Címkék: Ford | Ford Mustang | futam | gyorsulás | startzár

Írta: Administrator   
2014. május 06. kedd, 12:42

 

Elektronikus startzár a gyorsulási versenyek pilótáinak: a különleges berendezés az iparágban első ízben jelenik meg alapfelszereltségként a vadonatúj Ford Mustang GT modellben.

 

Az elektronikus startzár a mechanikus rendszerek előnyeit kínálja – ám nincs szükség a 2015-ös Mustang GT fékjeinek átalakítására, miközben a széria startvezérléssel együtt sokkal egyenletesebb teljesítményt nyújt a gyorsulási versenyeken.


A Ford mérnökei a legmodernebb szoftver-technológiát kínálják a lelkes Mustang-vásárlók számára, méghozzá az iparágban elsőként – ez pedig az elektronikus startzár.

„A Ford Mustang 50 éves története során a versenyzés mindig is az autó szellemiségének szerves része volt.” – mutat rá Steve Ling, a Ford személyautó-marketing managere. „Jól ismerjük vásárlóinkat, ezért meg akartuk lepni őket egy különleges berendezéssel, aminek segítségével a gyorsulási versenyeken teljes egészében kihasználhatják az új Mustang GT képességeit.”

A Mustangok a rallytól kezdve a zárt pályás futamokig mindenütt feltűnnek, de leginkább a gyorsulási versenyeken állnak rajthoz, ezért minden 2015-ös Ford Mustang GT alapfelszereltségének része az elektronikus startzár, hogy hatékony segítséget nyújtson az autósoknak, ha próbára akarják tenni tudásukat egy negyedmérföldes futamon.

„A vadonatúj Mustang fejlett vezérlő technológiája az iparágban elsőként kínálja ezt a hasznos verseny-kiegészítőt.” – hívja fel a figyelmet Dave Pericak, a Mustang főmérnöke. „Az elektronikus startzár tökéletes megoldás arra, hogy az autós egész héten a megszokott módon használja Mustangját, majd a hétvégén rajthoz álljon az autóval, ahol a fékrendszer módosítása nélkül is hatékonyan bemelegítheti az abroncsokat, mielőtt nekivágna a gyorsulási futamnak.”

A versenypálya-alkalmazások, a startvezérlés és a választható üzemmódok segítségével a Mustang vezetője minden helyzethez tökéletesen hozzáigazíthatja az autó viselkedését. A motorsport egyik legizgalmasabb és legnépszerűbb formája, a gyorsulási verseny (és különösen ennek ’braket racing’ változata) mindig is jól passzolt az erőteljes, hátsókerékhajtású Mustanghoz. A gyorsulási pályák gyakran a forró nyári hétvégéken nyitják meg kapuikat az amatőr versenyzők előtt, akik gyári felszereltségű vagy tuningolt autóikkal száguldanak végig a negyedmérföldes távon. Az egyenletes teljesítmény nagyon fontos a bracket racing világában, ahol a versenyzőknek a lehető legpontosabban kell teljesíteniük a számukra előírt futamidőt. Az elektronikus startzár, valamint a kézi váltóval szerelt Mustang GT-ken szintén széria startvezérlés révén a vezetők minden egyes futamon állandó, kiszámítható teljesítményt nyújthatnak. Az elektronikus startzár lényege, hogy a stabilitásvezérlő rendszer hidraulikus vezérlőegysége akkor is fékezi az első kerekeket, amikor az autós már felengedte a fékpedált, és a hajtott hátsó kerekek szabadon forognak. A gyorsulási pálya melegítő boxában a versenyző gázadással pörgetheti a hátsó kerekeket, hogy a maximális tapadás érdekében felmelegítse az abroncsokat. Mindezt anélkül teheti meg, hogy egyik lábával a féken, a másikkal pedig a gázpedálon kellene egyensúlyoznia, vagy be kellene szereltetnie egy mechanikus startzárat. Amikor az abroncsok hőmérséklete már megfelelő, az autó a rajtvonalhoz állhat, és a startvezérléssel tökéletes ütemben vághat neki a távnak, mihelyt felvillan a zöld jelzés.

„Legyen szó akár hétvégi autózásról, közúti versenyről vagy gyorsulási futamról, mi arra törekszünk, hogy mindenki a lehető legtöbb élvezetet találja a vezetésben.” - magyarázza Pericak. „A Mustang több választható üzemmódot is kínál, hogy a hétköznapi közlekedéstől a versenyekig minden helyzetben tökéletesen uralható legyen; és amikor rájöttünk, hogy egy olyan izgalmas berendezést is beleépíthetünk, mint az elektronikus startzár, amit senki más nem kínál rajtunk kívül, nem hezitáltunk sokat, hanem azt mondtuk: ’Gyerünk, csináljuk meg!’”

A 2015-ös Ford Mustang elektronikus startzára kizárólag versenypálya-használatra ajánlott. A versenyzés érvényteleníti az autóra vonatkozó jótállást.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER