Írta: Administrator   
2011. május 27. péntek, 10:14


Az új Focus maximális, 5 csillagos értékelést kapott az Euro NCAP átfogó biztonsági tesztjén, amely a modell által nyújtott kiemelkedő gyermekbiztonságra is rávilágított. A Focus sikere tovább gazdagítja az eddig elért 5 csillagos eredmények listáját, amin már szerepel az új C-MAX és Grand C-MAX modellek neve is.

uj-Ford-Focus

Az új Focus révén a Ford lett az első nem-prémium autógyártó, amely egyszerre két Euro NCAP Advanced kitüntetést is kapott: a Focus az Alacsony Sebességen Működő Biztonsági Rendszerért kapta az egyik elismerést; ez a rendszer folyamatosan ellenőrzi az autó előtt az utat, és automatikusan fékez, ha az ütközés elkerülhetetlen, míg a másik elismerést a Sávtartó Asszisztens szerezte, amely egy előre tekintő kamera segítségével érzékeli, ha a jármű kisodródik a sávból, s ilyenkor a kormánykerék apró mozdulatával figyelmezteti a vezetőt.

Az Euro NCAP törésbiztonsági tesztjén a Focus maximális, 5 csillagos értékelést kapott, emellett pedig az elérhető legmagasabb pontszámot szerezte meg a gyermekbiztonság terén – mind a frontális, mind pedig az oldalütközéses vizsgálat során. A Focus ugyanakkor a felnőtt utasok és a gyalogosok védelmében is kiválóan teljesített.

“A Fordnál az a feladatunk, hogy balesetmegelőző technológiáink és fejlett utasvédelmi rendszereink segítségével kiemelkedő szintű védelmet biztosítsunk, így aztán hatalmas örömmel töltött el minket az Euro NCAP elismerése.” – fogalmazott Stephen Odell, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “Büszkék vagyunk arra, hogy egy megfizethető modell, az új Focus révén rengeteg ember számára tettük elérhetővé e technológiákat.”

Az Euro NCAP elnöke, Dr. Anne Seeck hozzátette: “Az Euro NCAP Advanced kitüntetése arra szolgál, hogy díjazza a legmagasabb színvonalú biztonsági innovációkat; nagyon örülünk, hogy a Ford ennyire komolyan veszi a biztonság kérdését, s hogy mindez olyan autókban is megmutatkozik, mint az új Focus.”



Az Alacsony Sebességen Működő Biztonsági Rendszer segít a kis sebességű koccanások veszélyének csökkentésében; a rendszer az araszoló városi forgalomban folyamatosan ellenőrzi az autó előtti útszakaszt, és automatikusan fékez, ha úgy érzékeli, hogy az autó előtt egy másik jármű áll, és az ütközés elkerülhetetlen. A 30 km/órás sebességhatárig működő berendezésben egy, a szélvédő felső részéhez telepített érzékelő pásztázza az utat az esetleges akadályok után kutatva, körülbelül 7,6 méter távolságot fogva be az autó előtt. Ha a berendezés fékező, lassan haladó vagy álló járművet érzékel az autó előtt, és úgy értékeli, hogy a helyzet koccanással fenyeget, akkor előkészíti a fékeket. Ha a vezető nem reagál (kormánymozdulattal vagy fékezéssel) a rendszer automatikusan aktiválja a fékeket, és elveszi a gázt.

A Sávtartó Asszisztens egy, a szélvédő felső széléhez telepített kamerával figyeli az autó előtti utat. A rendszer folyamatosan elemzi a kamera által közvetített képet, így érzékelve a felfestett záró- és felezővonalakat, amelyek meghatározzák a forgalmi sáv vagy az útpálya határait. A rendszer az autónak a vonalakhoz viszonyított helyzete alapján nyújt segítséget a vezetőnek abban, hogy a kiválasztott sávban maradjon. Ha a rendszer akaratlan sávelhagyást érzékel, enyhe kormánymozdulattal figyelmezteti a vezetőt. A berendezés programja alkalmas arra, hogy felismerje az olyan manővereket, mint például az előzés. Mind az Alacsony Sebességen Működő Biztonsági Rendszer, mind pedig a Sávtartó Asszisztens teljesen automatikusan működik, de egy kapcsolóval kiiktathatók.

“Az Euro NCAP-nál folyamatosan figyelemmel kísérjük minden autógyártó új és különleges biztonsági innovációit, és meggyőződésünk, hogy e terület olyan iramban fejlődik, ami Európa minden autósa számára kifejezetten hasznos.” – fejtette ki Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára.

Nagy szilárdságú vázszerkezet
Az Euro NCAP tesztjén elért 5 csillagos eredmény rávilágít a Ford globális C-padlólemezének strukturális kiválóságára is. A Ford C-MAX és Grand C-MAX ugyanarra az alapra épül, mint az új Focus, és tavaly mindkét modell 5 csillagos besorolást kapott az Euro NCAP-tól. Gondos tervezésének köszönhetően az új Focus eléri, sőt túl is szárnyalja a világ különböző biztonsági előírásait; az autó több mint 12.000 valódi és virtuális törésteszten esett át, hogy minden körülmények közt garantálja a különböző korú és testméretű utasok legmagasabb szintű biztonságát.

“A kezdetektől fogva azon voltunk, hogy olyan autót tervezzünk és építsünk, amely mind technológiai, mind pedig biztonsági szempontból piacvezető lesz.” – árulta el Gunnar Herrmann, a globális C-járműcsalád igazgatója. “Az új Focusban rejlő erő titka a karosszéria szerkezeti merevsége, valamint a nagy szilárdságú acélok széles körű alkalmazása.”

A karosszéria 55 százaléka készül nagy szilárdságú acélból, ennek 31 százaléka pedig ultranagy szilárdságú bóracél – ez az arány magasabb, mint bármely eddigi Ford modellben. Bóracélból készülnek az A és B oszlopok, a küszöbelemek és az ajtókba épített energiaelnyelő rudak, aminek eredményeképpen kiemelkedően merev, az ütközésnek kiválóan ellenálló utascella jött létre. Nagy szilárdságú acélból készülnek az ajtónyílások körüli megerősítések és az ajtókhoz beépített energiaelvezető elemek, így az autó oldalirányú ütközés esetén is kiváló védelmet nyújt. Az új Focusban emellett szabadalmaztatott első futómű-segédkeret található, amely frontális ütközéskor szétnyílik, megakadályozva ezzel az utascella lábterének deformációját. A gyalogosvédelem hatékonyságát növeli a gépháztető “lágy” kialakítása, s a Ford arra is ügyelt, hogy az ablaktörlők elhelyezésével tovább csökkentse az esetleges sérülések kockázatát.

Az új Ford Focusban a Ford Intelligens Védelmi Rendszere működik, ami új generációs első légzsákokat foglal magában a vezető és az utas oldalán, valamint különleges oldallégzsákokat minden utas védelmére; ezek olyan vállhasítékkal egészülnek ki, amelyek csökkentik a légzsák nyomását, további védelmet biztosítva így a kisebb termetű utasoknak. A vízszintesen összecsukló kormányoszlop csökkenti a fej és a mellkas terhelését, mert nagy sebességű frontális ütközésnél eltávolodik a vezető testétől. Mindkét első ülésen hatékonyabb, hosszabb övszakaszra ható övelőfeszítők működnek, s ezeket överőhatároló egészíti ki. A hátsó üléseken utazók biztonságát hárompontos biztonsági övek szavatolják, és minden autóhoz alapáron jár az ISOFIX gyermekülés-rögzítő rendszer.

További védelmet jelent a Ford Gyerekzár funkciója, ami lehetővé teszi, hogy a vezető elektronikusan, egy kapcsoló segítségével kapcsolja ki-be a hátsó ajtók gyerekzárját. A zárak ütközés esetén automatikusan kioldanak.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER