Címkék: abarth | fiat 500 | Riva

2017. június 19. hétfő, 11:05

 

A technológia, az innováció, a legapróbb részletekbe menő igényesség és a teljesítmény iránti elkötelezettség - ezek az értékek mindkét nagyszerű olasz márkára jellemzőek; kettejük együttműködése nyomán jött létre az Abarth 695 Rivale limitált széria. A hajózás legendás márkájának számító Riva neve mindig is egyet jelentett az olasz eleganciával és stílusérzékkel, most pedig mindez hozzájárult minden idők legkifinomultabb Abarth modelljének megteremtéséhez.

 

A fémtetős és cabrio kivitelben egyaránt elérhető, korlátozott példányszámban készülő Abarth 695 Rivale azonnal felismerhető egyedülálló fényezéséről: a Riva Sera kék és  Riva szürke bicolor fényezést kettős akvamarin díszcsík választja el, amely az övvonalnál végig futva a hajók „szépségvonalát” idézi.
Az ajtókilincsek, a csomagtérajtón található “695 Rivale” felirat és a hátsó lökhárítók selyemfényű króm borítása, valamint a csomagtér selyemfényű króm betéte egytől egyig a yachtok kifinomult vonalvezetését idézik; az új Riva hajókon megtalálható oldalsó rostélyokra emlékeztető elem még inkább összetéveszthetetlenné teszi az autót.




Nem kevésbé varázslatos az az elkötelezettség, amellyel az Abarth a folyamatos technológiai fejlesztéseket alkalmazva figyelemreméltó teljesítményt kínál: a 695 Rivale motorházteteje alatt egy 1368 cm3-motor dolgozik, 180 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal. A 695 Rivale súly-teljesítmény aránya a legkiválóbb szupersportkocsikat idézi: 5,8 kg/LE, összesen 1045 kg tömeggel. Szintén lenyűgözőek a menetteljesítmények: 225 km/óra végsebesség, és 6,7 másodperces gyorsulás álló helyzetből 100 km/órára. Az autó tehát egyszerre elégíti ki az eleganciát, kifinomultságot és sportosságot kereső, extravagáns ügyfelek igényeit.

Az Abarth 695 Rivale bevezetésével egy időben jelenik meg a 695 Rivale 175th Anniversary modell, amely az 1842-ben alapított Riva 175. születésnapja előtt tiszteleg. Az ultra limitált széria egyedi dekorelemekkel, különleges keréktárcsákkal, az alkalomhoz illő logókkal, valamint kézzel megmunkált kék bőrülésekkel ünnepli a kézműves gyártást. Mindösszesen 175 darab vászon- és 175 darab fémtetős változat készül belőle.

Az autó, amely a forró aszfaltot kedveli, ám a vízben született
A 695 Rivale küldetése, hogy az Abarth hagyományos értékein túllépve, a Riva tagadhatatlan csáberejét kihasználva elégítse ki azon ügyfelek elvárásait, akik egyszerre vágynak izgalmas menetteljesítményekre és felső kategóriás kifinomultságra, valamint eleganciára.



Az autó stílusát az új fejlesztésű, vadonatúj Riva „56 Rivale” ihlette - az egyik legdinamikusabb, egyben legtakarékosabb hajó, amelyet a Sarnico-i hajóüzem valaha épített. Ugyanezek a tulajdonságok jellemzőek a 695 Rivale modellre is, amely ráadásul a Riva büszkeségei közül szemezgetve viseli az őt a tömegből kiemelő eleganciát és személyiséget. A yacht és az autó számos stíluselemen osztoznak: ilyen például a Riva jellegzetes szürke színe vagy a selyemfényű króm burkolatok alkalmazása.

A beltérben a carbonszálas lábtámaszok, az üléseket és ajtópaneleket borító kék bőr, a kék betétes fekete szőnyegek vagy a carbonszálas vagy mahagóni műszerfalpanel még tovább erősítik az autó yachtos hangulatát. A fát - a létező legtermészetesebb anyagot - a legmodernebb eljárásokkal feldolgozva értük el a tökéletességet, pont ahogy a Riva hajók esetében, amelyek az innovatív technológia és a tapasztalt kezek kombinációját nyújtják. A mahagóni kivitel még mélyebben tárja fel előttünk a Riva márka filozófiáját: a műszerfalbetéten túl különleges, mahagóni emblémás, kék-fekete bőrrel borított kormány, kék bőr műszerfalbetét, valamint mahagóni váltógomb és lábtámasz teszi teljessé a képet.

A technológiai tartalom is lenyűgöző: az alapfelszereltség részét képezi a UconnectTM infotainment rendszer 7 colos HD érintőképernyővel, Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitással. Emellett kézzel sorszámozott plakett is található az autóban, amelyre kívánság szerint akár a hajónk nevét is felírják - így válhat az új Abarth 695 Rivale nagyteljesítményű szárazföldi yachttá. Végezetül az Abarth karakter is egyértelműen megnyilvánul, a szénszálas végcsövekkel szerelt Akrapović kipufogórendszertől kezdve a fekete, négy rögzített dugattyús első nyereggel szerelt Brembo fékekig; a 17 colos, különleges fényes szürke kivitelű Supersport könnyűfém keréktárcsáktól kezdve a frekvencia-szelektív csillapítású (FSD) Abarth by Koni futómű-technológiáig.

Az egyedülálló jellemzőknek köszönhetően az Abarth 695 Rivale már megjelenésekor klasszikus autó státuszba lép, amelynek minden adottsága megvan ahhoz, hogy részévé váljon annak az Abarth Regiszternek, amely kizárólag a legexkluzívabb, műszaki vagy történelmi okokból „gyűjtőinek” minősített autókat tömöríti.



Tisztelgés a Riva 175 éve előtt
Az Abarth és a Riva egyaránt dicső múltra tekinthetnek vissza, a vállalatok folyamatosan arra törekedtek, hogy hagyományaikat ápolva formálják meg jövőjüket. Carlo Abarth és Carlo Riva személyes története nagyszerű, vérbeli olasz történet: mindketten legendává nemesítették álmaikat. Egyikük sem félt túllépni a megszokott korlátokon, így születtek meg azok a minden mérce felett álló autók és hajók, amelyek mára globális jelképekké váltak.

A Riva 2017-ben tölti be 175. születésnapját - nem sok márka büszkélkedhet ilyen szép életkorral világszerte. Ennek a csodálatos születésnapnak a tiszteletére született meg a 695 Rivale korlátozott példányban (175-175 darab ferdehátú, illetve cabrio kivitelben) készülő különkiadásával, a 175th Anniversary modellel. Ez a jubileumi példány a legjobb olasz kézműves hagyományok előtt tiszteleg kéttónusú, kézzel varrott fekete-kék bőrüléseivel, a fejtámlákba hímezett, évfordulós emblémáival, amely egyébként a carbonszálas műszerfalpanelre nyomva is megjelenik; az utastérben elhelyezett, sorszámozott plakettel, valamint a tetőoszlopon kívül elhelyezett, jubileumi emblémával.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER