2010. október 07. csütörtök, 14:53

A kiállítási terület témája „a világ, ahogyan én szeretném”, mégpedig a gyermekek szemén keresztül bemutatva. Ez a generáció formálta a standot, szabad utat engedve képzeletüknek, valamint a környezetbarátabb jövő iránti vágyuknak.

Fiat Doblo Natural Power



Ebből a kötetlen fantáziából egy olyan könnyed, barátságos környezet született, amelyben a házak felhőkön állnak, a látogatókat pedig szivárvány köszönti, bevezetve őket a Fiat világába. A gyermekek által megálmodott város házai és felhői adnak otthont a Fiat legújabb termékeinek.

A stand főhelyét a Fiat Powertrain Technologies által kifejlesztett, 85 lóerős, 875 köbcentiméteres, kéthengeres TwinAir motor foglalta el, melyet színes szélmalmokon helyeztek el, kihangsúlyozva a kompakt, ultramodern, nagy teljestíményű motor kicsi tömegét. Ugyanez a motor a Fiat 500 négy kivitelében is megjelenik Párizsban; ezek mindegyikét alapfelszerelésként Start&Stop rendszerrel látták el.
A francia kifutón felvonuló modellek egyike az új Azzurro Volare színben pompázik, és megjelenik az 500 by Diesel is, amely a Fiat kreatív csapata és a világhírű olasz divatmárka közötti együttműködés eredményeként jött létre, hogy Párizsban a farmeranyagot idéző, éjféli indigókék árnyalatban, elefántcsontfehér motorházfedéllel varázsolja el a közönséget.

A területen bemutatkozik még az „500 Ezredik” nevű tanulmányautó, a 31 hónap alatt legyártott félmillió példány tiszteletére, valamint az új Blackjack különkiadás, amely áttetsző felületkezeléssel ellátott, egyedi fekete fényezést kapott.

Új kéthengeres motor
A kiállításon egy játék, az 500-as konfigurátor is megtalálható; ezen az ügyfelek festékes vödrök, valamint tű és cérna segítségével „szabhatják” ízlésükre autójukat.
Az FPT – (Fiat Powertrain Technologies) által kifejlesztett, új kéthengeres motorcsalád előfutáraként bemutatkozó TwinAir motor a forradalmi MultiAir rendszert maximális üzemi hatásfokra optimalizált, egyedi áramlási dinamikával társítja. A méretcsökkentés koncepcióját bravúrosan hangoló új motorcsalád (65-105 lóerő teljesítménnyel) nem mellékesen 30 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát ki, mint egy hasonló teljesítményű motor.

Környezetvédelem
A Párizsi Autószalonon további jelentős, környezetbarát technológiai újdonságok is láthatóak lesznek. Ezek sorában első helyre kívánkozik a Panda LPG: ez 69 lóerős, 1,2 literes, kettős üzemű (benzin és LPG) motorjával képviseli az örökzöld kisautót, amely tavaly márciusban töltötte be 30. életévét, és a mai napig több mint hatmillió példányban talált gazdára világszerte.
Az év végétől nem kevesebb, mint hat modellből álló LPG-flotta kerül a piacra Franciaországban és Európa-szerte, megerősítve a Fiat környezetvédelem iránti, szüntelen elkötelezettségét, és ebből eredő kutatási-fejlesztési tevékenységeit, amely máris elérhető, konkrét megoldásokat eredményeztek (az LPG tiszta, gazdaságos üzemanyag, ráadásul széles körben elérhető energiaforrás).

Fiat Panda utasterFiat Panda












Az eco:Drive

A látogatók emellett virtuális video-körutazás segítségével fedezhetik az olyan Fiat öko-technológiákban rejlő lehetőségeket és előnyöket, mint a Start&Stop rendszer vagy az eco:Drive szoftver.
Az eco:Drive egy olyan újszerű, a Fiat által kifejlesztett szoftvercsomag, amely az autó Blue&Me™ interfészén keresztül begyűjti a menetadatokat, majd azokat kielemezve praktikus, személyre szabott javaslatokat tesz az utazási költségek és a személyes környezeti terhelés mérséklésére. Mivel a megoldás egyszerű, hatékony és könnyen hozzáférhető (a szoftver ingyenes), az eco:Drive azonnal nagy sikert aratott, a bevezetése (2008. Párizsi Autószalon) óta nem kevesebb, mint százezer alkalommal töltötték le.
Naponta több mint 42 ezren használják, és eddig legalább 9 millió utat regisztráltak és elemeztek a Fiat adatbázisában. Ha figyelembe vesszük mindazon autóvezetők által elért megtakarításokat, akik csatlakoztak a Fiat öko-pilótáit tömörítő online közösséghez, az „eco:Ville”-hez, összesen mintegy 3000 tonnányi CO2-kibocsátás elkerüléséről beszélhetünk.

A Fiat több mint tíz évvel ezelőtt hozott, stratégiai döntése mára Európa vitathatatlanul első számú szereplőjévé tette a márkát a gyári beépítésű (OEM) metánrendszerek alkalmazása terén. A Natural Power termékcsalád tagjai a mai napig csaknem 400 ezer példányban találtak gazdára: a kettős üzemű (metán/benzin) személy- és haszongépjárművek széles kínálata mindenféle közlekedési szükségletet képes kielégíteni.
Az autókiálításon a 90 lóerős Doblo Emotion 1.6 kivitellel is megismerkedhetnek a látogatók; az Euro5-ös motorral szerelt modell alapfelszerelésként kínálja a Dualogic sebességváltót és a Start&Stop rendszert. A Doblo tavaly júliusban elérte a megcélzott, egymillió darabos gyártási számot (kishaszonjármű és személygépkocsi összesítve).
A márka vitalitása a kiállítás tanúsága szerint a jelenlegi modellkínálatban is megnyilvánul, így az új, 2011-es modellévi Qubóban (a kiállításon egy 95 lóerős Trekking 1.3 MultiJet II modell képviseli, alaptartozékként Start&Stoppal), vagy abban a 85 lóerős 1.3 MultiJet II motorral szerelt Punto EVO modellben, amely ECO konfigurációjában Start&Stop rendszerrel felvértezve mindössze 95 gCO2.-ot bocsát ki kilométerenként.

Fiat Bravo: a Párizsban színre lépő kivitel egy 140 lóerős 1.4 MultiAir modell, Start&Stop rendszerrel. A motor károsanyag-kibocsátás/teljesítmény arányát illeti (mindössze 132 g/km CO2), nem mellékesen kategóriájának egyik legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztását és forgatónyomatékát kínálja: 5.7 l/100 km vegyes ciklus szerint, illetve 230 Nm maximális forgatónyomaték 1750/perc fordulatszámon. Az új motor ennél fogva maximális mértékben környezetbarát (típusbizonyítványa szerint teljesíti az Euro5-ös normát), ami azonban a legkisebb mértékben sem csorbítja teljesítményét, illetve az általa kínált vezetési élményt. Ez azonban még nem minden: ha a sofőr még dinamikusabb vezetési élményt keres, egyetlen gombnyomással aktiválhatja a Sport funkciót, ami módosítja a gázreakciót és a kormánymű hangolását.

Fiat 500 és 500C 85 lóerős TwinAir kéthengeres motorral
2007. július 4-én, Torinóban, pontosan 50 évvel az eredeti Fiat 500 leleplezése után, emlékezetes esemény keretében mutatták be az új Fiat 500-ast. Idén júliusban, az autó harmadik születésnapjára a Fiat az új, 85 lóerős, 875 cm3-es TwinAir kéthengeres motort vezette be az 500 mindkét karosszériaváltozatánál.
A TwinAir motorral hajtott Fiat 500 végsebessége 173 km/h, álló helyzetből mindössze 11 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Ehhez a tiszteletre méltó teljesítményhez jelentős fogyasztás-csökkenés társul: 4,0, illetve 4,1 l/100km Dualogic, illetve kézi sebességváltóval. A 85 lóerős TwinAir motorral szerelt Fiat 500-ast emellett ECO gombbal is felszerelték
Normál üzemmódban az ECO funkció nem aktív, a motor maximális forgatónyomatékát (145 Nm) leadja, így lendületes, robbanékony, sportosabb vezethetőséget kínál.

A hagyományos motorok és a villanymotorok együttes alkalmazása különösen ígéretesnek tűnik. Szerény méreteinek köszönhetően a TwinAir különösen alkalmas arra, hogy elektromotorral társítsuk, illetve bármely olyan berendezést építsünk be a motor és a sebességváltó közé, amely alkalmas a fékezés során rendszerint kárba vesző energia visszanyerésére és tárolására.

Szórakoztatás
Blue&Me–TomTom, a Blue&Me rendszer legfrissebb újdonsága, az új TwinAir motorral egy időben jelenik meg a Fiat 500 kínálatában. Ez a teljesen integrált szórakoztató-információs rendszer a Tom Tom berendezés színes érintőképernyőjén keresztül teszi lehetővé a mobiltelefon, a navigáció, valamint hasznos menetinformációk kezelését.



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER