek tapadását.”

Az új Ford Kuga bemutatása előtt, nemrégiben jelent meg a piacon a nagyobb méretű Edge SUV, tavaly pedig a felfrissített kompakt EcoSport SUV-t ismerhették meg a vásárlók. A Ford nagy lendülettel erősíti kínálatát az SUV-szegmensben, ami az iparági adatelemző IHS intézet szerint 2020-ra a teljes járműértékesítés 27 százalékát adja majd.



Az új Kuga és Edge azon öt vadonatúj vagy újratervezett Ford-modell közé tartozik, amelyek az elkövetkező három év során megjelennek az SUV- és crossover-szegmensben.

2008-as bemutatása óta a Kuga vezeti a Ford SUV-eladásait Európában, ahol 2015-ben rekordmennyiségű, 102.000 darab Kuga talált gazdára, vagyis 19 százalékkal több, mint 2014-ben.***  A Kuga 2016 szeptemberi értékesítési eredménye 14.500 darabra gyarapodott a tavalyi év azonos időszakához képest (+4.800), idén pedig 95.300 darab kelt el a modellből, így az autó bemutatása óta a Ford idén könyvelhette el a legjobb első háromnegyed évi és szeptemberi Kuga-eladásokat Európában.

Magyarországon is érvényesek a nyugat-európai trendek. 2015-ben 1011 új Kuga forgalomba helyezése után 2016. novemberéig 1310 darab kelt el a modellből. Ezzel az eredménnyel a Ford Magyarország a SUV szegmens kompakt kategóriájában 18,39%-os részesedést ért el, és mindössze 139 autó választja el, hogy kategóriájában az első legyen. A Ford Magyarország eltökélt abban, hogy 2016. év végére átvegye a szegmens vezető pozícióját.  

A Ford 144.906 SUV-t adott el Európában 2016 első háromnegyed évében, vagyis 41 százalékkal többet, mint a tavalyi év azonos időszakában.

“Az elmúlt egy évtized során az SUV-szegmens egy szinte marginális kategóriából az egyik legjelentősebb trenddé nőtte ki magát Európában,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Időnként megjósolja valaki, hogy az SUV-eladások esni fognak, de erre a valóság mindig rácáfol. Ennek az az oka, hogy az SUV-k vonzerejére férfiak és nők, fiatalok és idősebbek egyaránt fogékonyak.”



 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER