Címkék: benzinmotor | Peugeot 308 | PSA | PureTech

2018. június 08. péntek, 18:49

 

A huszadik alkalommal megrendezett Nemzetközi Év Motorja verseny stuttgarti díjátadóján a zsűri az 1,0–1,4 literes kategóriában zsinórban negyedszerre a háromhengeres Pure Tech 110 S&S, ill. 130 S&S turbófeltöltős benzinmotornak ítélte az Év motorja címet. 

A PSA összesen 210 szabadalmat jegyeztetett be a háromhengeres benzinmotorcsaládra. A PureTech motorok legújabb generációja teljesítményben, fogyasztásban és környezethatékonyságban is felülmúlja az előzőt:

  • Az előző generációhoz képest átlag 4%-kal alacsonyabb az üzemanyagfogyasztás.
  • Az optimalizált turbófeltöltőnek köszönhetően rövidebb a motor reakcióideje (1500 ford./perctől 20%-kal meredekebben nő a nyomaték).
  • A benzines részecskeszűrőnek (GPF1) köszönhetően 75%-kal kisebb a részecskekibocsátás. Ezzel a 2020-ra előírt 1,5-ös RDE2 megfelelési tényezőt az uniós jogszabályokban szereplő határidőnél három évvel korábban sikerült teljesíteni.
  • A városi kisautókhoz, középkategóriás személyautókhoz és kompakt SUV-okhoz tervezett új CMP3 platformhoz igazodva kisebb méretű lett a motor.

A 2017-ben az új Peugeot 308-on bevezetett új motornemzedék a PSA kínálatában hamarosan több mint 70 országban, mintegy 100 gépjármű-konfigurációban lesz jelen. A motorok az európai Euro 6.d-temp és a kínai China 6b normának egyaránt megfelelnek.

A háromhengeres PureTech motort jelenleg Franciaországban – a douvrini Française de Mécanique üzemben (Pas-de-Calais megye), ill. Trémeryben (Moselle megye) – és Kínában (Xiang Yang) gyártják. A francia üzemek gyártási kapacitása 2018-ban a duplájára bővül, 2019-ben, ill. 2020-ban pedig a lengyelországi Tychyben, majd Szentgotthárdon is megkezdődik a PureTech motor gyártása.

A díj elnyerése alkalmából Alain Raposo, a PSA hajtómű- és alvázfejlesztési műszaki igazgatója a következőt nyilatkozta: „Büszkék vagyunk arra, hogy egymás után négyszer is kivívtuk ezt a rangos elismerést, mely fejlesztőmérnökeink szaktudását dicséri. Jelenleg a motor a legtöbb PSA gépjármű kínálatában megtalálható, és az ügyfeleink körében is nagy népszerűségnek örvend. Benzinmotorjaink és azon belül is a 3 hengeres PureTech motor versenyképességét és hatékonyságát így mára világszinten is nagy elismerés övezi.”

3 hengeres turbófeltöltős PureTech 110 és 130 LE benzinmotor
Típus 3 hengeres soros
Emissziós besorolás Euro 6d.temp 1,5-ös RDF megfelelési tényezővel
Euro 6d bevezetése 2018. novembertől (az előírtnál 3 évvel korábban)
Max. teljesítmény kw/LE 96/130 5500 ford./percnél
81/110 5500 ford./percnél
Max. nyomaték Nm  230 1750 ford./percnél
210 1500 ford./percnél
Égési mód Központi és turbófeltöltős közvetlen befecskendezéses motor,változó szívó- és kipufogóoldali vezérlés
Motorvezérlés PSA SSTG motorelektronika
Közvetlen befecskendezés 250 bar nyomáson
Elektromos vezérlés Intelligens akkumulátortöltés
Stop & Start 
Hengerűrtartalom cm3  1199
Kompresszióviszony 10,5 : 01 
Furat/löket mm X mm  75 X 90,5 
Hajtórúd Modul kisfej, fix dugattyúcsapszeg, nagyszilárdságú acél
Olajszivattyú Változó szállítású, automatikus vezérléssel
Hengerfej Hőkezelt alumínium A57 rézötvözet, gravitációs öntés, a hengerfejbe integrált kipufogóleömlő
Turbófeltöltő Új generációs turbókompresszor,optimalizált szállítás, beépített lefúvószelep, elektromos elkerülőszelep
Karter Alumínium vákuumöntvény,öntéskor beágyazott hibrid hengerperselyek
Befecskendezés Közvetlen központi befecskendezés,lézerfúrt 5 furatú porlasztók,nagynyomyású (250 bar) benzinszivattyú
Vezérlés 2 darab kompozitanyagú csöves vezérműtengely, olajfürdős vezérműszíj DLC-bevonatú bütykök
Szelepvezérlés Mechanikus szelepemelőkkel történő direkt működtetés
Szelepek száma hengerenként 4 szelep/henger
Motor hossza mm  604,5
Motor magassága mm  683,5
Motor szélessége mm  586
PSA norma szerinti súly kg  84 kg 
Üzemanyag RON  91-98 
Hűtés Hővezérelthűtés vezérelt termosztáttal 
Kipufogó A turbókompresszor alá beépített integrált környezetvédelmi rendszer:
katalizátor + benzines részecskeszűrő (GPF)


 

 


  •  

Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER